Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

differentcook schreef: 28 sep 2022, 17:16 Misschien inmiddels wat meer mensen (nu men dit jaar ziet dat het anders kan). Vorig jaar werd door de meesten het probleem primair bij Jansen gelegd, ipv Huiberts/de selectie.
Volgens mij zat de basis waar AZ tot nu toe de punten mee pakt ook al bij de club. Sterker nog, we speelden met Pavlidis en Karlsson vorig seizoen. Dat was dus theoretisch gezien een beter elftal.

We kunnen dus hooguit concluderen dat we een betere selectie hebben, maar dit verklaart niet waarom er nu wel goede resultaten worden behaald met dezelfde spelers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ fanatic 4-life schreef: 30 sep 2022, 07:34 Volgens mij zat de basis waar AZ tot nu toe de punten mee pakt ook al bij de club. Sterker nog, we speelden met Pavlidis en Karlsson vorig seizoen. Dat was dus theoretisch gezien een beter elftal.

We kunnen dus hooguit concluderen dat we een betere selectie hebben, maar dit verklaart niet waarom er nu wel goede resultaten worden behaald met dezelfde spelers.
Het is best mogelijk met een ondermaatse selectie enige tijd goede resultaten te behalen. Zouden we het hele seizoen deze spelers afwezig hebben, dan krijg je ook hetzelfde als vorig seizoen, dat het op gegeven moment knapt.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 28 sep 2022, 16:00 Mooie podcast over Pascal.
https://podcastluisteren.nl/ep/Met-open ... sen-deel-1
Ja. Zeker.

Wat langdradig, maar in zekere zin ook wel inspirerend. Je droom leven door te doen wat je leuk vindt. Relativeren. Rustig blijven. Focus op winnen. Empathisch richting zijn spelers.

Wat mij de laatste tijd ook is opgevallen (disclaimer: nu komt een wat onzinnige redenering) is dat hij - volgens mij - tattoos op zijn arm heeft en het woord 'meesmuilend' niet kent. Als ik die twee 'stipjes' verbind vermoed ik dat we hier niet te maken hebben met een intellectuele hoogvlieger ... Ook in zijn taalgebruik zitten veel platitudes.

Des te mooier vind ik het eigenlijk dat hij een dergelijke - goede - functie bekleed.

Ik meen in een ander topic iets te lezen over het verband/correlatie tussen intelligentie en inkomen. Die is er uiteraard, maar de andere belangrijke factor om een hoog inkomen of een hoge sociale status te bereiken is discipline/nauwgezetheid.

Ik vind het dan ook mooi om te zien dat je met passie, hard werken en discipline zo ver kan komen.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 09:45
Wat mij de laatste tijd ook is opgevallen (disclaimer: nu komt een wat onzinnige redenering) is dat hij - volgens mij - tattoos op zijn arm heeft en het woord 'meesmuilend' niet kent. Als ik die twee 'stipjes' verbind vermoed ik dat we hier niet te maken hebben met een intellectuele hoogvlieger ... Ook in zijn taalgebruik zitten veel platitudes.

Ik heb ook tattoos en heb geen idee wat meesmuilend is. Wel universiteit gedaan trouwens. Onzinnig dekt de lading niet van deze stigmatiserende observering.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

stigmatiserende observering

Bestaat dat? Observering?

Hoe dan ook verraadt deze woordkeuze wel weer enig intellect. Of misschien heeft het de schijn ervan. Ik koppelde mijn theorie óók aan woordkeuze. Hoe het ook zij ...

:wink:

Het maakt voor het verder verhaal ook niet uit.

Misschien moet ik het dan breder trekken om mijn punt te maken: op basis van mijn tot nu toe opgedane observaties komt Pascal Jansen mij nu niet direct als een intellectueel over. Des te knapper dat hij op basis van inzet en passie zover is gekomen.

(Overigens kan ik hetzelfde stellen over Bert van Marwijk, Ronald Koeman, Louis van Gaal etc.)

