Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 14 mei 2021, 08:54 Sorry hoor. Maar dit kan ik echt niet serieus nemen. Stengs is in zijn laatste vier interlands drie keer ingevallen waarbij hij minder dan tien minuten speeltijd had per wedstrijd...
Vooral die 80minuten daarvoor was hij elke keer heel sterk. Iets voor Jansen om ook eens te proberen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 08:58 Vooral die 80minuten daarvoor was hij elke keer heel sterk. Iets voor Jansen om ook eens te proberen.
:lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 14 mei 2021, 08:54 Sorry hoor. Maar dit kan ik echt niet serieus nemen. Stengs is in zijn laatste vier interlands drie keer ingevallen waarbij hij minder dan tien minuten speeltijd had per wedstrijd...
Niet de laatste, maar die interlandperiode daarvoor speelde Stengs aardig. Hij speelde toen ook een wedstrijd in de basis en dat liep toen goed met Dumfries. Maar ik zei dat hij het daar gemiddeld beter doet dan bij AZ. Dat wil niet zeggen dat hij daar meteen de beste man op het veld is. Ik wil daarmee zeggen dat hij daar niet uit de toon valt en soms ook nog best aardige dingen laat zien. Ik weet dat nuance hier soms ver te zoeken is, maar niet alles is zwart of wit, goed of slecht. Er bestaat ook nog zoiets als een middenweg.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 08:52 Als Noa Lang het vriendje was geweest van die dochter van De Boer, was hij echt wel geselecteerd geweest ipv Stengs.

Noa een mafklapper noemen die je niet in de groep wilt hebben vind ik ook nogal een zware beschuldiging die volgens mij nergens op gebaseerd is. Vertel maar wat voor vreselijke dingen Noa heeft gedaan waardoor hij niet goed in Oranje zou kunnen functioneren?

Voor zover ik heb gehoord zijn zij bij Brugge en Jong Oranje juist heel blij met Noa in de groep. Ik heb tot nu toe de hele documentaire over Jong Oranje gevolgd en je ziet dat veel spelers juist heel vriendschappelijk zijn met Noa.
Dat die jongen mentaal niet helemaal in orde is dat ziet iedereen wel volgens mij. Daarvoor hoef je alleen maar naar interviews van hem te kijken of die docu van Jong Oranje te volgen. Dat maakt hem overigens geen slechte voetballer, maar je haalt wel een figuur binnen. Vraag is of je dat wilt.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 14 mei 2021, 08:51 Dit ging niet persé om Stengs en Babel. Beiden hebben niks te zoeken in Oranje op dit moment. Je kan beter voor Arnaut Danjuma ,Gakpo of Lang kiezen op dit moment.
Danjuma is een zeer goede optie overigens. Die zou ik zeker selecteren. Baal er nog steeds van dat AZ hem niet heeft gehaald toen of heeft kunnen halen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 09:00 Dat die jongen mentaal niet helemaal in orde is dat ziet iedereen wel volgens mij.
Man, man. Verder gaat het goed?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 09:00 Dat die jongen mentaal niet helemaal in orde is dat ziet iedereen wel volgens mij. Daarvoor hoef je alleen maar naar interviews van hem te kijken of die docu van Jong Oranje te volgen. Dat maakt hem overigens geen slechte voetballer, maar je haalt wel een figuur binnen. Vraag is of je dat wilt.
Volgens mij is Noa Lang mentaal sterker dan Stengs. En qua prestaties op het veld staat hij op dit moment heel ver boven Stengs. Noa Lang 1 vd beste spelers in de Belgische compeitie tov Stengs 1 van de slechtste spelers in de Nederlandse competitie de laatste tijd. En dan zou jij 1 van de slechtste spelers (Stengs) wel selecteren en 1 van de beste spelers (Lang) niet. Bondscoaches die dergelijke keuzes maken, komen in de regel niet ver op eindtoernooien :D
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 09:08 Volgens mij is Noa Lang mentaal sterker dan Stengs. En qua prestaties op het veld staat hij op dit moment heel ver boven Stengs. Noa Lang 1 vd beste spelers in de Belgische compeitie tov Stengs 1 van de slechtste spelers in de Nederlandse competitie de laatste tijd. En dan zou jij 1 van de slechtste spelers (Stengs) wel selecteren en 1 van de beste spelers (Lang) niet. Bondscoaches die dergelijke keuzes maken, komen in de regel niet ver op eindtoernooien :D
Wie zegt dat ik Stengs zou selecteren? Ik zou dat niet doen namelijk. Ik zou op rechts gaan voor Berghuis, Danjuma en El Ghazi.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 14 mei 2021, 09:03 Man, man. Verder gaat het goed?
Uitstekend.. Met jou?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 11:09 Wie zegt dat ik Stengs zou selecteren? Ik zou dat niet doen namelijk. Ik zou op rechts gaan voor Berghuis, Danjuma en El Ghazi.
Omdat jij er zo mee loopt te schermen dat Stengs "international" is.
Gelukkig is nu zelfs Frank bij zinnen gekomen dat Stengs zo slecht speelt dat het onmogelijk is om hem nog te selecteren voor het EK.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 11:35 Omdat jij er zo mee loopt te schermen dat Stengs "international" is.
Gelukkig is nu zelfs Frank bij zinnen gekomen dat Stengs zo slecht speelt dat het onmogelijk is om hem nog te selecteren voor het EK.
Daar scherm ik niet mee, het was nu eenmaal een feit dat hij er de laatste keren bij zat. Dat verzin ik niet zelf he.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 11:54 Daar scherm ik niet mee, het was nu eenmaal een feit dat hij er de laatste keren bij zat. Dat verzin ik niet zelf he.
De term "ergens mee schermen" gaat niet over iets verzinnen. Dus nee ik beweer niet dat je het hebt verzonnen. Waar het om gaat is dat Stengs onterecht bij Oranje zat en jij het toch als argument gebruikte dat Stengs niet zo slecht is als wij vinden dat hij is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 12:16 De term "ergens mee schermen" gaat niet over iets verzinnen. Dus nee ik beweer niet dat je het hebt verzonnen. Waar het om gaat is dat Stengs onterecht bij Oranje zat en jij het toch als argument gebruikte dat Stengs niet zo slecht is als wij vinden dat hij is.
Ik zei dat anderen dat blijkbaar anders zien, daarmee doelende op Slot, Jansen, Koeman en De Boer. En dat hij bij AZ inderdaad een matig tot slecht seizoen draait, maar het bij Oranje best aardig heeft gedaan. Veel beter eigenlijk dan in de gemiddelde wedstrijd bij AZ dit seizoen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Het gaat hier toch over Pascal Janssen, niet over Stengs of Lang?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 14 mei 2021, 14:23 Het gaat hier toch over Pascal Janssen, niet over Stengs of Lang?
Ik heb de discussie verplaatst naar het Stengs topic.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 14 mei 2021, 07:21 Zullen ophouden met Stengs te benoemen als ruwe diamant? Dankjewel. Hij speelt bij AZ. En hij speelt al twee jaar slecht.
Dat zegt toch geen drol, haast alle grote toppers hebben zulke jaren gekend.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 06:27 Dat 1e deel ben ik met je eens dat Vd Brom onterecht een aantal toppers heeft verloren (o.a. door fouten van scheidsrechters) en dat Slot vorig seizoen heel veel mazzel heeft gehad een paar wedstrijden.

