Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 22:11 Vader in groep is toch een soort zorgdrager. Dat is per definitie toch geen leider?
Lead by example.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 20 mar 2023, 22:14 Lead by example.
Ja absoluut, maar geen verbale leider, die medespelers aanstuurt of aanmoedigt.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Jan Sierksma werd door Nick vd Velde ontzettend opgehemelt als tactisch meesterbrein. Misschien is de opvolger van jansen al in huis en dan niet Maarten Martens ( wellicht dat hij daarom stopt bij AZ).
Wat betreft de zeperd van zondag. Onze vriend Reijnders speelt pas voor het eerste jaar zoveel wedstrijden dan vind ik dat hij het nog aardig volhoudt. Odgaard idem dito. Jansen heeft hier ook mee te dealen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 20 mar 2023, 22:35 Jan Sierksma werd door Nick vd Velde ontzettend opgehemelt als tactisch meesterbrein. Misschien is de opvolger van jansen al in huis en dan niet Maarten Martens ( wellicht dat hij daarom stopt bij AZ).
Wat betreft de zeperd van zondag. Onze vriend Reijnders speelt pas voor het eerste jaar zoveel wedstrijden dan vind ik dat hij het nog aardig volhoudt. Odgaard idem dito. Jansen heeft hier ook mee te dealen.
Sierksma moet nog wel zijn papieren krijgen, is nu in opleiding
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 22:08 Je weet hopelijk wel dat het verboden is in de voetbalwereld om te zeggen dat het zwaar was na een wedstrijd van 3 dagen terug. De reactie van het publiek is namelijk bij voorbaat uit te tekenen als je dat zegt.... Alle statistieken laten het zien maar er wordt met geen woord over gerept.
Ik ben geen profvoetballer en de momenten dat ik met immense druk te maken had zijn in mijn leven op ongeveer twee handen te tellen. Maar ik kan me voorstellen dat deze jongens van vaak nog geen 25 jaar daar regelmatig mee te dealen hebben.

Juist daarom zou het fijn zijn als het af toe wel wordt gezegd. 'Sorry, wellicht dat de overwinning tegen Lazio de wedstrijd tegen Twente naar de achtergrond heeft gedrukt. Dat mag natuurlijk niet gebeuren, maar ik was minder scherp dan afgelopen donderdag'.

Ik heb op een laag niveau gevoetbald, maar ik wist prima wanneer ik wél en wanneer ik niet scherp in een wedstrijd gezeten had. Ik kan me niet voorstellen dat dat inzicht op profniveau minder zal zijn, eerder groter.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 21 mar 2023, 02:07 Ik ben geen profvoetballer en de momenten dat ik met immense druk te maken had zijn in mijn leven op ongeveer twee handen te tellen. Maar ik kan me voorstellen dat deze jongens van vaak nog geen 25 jaar daar regelmatig mee te dealen hebben.

Juist daarom zou het fijn zijn als het af toe wel wordt gezegd. 'Sorry, wellicht dat de overwinning tegen Lazio de wedstrijd tegen Twente naar de achtergrond heeft gedrukt. Dat mag natuurlijk niet gebeuren, maar ik was minder scherp dan afgelopen donderdag'.

Ik heb op een laag niveau gevoetbald, maar ik wist prima wanneer ik wél en wanneer ik niet scherp in een wedstrijd gezeten had. Ik kan me niet voorstellen dat dat inzicht op profniveau minder zal zijn, eerder groter.
Eens hoor, dat zou zeker fijn zijn.

De vraag is kunnen ze het ook van te voren? Dus voor de wedstrijd aangeven dat de afgelopen dagen meer energie heeft gekost dan normaal. Ze moeten zich immers heel vaak over lichtelijke vermoeidheid en pijntjes heen zetten. Dus misschien word er al gauw gedacht wordt dat het er bij hoort en dat ze het er wel uitspelen.

Nu duurde het een flinke tijd in de wedstrijd voordat het energie niveau enigzins gelijk kwam tussen de ploegen. Twente zette natuurlijk wel heel hoog in het begin, maar AZ was echt ondermaats en lieten op het hele veld ruimtes die ze normaal niet weggeven.

Echt heel teleurstellend...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Grifo schreef: 21 mar 2023, 02:07 Ik ben geen profvoetballer en de momenten dat ik met immense druk te maken had zijn in mijn leven op ongeveer twee handen te tellen. Maar ik kan me voorstellen dat deze jongens van vaak nog geen 25 jaar daar regelmatig mee te dealen hebben.

Juist daarom zou het fijn zijn als het af toe wel wordt gezegd. 'Sorry, wellicht dat de overwinning tegen Lazio de wedstrijd tegen Twente naar de achtergrond heeft gedrukt. Dat mag natuurlijk niet gebeuren, maar ik was minder scherp dan afgelopen donderdag'.
Dat is een goed punt. Maar daar komt de rol van Jansen bij kijken: hoe krijg je die groep weer gemotiveerd en messcherp?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

bk wcm schreef: 20 mar 2023, 22:35 Misschien is de opvolger van jansen al in huis en dan niet Maarten Martens ( wellicht dat hij daarom stopt bij AZ).
Hij stopt bij Jong AZ. Ik had begrepen dat AZ met hem in gesprek zal gaan over de toekomst. Assistent bij het eerste wellicht?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 21 mar 2023, 06:17 Eens hoor, dat zou zeker fijn zijn.

De vraag is kunnen ze het ook van te voren? Dus voor de wedstrijd aangeven dat de afgelopen dagen meer energie heeft gekost dan normaal. Ze moeten zich immers heel vaak over lichtelijke vermoeidheid en pijntjes heen zetten. Dus misschien word er al gauw gedacht wordt dat het er bij hoort en dat ze het er wel uitspelen.

Nu duurde het een flinke tijd in de wedstrijd voordat het energie niveau enigzins gelijk kwam tussen de ploegen. Twente zette natuurlijk wel heel hoog in het begin, maar AZ was echt ondermaats en lieten op het hele veld ruimtes die ze normaal niet weggeven.

Echt heel teleurstellend...
Je blijft doorgaan over 'energie', terwijl ik je de video met de ontkrachting daarvan door Reijnders heb getoond. Ga beter terug naar je aanvankelijke 'verzaken'.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 21 mar 2023, 07:04 Dat is een goed punt. Maar daar komt de rol van Jansen bij kijken: hoe krijg je die groep weer gemotiveerd en messcherp?
Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat die houding de standaard is bij iedereen, niet iets dat er bij pieken is en waartussen je jezelf terug laten vallen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 21 mar 2023, 09:37 Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat die houding de standaard is bij iedereen, niet iets dat er bij pieken is en waartussen je jezelf terug laten vallen.
Dat is ook precies mijn punt. Tegen Lazio hoef je de ploeg dan amper te motiveren. Maar lastige uitwedstrijden op zondagavond: dan moet je als technische staf aan de bak om de boel scherp te houden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 21 mar 2023, 09:38 Dat is ook precies mijn punt. Tegen Lazio hoef je de ploeg dan amper te motiveren. Maar lastige uitwedstrijden op zondagavond: dan moet je als technische staf aan de bak om de boel scherp te houden.
Dat is geen 100% professionele houding en dat is de coaching aan te rekenen. Nogmaals, ik denk één van de onderscheidende kwaliteiten van Ten Hag (en ook Slot lukt het bij Feyenoord).
In eerdere seizoenen had ik wat meer begrip ervoor omdat men met een beperkte selectie continu moesten overperformen; nu lijkt me dat iets minder het geval en wil je daadwerkelijk seriues meedoen en groeien, dan is dit een absolute must.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 21 mar 2023, 09:35 Je blijft doorgaan over 'energie', terwijl ik je de video met de ontkrachting daarvan door Reijnders heb getoond. Ga beter terug naar je aanvankelijke 'verzaken'.
Twente gooide toch veel meer energie in de wedstrijd in het begin, het duurde lang voordat Twente zijn niveau af zakte en AZ het zelfde kon brengen en het meer gelijkwaardig was. Later kreeg AZ zelf wat de overhand.

Scherpte, energie, een paar % minder wat maakt het uit? Ik zag in het begin vooral zware benen/langzaam anticiperen/weinig energie/niet bij de les/geen scherpte/overklast worden/een paar % minder/verzaken etc etc. Het is mij echt om het even, we werden totaal van de mat afgeblazen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 21 mar 2023, 12:16 Twente gooide toch veel meer energie in de wedstrijd in het begin, het duurde lang voordat Twente zijn niveau af zakte en AZ het zelfde kon brengen en het meer gelijkwaardig was. Later kreeg AZ zelf wat de overhand.

Scherpte, energie, een paar % minder wat maakt het uit? Ik zag in het begin vooral zware benen/langzaam anticiperen/weinig energie/niet bij de les/geen scherpte/overklast worden/een paar % minder/verzaken etc etc. Het is mij echt om het even, we werden totaal van de mat afgeblazen.
Energietekort is m.i. een fysiek gevolg van moeheid. Verzaken en geen scherpte is een mentaal probleem (dat soms samen kan gaan met weinig energie). Ik denk dat de spelers niet met de juiste instelling/mentaliteit zijn begonnen (en allicht ook al met de verkeerde mentaliteit naar de wedstrijd toegewerkt hebben). Dat is het verschil tussen de wedstrijd tegen Lazio en die tegen Twente. Je wilt dat AZ iedere wedstrijd met volle inzet aangaan, niet alleen sommige. Een gebrek aan professionaliteit die ik veel slechter vind te pruimen dan moe zijn.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 21 mar 2023, 15:01 Energietekort is m.i. een fysiek gevolg van moeheid. Verzaken en geen scherpte is een mentaal probleem (dat soms samen kan gaan met weinig energie). Ik denk dat de spelers niet met de juiste instelling/mentaliteit zijn begonnen (en allicht ook al met de verkeerde mentaliteit naar de wedstrijd toegewerkt hebben). Dat is het verschil tussen de wedstrijd tegen Lazio en die tegen Twente. Je wilt dat AZ iedere wedstrijd met volle inzet aangaan, niet alleen sommige. Een gebrek aan professionaliteit die ik veel slechter vind te pruimen dan moe zijn.
Ah ik zie waar de miscommunicatie zit, ik gebruik "geen energie" als "niet energiek" en dat is ook een mentaal ding of niet bij de les zijn. Dus niet als energie tekort want ze konden immers nog de hele wedstrijd door.

Ik geloof niet dat het de instelling is of verkeerde mentaliteit is. Misschien een beetje overmoedig, ze waren immers zo stoïcijns tegen Lazio dat ze misschien iets te veel aan het zweven waren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 21 mar 2023, 09:41 Dat is geen 100% professionele houding en dat is de coaching aan te rekenen. Nogmaals, ik denk één van de onderscheidende kwaliteiten van Ten Hag (en ook Slot lukt het bij Feyenoord).
Feyenoord heeft ook anderhalf jaar gefaald in alle topwedstrijden. Tot afgelopen zondag.

Hand Pusic zichtbaar?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/jansen-teke ... w-contract

Een zwarte dag in de clubgeschiedenis

Gecondoleerd allemaal
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 22 mar 2023, 09:55 Hand Pusic zichtbaar?
Goeie, vaak zijn we geneigd te kijken naar de hoofdtrainer, maar andere stafleden hebben ook een rol in het ervoor zorgen dat een team mentaal top is.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 10:53 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/jansen-teke ... w-contract

Een zwarte dag in de clubgeschiedenis

Gecondoleerd allemaal
Moet allicht iemand bij die er wel voor zorgt dat de selectie altijd de mentaliteit heeft als die tegen Lazio.
En benieuwd wat de plannen met Martens en Sierksma zijn
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 22 mar 2023, 11:03 Moet allicht iemand bij die er wel voor zorgt dat de selectie altijd de mentaliteit heeft als die tegen Lazio.
En benieuwd wat de plannen met Martens en Sierksma zijn
Of een trainer aanstellen die z'n elftal niet iedere week kleurloos voorspelbaar voetbal laat spelen op een handje vol uitzonderingen na.
Gesloten