Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 17 mei 2022, 05:22 In de lijn van wijlen Fritz Korbach dan dus Barry en Piet Likeur voor de groep! Nou dat wordt een gezellige boel! :wink:
Mijnheer likeur mag thuisblijven, er zijn grenzen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

RoycosoepieAZ schreef: 16 mei 2022, 09:38 Misschien kunnen ze ook een straaljager piloot inhuren voor de mentaliteit/Spirit :mrgreen:
Is een waterpolokeeper van de Eredivisie Vrouwen ook goed?

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/afdeling-to ... le-sterkte

(Zou AZ dit nu expres doen om ons te tarten?)
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voor topsportbegeleiding heb je toch eerst een topsportklimaat nodig? Laten ze daar eerst eens aan gaan werken.

Een dag voor de wedstrijd je trainer ontslaan slaat trouwens nergens op. Waarom doen ze dat niet eerder.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dat gevoel heb ik ook. AZ heeft uitstekende topsportfaciliteiten maar het bijbehorende topsportklimaat ontbreekt nog.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik zou zeker eens bij Bodo een kijkje in de keuken nemen.

Billy Beane zat ook eerst totaal ergens anders (en nog steeds) :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Het goed nieuws journaal staat weer online. Er is goed in de ogen gekeken en iedereen weet wat hij moet doen spelers en technische staf.

:lol:
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Az564 schreef: 18 mei 2022, 14:50 Het goed nieuws journaal staat weer online. Er is goed in de ogen gekeken en iedereen weet wat hij moet doen spelers en technische staf.

:lol:
Pappen en nathouden.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Az564 schreef: 18 mei 2022, 14:50 Het goed nieuws journaal staat weer online. Er is goed in de ogen gekeken en iedereen weet wat hij moet doen spelers en technische staf.

:lol:
Zal ie dit gesprek ook overgelaten hebben aan Boulahrouz?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Lees net interview met van Brederode, ook geblesseerd voor grote delen van seizoen. Ik kan het niet terug vinden. Maar iemand noemde hem een tijdje terug in vergelijking met Gravenberg. Zijn pleidooi was in het Mantra: 'hoe erg het wel niet is/was dat er te weinig jeugd is gebracht - vooral in ogenschouw van Aboukhlal inbrengen tov geen Jeugd'

Ik heb toen iets geschreven in de trant dat met Tabouni, Barasi, Duin, Poku er 4 van de 6 spelers (Reijnders en Koopmeiners) die in aanmerking komen geblesseerd zijn of waren en dat anderen al in de teams onder18 en Jong spelen.
Maar als we van Brederode meerekenen moet het dus 5 van de 7 spelers zijn 8)

Niet dat het iets helpt tot inzicht van die en vele andere personen, want hij had natuurlijk jeugd moeten brengen :lol:

In zelfde discussie stelde ik dat AZ voorzichtiger of althans zijn doorstroom iets aangepast zou hebben ivm de vele blessures van door brekende spelers, ook aan de hand van lessen van blessures Boadu, Stengs etc. Natuurlijk werd dat weer weggelachen of overheen gespamd met oa Gravenberg want we moeten natuurlijk wel punten hebben om Pascal zwart te blijven maken.

Maar even serieus ik zou hier graag meer over willen weten, want de hoeveelheid blessures bij net doorberekende spelers is erg hoog. Hoe wordt hier mee omgegaan, wat zijn de lessen? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 18 mei 2022, 17:26 Lees net interview met van Brederode, ook geblesseerd voor grote delen van seizoen. Ik kan het niet terug vinden. Maar iemand noemde hem een tijdje terug in vergelijking met Gravenberg. Zijn pleidooi was in het Mantra: 'hoe erg het wel niet is/was dat er te weinig jeugd is gebracht - vooral in ogenschouw van Aboukhlal inbrengen tov geen Jeugd'

Ik heb toen iets geschreven in de trant dat met Tabouni, Barasi, Duin, Poku er 4 van de 6 spelers (Reijnders en Koopmeiners) die in aanmerking komen geblesseerd zijn of waren en dat anderen al in de teams onder18 en Jong spelen.
Maar als we van Brederode meerekenen moet het dus 5 van de 7 spelers zijn 8)

Niet dat het iets helpt tot inzicht van die en vele andere personen, want hij had natuurlijk jeugd moeten brengen :lol:

In zelfde discussie stelde ik dat AZ voorzichtiger of althans zijn doorstroom iets aangepast zou hebben ivm de vele blessures van door brekende spelers, ook aan de hand van lessen van blessures Boadu, Stengs etc. Natuurlijk werd dat weer weggelachen of overheen gespamd met oa Gravenberg want we moeten natuurlijk wel punten hebben om Pascal zwart te blijven maken.

Maar even serieus ik zou hier graag meer over willen weten, want de hoeveelheid blessures bij net doorberekende spelers is erg hoog. Hoe wordt hier mee omgegaan, wat zijn de lessen? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Je hebt natuurlijk een punt dat er behoorlijk wat blessures zijn geweest, maar er zijn ook jongens die niet gebracht zijn toen ze nog niet geblesseerd waren óf nu niet geblesseerd zijn.
Taabouni was overigens vorig seizoen 'even' geblesseerd, maar heeft toch in beide seizoenen 30 wedstrijden weten te pakken.
Hij had er vorig seizoen alleen meer recht op dan dit seizoen. Barasi had er ook al recht op vóór zijn blessure.

Dit als kleine nuance, je hebt natuurlijk gelijk dat er veel blessures zijn, het valt toch ook wel op dat jongens uit de AZ jeugd met uitzondering an Teun Koopmeiners en Guus Til, veel problemen hebben met de fysieke aspecten van het spel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2022, 17:44 Je hebt natuurlijk een punt dat er behoorlijk wat blessures zijn geweest, maar er zijn ook jongens die niet gebracht zijn toen ze nog niet geblesseerd waren óf nu niet geblesseerd zijn.
Taabouni was overigens vorig seizoen 'even' geblesseerd, maar heeft toch in beide seizoenen 30 wedstrijden weten te pakken.
Hij had er vorig seizoen alleen meer recht op dan dit seizoen. Barasi had er ook al recht op vóór zijn blessure.

Dit als kleine nuance, je hebt natuurlijk gelijk dat er veel blessures zijn, het valt toch ook wel op dat jongens uit de AZ jeugd met uitzondering an Teun Koopmeiners en Guus Til, veel problemen hebben met de fysieke aspecten van het spel.
Ze meten zich in de eerste divisie tegen grotere en meer volgroeide tegenstanders. Dat vraagt denk ik veel van die nog niet helemaal uitgroeide spelers. Daarbij is het nogal wat om als jonkies met de grote mannen mee te mogen doen, dus jezelf groot houden ipv even een stapje terug doen bij opspelende pijntjes. Dat moeten ze echt leren denk ik.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 18 mei 2022, 17:59 Ze meten zich in de eerste divisie tegen grotere en meer volgroeide tegenstanders. Dat vraagt denk ik veel van die nog niet helemaal uitgroeide spelers. Daarbij is het nogal wat om als jonkies met de grote mannen mee te mogen doen, dus jezelf groot houden ipv even een stapje terug doen bij opspelende pijntjes. Dat moeten ze echt leren denk ik.
Kunstgras :?:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

FugAZi schreef: 18 mei 2022, 17:26ook aan de hand van lessen van blessures Boadu, Steng
Je denkt echt dat dit komt omdat ze opeens in AZ 1 speelden?
Boadu werd door die klojo van 010 kapot getrapt, en Stengs deed het zelf tegen PSV.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 19 mei 2022, 06:05 Je denkt echt dat dit komt omdat ze opeens in AZ 1 speelden?
Boadu werd door die klojo van 010 kapot getrapt, en Stengs deed het zelf tegen PSV.
Ik zie veel blessures bij jonge spelers, mij vallen ze op omdat ze in de buurt zijn van hun debuut of vlak erna. Ik heb geen zicht of er door de hele jeugd opleiding altijd zoveel blessures zijn (dat het 'normaal' is) . Maar ik denk het niet, dus ik vraag hier wie weet er meer van af en zoek een beetje een trent.
Mijn hypothese (vermoede) is dat ambitie, in combinatie met hoge weerstand, druk van buitenaf die jongens net even teveel doorduwen waar ze eigenlijk een pas op de plaats hadden moeten nemen of beschermd hadden moeten worden door de opleiding.
Stengs valt mogelijk wel in dat plaatje (zo uit het niets) . Boadu zoals je goed aangeef niet (was ik vergeten).

Bij heel veel sporten wordt met gewichtsklasse, leeftijdsklasse etc gewerkt. Ik ken alleen van turnen verhalen van te veel belasten van jonge niet volgroeide sporters (zullen er vast meer zijn) . Bij voetbal worden jonge gasten tegen volgroeide tegenstanders geplaatst en is er ook nog eens een commerciële druk. Over het algemeen ziet het publiek alleen de succesverhalen en trekt zijn schouders op bij de misschien wel hele grote groep die er onderzitten, ik vermoed dat alle opleidingen er last van hebben.
Maar ik ben AZ fan en dit seizoen hebben wij er veel last van, wat had ik graag Barasi gezien (diepte snelheid wat Pavlidis niet heeft).
Misschien traint de oud jeugdtrainer Janssen (om nog iets van het topic aan te tippen) wel te hard met ze om de volgende stap te maken? Of zit er iets in de jeugdopleiding wat over het hoofd wordt gezien of juist niet en zijn ze dingen anders gaan doen door deze inzichten? Genoeg vragen dus....
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 19 mei 2022, 07:19 Ik zie veel blessures bij jonge spelers, mij vallen ze op omdat ze in de buurt zijn van hun debuut of vlak erna. Ik heb geen zicht of er door de hele jeugd opleiding altijd zoveel blessures zijn (dat het 'normaal' is) . Maar ik denk het niet, dus ik vraag hier wie weet er meer van af en zoek een beetje een trent.
Mijn hypothese (vermoede) is dat ambitie, in combinatie met hoge weerstand, druk van buitenaf die jongens net even teveel doorduwen waar ze eigenlijk een pas op de plaats hadden moeten nemen of beschermd hadden moeten worden door de opleiding.
Stengs valt mogelijk wel in dat plaatje (zo uit het niets) . Boadu zoals je goed aangeef niet (was ik vergeten).

Bij heel veel sporten wordt met gewichtsklasse, leeftijdsklasse etc gewerkt. Ik ken alleen van turnen verhalen van te veel belasten van jonge niet volgroeide sporters (zullen er vast meer zijn) . Bij voetbal worden jonge gasten tegen volgroeide tegenstanders geplaatst en is er ook nog eens een commerciële druk. Over het algemeen ziet het publiek alleen de succesverhalen en trekt zijn schouders op bij de misschien wel hele grote groep die er onderzitten, ik vermoed dat alle opleidingen er last van hebben.
Maar ik ben AZ fan en dit seizoen hebben wij er veel last van, wat had ik graag Barasi gezien (diepte snelheid wat Pavlidis niet heeft).
Misschien traint de oud jeugdtrainer Janssen (om nog iets van het topic aan te tippen) wel te hard met ze om de volgende stap te maken? Of zit er iets in de jeugdopleiding wat over het hoofd wordt gezien of juist niet en zijn ze dingen anders gaan doen door deze inzichten? Genoeg vragen dus....
Interessant punt dat je maakt in je posts over de blessures bij de doorbrekende jeugd. 2 puntjes:

Myron heeft voor zijn enkelblessure er ook bijna een jaar uitgelegen met een ernstige knieblessure (opgelopen bij een NL jeugdteam)
Trainen heel veel van de Jong talenten niet structureel met het 1e onder Pascal? Weet niet of het aan het meetrainen ligt of met Jong spelen tegen fysiek sterkere, maar qua voetbal mindere tegenstanders, die dan "extra de beuk erin gooien"
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 19 mei 2022, 08:08 Interessant punt dat je maakt in je posts over de blessures bij de doorbrekende jeugd. 2 puntjes:

Myron heeft voor zijn enkelblessure er ook bijna een jaar uitgelegen met een ernstige knieblessure (opgelopen bij een NL jeugdteam)
Trainen heel veel van de Jong talenten niet structureel met het 1e onder Pascal? Weet niet of het aan het meetrainen ligt of met Jong spelen tegen fysiek sterkere, maar qua voetbal mindere tegenstanders, die dan "extra de beuk erin gooien"
Oja wat vliegt de tijd, Boadu had 2 x een blessure dank je voor de update...

Zowel bij meetrainen en spelen in eerste divisie hoor je termen langskomen (van AZ) onder druk leren trainen en presteren. Dus ik verwacht dat beide een een impact hebben. Wat de strekking van de blessures is weet ik niet, ik vermoed meer een combinatie van groei/spier/gewricht dingen en een kleiner aantal door een beuk van tegenstanders/medespelers. Alle vragen blijven eigenlijk gewoon staan....
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Vanavond wordt denk ik de sleutelwedstrijd voor onze Pascal. Alles zou zijn uitgepraat, een metamorfose (voor zover dat mogelijk is met deze selectie :lol: ) is niet uitgesloten lees ik.
Persoonlijk denk ik dat de chemie echt uit is gewerkt dus ik verwacht geen wonderen tegen Heerenveen, al laat ik me graag verrassen.

Ik bevind me in een behoorlijke spagaat als het om hem gaat. Fijn mens, goed resultaat tegen de traditionele top-3 (mogen we absoluut niet voor lief nemen na jaren onderuit gaan). Maar puur op vermaak, identiteit en tactiek tegen vooral de kleinere clubs, hebben we behoorlijk ingeleverd. Het was echt (te) vaak afzien in het stadion. Wat me ook opvalt is dat echt niemand in de media het boeit wat AZ doet. Niet dat dat het belangrijkste is, maar het is zeker belangrijk voor de aantrekkingskracht van de club dat ze in de picture blijven.

Ik wil graag dat AZ ver komt echt waar, maar als AZ dit nieuwe realisme gaat omarmen om zich te nestelen in de top 4, dan heb ik liever dat we een subtopper blijven met verzorgd, aanvallend voetbal. Dus wat mij betreft, ongeacht het resultaat van de play-offs, is het klaar met Pascal als hoofdtrainer (mag blijven als assistent, als hij daar zin in heeft).
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Mochten we de play offs overleven en ons plaatsen voor de Conference League, dan zitten we weer een jaar vast aan deze trainer. En Aboukhlal. Dat moet je toch niet willen. Voor mij mag dit zwaar teleurstellende seizoen voorbij zijn
Volgend jaar april weten we meer
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

5 verdedigers. Hij voelt geen druk. Nou dit wordt wat vandaag =D>
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Is hij van de trap gevallen ofzo? Wat is dit voor opstelling
Van Alkmaar begint de victorie
Gesloten