Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jansen is geen Ten Hag. Bij Ten Hag kan het hooguit eenmaal gebeuren dat een wedstrijd met ondermaatse drive wordt aangevangen en gespeeld niet een tweede keer. Onder Jansen kan het jarenlang zo gebeuren dat spelers niet met volledige inzet zich een slag in de rondte werken
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Pascal Jansen bij zijn favoriete journalist:
- in de eerste twintig minuten wordt het weggegeven. We waren niet bij de les waardoor je schade oploopt
- Gelijkspel had teveel van het goede geweest
- Oorzaak van de slappe hap bij AZ: Twente was extreem gemotiveerd om tegen een ploeg te spelen die midweeks Europees speelde
- Midweekse wedstrijd kan geen excuus zijn voor AZ. Schrok van hoe AZ begon. Had dit niet verwacht.
- In de rust gezegd: tweede helft beter beginnen.
- Tweede helft iets beter aan de bal. Te lang op 1 kant gevoetbald.
- De eerste 20 minuten doen ons de das om.
- Baalt vooral van het spelniveau; we zijn in staat om een hoger niveau te halen

https://youtu.be/gbzZV-Ydd3M
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 20 mar 2023, 06:50 Pascal Jansen bij zijn favoriete journalist:
En welke kritische vragen stelde deze journalist toen? Heeft hij het functioneren van Jansen ter discussie gesteld?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 mar 2023, 12:28 Ik denk dat AZ de Conference League zou kunnen winnen. Maar niet met dit soort redeneren, van de nr zoveel van die en die competitie. Het gaat om wat beide clubs leveren in de desbetreffende wedstrijd, de rest doet er niet toe (ook niet jouw maatlat)
Als gezegd: AZ had met deze selectie de triple kunnen winnen. Te meer er dit seizoen geen serieuze concurrentie was.

Helaas hebben we de bal laten vallen en staat Jansen - wat mij betreft - inmiddels op een 4,5.

Ik denk trouwens ook dat AZ op dit moment serieus overweegt om volgend jaar een nieuwe trainer te nemen.

Dit kan natuurlijk niet zo verder.

Dan heb ik dus eerst ajax - Feyenoord zitten kijken en schakel je in en zie je anderhalf uur gesjok van AZ.

Het is echt totaal onacceptabel.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 20 mar 2023, 08:44 Als gezegd: AZ had met deze selectie de triple kunnen winnen. Te meer er dit seizoen geen serieuze concurrentie was.
Dat gevoel heb ik dus ook sterk. We worden straks 3e/4e/5e en je had verdorie zoveel meer kunnen bereiken.
Ik denk trouwens ook dat AZ op dit moment serieus overweegt om volgend jaar een nieuwe trainer te nemen.
Dat denk ik dus weer niet. AZ zal- net als vorig seizoen - reppen over een goed seizoen als er weer Europees voetbal behaald wordt. En dan wijzen ze op het 'enorme' goede Europese seizoen. Ondertussen houdt de status quo onder Jansen aan.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ferry schreef: 20 mar 2023, 06:50 Pascal Jansen bij zijn favoriete journalist:
- in de eerste twintig minuten wordt het weggegeven. We waren niet bij de les waardoor je schade oploopt
- Gelijkspel had teveel van het goede geweest
- Oorzaak van de slappe hap bij AZ: Twente was extreem gemotiveerd om tegen een ploeg te spelen die midweeks Europees speelde
- Midweekse wedstrijd kan geen excuus zijn voor AZ. Schrok van hoe AZ begon. Had dit niet verwacht.
- In de rust gezegd: tweede helft beter beginnen.
- Tweede helft iets beter aan de bal. Te lang op 1 kant gevoetbald.
- De eerste 20 minuten doen ons de das om.
- Baalt vooral van het spelniveau; we zijn in staat om een hoger niveau te halen

https://youtu.be/gbzZV-Ydd3M
Ik weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij gaf Hatzidiakos in de Podcast 67 aan dat sommige spelers op eigen initiatief extra coaching hebben. Niet alleen voetbaltechnisch maar ook mentaal. Deze 'conclusies' van Passie Jansen worden steeds structureler.

Het kan niet zo zijn dat je structureel niet bij de les bent.
Het kan niet zo zijn dat je structureel niet extreem gemotiveerd bent, zeker in dit soort belangrijke wedstrijden.
En het kan niet zo zijn dat de technische staf structureel niet weet hoe het komt.

Uitgaande van wat Hatzidiakos aangeeft in de podcast begrijp ik niet dat AZ niet 24/7 een mental coach beschikbaar heeft en spelers (+coach :) ) verplicht hier gebruik van te maken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 20 mar 2023, 09:14 Ik weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij gaf Hatzidiakos in de Podcast 67 aan dat sommige spelers op eigen initiatief extra coaching hebben.
Hatzidiakos heeft zelf een mental coach, techniektrainer, haptonoom en cursus verdedigen nodig
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 20 mar 2023, 00:39 Jansen is geen Ten Hag. Bij Ten Hag kan het hooguit eenmaal gebeuren dat een wedstrijd met ondermaatse drive wordt aangevangen en gespeeld niet een tweede keer. Onder Jansen kan het jarenlang zo gebeuren dat spelers niet met volledige inzet zich een slag in de rondte werken
Ben je nou kritisch op Jansen? Word je dan niet uit de fanclub gezet?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 20 mar 2023, 08:44 Ik denk trouwens ook dat AZ op dit moment serieus overweegt om volgend jaar een nieuwe trainer te nemen.
Ik weet niet hoe men bij AZ er tegen aan kijkt, qua resultaat doen we nog steeds mee in de Conference League en in de eredivisie strijd je nog steeds voor het behalen van mogelijk voorronde CL ticket.
Maar eens, AZ kantelt nogal eens van een hoog niveau naar heel karige wedstrijden. Je weet eigenlijk nooit wat te verwachten als we de AZ wedstrijden bezoeken.
Vaak moet eerst speciale klasse (Pavlidis, afstand goals Karlsson, voorheen Odgaard die helaas het nu wat moeilijker heeft) het elftal er overheen helpen om een goede pot neer te leggen.
Je weet nooit echt waar dit elftal nu staat; ze hadden met die twee winst potten tegen het zeer hoog aangeslagen Lazio en dan gisteren uiteindelijk weer de gelegenheid om de tweede positie in te nemen, nimmer de flair om het FC Twente echt moeilijk te maken. Ligt dat aan het soort spelers die we hebben of het gemis van karaktervoetballers als Dani de Wit en Martens Indi of is het Jansen die de boel niet op scherp kan zetten in cruciale fases?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 20 mar 2023, 10:10 Ik weet niet hoe men bij AZ er tegen aan kijkt, qua resultaat doen we nog steeds mee in de Conference League en in de eredivisie strijd je nog steeds voor het behalen van mogelijk voorronde CL ticket.
Tja. In deze fase kan je de hand nog nét boven het hoofd halen en ontslag nu zou natuurlijk dom zijn.

Maar als je aan het einde van het seizoen 4e bent geëindigd en de (halve) finale van de Conference League niet hebt gehaald was het gewoon - zwaar - ondermaats.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 20 mar 2023, 10:10 Ik weet niet hoe men bij AZ er tegen aan kijkt, qua resultaat doen we nog steeds mee in de Conference League en in de eredivisie strijd je nog steeds voor het behalen van mogelijk voorronde CL ticket.
Maar eens, AZ kantelt nogal eens van een hoog niveau naar heel karige wedstrijden. Je weet eigenlijk nooit wat te verwachten als we de AZ wedstrijden bezoeken.
Vaak moet eerst speciale klasse (Pavlidis, afstand goals Karlsson, voorheen Odgaard die helaas het nu wat moeilijker heeft) het elftal er overheen helpen om een goede pot neer te leggen.
Je weet nooit echt waar dit elftal nu staat; ze hadden met die twee winst potten tegen het zeer hoog aangeslagen Lazio en dan gisteren uiteindelijk weer de gelegenheid om de tweede positie in te nemen, nimmer de flair om het FC Twente echt moeilijk te maken. Ligt dat aan het soort spelers die we hebben of het gemis van karaktervoetballers als Dani de Wit en Martens Indi of is het Jansen die de boel niet op scherp kan zetten in cruciale fases?
Voorspelbaarheid.

Iedereen weet hoe AZ gaat spelen. Dan kun je op individuele kwaliteiten een hoop compenseren. Het ligt mijns inziens meestal echt niet aan inzet. Als je tactisch wordt afgetroefd ben je altijd een stap te laat, en lijkt het alsof je niet hard werkt. Er zit voor je gevoel zoveel meer in dit AZ.


Maar met zon laffe trainer wiens tactische boekje maar 1 bladzijde heeft....
Vertikt het nog om een extra aanvaller erbij te zetten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 20 mar 2023, 10:39
Maar met zon laffe trainer wiens tactische boekje maar 1 bladzijde heeft....
Vertikt het nog om een extra aanvaller erbij te zetten.
Er wordt gewoon niks afgedwongen. Laatste half uur geen bal op doel geschoten terwijl je een doelpunt moet maken. Primair achteruit denken. De spaarzame kansen moeten meteen raak zijn, anders gaat het fout. En meestal zijn het niet eens kansen maar toevalstreffers door bevliegingen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 20 mar 2023, 09:50 Ben je nou kritisch op Jansen? Word je dan niet uit de fanclub gezet?
Ik ben kritisch en genuanceerd, ongeacht de persoon.
Het lijkt wel of je hier alleen een dogmatische voor- of tegenstander van een persoon in de organisatie kunt zijn, of alleen een positivo of negativo. Sorry, ik doe niet mee aan dat format en bekijk dingen per punt, al zoekende naar begrip van alles dat relevant is.
Laatst gewijzigd door differentcook op 20 mar 2023, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 20 mar 2023, 08:44 Dan heb ik dus eerst ajax - Feyenoord zitten kijken en schakel je in en zie je anderhalf uur gesjok van AZ.

Het is echt totaal onacceptabel.
precies dit
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 20 mar 2023, 12:55 Ik ben kritisch en genuanceerd, ongeacht de persoon.
Het lijkt wel of je hier alleen een dogmatische voor- of tegenstander van een persoon in de organisatie kunt zijn, of alleen een positivo of negativo. Sorry, ik doe niet mee aan dat format en bekijk dingen per punt, al zoekende naar begrip van alles dat relevant is.
Wat me aan jouw bijdragen stoort is dat je denkt niet-dogmatisch naar de persoon en coach Jansen te kijken en allerlei excuses voor zijn tegenvallende prestaties/spel bedenkt/geeft, je er ook meteen van maakt dat iedereen die wél kritisch naar Jansen kijkt en ziet wat hij fout doet, wél dogmatisch bezig is. Enkel omdat zij niet jouw visie hanteerden dat alles ligt aan de td/selectie/eten of weet ik veel welk argument je steevast gebruikte wanneer het jou uitkwam. Ik kijk nimmer met een dogmatische blik (simpel uitgelegd als 'we verliezen, dus het ligt aan de coach') naar een coach, maar beoordeel hem wel op zijn gedrag, visie, presentatie en het spel dat ik voorgeschoteld krijg en waarvoor ik elk jaar een behoorlijk bedrag aan AZ betaal (i.t.t. jij overigens). Daarin kan ik positieve punten benoemen bij Jansen, maar vooral ook veel negatieve. Ik ben veel genuanceerder in mijn oordeel dan jij, alleen veel minder dogmatisch. Ik zie namelijk op welke fronten het steevast fout loopt, en op welke fronten Jansen erg sterk is. Jij ziet alleen de laatste eigenschappen.

Het zou je sieren als je nu niet je keutel in zou trekken en niet op de bandwagon zou stappen, maar gewoon Jansen blijft supporten, zoals je afgelopen twee jaar tot grote ergernis van velen hier op het forum hebt gedaan.

Dogmatisch is namelijk nu wél je keutel intrekken, nu opnieuw blijkt dat we naast alle prijzen gaan grijpen (al blijft de ECL nog haalbaar) en daar ineens wél de coach de schuld van geven. Een situatie bovendien welke 95% van de foummers hier overigens al voorspeld hadden met deze coach aan het roer, welke dus veel minder dogmatisch bleken te zijn dan jij.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 20 mar 2023, 14:24 Het zou je sieren als je nu niet je keutel in zou trekken en niet op de bandwagon zou stappen, maar gewoon Jansen blijft supporten, zoals je afgelopen twee jaar tot grote ergernis van velen hier op het forum hebt gedaan.
Even reageren hierop. Dit is juist niet wat ik doe, ik supporter hem niet, noch ben ik anti hem.
Dit is juist wat me hier stoort aan velen op het forum (en wat ik eerder beschreef is niet van toepassing op 100% van de forummers, mogelijk niet op jou) en wat je nu dus precies aan het doen ben. Als ik iets positiefs of nuancerends heb gezegd is dat niet omdat ik in het kamp Jansen zit, maar omdat ik daar aanleiding toe zie, al dan niet ter aanvulling of nuancering van andere posts. Als ik iets negatiefs/kritisch zeg, dan is hetzelfde het geval. Nu vind ik het goed te benoemen dat Jansen er niet in slaagt de selectie iedere wedstrijd mentaal scherp op het veld te krijgen, iets dat Ten Hag wel lukt en waarmee hij het verschil maakt. Dit betekent niet meteen dat Jansen er niets van kan, veel doet hij goed denk ik, maar dit aspect is onvoldoende en dat gaf m.i. de doorslag tegen Twente.

Ik verbind mezelf niet (a la Antti) met een persoon waaraan ik mijn ego of gelijk aan ophang. Zouden mer mensen moeten doen, want dat zorgt m.i. voor een leuker forum dat inhoudelijk ergens over gaat ipv over de forumers zelf.

(en dit wil ook weer niet zeggen dat ik Antti niet waardeer, want dat doe ik wel - sorry, zaken zijn niet zwart-wit)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 20 mar 2023, 14:49 Zouden meer mensen moeten doen, want dat zorgt m.i. voor een leuker forum dat inhoudelijk ergens over gaat ipv over de forumers zelf.
Is toch opvallend dat jij wilt bepalen wat meer mensen moeten doen.

En btw, vind je het inhoudelijk hier echt zo slecht?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 20 mar 2023, 14:58 Is toch opvallend dat jij wilt bepalen wat meer mensen moeten doen.

En btw, vind je het inhoudelijk hier echt zo slecht?
Ik wil niet voor anderen bepalen wat ze moeten doen, ik heb wel voorkeuren voor type interacties en bijdragen.

Ik vind het hier heel snel gaan naar gehakketak op elkaar en dat komt m.i. mede omdat mensen hun ego erin gooien of eraan koppelen. Dat gehakketak en gelijk halen staat denk ik ook in de weg dat we inhoudelijk veel verder geraken, tenminste niet zo ver als al die ruis er niet zou zijn
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 20 mar 2023, 14:49 Ik verbind mezelf niet (a la Antti) met een persoon waaraan ik mijn ego of gelijk aan ophang.
Hahaha.

Het is wel wat off-topic. Want met ONZE Pascal kamp ik al jaren met ambivalente gevoelens. Het is ongeveer de enige schakel in het proces waar ik bijna elke maand wel weer anders over denk en voel.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Joostess schreef: 20 mar 2023, 09:14 Ik weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij gaf Hatzidiakos in de Podcast 67 aan dat sommige spelers op eigen initiatief extra coaching hebben. Niet alleen voetbaltechnisch maar ook mentaal. Deze 'conclusies' van Passie Jansen worden steeds structureler.

Het kan niet zo zijn dat je structureel niet bij de les bent.
Het kan niet zo zijn dat je structureel niet extreem gemotiveerd bent, zeker in dit soort belangrijke wedstrijden.
En het kan niet zo zijn dat de technische staf structureel niet weet hoe het komt.

Uitgaande van wat Hatzidiakos aangeeft in de podcast begrijp ik niet dat AZ niet 24/7 een mental coach beschikbaar heeft en spelers (+coach :) ) verplicht hier gebruik van te maken.
Benieuwd of de mensen die riepen om een ervaren assistent/veldtrainer hier van af wisten.

Indien waar zit hier de bevestiging van het pijnpunt dat ik al langer vermoedde.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten