Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 08 nov 2022, 21:35 Hij heeft toch die 'het is wel goed zo' / ' het komt wel goed hoor' uitstraling.
DeZuivelDuivel schreef: 08 nov 2022, 21:35 ... lijk je toch ook werkelijk moeite te hebben met nuance.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 08 nov 2022, 21:35 Ik had hier een reactie geschreven, maar laat maar.
Ik heb al reeds uitgelegd dat het echt niet om een type Simeone hoeft te gaan die uit zijn plaat gaat langs de lijn.
Maar los van het feit dat je dat simpelweg negeert, lijk je toch ook werkelijk moeite te hebben met nuance.
Stel je voor dat er eens andere types of een ander soort trainer zou bestaan die beter bij AZ zou passen... wat moet je dan met je leven? Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop.
Ik zou moeite hebben met nuance, ben blij dat jij dat schrijft.

Om op je laatste vraag in te gaan, als er een nog betere trainer zou komen die nog meer uit de spelersgroep weet te halen, graag!
En als het dan met mooi en aanvallend voetbal gaat; helemaal mooi
En het interesseert me geen zier of een trainer als een zoutzak op de bank zit te kijken (type van Hanegem) naar het spel, of dat hij dat wat actiever doet. Als AZ Simeone weet te verleiden, qua resultaten en beleving ook prima. Dat boeit me niks, heb wel een voorkeur, less is more, want als speler moet je wel tegen zo'n type als Simeone kunnen (zou er zelf knettergek van worden)

Ik kijk naar de resultaten, hoe het team en de spelers zich ontwikkelen, waarbij ik door de waan van de laatste wedstrijd probeer heen te kijken
Dat noem ik nuance ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

We zijn achterin van zeer matig niveau dat mag duidelijk zijn. Verhulst had nooit eerste doelman mogen zijn, zeker niet in combinatie met twee onervaren CV voor hem. Slot geeft in de podcast van Pastoor goed aan hoe je AZ moet bestrijden, iets wat je als toeschouwer op de tribune ook wel ziet. Geef de twee controleurs mandekking en Beukema heeft als (zwakke) opbouwer geen idee meer. Dan kan je beter Bazoer er tussen zetten. Bazoer voor de bal kan verdomd weinig, is ie ook niet gewend. Blunder in mijn ogen. Benieuwd wat hij zaterdag verzint. Hou mijn hart vast zaterdag in die betonbak van Eindhoven.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De enige speler die dit seizoen nog foutloos is zien we nooit meer

Fedde de Jong
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 11:22 De enige speler die dit seizoen nog foutloos is zien we nooit meer

Fedde de Jong
Ben ook wel benieuwd meer van hem te zien.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 08 nov 2022, 22:11 Ik zou moeite hebben met nuance, ben blij dat jij dat schrijft.

Om op je laatste vraag in te gaan, als er een nog betere trainer zou komen die nog meer uit de spelersgroep weet te halen, graag!
En als het dan met mooi en aanvallend voetbal gaat; helemaal mooi
En het interesseert me geen zier of een trainer als een zoutzak op de bank zit te kijken (type van Hanegem) naar het spel, of dat hij dat wat actiever doet. Als AZ Simeone weet te verleiden, qua resultaten en beleving ook prima. Dat boeit me niks, heb wel een voorkeur, less is more, want als speler moet je wel tegen zo'n type als Simeone kunnen (zou er zelf knettergek van worden)

Ik kijk naar de resultaten, hoe het team en de spelers zich ontwikkelen, waarbij ik door de waan van de laatste wedstrijd probeer heen te kijken
Dat noem ik nuance ;-)
Als je naar de resultaten kijkt dan kun je niet anders dan concluderen dat het inmiddels weer naar de onvoldoende kant begint te schommelen. Plek 5 is onder de doelstelling. Overwinteren in Europa is erop(maar het was een pretpoule, maar de weg er naar toe was weer knap ondanks het niveau van de tegenstanders). De beker valt niets over te zeggen. Dan staat Jansen afhankelijk van hoe het tegen PSV gaat gewoon op een 5.5, die echt wel hoger had kunnen uitpakken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 09 nov 2022, 13:09 Dan staat Jansen afhankelijk van hoe het tegen PSV gaat gewoon op een 5.5, die echt wel hoger had kunnen uitpakken.
Bij jou misschien. Ik baseer mijn cijfer ook op de spelopvatting, het aanpakken van dissonanten, de tactische vondsten, het wisselbeleid en het gewauwel voor de camera's. De belangrijkste doelstelling (aanvallend voetballen) wordt bovendien al 2 jaar niet gehaald. Jansen schommelt wat mij betreft ergens tussen de 3 en de 5.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 09 nov 2022, 11:30 Tuurlijk absoluut. Maar daarmee geef je toch al aan dat het "Jansen heeft het hoogste puntengemiddelde" argument niet valide is. Daar kunnen we het over eens zijn. Ik denk persoonlijk ook dat dergelijke vergelijking weinig zin hebben.
Toch wel, zeker als je in ogenschouw neemt dat Jansen met mindere selecties heeft gewerkt dan Van Gaal en Slot bijvoorbeeld. Slot had de gouden generatie onder zijn hoede en Jansen presteert dus beter. Maar goed, als je appels met appels wil vergelijken halen we de Europese prestaties ervan af. Ik las hier dat het dan 1,93 om 2,15 is in het voordeel van Slot. Als je dan bedenkt dat Jansen dus met een uitgeklede selectie heeft gewerkt vorig seizoen, en een verre van fit elftal dit seizoen, dan is het dus een knappe prestatie. Slot kon bijna elke week dezelfde basiself opstellen.

Ik heb dit trouwens even verplaatst naar het juiste topic.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 09 nov 2022, 13:42 Bij jou misschien. Ik baseer mijn cijfer ook op de spelopvatting, het aanpakken van dissonanten, de tactische vondsten, het wisselbeleid en het gewauwel voor de camera's. De belangrijkste doelstelling (aanvallend voetballen) wordt bovendien al 2 jaar niet gehaald. Jansen schommelt wat mij betreft ergens tussen de 3 en de 5.
Ik probeer een redelijke discussie met de Pascal fanclub te hebben. Vandaar dit cijfer. Hij staat nog 5e en dat is een onvoldoende, maar hij heeft zich gekwalificeerd en heeft de makkelijke poule gewonnen maar belangrijker: die winstpartij tegen ajax telt ook.
Maar daar kun je vervolgens de stagnatie en herhaalde fouten weer vanaf halen. Vandaar ook dat hij tegen PSV zelfs met alle redelijkheid van de wereld naar de onvoldoende zakt als we daar verliezen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 09 nov 2022, 18:36 Toch wel, zeker als je in ogenschouw neemt dat Jansen met mindere selecties heeft gewerkt dan Van Gaal en Slot bijvoorbeeld. Slot had de gouden generatie onder zijn hoede en Jansen presteert dus beter. Maar goed, als je appels met appels wil vergelijken halen we de Europese prestaties ervan af. Ik las hier dat het dan 1,93 om 2,15 is in het voordeel van Slot. Als je dan bedenkt dat Jansen dus met een uitgeklede selectie heeft gewerkt vorig seizoen, en een verre van fit elftal dit seizoen, dan is het dus een knappe prestatie. Slot kon bijna elke week dezelfde basiself opstellen.

Ik heb dit trouwens even verplaatst naar het juiste topic.
Maar hadden we met Jansen aan het roer het ook de gouden generatie genoemd? Of waren we dan gewoon 3e/4e geworden en hadden we gezegd ja dit is gewoon de kwaliteit van de selectie. Dat weet je niet. Net zoals je niet weet hoe Slot het met het huidige elftal had gedaan. Daarom is het zo moeilijk om trainers te beoordelen, en zeker punten vergelijken. Je kunt altijd de factor trainer of de factor kwaliteit in het team verhogen/verlagen net hoe je iemand wil beoordelen.

Slot had een goed team, hoefde niks te doen
Slot heeft het optimale eruit gehaald

Jansen heeft een matige selectie
Jansen haalt laat het team niet optimaal renderen

Wat is waar, wat is niet waar. Zeg het maar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als AZ "gewoon" van Excelsior en Waalwijk had gewonnen, stonden we nu bovenaan. Bizar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 nov 2022, 22:44 Als AZ "gewoon" van Excelsior en Waalwijk had gewonnen, stonden we nu bovenaan. Bizar.
Ja, dus cool down all you neurotic people. 8)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 09 nov 2022, 23:14 Ja, dus cool down all you neurotic people. 8)
Kansen hebben en kansen pakken zijn twee verschillende dingen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 10 nov 2022, 06:55 Kansen hebben en kansen pakken zijn twee verschillende dingen.
Het gaat me om de drastische omslag van het forumgemoed
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 10 nov 2022, 07:42 Het gaat me om de drastische omslag van het forumgemoed
Dat lijkt me toch logisch na het spelbeeld en de verliespartijen in Oktober en November.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 10 nov 2022, 07:42 Het gaat me om de drastische omslag van het forumgemoed
Een vreemde conclusie die je trekt. Ik ben al sinds zomer 2021 voorstander van het afscheid van Jansen als hoofdcoach (behoud binnen de organisatie: geen probleem). Ik heb vorig jaar een seizoen lang naar baggervoetbal gekeken waar ik wel jaarlijks 300-500 euro voor betaal. Geld om vermaakt te worden. Ik werd zelden vermaakt. Mijn mening over Jansen is niet veranderd. Mijn houding tov ontslag was wél veranderd door de start van dit seizoen. Het is vreemd en meestal onwenselijk om een coach mid-seizoen te ontslaan, helemaal als de prestaties (en zelfs het geboden vermaak!!) goed zijn. Inmiddels ga ik weer met lichte tegenzin naar het stadion, omdat ik nu weer uit kan tekenen wat voor voorspelbaar kutvoetbal ik voorgeschoteld ga krijgen tegen teams als excelsior en rkc. Het is dat ik er niet alleen ben en we samen kunnen zeiken over het spel onder het geringe genot van een pilsje (waar blijft het speciaal bier?).

Jansen biedt als coach geen vermaak. In zijn podcast geeft ie ook duidelijk aan dat dat niet zijn prioriteit is. Winnen is zijn prioriteit en dat begint in zijn optiek met een goede defensieve organisatie. Liever 1-0 lelijk winnen, dan 4-4 legendarisch mooi gelijkspelen. Sterker nog, volgens mij wint hij liever 1-0 lelijk, dan 4-3 mooi (maar dat is mijn interpretatie van zijn voetbalvisie).
Ik ben wél van mening dat hij een vakman is. En ik denk een goede coach om een degradatiekandidaat in nood in een league te houden. Maar niet een coach die een stadion moet vullen of prijzen zal pakken.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 10 nov 2022, 08:24 Maar niet een coach die een stadion moet vullen of prijzen zal pakken.
Dat vind ik wel een mooie conclusie. Met dit afbraakvoetbal kun je een klein stadion waarschijnlijk prima vullen maar AZ wil uitbreiden naar 23.000 man. Met Jansen krijg je dat niet eens 60% gevuld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 09 nov 2022, 18:57 die winstpartij tegen ajax telt ook
Die telt zeker maar heeft ook veel gemaskeerd. Als Reijnders gewoon rood krijgt win je hem niet. En dat resultaat werd niet gehaald door sprankelend voetbal maar door 110% inzet. Zodra AZ het spel zelf moet maken gaat het mis. Dat is eigenlijk al jaren zo, ook onder Slot.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 10 nov 2022, 08:33 Die telt zeker maar heeft ook veel gemaskeerd. Als Reijnders gewoon rood krijgt win je hem niet. En dat resultaat werd niet gehaald door sprankelend voetbal maar door 110% inzet. Zodra AZ het spel zelf moet maken gaat het mis. Dat is eigenlijk al jaren zo, ook onder Slot.
Als....
Als AZ 1 van de 3 grote kansen na rust maakt, speel je een gewonnen wedstrijd
Als...
Zo ken ik er nog wel een paar
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 09 nov 2022, 18:36 Slot had de gouden generatie onder zijn hoede
Van die 'gouden generatie' zit Boadu op de bank in Monaco, zit Wijndal op de bank bij ajax en speelt Stengs in België nadat hij op de bank zat in Nice
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten