Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 07 aug 2022, 10:26 Ik denk dat redelijk wat mensen geen of te weinig onderscheid zien tussen hoe iemand zich gedraagt en wat die zegt voor het oog van een camera en hoe deze persoon intern is, zowel qua denken/reflectie als in zijn werkomgeving.
Je kunt niet zeggen dat 'redelijk wat mensen het onderscheid niet zien'.
Dan ga je ervanuit dat er onderscheid is bij Jansen tussen zijn gedrag intern en voor de camera.
Maar dat weten wij niet. Wij zijn geen insiders.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 07 aug 2022, 10:33 Je kunt niet zeggen dat 'redelijk wat mensen het onderscheid niet zien'.
Dan ga je ervanuit dat er onderscheid is bij Jansen tussen zijn gedrag intern en voor de camera.
Maar dat weten wij niet. Wij zijn geen insiders.
Klopt, maar ik denk dat bijna niemand voor de camera is zoals die intern is, misschien Van Gaal uitgezonderd (ook maar tot op bepaalde hoogte). Om te beginnen sta je voor de camera met een andere intentie en belangen (en tegenover iemand extern met een apparaat dat een oog is voor een nog veel grotere externe wereld). Ga maar bij jezelf na, wat jij zou doen.
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Gisteren waren de keuzes van Jansen begrijpelijk en ik ben blij met de drie punten. Flink wat jeugd gezien en op de rechtback positie van Hatzie na, redelijk wat logica en wellicht moet Hatzie van hogerhand wel in de etalage.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Over de wedstrijd van gisteren zijn wel wat punten te benoemen die positief zijn mbt het handelen van Jansen. Verschil 1e en 2e helft was groot, veel jeugd gezien.

Echter zit ik de eerste 45 minuten te kijken naar een team zonder idee/tactisch plan. Dat druk zetten is ook totaal ondoordacht. We veroveren bijna geen bal, verspilde energie dus. Go Ahead speelde er zo rustig en simpel onderuit. Er zal toch wel 1 iemand op de bank zitten die dat opmerkt?

Ergens hoop ik stiekem dat we niet doorgaan in de Conference League en Jansen wordt vervangen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 08 aug 2022, 06:35 …..en wellicht moet Hatzie van hogerhand wel in de etalage.
Hoelang staat ie daar al niet in? Die etalage is inmiddels ook wel verouderd……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ fanatic 4-life schreef: 08 aug 2022, 07:53
Ergens hoop ik stiekem dat we niet doorgaan in de Conference League en Jansen wordt vervangen.
Dit vind ik echt raar hoor. Je zegt toch ook niet: “Ik hoop dat we degraderen zodat Jansen wordt vervangen”? Het functioneren van een trainer wordt echt niet alleen opgehangen aan het wel of niet halen van de groepsfase.
Ik heb zin in de ConL. !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

salmonyappi schreef: 08 aug 2022, 08:07 Dit vind ik echt raar hoor. Je zegt toch ook niet: “Ik hoop dat we degraderen zodat Jansen wordt vervangen”? Het functioneren van een trainer wordt echt niet alleen opgehangen aan het wel of niet halen van de groepsfase.
Ik heb zin in de ConL. !
Dat is het ook. Maar ik zie geen andere manier waarop wij een andere trainer voor de groep gaan krijgen. En dat is wel nodig om dit seizoen de potentie van de selectie te gaan benutten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ fanatic 4-life schreef: 08 aug 2022, 10:15 Dat is het ook. Maar ik zie geen andere manier waarop wij een andere trainer voor de groep gaan krijgen. En dat is wel nodig om dit seizoen de potentie van de selectie te gaan benutten.
Ik heb echt veel liever, voor de groei van de club, een jaar met Jansen als trainer dan dat we er uit liggen in Europa. Daarnaast gaat hij echt niet ontslagen worden als we er uitvliegen tegen Dundee hoor.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 08 aug 2022, 18:10 Ik heb echt veel liever, voor de groei van de club, een jaar met Jansen als trainer dan dat we er uit liggen in Europa. Daarnaast gaat hij echt niet ontslagen worden als we er uitvliegen tegen Dundee hoor.
Jansen is juist vergif voor de club.
Zoveel is duidelijk inmiddels.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 08 aug 2022, 20:30 Jansen is juist vergif voor de club.
Zoveel is duidelijk inmiddels.
Dat denk jij alleen maar
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 09 aug 2022, 00:04 Dat denk jij alleen maar
Aan de andere kant denk jij ook alleen maar van niet.
Voor wat dat waard is.

Maar @Zuivelduivel, vergif is wel (erg) overdreven denk ik. Zeker als je kijkt naar de inkomsten in Europees voetbal, dan lijkt me het missen van de CL League een veel groter 'vergif' dan Jansen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 09 aug 2022, 03:48 Aan de andere kant denk jij ook alleen maar van niet.
Nee, begin vorig jaar dacht ik ook dat Jansen het niet kan. Maar toen hij de zaak op de rails bracht dacht ik dat hij het wel kan en bij het ineenstorten aan het eind dacht ik dat dat hoofdzakelijk gevolg was van de matige selectie en hield het open of Jansen hier beter had kunnen doen. Voor het nieuwe seizoen hou ik het vooralsnog open, we hebben nog amper serieuze wedstrijden gespeeld en nog geen één met de nieuwe selectie.

Ik ben dus alleen tegen voorbarige conclusies en het presenteren van voorbarige conclusies en sentimenten als feiten.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 09 aug 2022, 08:50 Nee, begin vorig jaar dacht ik ook dat Jansen het niet kan. Maar toen hij de zaak op de rails bracht dacht ik dat hij het wel kan en bij het ineenstorten aan het eind dacht ik dat dat hoofdzakelijk gevolg was van de matige selectie en hield het open of Jansen hier beter had kunnen doen. Voor het nieuwe seizoen hou ik het vooralsnog open, we hebben nog amper serieuze wedstrijden gespeeld en nog geen één met de nieuwe selectie.

Ik ben dus alleen tegen voorbarige conclusies en het presenteren van voorbarige conclusies en sentimenten als feiten.
Dit is toch precies mijn punt?
Jij denkt iets anders dan ZuivelDuivel. Uiteindelijk maakt dat dus helemaal niks uit. Want jullie denken er beide (helemaal) anders over en uiten die mening beide. Niks daaraan is een feit. Alles een mening c.q. gedachte.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 09 aug 2022, 08:56 Dit is toch precies mijn punt?
Jij denkt iets anders dan ZuivelDuivel. Uiteindelijk maakt dat dus helemaal niks uit. Want jullie denken er beide (helemaal) anders over en uiten die mening beide. Niks daaraan is een feit. Alles een mening c.q. gedachte.
Maar ik zeg ook niet 'zoveel is duidelijk inmiddels' en dergelijke dingen. Dat is het cruciale verschil.
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

SchoorlAZ schreef: 09 aug 2022, 08:56 Dit is toch precies mijn punt?
Jij denkt iets anders dan ZuivelDuivel. Uiteindelijk maakt dat dus helemaal niks uit. Want jullie denken er beide (helemaal) anders over en uiten die mening beide. Niks daaraan is een feit. Alles een mening c.q. gedachte.
Aka alles op dit forum
Van Alkmaar begint de victorie
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 09 aug 2022, 09:00 Maar ik zeg ook niet 'zoveel is duidelijk inmiddels' en dergelijke dingen. Dat is het cruciale verschil.
Zoveel is inmiddels duidelijk voor hem. Daar baseert deZuivelDuivel zijn mening dus op. Dat kan natuurlijk na anderhalf seizoen onder deze trainer.
Volgens mij is het allemaal niet zo heel erg moeilijk?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ja zeg, als we nu ook nog elkáárs meningen uitgebreid gaan interpreteren wordt het wel erg oninteressant…….
Gewoon goed lezen en eventueel vragen wat iemand bedoelt i.p.v. oeverloos gezemel wat weer erg op welles/nietes gaat lijken…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 09 aug 2022, 11:33 Ja zeg, als we nu ook nog elkáárs meningen uitgebreid gaan interpreteren wordt het wel erg oninteressant…….
Gewoon goed lezen en eventueel vragen wat iemand bedoelt i.p.v. oeverloos gezemel wat weer erg op welles/nietes gaat lijken…….
Dat is slechts jouw mening! Ik vind deze haast semantische discussie best grappig eigenlijk :wink: :D
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 09 aug 2022, 03:48 Aan de andere kant denk jij ook alleen maar van niet.
Voor wat dat waard is.

Maar @Zuivelduivel, vergif is wel (erg) overdreven denk ik. Zeker als je kijkt naar de inkomsten in Europees voetbal, dan lijkt me het missen van de CL League een veel groter 'vergif' dan Jansen.
Dat staat wat mij betreft niet los van elkaar.

De inkomsten uit Europees voetbal vloeien voort uit de kwalificatie voor Europees voetbal en de kwalificatie voor Europees voetbal is afhankelijk van de plek op de ranglijst (en eventuele performance in de play-offs). Vervolgens bereik je de plek op de ranglijst dan wel door aankopen, dan wel door de ontwikkeling van de selectie en de algehele teamprestatie.

Wanneer de selectie niet ontwikkeld en daarmee niet presteert is dat de verantwoordelijkheid van de trainer.
Wanneer je door slecht presteren (bijvoorbeeld een 5e plek) geen of een slechtere kwalificatieroute hebt (bijvoorbeeld alle voorronden moeten doorlopen) dan is dat de verantwoordelijkheid van de trainer
Als je vervolgens kwalificatie misloopt, daardoor geld misloopt én minder aantrekkelijk bent voor potentiële aankopen, dan is dat de verantwoordelijkheid van de trainer.

Voor al die zaken behoudens de aankopen, maar wel het inpassen en ontwikkelen van die aankopen is en blijft de hoofdtrainer verantwoordelijk.

Waarom Jansen vergif is voor dit AZ is omdat én de selectie niet ontwikkeld én de prestaties niet naar wat je mag verwachten zijn. het een voed het ander in negativiteit waardoor je snel in een negatieve spiraal komt, zeker als je geld er tegenaan gaat smijten om het maar te proberen te repareren.

PS:
Vergif is uiteraard beeldspraak.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

SchoorlAZ schreef: 08 aug 2022, 18:10 Ik heb echt veel liever, voor de groei van de club, een jaar met Jansen als trainer dan dat we er uit liggen in Europa. Daarnaast gaat hij echt niet ontslagen worden als we er uitvliegen tegen Dundee hoor.
Groepsfase CL en weer een 5e / 6e plek zonder attractief voetbal of een geen groepsfase en strijden om de 3e plek met attractief voetbal.

Wat is nou goed voor de groei voor de club? Ik denk het laatste. Leuk voetbal brengt positiviteit en is goed voor het imago. Groepsfase Cl op zichzelf uiteraard ook, maar als je dan weer 5/6 hele matige potjes speelt tegen een paar nietszeggende tegenstanders speelt dan betwijfel ik of dat veel goeds doet voor het imago van de club.
Gesloten