Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

DeTorenburch schreef: 09 jun 2023, 16:49 Dus we zijn competitievulling en het komt nooit goed omdat het verleden wat anders zegt?
Er wordt hier gedaan alsof AZ ieder jaar de dubbel pakt en Jansen de eerste trainer is die geen prijzen pakt. Maar AZ pakt zelden een prijs. Dus dat Jansen ook geen prijzen heeft gepakt is eerder normaal dan bijzonder. Of AZ met een andere trainer wel een prijs zou pakken is net zo'n groot vraagteken. Want het is maar 5 trainers gelukt in de gehele geschiedenis van AZ. Volgens mij is de doelstelling van AZ om de top 3 aan te vallen en volgens die doelstelling doet Jansen het prima. Hij heeft niet voor niks een nieuw contract gekregen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kass schreef: 09 jun 2023, 16:46 AZ heeft 7 prijzen gewonnen (als je de Eerste divisie niet meetelt) in 56 jaar. Waarvan de laatste inmiddels 10 jaar geleden. Die zijn gewonnen door 5 trainers. De andere 31 trainers hebben geen prijs gepakt met AZ. Nu is Jansen geen Van Gaal, maar ik denk niet dat veel trainers wel een prijs zouden pakken met AZ. Dat bewijst (helaas) de gehele geschiedenis wel.
Ik denk dat de recente geschiedenis juist bewijst hoe dichtbij AZ kan komen.

Even een refresher tellend vanaf 2010:

22/23 : halve finale conference league
11/12, 13/14 kwartfinale Europa League
12/13 Winnaar KNVB beker
16/17, 17/18 finale KNVB beker
11/12, 13/14, 15/16, 18/19, 21/22 halve finale KNVB beker

De afgelopen bijna 15 jaar is AZ redelijk consequent dicht bij een prijs of in ieder geval in een gevorderd stadium van een toernooi geweest. Daarbij tel ik de kwartfinale Europa League mee omdat die competitie zwaarder is en was en tel ik de kwartfinale van de KNVB beker niet mee, want die zijn zwak.

AZ is als club sinds Adriaanse eigenlijk nogal een cupfighter. Alleen spelen we sinds John van den Brom vreemd genoeg niet altijd met het mes op de tanden, maar komen we toch nog steeds best ver. Een paar kleine veranderingen ten positieve zouden dus best op korte termijn een prijs moeten kunnen opleveren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Kass schreef: 09 jun 2023, 16:46 AZ heeft 7 prijzen gewonnen (als je de Eerste divisie niet meetelt) in 56 jaar. Waarvan de laatste inmiddels 10 jaar geleden. Die zijn gewonnen door 5 trainers. De andere 31 trainers hebben geen prijs gepakt met AZ. Nu is Jansen geen Van Gaal, maar ik denk niet dat veel trainers wel een prijs zouden pakken met AZ. Dat bewijst (helaas) de gehele geschiedenis wel.
Dus?............ We hoeven onder Jansen geen prijzen te verwachten omdat de geschiedenis ons dat vertelt. Ik verwacht ook geen prijzen onder Jansen maar daar ligt een andere oorzaak ten grondslag.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 09 jun 2023, 17:17 Ik denk dat de recente geschiedenis juist bewijst hoe dichtbij AZ kan komen.

Even een refresher tellend vanaf 2010:

22/23 : halve finale conference league
11/12, 13/14 kwartfinale Europa League
12/13 Winnaar KNVB beker
16/17, 17/18 finale KNVB beker
11/12, 13/14, 15/16, 18/19, 21/22 halve finale KNVB beker

De afgelopen bijna 15 jaar is AZ redelijk consequent dicht bij een prijs of in ieder geval in een gevorderd stadium van een toernooi geweest. Daarbij tel ik de kwartfinale Europa League mee omdat die competitie zwaarder is en was en tel ik de kwartfinale van de KNVB beker niet mee, want die zijn zwak.