Misschien moet ik gewoon anders naar het trainersvak kijken: dat je ook niet heel veel (algemene) intelligentie nodig hebt om succesvol te zijn.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 15:31 stigmatiserende observering

Bestaat dat? Observering?

Hoe dan ook verraadt deze woordkeuze wel weer enig intellect. Of misschien heeft het de schijn ervan. Ik koppelde mijn theorie óók aan woordkeuze. Hoe het ook zij ...

:wink:

Het maakt voor het verder verhaal ook niet uit.

Misschien moet ik het dan breder trekken om mijn punt te maken: op basis van mijn tot nu toe opgedane observaties komt Pascal Jansen mij nu niet direct als een intellectueel over. Des te knapper dat hij op basis van inzet en passie zover is gekomen.

(Overigens kan ik hetzelfde stellen over Bert van Marwijk, Ronald Koeman, Louis van Gaal etc.)

Misschien moet ik gewoon anders naar het trainersvak kijken: dat je ook niet heel veel (algemene) intelligentie nodig hebt om succesvol te zijn.
Dat kun je weten toch ? Of hoor jij niet in datzelfde rijtje thuis als Jansen voor wat dat punt betreft 8)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Roadman schreef: 30 sep 2022, 15:48 Dat kun je weten toch ? Of hoor jij niet in datzelfde rijtje thuis als Jansen voor wat dat punt betreft 8)
Ja. In zekere zin zijn we gelijk.

8)

We moeten overigens ook niet vergeten (wat ik wel geregeld doe) dat Jansen een kleurtje schijnt te hebben. Voor mensen van kleur is het nagenoeg onmogelijk om de sociale ladder te beklimmen, althans, dat begrijp ik altijd. Helemaal in institutioneel racistisch Nederland.

Nog meer Kudo's voor onze Pascal derhalve.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 16:56 Ja. In zekere zin zijn we gelijk.

8)

We moeten overigens ook niet vergeten (wat ik wel geregeld doe) dat Jansen een kleurtje schijnt te hebben. Voor mensen van kleur is het nagenoeg onmogelijk om de sociale ladder te beklimmen, althans, dat begrijp ik altijd. Helemaal in institutioneel racistisch Nederland.

Nog meer Kudo's voor onze Pascal derhalve.
Want het is in Nederland onmogelijk om een hoofdtrainerschap of assistentsrol te krijgen in het profvoetbal (Gullit/Ten Cate/Rijkaard/Fraser/Davids/Seedorf etc.) en je wordt natuurlijk nooit geselecteerd voor het Nederlands Elftal? (Moet ik hier echt namen gaan noemen?).

Er zijn verschillende soorten trainers met verschillende vaardigheden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 15:31 stigmatiserende observering


Misschien moet ik gewoon anders naar het trainersvak kijken: dat je ook niet heel veel (algemene) intelligentie nodig hebt om succesvol te zijn.
Ten eerste: observering bestaat.

Over het tweede: voetbalintelligentie (schijnt ook te bestaan) blijkt genoeg te zijn voor succes.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 15:31 Misschien moet ik het dan breder trekken om mijn punt te maken: op basis van mijn tot nu toe opgedane observaties komt Pascal Jansen mij nu niet direct als een intellectueel over. Des te knapper dat hij op basis van inzet en passie zover is gekomen.

(Overigens kan ik hetzelfde stellen over Bert van Marwijk, Ronald Koeman, Louis van Gaal etc.)

Misschien moet ik gewoon anders naar het trainersvak kijken: dat je ook niet heel veel (algemene) intelligentie nodig hebt om succesvol te zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt. Voetbaltrainers hebben, naast verstand van voetbal, vooral sociale intelligentie nodig. Een beetje streetwise zogezegd.
Maar zolang figuren als van Gaal en Koeman niet in staat zijn om normale Nederlandse zinnen te formuleren, kunnen we wel vaststellen dat hun algemene intelligentie beneden gemiddeld is. Zo denkt van Gaal nog steeds dat "media" enkelvoud is.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 09:45 Ik vind het dan ook mooi om te zien dat je met passie, hard werken en discipline zo ver kan komen.
Moet je zien wat het met deze kwalificaties jou voor reputatie op de fanpage heeft bezorgd 😉.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Zou het nou echt allemaal geluk en toeval zijn dat AZ (de spelers en dus ook onze trainer) de enige club is die nog ongeslagen is en de minste tegendoelpunten heeft? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 30 sep 2022, 22:41 Zou het nou echt allemaal geluk en toeval zijn dat AZ (de spelers en dus ook onze trainer) de enige club is die nog ongeslagen is en de minste tegendoelpunten heeft? 🤔
Het is mooi hoe je altijd de helft van de waarheid gebruikt om je eigen gelijk te bevestigen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 09:45 tattoos op zijn arm heeft en het woord 'meesmuilend' niet kent. Als ik die twee 'stipjes' verbind vermoed ik dat we hier niet te maken hebben met een intellectuele hoogvlieger ... Ook in zijn taalgebruik zitten veel platitudes.
Zoals Pastoor in al zijn onkunde de klemtoon verkeerd legde in een niet erg gebruikelijk woord, ken ik het woord 'mees-muilend' ook niet.

Overigens zegt het leggen van een verbinding tussen twee uit de lucht gegrepen stipjes ook iets over jou.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 01 okt 2022, 11:37 Overigens zegt het leggen van een verbinding tussen twee uit de lucht gegrepen stipjes ook iets over jou.
:!:
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 01 okt 2022, 11:23 Het is mooi hoe je altijd de helft van de waarheid gebruikt om je eigen gelijk te bevestigen.
Altijd meteen maar weer……..bovendien bevestig ik niets, ik stel een vraag.

Welke helft laat ik weg dan?
We hebben toch de minste tegendoelpunten en we zijn toch ongeslagen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 01 okt 2022, 16:04 Welke helft laat ik weg dan?
Ik vind het mooi dat dit 'succes' wordt toegewezen aan Janssen. En het gepruts van vorig seizoen door fanboys zoals jij niet.
Want dan ligt het aan het weer, aan corona, aan de windrichtig. Ongeveer alles behalve Janssen.

En de helft die je weglaat: Janssen had gewoon ongeslagen aan kop moeten staan. We verliezen knullig twee keer punten in eigen huis.
Maar dat zal natuurlijk niet Janssen schuld zijn. Dat begrijp ik.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het heeft gewoon met alles te maken. Dat is m'n punt.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 01 okt 2022, 16:18 Ik vind het mooi dat dit 'succes' wordt toegewezen aan Janssen. En het gepruts van vorig seizoen door fanboys zoals jij niet.
Want dan ligt het aan het weer, aan corona, aan de windrichtig. Ongeveer alles behalve Janssen.

En de helft die je weglaat: Janssen had gewoon ongeslagen aan kop moeten staan. We verliezen knullig twee keer punten in eigen huis.
Maar dat zal natuurlijk niet Janssen schuld zijn. Dat begrijp ik.
Man man wat trek jij een hoop vreemde conclusies uit een eenvoudige vraag. Ik betwijfel of je het verschil tussen een vraag en een stelling weet.
En maar blijven indelen in het pro en anti Jansen-kamp. Als je zo goed weet wat ik allemaal post, zul je ook weten dat ik nog niet zo lang geleden helemaal klaar was met Jansen. Maar door het stellen van een vraag krijg ik weer een etiket fanboy opgeplakt.
En ja: ik ben wat positiever gestemd momenteel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Gemiddeld een 6,7. Afgerond een mooie 7

Petje af hoe hij iedereen scherp heeft, de invallers zijn er duidelijk allemaal klaar voor. Op teambuilding scoort hij in ieder geval boven gemiddeld.
Gesloten