Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Uit het Eindhovens Dagblad:
Jansen hoopte dat zijn ploeg ajax fysiek kon overklassen in de Johan Cruijff Arena. ,,Maar niets was minder waar”, zei hij. ,,In de tweede helft leken zij fitter. Het leek ook wel of we het na die 1-0 opgaven. Dat heeft me wel verbaasd.”

,,In de eerste helft kregen we een paar goede kansen”, zei trainer Jansen. ,,Maar over de hele wedstrijd heeft onze doelman Bizot er heel wat ballen uit gehouden. We hebben dit seizoen drie keer tegen ajax gespeeld en drie keer verloren en nul keer gescoord. Dat is teleurstellend. Vorig seizoen zaten we wat dat betreft aan de andere kant van de medaille. ajax is de terechte kampioen, dat kan je wel zeggen met zo’n voorsprong.”
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 11 apr 2021, 14:12 Ze MOETEN inderdaad presteren maar doen het niet ondanks zijn harde aanpak. PSV speelt een walgelijk slecht seizoen dus vooralsnog is Schmidt een groot fiasco en helemaal geen voorbeeld hoe het wel zou moeten.
Ik vraag me af wat er zo slecht is aan het seizoen van Schmidt. Vooralsnog staat ie voor op AZ. En hield hij het langer vol in Europa dan AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 26 apr 2021, 07:16 Ik vraag me af wat er zo slecht is aan het seizoen van Schmidt. Vooralsnog staat ie voor op AZ. En hield hij het langer vol in Europa dan AZ.
Ik geloof niet dat dé doelstelling van PSV was om - met een drievoudig budget - boven AZ te eindigen. Wat dan nog met het nodige geluk gaat gebeuren omdat AZ zo heeft staan blunderen in de eerste vijf wedstrijden. Europees was het niet best en ajax wordt met een straatlengte kampioen. PSV heeft nooit de illusie gehad mee te doen voor de titel, en dat met alle grote aankopen en investeringen. Voor PSV is dit gewoon een waardeloos seizoen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 26 apr 2021, 08:23 Ik geloof niet dat dé doelstelling van PSV was om - met een drievoudig budget - boven AZ te eindigen. [..] Voor PSV is dit gewoon een waardeloos seizoen.
Toch wel mooi dat je je zo uit durft te spreken over PSV/Schmidt, maar niet durft te zeggen dat Boadu en Stengs een enorme schop onder hun hol naar de tribune verdienen...
:D
Schmidt staat tweede - en wordt waarschijnlijk ook tweede. ajax staat qua budget duidelijk voor op PSV. Dan presteer je gewoon naar (reeele) verwachtingen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZ-coach Jansen (48) is gek van voetbal en heeft voor zijn gevoel nooit één dag gewerkt

Pascal Jansen, de coach van AZ, is de rust zelve. Ook op de dag dat hij van ajax verliest en de tweede plaats in gevaar komt. ‘Het spelletje is mijn absolute passie.’

De zangeres Sue Chaloner stond op het podium met Ray Charles, BB King, Madonna en Prince. Dat kwam niet alleen door haar zangtalent, maar ook door ‘er klaar voor te zijn’ als zich zo’n kans aandiende, vertelt ze. Altijd de juiste studies gevolgd, overal haar licht opgestoken, nooit afgezegd. Haar zoon, AZ-coach Pascal Jansen, heeft dezelfde eigenschappen, vindt Chaloner. ‘Hij heeft met voetbal wat ik heb met muziek, totaal gek ervan, bevlogen. Zo’n passie is mooi. Maar zorg dat je het vak onder de knie hebt als die kans komt.’

Die kwam begin december toen Jansen, destijds nog assistent, gevraagd werd de ontslagen Arne Slot op te volgen. Het is zijn eerste klus als hoofdtrainer in de eredivisie, vooralsnog tot volle tevredenheid van de directie. Jansen heeft bijgetekend tot medio 2023.

Op zijn 48ste staat de Zaandammer na bijna dertig jaar in het trainersvak eindelijk vol in de spotlichten die hij al kende van de zangavonturen van zijn moeder, musicalster en lid van het duo Spooky & Sue. Chaloner: ‘Als baby van twee weken zat hij in een soort buidel bij me als ik een album opnam, hij sliep onder de bühne.’
Talkshowtafels

Het is niet dat Jansen nu met rode wangetjes aan talkshowtafels vertelt over het uitkomen van zijn grote droom, of pocht over zijn prestaties. ‘Hij is geen trainer die gooit met jasjes, die scheldt op scheidsrechters, in de pers loopt te blaten, dronken achter het stuur kruipt of bezig is aan zijn zesde vrouw. Dat maakt hem oninteressant voor de pers, daarom heeft het zo lang geduurd’, meent Joop Brand, voetbalvader van Jansen.

Wat Jansen kenmerkt is zijn ontspannen uitstraling, zelfs tijdens en rond de verloren topper tegen ajax (2-0) oogt hij geen moment geïmponeerd, ook al wordt kostbare schade geleden in de strijd om plek twee met PSV. Zijn verklaring daarvoor is zijn ‘geestelijk onafhankelijkheid’. Van een andere rol in de voetballerij wordt hij net zo gelukkig, want voetbal, het spelletje an sich dus, is ‘mijn absolute passie’.

Als 14-jarige jongen ging hij zonder zijn ouders in te lichten naar een open dag van ajax. Hij werd aangenomen, viel later af, probeerde het in andere profopleidingen, maar moest op zijn 19de stoppen door een zware knieblessure. Hij ving zijn trainersloopbaan aan met veel minder verwachtingen. ‘Ik wil vooral een betere trainer worden, nog meer kennis vergaren’, zei hij in een trainersklas met doorgewinterde ex-profs John van den Brom, Frank de Boer en Erik ten Hag die zo snel mogelijk hoofdcoach bij een profclub te wilden worden.
Nababbel

Het diploma coach betaald voetbal behaalde hij voor als er zich een kans zou aandienen. ‘Het was geen heilig moeten om hoofdcoach te worden bij een profclub’, vertelt Jansen in het spelershome tijdens een spontane nababbel na AZ-Sparta. Hij gaat pas weg na de laatste vraag, dat is rond middernacht. Hij vertelt over Joop Brand, die op het Cios bij hem een nieuw vuur ontstak: anderen helpen een goede voetballer te worden.

Hij deed ervaring op door als assistent van Rinus Israel twee jaar in de Emiraten te coachen. ‘Dan word je wel gepokt en gemazeld, wereldtijd gehad, heel veel opgestoken. Enorm sterk leren relativeren.’

Hij was daarna actief in jeugdopleidingen. Bij PSV werd Jansen coach van de beloftenploeg die uitkwam in de eerste divisie. En hoofd opleiding, net als eerder bij Vitesse, terwijl hij het liefst op het veld staat. Uiteindelijk zegde Jansen die baan op. ‘Ik had nog niks. Dat is die geestelijke onafhankelijkheid. Er wordt overal gevoetbald.’

Drie jaar geleden klopte AZ op de deur. Of hij assistent-coach wilde worden. Niet met het idee om op termijn door te schuiven, maar als brug tussen jeugd en eerste elftal. ‘Daar zit mijn passie, daar ligt mijn interesse. Een andere rol was de hoofdcoach prikkelen, laten nadenken. Dat vraag ik nu ook van mijn collega’s. En als ik die prikkel niet krijg, zoek ik die op.’
Sensationeel

Het hoofdcoachschap van AZ is een felbegeerde baan, hoewel de ploeg de eerste maanden van het seizoen wat minder fris oogde dan tijdens de sensationele jaargang ervoor. ‘Ik vergelijk het met Formule 1. Er zijn maar achttien stoeltjes in de eredivisie, maar honderden mensen die het willen. Ik had het niet zien aankomen. Maar ik werkte al 2,5 jaar prettig samen met die jongens, met alle mensen in de organisatie. Dus dacht ik: ik doe het.’

Het begin was moeizaam, verlies tegen FC Groningen, uitgeschakeld in de Europa League door een laat tegendoelpunt op bezoek bij HNK Rijeka. ‘Dan denk je wel: shit ok, dit is serious.’

In Rijeka ligt de kiem van de wederopstanding van zijn ploeg, meent Jansen. ‘De volgende dag bij het ontbijt heb ik een paar dingen geïnitieerd. In mijn beleving moesten wezenlijk zaken anders. Op en naast het veld. Iedereen en alles moest ondergeschikt zijn aan het team. Kun je je daar niet naar gedragen, dan ga je eruit.’

AZ richtte zich op, won tweemaal van PSV en Feyenoord. Alleen tegen het rijpere ajax gaat het telkens mis, al had AZ afgelopen zondag voor rust de beste kansen.

Bij Studio Voetbal werd op zeker moment de ‘Pascal Jansen’-meter erbij gepakt vanwege de florissante resultaten onder de coach. Het is nieuws voor Jansen. Hij volgt voetbalpraatprogramma’s niet zo. ‘Het gaat er mij om dat ik me goed voel op een plek en van mijn directe omgeving waardering krijg.’
Ondergewaardeerd

Joop Brand: ‘Hij is net als ik. Van Stormvogels onder 6 jaar trainen worden we ook gelukkig. Maar ik vind dat Pascal ondergewaardeerd wordt. Ik heb Johan Derksen nog aan zijn oren getrokken dat hij niet moest lullen dat Pascal geen technische achtergrond heeft. Hij was technisch veel beter dan Derksen, die ik ook nog ontdekt heb. Pascal schreeuwt het niet van de daken.

‘Iedereen zegt Slot, Slot, Slot, maar onder hem verloor AZ dit seizoen veel punten, omdat ze te ver inzakten in de eindfase. Pascal speelt niet met de kont naar achteren, maar het plassertje naar voren. Presteert een oud-prof zoals hij dan staat het groot in de kranten, dan moet-ie van iedereen naar Real Madrid. Pascal lacht als ik dat vertel. ‘Ik heb toch plezier’, zegt hij.’

Jansen beaamt het. Dat hij voor zijn gevoel ‘nog nooit een dag in zijn leven heeft gewerkt’, ziet hij als rijkdom. En niet het hogere salaris dat hoofdcoaches krijgen. ‘Geld is totaal geen drijfveer. Verre van.’

Als die houding wordt uitgelegd als een gebrek aan ambitie, dan moet men dat maar doen, stelt hij. ‘Ik voel me hier goed, ook in deze rol, in deze organisatie. Maar slapen doe je ’s nachts; ik zal moeten blijven presteren.’
Luisterend oor

Iedereen kijkt naar hem, nu hij van ondersteuner leider is geworden. ‘Ervaring uit andere functies komt daarbij goed van pas. Als assistent was ik een luisterend oor voor spelers, dat ben ik nog steeds. Dat vind ik een belangrijke eigenschap voor een hoofdtrainer. Ik heb me ontwikkeld, altijd goed naar de hoofdcoaches gekeken. Duidelijkheid en eerlijkheid naar spelers is voor mij cruciaal. Ze moeten exact weten wat ze aan mij hebben. Dan is het niet moeilijk om iemand te passeren. Alle beslissingen die ik neem zijn in het belang van het team.’

De dynamiek rond profspelers is anders dan rond jeugdspelers. Talenten Wijndal, Koopmeiners, Stengs en Boadu maken met vallen en opstaan naam. ‘Ze zijn international geworden en komen onder een vergrootglas. Nu ervaren ze dat als het minder gaat mensen ze gaan zoeken. Van mij krijgen ze altijd rugdekking als ik zie dat ze in het team investeren. Er is helaas geen knopje dat je kunt aanzetten als het niet loopt. Het blijft een interessant spel hoe je het beste uit ze haalt.’

Hij spreekt er niet over met Slot, het contact bloedde na diens ontslag dood. ‘Het is zo gegaan. Maar ik heb geen problemen met Arne. Totaal niet zelfs.’

Met het recente afscheid van Ron Vlaar viel nog een brok ervaring weg. Jansen wijst op aanvoerder Teun Koopmeiners die is gegroeid in zijn leidersrol, die ‘al 27 lijkt in plaats van 23’. Bizot, Martins Indi en Letschert ziet hij als ervaren, stabiele factoren. ‘Daar wordt echt wel naar geluisterd.’
Internationaal gelouterd

Veel talenten worden gelinkt aan ajax, waar de druk groter is, waar meer internationaal gelouterde spelers en trainers zijn. ‘Bij ajax moet je ieder seizoen om de titel spelen, dat geeft een andere druk. Hier wordt ook steeds meer verwacht. Misschien is de uitdaging nog wel groter om met AZ iets voor elkaar te krijgen.’

Hij slaapt niet minder nu er zoveel over hem gesproken wordt. Zijn familie is meer onder de indruk. ‘Mijn oudste zoon vindt het best bijzonder. Mijn moeder is enorm trots op me, volgt al die interviews, vraagt soms: zijn ze nog blij met je? Die zijn er zenuwachtiger onder dan ik.’

Haar zoon geeft om de spelers die hij traint, zegt Chaloner. ‘Het gaat hem om de liefde voor voetbal, niet om hemzelf.’

Zij, de artiest, staat er hetzelfde in. ‘Ego? Bah! Het gaat niet om mij, maar om de muziek. Niet alleen tussen de sterren, maar ook in achterafzaaltjes moet je alles geven. Een beetje de Britse mentaliteit. Wij gaan voor de kunst niet voor de kortstondige roem.’

bron: https://www.volkskrant.nl/sport/AZ-coac ... ~b76e14d8/
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 26 apr 2021, 09:08 Toch wel mooi dat je je zo uit durft te spreken over PSV/Schmidt, maar niet durft te zeggen dat Boadu en Stengs een enorme schop onder hun hol naar de tribune verdienen...
:D
Schmidt staat tweede - en wordt waarschijnlijk ook tweede. ajax staat qua budget duidelijk voor op PSV. Dan presteer je gewoon naar (reeele) verwachtingen.
Dus jij denkt dat heel PSV content is met deze tweede plek? Een club als PSV moet elk jaar mee doen om de titel, dit seizoen waren ze figurant.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Mooi interview. Ik heb zowel qua trainer als qua persoonlijkheid veel meer vertrouwen in de Jansen dan dat ik in Slot had.
Hij is weliswaar nog geen toptrainer zoals Van Gaal of Adriaanse, maar hij heeft het dit seizoen naar omstandigheden goed gedaan.
Uiteraard heb ik qua wissels ook wel iets op hem aan te merken, maar een deel zal vastliggen (Boadu en Stengs) en verder is hij ook qua wisselbeleid beter dan Slot. Ben echt heel benieuwd hoe hij het volgend jaar met AZ gaat doen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ferry schreef: 26 apr 2021, 07:16 Ik vraag me af wat er zo slecht is aan het seizoen van Schmidt. Vooralsnog staat ie voor op AZ. En hield hij het langer vol in Europa dan AZ.
Ik moet het nog zien, kwamen toch ook weer met een discutabele penalty tegen Groningen aan de winst en moeten nog tegen Heerenveen (met hopelijk beide veermannetjes) en Utrecht die voor playoffs spelen.
Ik vind Jansen het echt niet verkeerd doen en ook gisteren (ondanks de nederlaag) zie ik wel degelijk een elftal dat na ajax het best in elkaar zit. Het verschil zat hem puur in Klaasen vs Gudmundsson (de een benut als aanvallende middenvelder kort achter de spitsen wel steeds zijn kansen) en bij een voorsprong krijg je een andere wedstrijd en adrenaline.
Zoveel lijn zit er niet in bij de Eindhovenaren, waar vaak kleinere clubs het initiatief tot het spel nemen en over Feyenoord het maar helemaal niet te hebben.
Wel vind ik het eeuwig zonde dat we die ene wedstrijd tegen Vitesse niet van onze eigen kracht zijn uitgegaan wat we doorgaans altijd doen en te kiezen voor een heel ander systeem te willen gaan spelen.
Laatst gewijzigd door capefear op 26 apr 2021, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

capefear schreef: 26 apr 2021, 15:44 Ik moet het nog zien, kwamen toch ook weer met een discutabele penalty tegen Groningen aan de winst en moeten nog tegen Heerenveen (met hopelijk beide veermannetjes) en Utrecht die voor playoffs spelen.
Ik vind Jansen het echt niet verkeerd doen en ook gisteren (ondanks de nederlaag) zie ik wel degelijk een elftal dat na ajax het best in elkaar zit. Het verschil zat hem puur in Klaasen vs Gudmundsson (de een benut als aanvallende middenvelder kort achter de spitsen wel steeds zijn kansen) en bij een voorsprong krijg je een andere wedstrijd en adrenaline.
Zoveel lijn zit er niet in bij de Eindhovenaren, waar vaak kleinere clubs het initiatief tot het spel nemen en over Feyenoord het maar helemaal niet te hebben.
Wel vind ik het eeuwig zonde dat we tegen Vitesse niet van onze eigen kracht zijn uitgegaan door een heel ander systeem te willen gaan spelen, dat verwijt kun je Jansen wel maken.
Gudmundsson is een betere voetballer dan Klaassen. Zit alleen in een 'gortdroge' periode wat goals betreft. Die kansen die Klaassen kreeg had onze IJslander trouwens ook wel binnen weten te werken ga ik van uit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 26 apr 2021, 16:03 Gudmundsson is een betere voetballer dan Klaassen. Zit alleen in een 'gortdroge' periode wat goals betreft. Die kansen die Klaassen kreeg had onze IJslander trouwens ook wel binnen weten te werken ga ik van uit!
Eens, Gudmundsson is een betere speler. Alleen als je ziet hoe vaak Klaasen nu al doeltreffend is geweest op beslissende momenten sinds zijn komst, heb ik dan liever een mindere speler op die positie als hij de trekker wel kan overhalen. Was dat gisteren ook gebeurt dan hadden we het hier niet over Jansen.

Minuut 4:10 en 7:38 zijn toch levensgrote kansen die niet gemist mogen worden, verder geeft de samenvatting prima de wedstrijd weer waar AZ tot aan de 65e minuut prima stond en de betere partij was, maar na de goal van Klaasen het koppie kwijt was:
https://www.youtube.com/watch?v=vJ6m7YEyLiA
Als dan AZ zich eigenlijk in niets de mindere is, tegen een ajax dat ruim 100 miljoen grotere begroting heeft vind ik dat Jansen het prima op de rit heeft.
Laatst gewijzigd door capefear op 26 apr 2021, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

capefear schreef: 26 apr 2021, 16:12 Eens, Gudmundsson is een betere speler. Alleen als je ziet hoe vaak Klaasen nu al doeltreffend is geweest op beslissende momenten sinds zijn komst, heb ik dan liever een mindere speler op die positie als hij de trekker wel kan overhalen. Was dat gisteren ook gebeurt dan hadden we het hier niet over Jansen.
Naast zijn loopvermogen heeft Klaassen als grote kwaliteit dat ie heel vaak kort bij de goal in scoringspositie komt. Zijn voorganger Van de Beek had dat ook. Maar dat is ook zo omdat zij bij de beste ploeg van Nederland spelen. Zij kunnen, mogen en moeten heel diep spelen want ajax heeft toch zoveel meer kwaliteit dan de tegenstander in de meeste gevallen dat zij hem niet missen in de restverdediging. Zeker niet met een aantal bikkels als Alvarez, Martinez en Taglifico in de rug.

Wij missen één of twee spelers met die onverzettelijkheid. Hoe scherp Alvarez verdedigde op die voorzet uit een corner op BMI dat zie ik op Svensson na misschien bij ons niemand doen. Zijn net allemaal wat meer afwachtend en minder scherp in dat soort situaties. Die Alvarez pakt zoveel ballen op het middenveld, in de verdediging en is zelfs aanvallend nog een wapen met zijn kopkracht. Hebben wij niet.

Jansen mag het allemaal bewijzen volgend seizoen. Captain Koopmeiners weg. Klasbak Wijndal weg. Misschien nog één of twee en dan toch weer een goed lopende machine neer zetten wordt een hele klus. Hopelijk krijgt ie één of twee hele goede assistenten voordat de voorbereiding begint!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 26 apr 2021, 16:38Naast zijn loopvermogen heeft Klaassen als grote kwaliteit dat ie heel vaak kort bij de goal in scoringspositie komt.
Jansen mag het allemaal bewijzen volgend seizoen. Captain Koopmeiners weg. Klasbak Wijndal weg. Misschien nog één of twee en dan toch weer een goed lopende machine neer zetten wordt een hele klus. Hopelijk krijgt ie één of twee hele goede assistenten voordat de voorbereiding begint!
Wie er weg gaan is nog afwachten (wellicht minder dan sommige denken). Maar puur kijkende naar de wedstrijden van Jansen heb ik eigenlijk maar 1 negatieve wanklank en dat was de wedstrijd tegen Vitesse. Dat had ie niet moeten doen om plotsklaps met een ander systeem te willen gaan spelen waar overduidelijk de spelers geen raad mee wisten, verder prima, ook de wedstrijd van gisteren.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

capefear schreef: 26 apr 2021, 16:12 Eens, Gudmundsson is een betere speler.
Kom op zeg. Als je niet kan inzien dat Klaassen nog twee stappen verder is dan die 23 jarige IJslander bij ons...
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ferry schreef: 26 apr 2021, 16:48 Kom op zeg. Als je niet kan inzien dat Klaassen nog twee stappen verder is dan die 23 jarige IJslander bij ons...
Als Gudmundsson ook zo doeltreffend was had je wel een heel belangrijke schakel hoor. Maar of dat er in zit weet ik niet, hij mist me te veel kansen
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 26 apr 2021, 10:34 Mooi interview. Ik heb zowel qua trainer als qua persoonlijkheid veel meer vertrouwen in de Jansen dan dat ik in Slot had.
Hij is weliswaar nog geen toptrainer zoals Van Gaal of Adriaanse, maar hij heeft het dit seizoen naar omstandigheden goed gedaan.
Uiteraard heb ik qua wissels ook wel iets op hem aan te merken, maar een deel zal vastliggen (Boadu en Stengs) en verder is hij ook qua wisselbeleid beter dan Slot. Ben echt heel benieuwd hoe hij het volgend jaar met AZ gaat doen.
Waar komt dat vandaan dat het vast zou liggen dat Stengs en Boadu niet gewisseld mogen worden? Boadu is vorig seizoen zat gewisseld en ook dit seizoen een aantal keer. Dus dat is sowieso al niet aan de orde.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 26 apr 2021, 17:34 Waar komt dat vandaan dat het vast zou liggen dat Stengs en Boadu niet gewisseld mogen worden? Boadu is vorig seizoen zat gewisseld en ook dit seizoen een aantal keer. Dus dat is sowieso al niet aan de orde.
Dat is het frame waar een aantal forummers zich van bedient over Myron / Calvin
Er is een afspraak tussen Max en Raiola: de trainer moet ze opstellen en mag ze niet wisselen.
Dat is de enige reden waarom Pascal en hiervoor Arne ze opstellen.
Dus niet omdat het enorm goede voetballers zijn die vanuit het niets een wedstrijd kunnen beslissen / doen kantelen, maar omdat die afspraak is gemaakt tussen Max en Raiola.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 26 apr 2021, 17:34 Waar komt dat vandaan dat het vast zou liggen dat Stengs en Boadu niet gewisseld mogen worden? Boadu is vorig seizoen zat gewisseld en ook dit seizoen een aantal keer. Dus dat is sowieso al niet aan de orde.
Omdat het de enige logische verklaring is dat daar met Raiola afspraken over zijn gemaakt. Anders laat je een speler die zo vaak zo slecht speelt niet zoveel spelen. Zelfs bij een amateurclub raak je je basisplaats kwijt als je zo speelt.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jansen heeft na de foute opstelling tegen Vitesse niet nogmaals zoiets geprobeerd dus hij lijkt te leren van zijn fouten. Hij presteert prima met AZ dit seizoen dus ik heb er nog wel vertrouwen in. Hij komt ook niet meer met de standaardwissel Aboukhlal en gisteren zagen we een heel goed ingestudeerde cornervariant. De dingen waar hij invloed op heeft vind ik hem helemaal niet verkeerd aanpakken (behalve Stengs soms eerder wisselen als die niet in de wedstrijd zit, maar ja aan de andere kant: als hij dat niet doet en Stengs geeft vlak voor tijd de assist voor de 1-1 dan heeft hij het gelijk ineens wel weer aan zijn zijde).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 26 apr 2021, 17:34 Waar komt dat vandaan dat het vast zou liggen dat Stengs en Boadu niet gewisseld mogen worden? Boadu is vorig seizoen zat gewisseld en ook dit seizoen een aantal keer. Dus dat is sowieso al niet aan de orde.
Ik las laatst dat Van Galen de bron daarover was?
Maar of dat klopt is een tweede.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 26 apr 2021, 17:58 Dus niet omdat het enorm goede voetballers zijn die vanuit het niets een wedstrijd kunnen beslissen / doen kantelen
Over dit frame: Hoe vaak hebben deze enorm goede voetballers een wedstrijd uit het niets beslist of doen kantelen?

Misschien zijn we als AZ fans ook een beetje verblind geraakt. Stengs en Boadu zijn geen wereldtoppers. En inmiddels voor AZ begrippen ook geen toppers meer.
Gesloten