Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 29 jan 2023, 19:54
Hij was gister inderdaad waanzinnig slecht in het herstellen van blunders van anderen.
Nee, dat is het niet. Dat suggereert namelijk dat hij zijn eigen taken wel goed uitvoerde. Je hebt de 3-4 gezien neem ik aan? En bij die andere goals laat hij gewoon een man uit zijn rug lopen. Strafschop woensdag was ook al verdedigende onkunde.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 20:21 Nee, dat is het niet. Dat suggereert namelijk dat hij zijn eigen taken wel goed uitvoerde. Je hebt de 3-4 gezien neem ik aan? En bij die andere goals laat hij gewoon een man uit zijn rug lopen. Strafschop woensdag was ook al verdedigende onkunde.
Mijn punt was gewoon dat Reijnders, Kerkez, Ryan, Clasie, Karlsson en de Centrale "verdedigers" net zo goed stuk voor stuk een flink aandeel hadden in een of meerdere tegengoals. En ik jou alleen maar Yuki dit Yuki dat zie posten. Sushi verkeerd gevallen van de week?

Al het gevaar kwam van de kant van Kerkez. En Douvikas dekken is toch echt de taak van manneke pis en onze clubicoon. Dat yuki vervolgens als een tamme staat te dekken bij die voorzetten ziet iedereen ook wel.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 29 jan 2023, 20:33 Mijn punt was gewoon dat Reijnders, Kerkez, Ryan, Clasie, Karlsson en de Centrale "verdedigers" net zo goed stuk voor stuk een flink aandeel hadden in een of meerdere tegengoals. En ik jou alleen maar Yuki dit Yuki dat zie posten. Sushi verkeerd gevallen van de week?

Al het gevaar kwam van de kant van Kerkez. En Douvikas dekken is toch echt de taak van manneke pis en onze clubicoon. Dat yuki vervolgens als een tamme staat te dekken bij die voorzetten ziet iedereen ook wel.
Die clubheld/icoon/legende was bij alle 5 de tegengoals nergens te bekennen. Dat kan nooit de schuldige zijn…

Sugawara is net als Hatzidiakos gewoon een recidivist. Als er 1 keer een man uit je rug wegloopt let je daar een tweede keer wel op. Hij niet. Heeft geen idee waar hij moet staan, loopt alleen achteruit en weet niet wat er achter hem gebeurt. En dat voor 4/5 ton per jaar.

De hoofdreden dat AZ vrijwel geen prijzen wint is het handhaven van structurele dissonanten. Dat is altijd al zo geweest. Altijd wel zwakke schakels in het team.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 21:04 Die clubheld/icoon/legende was bij alle 5 de tegengoals nergens te bekennen. Dat kan nooit de schuldige zijn…

Sugawara is net als Hatzidiakos gewoon een recidivist. Als er 1 keer een man uit je rug wegloopt let je daar een tweede keer wel op. Hij niet. Heeft geen idee waar hij moet staan, loopt alleen achteruit en weet niet wat er achter hem gebeurt. En dat voor 4/5 ton per jaar.

De hoofdreden dat AZ vrijwel geen prijzen wint is het handhaven van structurele dissonanten. Dat is altijd al zo geweest. Altijd wel zwakke schakels in het team.
? Altijd ?
KNVB-bekers, twee kampioenschappen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 21:04 Die clubheld/icoon/legende was bij alle 5 de tegengoals nergens te bekennen. Dat kan nooit de schuldige zijn…

Sugawara is net als Hatzidiakos gewoon een recidivist. Als er 1 keer een man uit je rug wegloopt let je daar een tweede keer wel op. Hij niet. Heeft geen idee waar hij moet staan, loopt alleen achteruit en weet niet wat er achter hem gebeurt. En dat voor 4/5 ton per jaar.

De hoofdreden dat AZ vrijwel geen prijzen wint is het handhaven van structurele dissonanten. Dat is altijd al zo geweest. Altijd wel zwakke schakels in het team.
Ik heb het niet over zwakke schakels. Ik heb het liever over balans in het team. Het lukt Huiberts maar niet om aan het begin van het seizoen een uitgebalanceerd team samen te stellen. Plus een trainer die niet altijd de poppetjes op de juiste plekken zet.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 29 jan 2023, 12:56 Als je het middenveld had versterkt was dat ten koste van een aanvaller gegaan en had je misschien weer minder gescoord. Was het maar zo makkelijk……
Dat hoeft helemaal niet. Dan had ik Mihailovic er uit gehaald en Mees de Wit op de linkerkant ingebracht voor Kerkez en achter Karlsson. Clasie in de punt naar achteren om de CV's meer te helpen. De Wit en Kerkez hadden dan samen het grote gevaar van Utrecht over onze linkerkant kunnen beteugelen.

Dus Mees de Wit en Reijnders als de lopers en Clasie als steun centraal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 29 jan 2023, 21:34 ? Altijd ?
KNVB-bekers, twee kampioenschappen.
Je had de zin ervoor ook vetgedrukt moeten maken. Daar stond namelijk het woordje 'vrijwel' in.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 30 jan 2023, 08:39 Je had de zin ervoor ook vetgedrukt moeten maken. Daar stond namelijk het woordje 'vrijwel' in.
Je corrigeert iemand op nihil=0.
Welnu: altijd is altijd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Volgens mij heeft AZ een heel slecht gemiddelde in late avondwedstrijden, althans dat gevoel heb ik altijd.
Toch eens een keer de statistieken opsporen.. IK zie ze liever op een ander tijdstip spelen. Maar het kan ook onderbuikgevoel zijn, zo heb ik dat ook altijd als Leo Driessen de reporter is.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 30 jan 2023, 16:29 Je corrigeert iemand op nihil=0.
Welnu: altijd is altijd.
Nee, daar kom je niet mee weg. ‘Het is altijd zo geweest dat ze vrijwel geen prijzen winnen’.

Geen woord aan gelogen en taalkundig juist.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 30 jan 2023, 17:01 Volgens mij heeft AZ een heel slecht gemiddelde in late avondwedstrijden, althans dat gevoel heb ik altijd.
Toch eens een keer de statistieken opsporen.. IK zie ze liever op een ander tijdstip spelen. Maar het kan ook onderbuikgevoel zijn, zo heb ik dat ook altijd als Leo Driessen de reporter is.
Wellicht dat er genoeg gedronken wordt om het negatieve gevoel van puntverlies op de middag te vergeten, terwijl er in de avonduren geen tijd meer is om zoveel te drinken om de wedstrijd te vergeten ;)
____________
Hoc est nihil
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

De Rode Baron schreef: 30 jan 2023, 17:01 Volgens mij heeft AZ een heel slecht gemiddelde in late avondwedstrijden, althans dat gevoel heb ik altijd.
Toch eens een keer de statistieken opsporen.. IK zie ze liever op een ander tijdstip spelen. Maar het kan ook onderbuikgevoel zijn, zo heb ik dat ook altijd als Leo Driessen de reporter is.
I can relate; zeker met Driessen als commentator.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Misschien nieuw onderwerp: " geblesseerde spelers"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 02 feb 2023, 17:38 Misschien nieuw onderwerp: " geblesseerde spelers"
Ja het lijstje is nu wel heel groot. Ik kan me niet herinneren dat er zoveel bot breuken in de selectie zaten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ben benieuwd hoe ons tactisch meesterbrein de huidige puzzel gaat oplossen. Een tweede Hatzidiakos heeft ie niet :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

"We zijn het seizoen ingegaan met een ruime bezetting van de centrumverdediging en vorige week hebben we meegewogen wanneer sommige van de geblesseerde jongens weer terugkomen. En wat het aanbod vanuit onze eigen jeugdopleiding is. Toen kwamen we tot de conclusie dat we het met de huidige jongens gaan opvangen", aldus Jansen, die de blessures niet kan verklaren. "Uiteraard hebben we gekeken of we verantwoord getraind hebben en of we onszelf iets kunnen verwijten, maar er zijn geen verbanden te herkennen."

Fijn, lekkere conclusie getrokken. In de wetenschap dat bij AZ bijna elke blessure langer duurt dan gebruikelijk.

Juist bij de linie die al de zwakste was hadden ze geen enkel risico mogen nemen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Hiermee zegt Jansen dus eigenlijk dat er heel veel vertrouwen is in Goes en dat hij de kans moet krijgen de komende wedstrijden. Benieuwd of dat vertrouwen wordt terugbetaald.

Wat mij verbaasde uit dit zelfde interview is dat Jansen ook zegt Een speler halen op zo’n laatste dag zou hapsnapbeleid zijn, dat moet je niet willen..
Daar is toch het schaduwlijstje (van dit forum :D) voor? Op ieder moment, gedurende een seizoen, zou AZ moeten weten welke speler op welke positie een aanvulling kan zijn. Dat die speler vervolgens niet beschikbaar is of financieel onhaalbaar, is een tweede. Met een goede voorbereiding kun je dus wel degelijk een speler 1 minuut voor 12 binnenhalen zonder dat dit hapsnapbeleid is.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 03 feb 2023, 17:18 Hiermee zegt Jansen dus eigenlijk dat er heel veel vertrouwen is in Goes en dat hij de kans moet krijgen de komende wedstrijden. Benieuwd of dat vertrouwen wordt terugbetaald.

Wat mij verbaasde uit dit zelfde interview is dat Jansen ook zegt Een speler halen op zo’n laatste dag zou hapsnapbeleid zijn, dat moet je niet willen..
Daar is toch het schaduwlijstje (van dit forum :D) voor? Op ieder moment, gedurende een seizoen, zou AZ moeten weten welke speler op welke positie een aanvulling kan zijn. Dat die speler vervolgens niet beschikbaar is of financieel onhaalbaar, is een tweede. Met een goede voorbereiding kun je dus wel degelijk een speler 1 minuut voor 12 binnenhalen zonder dat dit hapsnapbeleid is.
Ik denk dat het schaduwlijstje zelfs verder gaat dan puur alleen een lijstje. Ik denk dat er daadwerkelijk hier en daar al contact word gelegd met potentiële spelers. Zoiets van wij verwachten dat er volgende zomer ruimte komt op jou positie, wij willen je dan eventueel een aanbod doen, waar zouden wij rekening mee moeten houden om het voor jou zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Als alle lichten bij AZ op groen staan voor de zomer en AZ komt toch al in de winter en de speler wil ook is het in mijn ogen geen hapsnapbeleid.
Maar als alle lichten op groen staan voor de zomer en de speler wil het seizoen afmaken waar hij nu speelt en AZ gaat dan maar voor een ander noem ik wel hapsnapbeleid.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 03 feb 2023, 18:05 Maar als alle lichten op groen staan voor de zomer en de speler wil het seizoen afmaken waar hij nu speelt en AZ gaat dan maar voor een ander noem ik wel hapsnapbeleid.
Dan huur je iemand voor een half jaar. Of je haalt iemand voor de breedte. Het is juist geen beleid als je niets doet en daardoor prijzen en/of miljoenen laat liggen aan het einde van de rit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 feb 2023, 18:20 Dan huur je iemand voor een half jaar. Of je haalt iemand voor de breedte. Het is pas hapsnapbeleid als je niets doet en daardoor prijzen en/of miljoenen laat liggen aan het einde van de rit.
Je bent je negativiteit al weer aardig aan het indekken, ik vind het allemaal maar slap van je.
Er is ook nul zekerheid dat je met zo huur jongen wel die prijzen pakt. Elke speler met de juiste kwaliteiten voor deze functie zou nooit met zo huurconstructie akkoord gaan, daar zou hij gezien zijn kwaliteiten veel te veel zelfvertrouwen voor hebben en veel te goed in de markt liggen. Hij zou bij clubs als Utrecht, Vitesse, Heerenveen volle bak kunnen draaien en bij AZ zou hij zomaar na een wedstrijd of 4 weer op het bankje moeten plaatsnemen. Of misschien komt hij zelfs wel meteen op het bankje terecht omdat de speelstijl en wisselwerking tussen Bazoer/de Wit of zelfs Goes met de medespelers door al het hele seizoen samen te werken een groter pluspunt kan zijn dan deze speler zijn ervaring.
Gesloten