AZ is als club sinds Adriaanse eigenlijk nogal een cupfighter. Alleen spelen we sinds John van den Brom vreemd genoeg niet altijd met het mes op de tanden, maar komen we toch nog steeds best ver. Een paar kleine veranderingen ten positieve zouden dus best op korte termijn een prijs moeten kunnen opleveren.
Mes tussen de tanden, of mes op de keel.😉

Je weet het nooit……wat Kass zegt is waar: je wint met een club als AZ niet zomaar een prijs. Sterker: de meeste clubs uit de Eredivisie winnen nooit prijzen. Het hangt van zoveel meer af dan alleen de trainer. De prijzen zijn ook allemaal gewonnen met centen van Wastora en DSB. Na de centen geen prijzen meer…………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 jun 2023, 21:44 Na de centen geen prijzen meer…………
Dat kwam door de pandemie
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 jun 2023, 21:47 Dat kwam door de pandemie
Ook dat weet je niet…….
Speculeren dat je een prijs zou hebben kunnen winnen is niet zo zinvol.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 jun 2023, 21:53 Ook dat weet je niet…….
Speculeren dat je een prijs zou hebben kunnen winnen is niet zo zinvol.
niet alles hoeft zinvol te zijn, of zinvol om een serieuze reden
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 09 jun 2023, 21:44 Mes tussen de tanden, of mes op de keel.😉

Je weet het nooit……wat Kass zegt is waar: je wint met een club als AZ niet zomaar een prijs. Sterker: de meeste clubs uit de Eredivisie winnen nooit prijzen. Het hangt van zoveel meer af dan alleen de trainer. De prijzen zijn ook allemaal gewonnen met centen van Wastora en DSB. Na de centen geen prijzen meer…………
De KNVB beker was toch ook zonder de centen van DSB? zowel de winst als de twee finales onder van den Brom?
Dat is toch gewoon een prijs en in ieder geval twee finales (als je echt nitpicky wil zijn en de rest eruit gooit)?

Het lijstje is doelbewust opgesteld met resultaten na het DSB verhaal anders had ik de UEFA cup resultaten van Adriaanse er zeker in meegenomen en de laatste titel uiteraard.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 09 jun 2023, 22:41 De KNVB beker was toch ook zonder de centen van DSB?
Een prijs voor twee serieuze wedstrijden en de rest geen tegenstand van betekenis (Veendam, SWZ/Boso Sneek, FC Dordrecht en FC Den Bosch)
WOW! echt een prijs
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 jun 2023, 22:21 niet alles hoeft zinvol te zijn, of zinvol om een serieuze reden
Dus we lullen maar wat.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 09 jun 2023, 22:51 Een prijs voor twee serieuze wedstrijden en de rest geen tegenstand van betekenis (Veendam, SWZ/Boso Sneek, FC Dordrecht en FC Den Bosch)
WOW! echt een prijs
Gaan we weer, grapjas.
Het is objectief gezien toch gewoon een prijs?
En we komen vaak genoeg dicht in de buurt, dat is wat het lijstje aantoont. Het is niet alsof we nooit overwinteren in Europa en altijd er na de eerste wedstrijd al uit liggen in de beker en blij mogen zijn dat we de degradatie playoffs ontlopen.

Soms reageren mensen echt alsof ze helemaal geen fan zijn van AZ om maar hun gelijk te halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11175
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 09 jun 2023, 22:51 Een prijs voor twee serieuze wedstrijden en de rest geen tegenstand van betekenis (Veendam, SWZ/Boso Sneek, FC Dordrecht en FC Den Bosch)
WOW! echt een prijs
Dan hoeven we halve finale CoL ook geen prestatie te noemen. Slechts 1 serieuze tegenstander gehad om daar te komen.

Voor de kans op prijzen hoeven we niet naar de afgelopen 56 jaar te kijken. Deels op tweede niveau gespeeld of laagvlieger op het hoogste niveau. Vanaf 2004 in de lift en sindsdien talloze kansen op een prijs verkwanseld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2023, 07:34 Gaan we weer, grapjas.
Het is objectief gezien toch gewoon een prijs?
En we komen vaak genoeg dicht in de buurt, dat is wat het lijstje aantoont. Het is niet alsof we nooit overwinteren in Europa en altijd er na de eerste wedstrijd al uit liggen in de beker en blij mogen zijn dat we de degradatie playoffs ontlopen.

Soms reageren mensen echt alsof ze helemaal geen fan zijn van AZ om maar hun gelijk te halen.
Ik weet niet wat je bedoelt te zeggen met reageren alsof ze geen fan zijn van AZ. Je kunt een 'betere fan' zijn als je erom geeft dat je club wordt afgemeten naar zaken die ertoe doen, de daadwerkelijke prestaties.
Ik kan niet blij zijn om iets dat een prijs wordt genoemd of in feite is (want er wordt om gespeeld en een beker uitgereikt) maar in de praktijk gewoon weinig voorstelt.
Mij gaat het om de prestatie, wat iets betekent, niet om hoe het wordt genoemd. Je kunt wel allerlei nietzeggende competities en prijzen in het leven roepen. Het betekent m.i. gewoon bitter weinig. 4e worden in de eredivisie betekent al meer denk ik. Waarom dan 1e worden in het bekertoernooi, wat een mindere prestatie is, ineens veel meer roemen?
Laatst gewijzigd door differentcook op 10 jun 2023, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 10 jun 2023, 07:41 Dan hoeven we halve finale CoL ook geen prestatie te noemen. Slechts 1 serieuze tegenstander gehad om daar te komen.
Conference League vind ik ook niet al te veel betekenen inderdaad. Zodra AZ verder in het toernooi kwam werd het ineens gedaan alsof het een erg belangrijk toernooi is, terwijl het voor de rest een kleine competitie voor matige teams is. Een club als AZ zou moeten streven naar minimaal Europa League. Bij de invoering van de Conference League lijkt de doelstelling voor Europees voetbal te zijn verlaagd tot dit niveau.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 10 jun 2023, 07:52 Conference League vind ik ook niet al te veel betekenen inderdaad. Zodra AZ verder in het toernooi kwam werd het ineens gedaan alsof het een erg belangrijk toernooi is, terwijl het voor de rest een kleine competitie voor matige teams is. Een club als AZ zou moeten streven naar minimaal Europa League. Bij de invoering van de Conference League lijkt de doelstelling voor Europees voetbal te zijn verlaagd tot dit niveau.
Dat bleek wel toen AZ tegen Celtic weer met een kermis team voor de dag kwam. Al is die conference league wel een perfecte uitvinding voor AZ. Daarin lijken spelers van ons soms beter dan ze echt zijn, en ontstaat er weer positieve sfeer zowel in de media als in het team. Die wedstrijdjes geven veel spelers ook een aardige boost qua statistieken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 10 jun 2023, 08:18 Dat bleek wel toen AZ tegen Celtic weer met een kermis team voor de dag kwam. Al is die conference league wel een perfecte uitvinding voor AZ. Daarin lijken spelers van ons soms beter dan ze echt zijn, en ontstaat er weer positieve sfeer zowel in de media als in het team. Die wedstrijdjes geven veel spelers ook een aardige boost qua statistieken.
Ja, je kunt gaan genieten in je comfortzone en de lof van mensen die niet zo opletten in ontvangst nemen of jezelf voor de gek houden, maar ik denk dat het altijd goed is jezelf uit te dagen in een betere competitie om beter te worden. Zo'n houding is nodig bij topsport.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 10 jun 2023, 08:27 Ja, je kunt gaan genieten in je comfortzone en de lof van mensen die niet zo opletten in ontvangst nemen of jezelf voor de gek houden, maar ik denk dat het altijd goed is jezelf uit te dagen in een betere competitie om beter te worden. Zo'n houding is nodig bij topsport.
Eens, maar dat straalt AZ helaas niet uit. Jansen is daar een beetje het toonbeeld van.
Iedere keer als AZ een bepaalde voorronde speelt, komen ze met een halfbakken team aan.

Maar mij is hier jarenlang wijsgemaakt dat AZ aan het sparen is voor het komende seizoen, dus dat zal nu wel blijken mag ik hopen. Waarin de focus echt op presteren gaat.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 10 jun 2023, 08:33 Eens, maar dat straalt AZ helaas niet uit. Jansen is daar een beetje het toonbeeld van.
Iedere keer als AZ een bepaalde voorronde speelt, komen ze met een halfbakken team aan.

Maar mij is hier jarenlang wijsgemaakt dat AZ aan het sparen is voor het komende seizoen, dus dat zal nu wel blijken mag ik hopen. Waarin de focus echt op presteren gaat.
De vraag is alleen of dat zomaar “op commando” gaat gebeuren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Geld alleen is niet voldoende, ook sportief perspectief doet er toe bij tranfers
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16251
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 10 jun 2023, 11:23 Geld alleen is niet voldoende, ook sportief perspectief doet er toe bij tranfers
En de juiste trainer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten