Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 01 okt 2022, 16:18 Ik vind het mooi dat dit 'succes' wordt toegewezen aan Janssen.

En de helft die je weglaat: Janssen had gewoon ongeslagen aan kop moeten staan.
Conclusie: we staan bovenaan ondanks Jansen.

O ja, en ook ongeslagen.

O ja, ondanks het puntverlies tegen NEC. Gewoon omdat óók ajax, net als AZ, wel eens punten laat liggen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 01 okt 2022, 20:01 Conclusie: we staan bovenaan ondanks Jansen.

O ja, en ook ongeslagen.
:lol: \:D/
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als we plek 1 (of zelfs 2) vasthouden tot de winterstop, dan mag er wel een klaagverbod tot na de winterstop.
En dat zeg ik dan :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 01 okt 2022, 19:52 Petje af hoe hij iedereen scherp heeft, de invallers zijn er duidelijk allemaal klaar voor. Op teambuilding scoort hij in ieder geval boven gemiddeld.
Daar ligt denk ik ook echt zijn kracht... en dat zonder karten!

Hoewel ik wel stiekem een deel ga afschuiven op het wegvallen van zijn favoriet in Aboukhlal, sinds Aboukhlal weg is, is Jansen (mede door blessures) gedwongen om creatievere beslissingen te nemen en dat pakt goed uit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

De mythe dat Aboukhlal de favoriet van Jansen was blijkt hardnekkig.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2022, 20:15 Daar ligt denk ik ook echt zijn kracht... en dat zonder karten!

Hoewel ik wel stiekem een deel ga afschuiven op het wegvallen van zijn favoriet in Aboukhlal, sinds Aboukhlal weg is, is Jansen (mede door blessures) gedwongen om creatievere beslissingen te nemen en dat pakt goed uit.
Aboukhlal lag gewoon goed in de groep en liet het elke keer zien op de training, niemand die dichtbij het team was vorig jaar heeft ook maar 1 keer de gedachte gehad dat hij voorgetrokken werd. Dat verhaal van voortrekken komt puur bij hater vandaan en kan gewoon de prullenbak in.

Ja zonder karten :lol:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 01 okt 2022, 20:20 Aboukhlal lag gewoon goed in de groep en liet het elke keer zien op de training, niemand die dichtbij het team was vorig jaar heeft ook maar 1 keer de gedachte gehad dat hij voorgetrokken werd. Dat verhaal van voortrekken komt puur bij hater vandaan en kan gewoon de prullenbak in.

Ja zonder karten :lol:
Noem me dan maar een hater, maar ik zie een wezenlijk verschil tussen het elftal van vorig jaar en het elftal van dit jaar.

Dit jaar spelen we vaak zonder Karlsson/Pavlidis en nu speelden we dan met Karlsson, maar lag Odgaard eruit. Maar voor de rest spelen we óók zonder Midtsjö én zonder Aboukhlal! (Wijndal/Kerkez vind ik nog redelijk 1 op 1).

Juist nu moet er her en der noodgedwongen gepuzzeld worden en dat gaat opeens veel beter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2022, 20:25 Noem me dan maar een hater, maar ik zie een wezenlijk verschil tussen het elftal van vorig jaar en het elftal van dit jaar.

Dit jaar spelen we vaak zonder Karlsson/Pavlidis en nu speelden we dan met Karlsson, maar lag Odgaard eruit. Maar voor de rest spelen we óók zonder Midtsjö én zonder Aboukhlal! (Wijndal/Kerkez vind ik nog redelijk 1 op 1).

Juist nu moet er her en der noodgedwongen gepuzzeld worden en dat gaat opeens veel beter.
De basis ligt bij de defensie en Clasie en Reijnders, daar zijn mega stappen gemaakt. De rest blijkt inwisselbaar.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Laten we met zijn allen niet vergeten dat coachen een ervaringsvak is en AZ Jansens' eerste echte klus is. Dat zijn selectie sterker is geworden afgelopen zomer is duidelijk, ook al heeft ie nog geen keer met de beoogde basis11 kunnen spelen.

Wat Jansen afgelopen 1,5 jaar heeft laten zien, heeft mij niet kunnen bekoren. Niet qua veldspel (ik wil vermaakt worden), maar ook niet qua resultaten. Bovendien vind ik zijn strategische keuzes vooraf vaak erg behoudend en soms heel erg ongelukkig. Daartegenover staat dat zijn wissels vaak wel rendement hadden/hebben en het dit seizoen tot heden alleraardigst is, ook qua veldspel (toch mijn grootste kritiekpunt). Ik heb heel vorig seizoen geroepen dat ik graag zijn ontslag zou zien, maar ik begin langzaam aan overtuigd te raken van dat hij beter kan blijven zitten dan weg kan gaan. Voor de rust binnen de club zou dat sowieso goed zijn, maar voor mijn gemoedsrust kan dat inmiddels ook geen kwaad meer.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 01 okt 2022, 23:43 Laten we met zijn allen niet vergeten dat coachen een ervaringsvak is en AZ Jansens' eerste echte klus is.
Heb je de podcast beluisterd of zijn wiki gezien?
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 01 okt 2022, 23:47 Heb je de podcast beluisterd of zijn wiki gezien?
Want, zeg ik hier iets bijzonders?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 01 okt 2022, 20:01 Gewoon omdat óók ajax, net als AZ, wel eens punten laat liggen.
Tuurlijk verspeelt AZ punten. Maar als je echt een topclub wil zijn, moet je thuis gewoon alles winnen.
En AZ wil een topclub zijn - herstel: vindt zichzelf al een topclub.
Dan mag de lat toch hoog?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ferry schreef: 01 okt 2022, 16:18 En de helft die je weglaat: Janssen had gewoon ongeslagen aan kop moeten staan. We verliezen knullig twee keer punten in eigen huis.
Maar dat zal natuurlijk niet Janssen schuld zijn. Dat begrijp ik.
Je kan toch niet alles aan de trainer ophangen? Tegen NEC werd er goed gevoetbald en werden er legio kansen gecreëerd. Jansen is niet degene die de ballen erin moet schieten, dat zullen toch die spelers moeten doen.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Ferry schreef: 02 okt 2022, 07:30 Tuurlijk verspeelt AZ punten. Maar als je echt een topclub wil zijn, moet je thuis gewoon alles winnen.
En AZ wil een topclub zijn - herstel: vindt zichzelf al een topclub.
Dan mag de lat toch hoog?
Jij denkt dat ze wedstrijd ingaan met een instelling van goh, laten we vandaag eens verliezen?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Metalingus schreef: 02 okt 2022, 08:10 Je kan toch niet alles aan de trainer ophangen?
Als AZ wint, komt dat door Jansen. En als AZ verliest, ligt het aan de spelers? Zo bedoel je?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ferry schreef: 02 okt 2022, 07:30 Tuurlijk verspeelt AZ punten. Maar als je echt een topclub wil zijn, moet je thuis gewoon alles winnen.
En AZ wil een topclub zijn - herstel: vindt zichzelf al een topclub.
Dan mag de lat toch hoog?
De lat ligt toch ook hoog? Ik hoor Jansen net zeggen dat ze niet goed gespeeld hebben ondanks een betrekkelijk makkelijke 1-4 winst op Groningen. Wat heeft dat te maken met puntverlies in eigen huis? Als je niet wint in eigen huis leg je de lat niet hoog? Ik snap oprecht het verband niet.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Leeuwenhart schreef: 02 okt 2022, 08:36 Als je niet wint in eigen huis leg je de lat niet hoog? Ik snap oprecht het verband niet.
Ik denk dat de lat bij AZ wel omhoog kan ja. Zeker als je die ambitie "topclub" uitspreekt.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ferry schreef: 02 okt 2022, 08:15 Als AZ wint, komt dat door Jansen. En als AZ verliest, ligt het aan de spelers? Zo bedoel je?
Nee natuurlijk niet. Het is altijd de combinatie van trainer en spelers. Daarom brand ik de trainer niet meteen af als er slecht gespeeld wordt en gaat ie bij mij ook niet gelijk op een voetstuk als het erg lekker gaat.
Puur naar het puntverlies tegen NEC kijkend, vind ik het niet verwijtbaar aan de trainer.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Ferry schreef: 02 okt 2022, 08:50 Zeker als je die ambitie "topclub" uitspreekt.
Dat heeft AZ nooit gezegd. Hoogstens dat ze de top drie willen aanvallen.
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZDC schreef: 02 okt 2022, 09:07 Dat heeft AZ nooit gezegd. Hoogstens dat ze de top drie willen aanvallen.
Dat heeft AZ wel degelijk gezegd. Sterker, ik heb Eenhoorn nog wel eens briezend zien reageren voor de camera omdat AZ benadeeld was en als 'topclub' eens zijn plek moest opeisen. Dat was ten tijde van de Coronasituatie in afgebroken seizoen én de verkoop van de rechten tegen Celtic.
____________
Hoc est nihil
Gesloten