Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Bombaman schreef: 19 sep 2022, 16:41
Ik ben benieuwd van wie Jansen hulp heeft gekregen.
Als ik de wedstrijd bekijk dan denk ik vooral van de spelers. Die moeten het uitvoeren
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 19 sep 2022, 16:41
Ik ben benieuwd van wie Jansen hulp heeft gekregen.
Zet er dan tenminste nog een 😉 achter, flauwerd…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wordt het niet eens tijd om die ouwe poll uitslag weg te halen of anders een nieuwe te houden?

Heb destijds aan die poll niet meegedaan maar was wel het vertrouwen in hem kwijt na de laatste serie competitiewedstrijden. Na het winnen van de playoffs en speciaal na de laatste finalewedstrijd kreeg hij van mij toch weer het voordeel van de twijfel. Na kwalificatie voor groepsfase Conference League en de goeie seizoenstart heb ik in dit topic gepost dat hij mijn vertrouwen in ieder geval had teruggewonnen.
Na de resultaten van de afgelopen maand ben ik enthousiast over hem geworden. En ik zal vast niet de enige zijn. En dat alles in 6 maanden tijd.

Feitelijk is het natuurlijk niet zo belangrijk in hoeverre ik of de fans die aan forumpolls meedoen vertrouwen hebben in Jansen. Het lijkt me duidelijk dat de spelers vertrouwen in hem hebben en achter hem staan. En de clubleiding ook. Inmiddels heeft hij weer zo veel krediet opgebouwd dat zelfs een mindere periode me niet zouden doen twijfelen of hij wel de juiste man op de juiste plaats is.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZA'dam schreef: 19 sep 2022, 23:45 Wordt het niet eens tijd om die ouwe poll uitslag weg te halen of anders een nieuwe te houden?
Pascal's contract loopt af eind van het seizoen en de vraag is inmiddels niet of hij het kan (zeker volgens mij en gezien de rest van jouw post heb jij die mening ook), maar moet AZ niet met Pascal verlengen en voor hoeveel jaar.

Dus huidige poll in de prullenmand en evt nieuwe over Pascal's contractverlenging.
En voor wie zegt niet verlengen graag een serieuze naam en een inhoudelijke waarom (wordt dus ook beetje schaduwtrainer topic dan....)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 20 sep 2022, 08:55 Pascal's contract loopt af eind van het seizoen en de vraag is inmiddels niet of hij het kan (zeker volgens mij en gezien de rest van jouw post heb jij die mening ook), maar moet AZ niet met Pascal verlengen en voor hoeveel jaar.

Dus huidige poll in de prullenmand en evt nieuwe over Pascal's contractverlenging.
En voor wie zegt niet verlengen graag een serieuze naam en een inhoudelijke waarom (wordt dus ook beetje schaduwtrainer topic dan....)
Ik zeg verlengen, maar dat is niet zo'n verrassing denk ik. Presteert tot nog toe prima in mijn ogen, ook onder moeilijke omstandigheden laat hij zich niet gek maken.

Bij een vertrek zou een eventuele vervanger Dick Schreuder kunnen zijn, al is de periode waarop ik hem beoordeel wel heel kort. Zelfde geldt voor Martens. Die laat bij Jong AZ ook hele goede dingen zien en kent de club.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 20 sep 2022, 09:08 Ik zeg verlengen, maar dat is niet zo'n verrassing denk ik. Presteert tot nog toe prima in mijn ogen, ook onder moeilijke omstandigheden laat hij zich niet gek maken.

Bij een vertrek zou een eventuele vervanger Dick Schreuder kunnen zijn, al is de periode waarop ik hem beoordeel wel heel kort. Zelfde geldt voor Martens. Die laat bij Jong AZ ook hele goede dingen zien en kent de club.
Ik ga in deze analyse mee als je nú een keuze moet maken.

Overigens zou ik Van Wonderen bovenaan aan mijn schaduwlijst zetten.

En pas rond de kerst / het WK de evaluatie doen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 20 sep 2022, 10:44 Ik ga in deze analyse mee als je nú een keuze moet maken.

Overigens zou ik Van Wonderen bovenaan aan mijn schaduwlijst zetten.

En pas rond de kerst / het WK de evaluatie doen.
Wat verwacht je dat er de komende 6-7 weken (12 Nov laatste wedstrijd in 2022) gebeurt dat je pas rond / na het WK gaat evalueren?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 20 sep 2022, 11:33 Wat verwacht je dat er de komende 6-7 weken (12 Nov laatste wedstrijd in 2022) gebeurt dat je pas rond / na het WK gaat evalueren?
De winterstop is toch altijd bij uitstek het moment waarop dat gebeurt?
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 20 sep 2022, 11:33 Wat verwacht je dat er de komende 6-7 weken (12 Nov laatste wedstrijd in 2022) gebeurt dat je pas rond / na het WK gaat evalueren?
Een wedstrijd of 11: waaronder afronding van de poulefase van de Europese campagne.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Geef die man gewoon een 3 jarig contract. Als een bal op de paal of in het doel in de Confetti League de doorslag moet geven zou het wel erg treurig zijn gesteld. Hij doet het tot nu toe prima en past binnen de filosofie van AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ga niet in de flauwekul van AZ 4 Life mee want die is soms nogal feitenvreemd.
Hij presteerde afgelopen seizoen gewoon nadrukkelijk ondermaats.

Verloren in de kwalificatie voor de EL, geholpen door een gelukspoule en de toernooiopzet in de conference league om er vervolgens bij de eerste écht weerstand eruit te vliegen (en dan zal de gemiddelde Nederlandse voetbalsupporter niet doorhebben dat Bodo/Glimt serieus genomen mag worden, dat zag je wel bij de zogenaamde 'blamage' van PSV tegen deze ploeg).

Om vervolgens in de Eredivisie simpelweg de doelstelling niet te halen, een bizarre slotwedstrijd te spelen en dan toch nog voor een verassing te zorgen in de playoffs (Die AZ traditioneel altijd verloor). Dit seizoen is hij enerzijds een handje geholpen met geld (sterspelers van PEC, RKC, en Vitesse aan de selectie toegevoegd), maar geteisterd door blessures waardoor de eigen sterspelers wegvielen.

Dit seizoen ligt hij vooralsnog goed op koers en krijgt hij wat mij betreft tot nog toe zeker het voordeel van de twijfel. Maar daarmee ben ik niet van mening dat hij over het algemeen 'tot nog toe' goed gepresteerd heeft. Dat is gewoon niet zo.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2022, 12:16 Ik ga niet in de flauwekul van AZ 4 Life mee want die is soms nogal feitenvreemd.
Hij presteerde afgelopen seizoen gewoon nadrukkelijk ondermaats.

Verloren in de kwalificatie voor de EL, geholpen door een gelukspoule en de toernooiopzet in de conference league om er vervolgens bij de eerste écht weerstand eruit te vliegen (en dan zal de gemiddelde Nederlandse voetbalsupporter niet doorhebben dat Bodo/Glimt serieus genomen mag worden, dat zag je wel bij de zogenaamde 'blamage' van PSV tegen deze ploeg).

Om vervolgens in de Eredivisie simpelweg de doelstelling niet te halen, een bizarre slotwedstrijd te spelen en dan toch nog voor een verassing te zorgen in de playoffs (Die AZ traditioneel altijd verloor). Dit seizoen is hij enerzijds een handje geholpen met geld (sterspelers van PEC, RKC, en Vitesse aan de selectie toegevoegd), maar geteisterd door blessures waardoor de eigen sterspelers wegvielen.

Dit seizoen ligt hij vooralsnog goed op koers en krijgt hij wat mij betreft tot nog toe zeker het voordeel van de twijfel. Maar daarmee ben ik niet van mening dat hij over het algemeen 'tot nog toe' goed gepresteerd heeft. Dat is gewoon niet zo.
Ben het niet met je eens:
5 basisspelers verkocht.
Alle jeugd haast het hele jaar geblesseerd.
Niet in paniek raken na slechte start en alsnog heel goed comeback maken.
Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson allen waardeloos.
Pavlidis zeker een half seizoen als een papzak over het veld gelopen (je hebt toch ook het verschil met nu kunnen zien).
Karlsson had ook een slechte start, liet zo zijn man een paar keer lopen in het begin van het jaar (letterlijk doelpunt tegen oa RKC)
Wijndal geblesseerd en daarna hele periode heel erg slecht. Ik heb hem hooguit een wedstrijd of 7 echt met power zien spelen.
Celtic scheelde helemaal niet veel (letterlijk een bal links of rechts van de paal) .
Bodø had je met een VAR gewonnen.
Clasie en Midtsjø in key wedstrijden geblesseerd (Twente).
Oprichten na verlies is echt een sterke eigenschap.

Uiteindelijk als AZ (iets in de richting van) 4 doelpunten meer maakt had AZ alle doelstellingen behaald. Dat zijn gewoon te kleine marges om iemand te laten zakken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

FugAZi schreef: 20 sep 2022, 12:57 Uiteindelijk als AZ (iets in de richting van) 4 doelpunten meer maakt had AZ alle doelstellingen behaald. Dat zijn gewoon te kleine marges om iemand te laten zakken.
Zo kan je elke mindere prestatie wel wegrelativeren. Een coach van een topclub moet zorgen dat ie niet afhankelijk is van die ene bal net naast de ene of de andere kant van de paal. Bovendien zijn er iets te veel voorbeelden dat het 'net' niet lukte. Dan is het niet meer louter toeval, maar ook een tendens. Een lijn in zijn prestaties. Bodo/Glimt had je gewoon op moeten rollen, Celtic was sterker door heel slechte keuzes van de coach. En zo zijn er wel meer voorbeelden te vinden waarin het 'net' niet lukte, maar je wel degelijk ook naar de coach kunt wijzen.

Daarnaast kan je een aantal goede resultaten leggen, dus snap prima dat je niet meteen de coach af wil vallen. Ik heb echter maar een paar leuke wedstrijden onder Jansen gezien, nog los van de resultaten, dat vind ik veel te weinig.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 20 sep 2022, 12:57 Ben het niet met je eens:
5 basisspelers verkocht.
Alle jeugd haast het hele jaar geblesseerd.
Niet in paniek raken na slechte start en alsnog heel goed comeback maken.
Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson allen waardeloos.
Pavlidis zeker een half seizoen als een papzak over het veld gelopen (je hebt toch ook het verschil met nu kunnen zien).
Karlsson had ook een slechte start, liet zo zijn man een paar keer lopen in het begin van het jaar (letterlijk doelpunt tegen oa RKC)
Wijndal geblesseerd en daarna hele periode heel erg slecht. Ik heb hem hooguit een wedstrijd of 7 echt met power zien spelen.
Celtic scheelde helemaal niet veel (letterlijk een bal links of rechts van de paal) .
Bodø had je met een VAR gewonnen.
Clasie en Midtsjø in key wedstrijden geblesseerd (Twente).
Oprichten na verlies is echt een sterke eigenschap.

Uiteindelijk als AZ (iets in de richting van) 4 doelpunten meer maakt had AZ alle doelstellingen behaald. Dat zijn gewoon te kleine marges om iemand te laten zakken.
Ik heb met mijn ogen de wedstrijden gezien en we hebben eerder geluk gehad in wedstrijden waardoor we toch hoger zijn kunnen eindigen dan dat we pech hadden. De interessante wending dat Jansen toch op de een of andere manier AZ ongeacht de stand van de selectie goede partijen kan laten spelen tegen de topclubs is een mooie bonus. maar zo simpel als 'had je 4 doelpunten meer gemaakt' was het echt niet. Het was gewoon écht niet goed, daar komt ook dat resultaat uit de poll vandaan.

Dit seizoen is dat anders, maar er is dan ook voor AZ begrippen flink wat geld in de selectie gestoken en dat gaat misschien in de winter nog wel eens gebeuren, wie weet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 20 sep 2022, 13:26 Zo kan je elke mindere prestatie wel wegrelativeren.
Ik ben niet aan het wegrelativeren, ik ben aan het bepalen of hij nou die 5 moet krijgen, gezakt of die 5,5 niet gezakt.
Als ik alles naast elkaar leg is het in mijn ogen (mede door de omstandigheden) een kleine voldoende voor vorig seizoen. Als ik jou goed begrijp zeg jij ongeveer het zelfde? Een kleine voldoende legt immers best veel op bordje want ja er is genoeg aan temerken. Maar hem een 4 of lager geven slaat echt nergens op.
Ik heb echter maar een paar leuke wedstrijden onder Jansen gezien, nog los van de resultaten, dat vind ik veel te weinig.
Dat vind ik een beetje overdreven, maar ja als je eenmaal zo een gevoel hebt, dan blijft dat zichzelf bevestigen.
Ik heb vorig seizoen ook wel zoiets geroepen, maar AZ heeft haast elke wedstrijd (op een paar na toen ze helemaal ingestort waren na verlies finales Bodø en Twente en de spirit even ingestort was) genoeg kansen bij elkaar gespeeld met goed lopende aanvallen. Sommige wedstrijden waren echt goed met zeker mooi uitgespeelde kansen maar toch verloren we door een stomme counter of buitenaardse doelpunten, ik probeer dan toch altijd wel ook de dingen die goed gingen te onthouden inplaats van alles in de bak van onkunde te smijten.
Het is maar wat je wil zien, onder Slot had je ook draken van wedstrijden die open gebroken werden door een penalty voor Boadu.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

En hier worden alle goede prestaties ook weer 'weggerelativeerd'.

De reacties op de poll kwamen grotendeels voort uit sentiment en korte termijndenken.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2022, 13:36 Ik heb met mijn ogen de wedstrijden gezien en we hebben eerder geluk gehad in wedstrijden waardoor we toch hoger zijn kunnen eindigen dan dat we pech hadden. De interessante wending dat Jansen toch op de een of andere manier AZ ongeacht de stand van de selectie goede partijen kan laten spelen tegen de topclubs is een mooie bonus. maar zo simpel als 'had je 4 doelpunten meer gemaakt' was het echt niet. Het was gewoon écht niet goed, daar komt ook dat resultaat uit de poll vandaan.

Dit seizoen is dat anders, maar er is dan ook voor AZ begrippen flink wat geld in de selectie gestoken en dat gaat misschien in de winter nog wel eens gebeuren, wie weet.
De kwestie van geluk zie ik toch echt anders, ik heb veel wedstrijden gezien waar AZ zo 10++ opgelegde kansen had en we door een stomme counter of ongelovelijk tegendoelpunt (waren dat er niet buitsporig veel?) verloren.

We hebben 6 miljoen minder uitgegeven dan er binnen kwam, waarvan veel directe vervangers zijn van de gene die weg zijn gegaan. We zijn er zeker op vooruit gegaan maar tot nu toe zijn het vooral de spelers die er al waren die een stap omhoog hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

DeZuivelDuivel schreef: 20 sep 2022, 12:16 Ik ga niet in de flauwekul van AZ 4 Life mee want die is soms nogal feitenvreemd.
Hij presteerde afgelopen seizoen gewoon nadrukkelijk ondermaats.

Verloren in de kwalificatie voor de EL, geholpen door een gelukspoule en de toernooiopzet in de conference league om er vervolgens bij de eerste écht weerstand eruit te vliegen (en dan zal de gemiddelde Nederlandse voetbalsupporter niet doorhebben dat Bodo/Glimt serieus genomen mag worden, dat zag je wel bij de zogenaamde 'blamage' van PSV tegen deze ploeg).

Om vervolgens in de Eredivisie simpelweg de doelstelling niet te halen, een bizarre slotwedstrijd te spelen en dan toch nog voor een verassing te zorgen in de playoffs (Die AZ traditioneel altijd verloor). Dit seizoen is hij enerzijds een handje geholpen met geld (sterspelers van PEC, RKC, en Vitesse aan de selectie toegevoegd), maar geteisterd door blessures waardoor de eigen sterspelers wegvielen.

Dit seizoen ligt hij vooralsnog goed op koers en krijgt hij wat mij betreft tot nog toe zeker het voordeel van de twijfel. Maar daarmee ben ik niet van mening dat hij over het algemeen 'tot nog toe' goed gepresteerd heeft. Dat is gewoon niet zo.
Dus als AZ wint is het een gelukkige loting, maar als AZ genaaid wordt tegen Bodo door een arbitrale dwaling is het de schuld van Jansen? Verder 3e geworden met uitzicht op plek 2 en die 5e plek is in een seizoen dat AZ zijn gehele as verloor. Ik zie het liever ook anders, maar AZ speelt niet ieder jaar om de titel zoals in het seizoen daarvoor. Verder is de enige reden dat wij kunnen concurreren met de "traditionele" top 3 juist die stabiliteit, visie en heldere structuur. Het ontslaan van iemand die inmiddels de AZ cultuur door en door kent is buiten zinloos en risicovol ook geen garantie op succes.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 20 sep 2022, 14:37 De kwestie van geluk zie ik toch echt anders, ik heb veel wedstrijden gezien waar AZ zo 10++ opgelegde kansen had en we door een stomme counter of ongelovelijk tegendoelpunt (waren dat er niet buitsporig veel?) verloren.

We hebben 6 miljoen minder uitgegeven dan er binnen kwam, waarvan veel directe vervangers zijn van de gene die weg zijn gegaan. We zijn er zeker op vooruit gegaan maar tot nu toe zijn het vooral de spelers die er al waren die een stap omhoog hebben gedaan.
Niet alleen de spelers hebben een stap omhoog gedaan, het hele team heeft dit seizoen gedaan, qua tacktiek, speelwijze etc.
En wie is daar ook al weer voor verantwoordelijk?

En last but not least qua resultaten doet AZ het dit seizoen uitstekend, ondanks een waslijst aan blessures (tegen 020 zat de hele voorhoede van de vorige editie geblesseerd op de tribune)

Nog een ding weet niet hoe het met jullie is, hoewel ik heb genoten van de wedstrijd tegen NEC qua spel en alles, maar het resultaat vond ik toch wel een kater.
En het ligt niet aan de trainer dat de ballen er niet invliegen of dat de enige bal op doel er via de onderkant lat ingaat
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 20 sep 2022, 10:44 Ik ga in deze analyse mee als je nú een keuze moet maken.

Overigens zou ik Van Wonderen bovenaan aan mijn schaduwlijst zetten.

En pas rond de kerst / het WK de evaluatie doen.
Van Wonderen niet te behoudend? Er is hier wel eens kritiek dat Jansen te defensief zou spelen, maar is dat bij Van Wonderen niet nog erger? Hij haalt wel knappe resultaten, maar het voetbal van Go Ahead en Heerenveen was/is toch niet super leuk om naar te kijken?
Gesloten