Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 09:25 Helaas gleed het niveau alweer snel af naar het niveau: "je bent zelf dom!" Ofwel: niet goed lezen en de overtreffende jij-bak spelen.
Jij legt toch zelf een onzinnig verband? De pot verwijt hier de ketel...
Op het moment dat jij uiterlijke kenmerken én het niet (her)kennen van een niet correct uitgesproken woord gaat reduceren tot iemands intellectuele niveau, dan IS het niveau reeds afgegleden. Dat je dan door zo'n stompzinnig verband te leggen kan verwachten dat de bal terug gekaatst zal worden lijkt me logisch.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 03 okt 2022, 10:32 Je legt het (mogelijke) verband toch? #-o

Dit topic is ook bedoelt om een discussie te kunnen voeren over de kwaliteiten van Jansen. De onderbouwing van de suggestie dat hij geen intellectueel hoogvlieger zou zijn, is alleen een beetje stigmatiserend/dom. Ondanks de disclaimer.

Heeft werkelijk niets met lezen of samenvatten te maken.
In antwoord op je laatste opmerking: jawel.

Je vat mijn woorden eerst samen als een harde stelling (je stelt dat hij geen intellectuele hoogvlieger is) en later als een vermoeden ofwel een mogelijkheid (je vermoedt dat hij geen intellectuele hoogvlieger is). Dat is een heel wezenlijk verschil.

Formulering doet er toe.

Daarnaast kan je best iets vermoeden of een inschatting maken op basis van iemands voorkomen en taalgebruik ofwel woordenschat.

En ja, er is wel degelijk een verband aangetoond (bij groepen personen) tussen intelligentie en het al dan niet hebben van een tatoeage en er is ook een verband tussen iemands woordenschat/taalgebruik en (verbale) intelligentie. Als je vijf minuten op Google spendeert heb je het gevonden. Als je het echt niet kan vinden en je het echt heel interessant vindt kan ik je helpen.

En nee, op basis van de beperkte informatie die ik heb kan ik ook geen harde uitspraken doen en die deed ik dan ook niet. Laat staan dat ik er een waardeoordeel aan verbonden heb. Los daarvan: ik heb ook geen waardeoordeel over het hebben van een hoge of lage intelligentie. Dat lijkt mij ook wat merkwaardig.

Maar goed. Had je ook nog een mening over Pascal Jansen?

(Ik kon met mijn eigen gebrekkige intelligentie geen gelukkig bruggetje meer maken naar het onderwerp.)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 03 okt 2022, 11:42 Jij legt toch zelf een onzinnig verband? De pot verwijt hier de ketel...
Op het moment dat jij uiterlijke kenmerken én het niet (her)kennen van een niet correct uitgesproken woord gaat reduceren tot iemands intellectuele niveau, dan IS het niveau reeds afgegleden. Dat je dan door zo'n stompzinnig verband te leggen kan verwachten dat de bal terug gekaatst zal worden lijkt me logisch.
Zie betoog van mijzelf hierboven. Met toevoeging dat ik ook naar verder taalgebruik heb gekeken.

Ik begrijp dat mensen dergelijke verbanden heel spannend vinden, maar ze zijn er gewoon. Waarbij ik niet zeg dat het in dit geval zo is.

Het argument "jij begon, dus dan mag ik het ook" vind ik overigens óók niet heel sterk. Laat staan logisch.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

OK, dit is neutraliseren, maar wel ten koste van de realiteit lijkt me. Ik denk dat iedereen hoge intelligentie zou verkiezen boven lage intelligentie (los van alle andere mogelijke eigenschappen).
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 03 okt 2022, 11:48 OK, dit is neutraliseren, maar wel ten koste van de realiteit lijkt me. Ik denk dat iedereen hoge intelligentie zou verkiezen boven lage intelligentie (los van alle andere mogelijke eigenschappen).
Ik heb geen idee.

Ik kan niet in iedereens hoofd kijken. Gelukkig niet.

Wat ik wel merk is dat ik ook in dit topic in een Verhulstachige draaikolk terecht ben gekomen. Een soort van draaikolk op weg naar de bodem. Daar moeten we uit willen blijven, me dunkt. In ieder geval ik wel, want ook deze tijd kan ik niet factureren.

En uiteindelijk is het voor niemand echt interessant.

Dus tenzij er iemand nog met een vernieuwend of constructief inzicht komt die verder reikt dan "wat een domme opmerking en dan kan je ook domme opmerkingen terug verwachten!" parkeer ik dit onderwerp verder en gun ik anderen het laatste woord.

De trofee voor domste opmerking geef ik een mooi plekje en ik sluit verder de luikjes in deze.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 11:08 Als invaller uitstekende statistieken. Scoorde vorig jaar zeven keer als invaller, meer dan elke andere speler in de eredivisie. Jaar daarvoor als invaller ook al een aantal belangrijke goals gemaakt. Je schrijft dus feitelijke onzin.
Aboukhlal bij AZ 1 doelpunt of assist per 177 minuten en 6 gele kaarten. Bijvoorbeeld ter vergelijking: Dessers 82 minuten, Linssen 133. Hoeveel goals maakte Aboukhlal in de basis? Als tegenstanders nog fit zijn en defensies gesloten? Juist ja. Een kip zonder kop die veel belangrijker had kunnen/moeten zijn als hij niet zo egoïstisch en slecht aan de bal was geweest. Doordat Jansen in hem bleef volharden hebben andere spelers geen stappen kunnen zetten en raakten ze gedemotiveerd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 11:57 De trofee voor domste opmerking geef ik een mooi plekje en ik sluit verder de luikjes in deze.
Haha, ik snap je enthousiasme dit te willen afsluiten. :-({|=
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 okt 2022, 11:58 Aboukhlal bij AZ 1 doelpunt of assist per 177 minuten en 6 gele kaarten. Bijvoorbeeld ter vergelijking: Dessers 82 minuten, Linssen 133. Hoeveel goals maakte Aboukhlal in de basis? Als tegenstanders nog fit zijn en defensies gesloten? Juist ja. Een kip zonder kop die veel belangrijker had kunnen/moeten zijn als hij niet zo egoïstisch en slecht aan de bal was geweest. Doordat Jansen in hem bleef volharden hebben andere spelers geen stappen kunnen zetten en raakten ze gedemotiveerd.
Allemaal drogredenen en hebben niks te maken met de feiten zoals ik die prestenteer. Jij kan het een kip zonder kop vinden, of vinden dat hij het nog beter had kunnen doen, maar het feit is dat hij de meest productieve invaller was. Hij speelde daarnaast bijna nooit als basisspeler, dus daar is bijna geen referentiekader voor. Voor de basis kwam hij ook tekort, dat is verder ook geen discussie. Als invaller functioneerde hij echter wel aantoonbaar.

En wat een gelul dat andere spelers door zijn invalbeurten geen stappen hebben kunnen zetten en gedemotiveerd raakten. Over wie hebben we het dan in hemelsnaam, Gudmundsson? Die heeft werkelijk alle kansen gehad. Evjen? Heeft vaker in de basis gestaan dan Aboukhlal en nooit geleverd. We hebben notabene een groot deel van de wedstrijden met Yuki op rechtsbuiten gespeeld. Dat is een grotere reden om gedemotiveerd te raken dan wat succesvolle invalbeurten van Aboukhlal.

Dan kan hij verder een matige voetballer zijn, een egoïst, een lul of wat dan ook, dat is niet zo heel relevant. Hij wordt erin gebracht om iets te forceren en hij leverde met grote regelmaat in het afgelopen seizoen. Staat nu trouwens na negen wedstrijden op drie goals en twee assists, zo heel dramatisch is dat ook niet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 12:17 Allemaal drogredenen en hebben niks te maken met de feiten zoals ik die prestenteer.
Je presenteert juist helemaal geen feiten. Je roept alleen dat hij de meest trefzekere invaller was en dat klopt al niet. Dat was Dessers.
AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 12:17 Hij wordt erin gebracht om iets te forceren en hij leverde met grote regelmaat in het afgelopen seizoen.
Een handvol toevalstreffers en intikkers + 1 assist in 90 optredens. Noem het maar leveren. Een beetje invaller had er veel meer gemaakt en behoorlijk veel meer assists gegeven.

Maar goed, daar gaat het niet eens om. Na talloze wanprestaties mag je als trainer best eens een ander laten invallen en de kans geven. Lahdo maakt nu ook een betere indruk dan Van Brederode maar mag nog niet starten. Wanneer wordt hij beloond? Daar draait voetbal toch om. Net zoals Bazoer nu moet wachten op zijn kansen omdat anderen het goed doen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 okt 2022, 13:50 Je presenteert juist helemaal geen feiten. Je roept alleen dat hij de meest trefzekere invaller was en dat klopt al niet. Dat was Dessers.
Incorrect, dat was Aboukhlal op 26 mei. Toen was Feyenoord volgens mij al uitgevoetbald. Verder presenteer ik je het feit dat bijna al zijn doelpunten belangrijk waren. Kan je zo nakijken, dat waren ze allemaal, op die tegen Go Ahead na.

https://twitter.com/azalkmaar/status/15 ... Os7bXoBGbA
Een handvol toevalstreffers en intikkers + 1 assist in 90 optredens. Noem het maar leveren. Een beetje invaller had er veel meer gemaakt en behoorlijk veel meer assists gegeven.
Ah dus ze tellen dubbel als je ze in de kruising schiet in plaats van intikt? Wat een gelul zeg. Het maakt niet uit hoe je ze maakt, maar dat je ze maakt. Een ander had er veel meer gemaakt? Nou blijkbaar niet dus, aangezien Aboukhlal vorig jaar dus de meeste goals had gemaakt als invaller. Met als bijkomend extra belangrijk punt dat die goals ook bijna allemaal het resultaat veranderden. Er zat maar één goal bij voor de statistieken en dat was die tegen Go Ahead. Die andere zes waren ook echt allemaal belangrijk.
Maar goed, daar gaat het niet eens om. Na talloze wanprestaties mag je als trainer best eens een ander laten invallen en de kans geven. Lahdo maakt nu ook een betere indruk dan Van Brederode maar mag nog niet starten. Wanneer wordt hij beloond? Daar draait voetbal toch om. Net zoals Bazoer nu moet wachten op zijn kansen omdat anderen het goed doen.
Kom dan concreet met namen, wie had er dan in moeten vallen en had meer goals gemaakt dan Aboukhlal? Jelle Duin? Barasi was veelal geblesseerd dus die viel af. Je had aanvallend gezien vorig jaar bijna alleen maar de beschikking over Duin en Aboukhlal op de bank. Dan is de keuze snel gemaakt want Duin kon echt niks. Wat betreft Lahdo, dat zou inderdaad ook kunnen. Al viel die bij zijn enige basisplaats wel verschrikkelijk door de mand, maar hij is een aantal keer goed ingevallen. Mag wat mij betreft nog wel een keertje starten.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Kunnen we het nu eindelijk eens over Kiki Musampa hebben?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 14:16 Incorrect, dat was Aboukhlal op 26 mei.
Ik moet je teleurstellen. Aboukhlal scoorde op 22 mei voor het laatst en Dessers heeft als invaller 8 keer gescoord afgelopen seizoen.
AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 14:16 Nou blijkbaar niet dus, aangezien Aboukhlal vorig jaar dus de meeste goals had gemaakt als invaller. Met als bijkomend extra belangrijk punt dat die goals ook bijna allemaal het resultaat veranderden.
Niet dus, zie boven. Maar het is ook niet zo gek dat een invaller (aanvaller) het resultaat verandert. Die komt er namelijk in om te counteren bij een voorsprong of opportunistisch aan te vallen bij een achterstand. In beide gevallen ontstaan er meer kansen dan eerder in de wedstrijd en de tegenstanders zijn minder fris.
AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 14:16 Kom dan concreet met namen, wie had er dan in moeten vallen en had meer goals gemaakt dan Aboukhlal? Jelle Duin? Barasi was veelal geblesseerd dus die viel af. Je had aanvallend gezien vorig jaar bijna alleen maar de beschikking over Duin en Aboukhlal op de bank.
Duin was voor de afwisseling wel leuk geweest, even los van diens niveau. Barasi viel inderdaad weg. Taabouni hadden we nog, en Poku. Dat zijn ook geen hoogvliegers maar als je Aboukhlal bijna structureel zag klungelen konden die toch niet minder zijn. Aboukhlal was misschien de minst slechte optie (zo zwak was die selectie) maar een beetje variatie was wel leuk geweest.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 12:17 Voor de basis kwam hij ook tekort, dat is verder ook geen discussie. Als invaller functioneerde hij echter wel aantoonbaar.
Tja, dat kan je nooit vaststellen natuurlijk. Ja, hij maakte af en toe een goal en gaf af en toe een assist.
Maar hoeveel potentiele goals / assists miste hij?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Door het verkopen van Aboukhlal (het vertrekken van Sowah) en het geblesseerd raken van sterkhouders als Karlsson en Pavlidis en zelfs 'niet sterkhouder' Evjen heeft Jansen gedwongen andere keuzes moeten maken dit seizoen dan hij vorig seizoen maakte. Tot nog toe pakt dat verbazingwekkend goed uit. Voor alles wat vertrokken is of is uitgevallen kreeg je enkel Odgaard en Lahdo terug, voor de rest gebruiken we van Brederode en Sugawara en mag zelfs Iman Griffith inmiddels op de bank zitten.

Verder is Midtsjö vervangen door Reijnders, Bruno Martins Indi inmiddels door Dekker en Hatzidiakos als centrumverdediger door Beukema (waar hij op rechtsback dan weer wel zijn waarde kent). Met veelal dezelfde pionnen of pionnen uit eigen jeugd aangevuld met één grote en één kleine aankoop presteert Jansen significant beter dan vorig seizoen.

Ik zie niet in hoe je met deze kennis kan beweren dat het vorig seizoen niet anders gekund had, bij vlagen is de selectie dit seizoen zwakker op papier dan die van vorig seizoen, maar presteren de spelers juist beter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 03 okt 2022, 17:08 Door het verkopen van Aboukhlal (het vertrekken van Sowah) en het geblesseerd raken van sterkhouders als Karlsson en Pavlidis en zelfs 'niet sterkhouder' Evjen heeft Jansen gedwongen andere keuzes moeten maken dit seizoen dan hij vorig seizoen maakte. Tot nog toe pakt dat verbazingwekkend goed uit. Voor alles wat vertrokken is of is uitgevallen kreeg je enkel Odgaard en Lahdo terug, voor de rest gebruiken we van Brederode en Sugawara en mag zelfs Iman Griffith inmiddels op de bank zitten.

Verder is Midtsjö vervangen door Reijnders, Bruno Martins Indi inmiddels door Dekker en Hatzidiakos als centrumverdediger door Beukema (waar hij op rechtsback dan weer wel zijn waarde kent). Met veelal dezelfde pionnen of pionnen uit eigen jeugd aangevuld met één grote en één kleine aankoop presteert Jansen significant beter dan vorig seizoen.

Ik zie niet in hoe je met deze kennis kan beweren dat het vorig seizoen niet anders gekund had, bij vlagen is de selectie dit seizoen zwakker op papier dan die van vorig seizoen, maar presteren de spelers juist beter.
Dan ga je er van uit dat niemand groeit? een jaar of half jaar is echt veel. Kijk maar naar Reijnders. De pionnen uit eigen jeugd waren vorig jaar voornamelijk geblesseerd of zaten nog niet bij het eerste elftal. Nee hij had het niet veel anders kunnen doen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 03 okt 2022, 11:48 Ik denk dat iedereen hoge intelligentie zou verkiezen boven lage intelligentie (los van alle andere mogelijke eigenschappen).
Je moet wel intelligent genoeg zijn om die keuze te kunnen maken 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 03 okt 2022, 20:42 Dan ga je er van uit dat niemand groeit? een jaar of half jaar is echt veel. Kijk maar naar Reijnders. De pionnen uit eigen jeugd waren vorig jaar voornamelijk geblesseerd of zaten nog niet bij het eerste elftal. Nee hij had het niet veel anders kunnen doen.
Ik ga er zeker wel van uit dat spelers groeien, maar er zaten ook vorig jaar nog wel alternatieven in het vat. Sterker nog er zitten dit jaar ook nog wel ongeteste alternatieven in het vat. Buurmeester, de Jong en nu zelfs Allouch en Griffith zijn in ieder geval pionnen die nog niet geprobeerd zijn, maar wel al op de bank hebben gezeten en/of het óók goed doen.

Natuurlijk had er het e.e.a. gedaan kunnen worden door onze TD vorig jaar, daar blijf ook ik van overtuigd en uiteraard is een jaar extra voor sommige spelers zeker nodig. Maar soms is dat ook niet zo. Wie zegt dat er niet nog een Maxim Dekkertje tussen loopt?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Nog een groot lovend stuk in het AD vandaag. Over ons kalme kompas.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 okt 2022, 15:57 Ik moet je teleurstellen. Aboukhlal scoorde op 22 mei voor het laatst en Dessers heeft als invaller 8 keer gescoord afgelopen seizoen.
Dessers stond ook op zeven volgens Transfermarkt.

https://www.transfermarkt.nl/cyriel-des ... aison=2021

Union, Shakhtar, PSV, NEC, Sparta, AZ en FC Groningen.
Niet dus, zie boven. Maar het is ook niet zo gek dat een invaller (aanvaller) het resultaat verandert. Die komt er namelijk in om te counteren bij een voorsprong of opportunistisch aan te vallen bij een achterstand. In beide gevallen ontstaan er meer kansen dan eerder in de wedstrijd en de tegenstanders zijn minder fris.
Wel dus. Maar zelfs al zou Dessers op acht staan, dan nog is je claim niet valide en heeft Aboukhlal aangetoond een uitstekende invaller te zijn met zeven goals als invaller die op één na allemaal belangrijk waren. En zo heel vaak komt het niet voor dat een invaller zovaak scoort en dan ook nog eens beslissend is. Dat kan je gewoon zien aan de cijfers van vorig seizoen. Dessers en Aboukhlal waren daarin gewoon de besten.
Duin was voor de afwisseling wel leuk geweest, even los van diens niveau. Barasi viel inderdaad weg. Taabouni hadden we nog, en Poku. Dat zijn ook geen hoogvliegers maar als je Aboukhlal bijna structureel zag klungelen konden die toch niet minder zijn. Aboukhlal was misschien de minst slechte optie (zo zwak was die selectie) maar een beetje variatie was wel leuk geweest.
Blijkbaar wel dus. Duin kan helemaal niks en Poku was teruggezet naar Onder 19 vanwege disciplinaire redenen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 03 okt 2022, 16:56 Tja, dat kan je nooit vaststellen natuurlijk. Ja, hij maakte af en toe een goal en gaf af en toe een assist.
Maar hoeveel potentiele goals / assists miste hij?
Dat is niet zo relevant voor de stelling of het wel of niet terecht is dat hij zovaak mocht invallen. Er werd gesteld dat het belachelijk was dat hij zovaak mocht invallen, terwijl hij als invaller gewoon aantoonbaar goede cijfers kon overleggen.
Gesloten