Maar dat de groep het niet pikt als Boadu, Stengs en Aboukhlal het door de week niet laten zien, zie ik echt anders. Deze groep is te lief, te slap en er lopen geen echte leiders in rond. Als bijvoorbeeld Ibrahimovic bij AZ had gespeeld, had hij hoogstpersoonlijk Boadu, Stengs en Aboukhlal van het veld geschopt als zij zo zouden presteren. En hij had ervoor gezorgd dat ze niet meer opgesteld zouden worden. Toevallig las ik zoiets over Neymar die had 1 a 2 weken geleden er ook voor gezorgd dat Bakker de wedstrijd erna op de bank moest zitten omdat hij het slecht had gedaan. Ander voorbeeld Tadic bij ajax, die kan ook een klootzak zijn voor spelers die niet presteren. Als je als club wil doorgroeien heb je een dergelijke speler nodig die gedreven is en de baas is en die spelers op hun plaats zetten als ze niet presteren. AZ heeft zo'n speler helaas niet, waardoor er geen topsportmentaliteit is bij AZ. En de trainer is dus ook te slap. Bij een Mourinho of Klopp hoeven spelers ook geen wanprestatie te leveren, want dan kun je het ook vergeten.
Ik denk dat de grote bek van wie dan ook naarstig overschat wordt als effect. Het blijft dan namelijk nog steeds excentrieke motivatie. En om jezelf echt te kunnen verbeteren heb je intrencieke motivatie nodig. Een grote speler als voorbeeld in je team heeft veel meer nut dan dat die speler anderen gaat lopen afkraken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 14 mei 2021, 15:35 Ik denk dat de grote bek van wie dan ook naarstig overschat wordt als effect. Het blijft dan namelijk nog steeds excentrieke motivatie. En om jezelf echt te kunnen verbeteren heb je intrencieke motivatie nodig. Een grote speler als voorbeeld in je team heeft veel meer nut dan dat die speler anderen gaat lopen afkraken.
Spelers zoals Ibra en Tadic hebben ook een voorbeeldfunctie. Die verhalen heb ik vaak genoeg gelezen, dat jongere spelers onder de indruk zijn van hun professionaliteit en werklust. Maar daarnaast kunnen ze ook nog spelers op hun plek zetten als dat nodig is. Dat schijnt toch wel een nuttige eigenschap te zijn. Dergelijke spelers zijn ontzettend belangrijk in je team.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 14 mei 2021, 05:28

Ik heb dat favorieten verhaal al heel vaak horen herkauwen, ik geloof er geen barst van.

Vreemd, vooral omdat zowel coach als speler het er gewoon openlijk over gehad hebben in de media.
Dat mag wel binnen de context geweest zijn dat er ondanks die speciale band tussen beiden 'echt geen favorietje' zou zijn.
Maar Aboukhlal is wel aangekocht sinds Jansen hier is, wordt ook opgesteld door Jansen op momenten dat anderen het eventueel meer verdienen.

En vooral dat laatste ga je aan voorbij.

Als we even alles gelijk stellen en puur oppervlakkig naar de statistieken kijken (want dat is gezien het commentaar van supporters de beste uitkomst voor Aboukhlal, want hij heeft er zat van langs gekregen in wedstrijdtopics ook bij Jong AZ):

Aboukhlal heeft 5 doelpunten gemaakt en 4 assists gegeven voor Jong AZ (los van hoe ze gemaakt/gegeven zijn).
Spelers die net zo veel of meer gescoord hebben als Aboukhlal en in aanmerking zouden kunnen komen voor het 1e.

Taabouni is topscoorder met 9 doelpunten
Duin heeft 7 doelpunten voor Jong AZ + 2 doelpunten voor MVV
Oosting had al 7 doelpunten voor Jong AZ op het moment dat hij verhuurd werd.
Barasi heeft 5 doelpunten gemaakt voor Jong AZ

Spelers die net zoveel of meer assists hebben als Aboukhlal en in aanmerking zouden kunnen komen voor het 1e.

Taabouni heeft de meeste assists namelijk 6.
Oosting volgt met 5 assists in de eerste seizoenshelft voor zijn verhuur.
Afgesloten met Duin die ook 4 assists heeft (want Goudmijn en Gullit zouden nooit in aanmerking komen voor de spits positie).

Dus nog voor we op de beoordeling van Aboukhlal in die wedstrijden komen (die dus vaker slecht uit pakt dan goed) hebben vanuit Jong gezien Taabouni, Barasi, Oosting en Duin op zijn minst net zoveel recht op die plek bij het eerste als Aboukhlal.
Als we dan kijken naar ontwikkeling dan wordt er getwist over Taabouni en Duin, maar kennen Oosting (helaas verhuurd) en Barasi zeer zeker een stijgende lijn.

Dit is dan allemaal nog even los van het feit dat spelers als Gudmundsson, Reijnders en de Wit ook wel wat krediet verdienen en . gezamenlijk voor een andere veldbezetting zouden kunnen zorgen als zij worden ingebracht.


Ik zie gewoon niet in op basis waarvan Aboukhlal zoveel krediet verdient heeft bij Pascal Jansen dat hij gebracht diende te worden als wissel boven deze andere spelers, laat staan als basisspeler.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 14 mei 2021, 15:06 Dat zegt toch geen drol, haast alle grote toppers hebben zulke jaren gekend.
Prima, blijf maar vasthouden aan 'de man die met 1 beweging een wedstrijd kan beslissen'!
Gesloten