Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Grifo schreef: 05 aug 2022, 09:44 Zullen de uitsupporters nog het toegangskaartje vergoed krijgen door Max en Robert? Want dat verdienen ze wel.
Met persoonlijke excuses
Van Alkmaar begint de victorie
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

072 schreef: 05 aug 2022, 09:48 Met persoonlijke excuses
Van Jansen. En bij vooekeur een ontslagaankondiging erbij.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

timdadum schreef: 05 aug 2022, 09:41 En ook tegen Dundee, waar die kwaliteitsimpuls nog ontbrak, kan ik de vraag 'had Jansen dit team aan de praat kunnen krijgen ondanks de ontbrekende spelers?' alleen maar beantwoorden met 'ja'. Ik ben benieuwd hoe het was gelopen met Fedde de Jong of Reijnders op 10, Buurmeester en Witry op rechts. Het had me niet verbaasd als dat de boel aan het lopen had gekregen.
Het is ook weer veel staren naar poppetjes en individuele invulling, maar onder de streep gaat het ook al mis met de spelopvatting.

Tegen een team als dit kan je ook "volledige pressing" spelen of op zijn minst je laatste linie halverwege (!) je eigen helft laten spelen.

Bij AZ staan ze standaard met de kont op de eigen zestien. Tegen een Bergwijn en Antony is dat te verklaren. Tegen wat Schotse betonvoetballers slaat het nergens op om in te zakken. Te meer je geen aanvallers hebt die diep kunnen gaan. Het allerliefste verover je de bal op hun helft of sta je daar te combineren. Maar AZ doet daar amper tot geen moeite voor.

Ook had AZ moeten besluiten om onder geen beding (!) de lange bal te spelen. Met Clasie en Reijnders moet je technisch gezien gewoon onder deze 'druk' uit kunnen voetballen. Nu heb ik Beukema en Verhulst (...) weer geregeld een raket zien hanteren zonder dat daar bittere noodzaak voor is. Ik begrijp best dat dit KKD - spelers zijn, maar laat ze dan ook op dat niveau acteren.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Mousa Sidi schreef: 05 aug 2022, 09:20 De trainer gaat niet weg. Hij zal blijven strooien met dooddoeners en inkoppers. Geweldig tactisch inzicht is hij zelden op te betrappen. Toch heeft ie dit seizoen een hele goede selectie. Reijnders valt vreselijk door de mand en de Wit was en blijft lachwekkend slecht. Jansen zal nu toch wel inzien dat De Jong en Buumeester minstens zo goed zijn en nu een kans moeten krijgen. Met vaste waarden als Odgaard,Yuki, Bazoer, Vanheusden en Karlsson aangevuld met de talenten uit eigen jeugd moet het een mooi seizoen worden. Beukema gaat waarschijnlijk ook banken. Die speelt vaker naar de keeper dan vooruit. Als Jansen dit inziet ben ik al happy.
Je zegt het goed ALS...

Ik ga je iets verklappen, gaat niet gebeuren!

Dus enige optie = ontslaan van Jansen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Antti Opdam schreef: 05 aug 2022, 10:31 Ook had AZ moeten besluiten om onder geen beding (!) de lange bal te spelen.
Tot aan de voorbeschouwing ging dat ook best wel goed.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Achiej_84
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2020, 11:36

timdadum schreef: 05 aug 2022, 09:41 Goede analyse!

Afgelopen twee seizoenen heb ik altijd een beetje gependeld tussen 'Jansen heeft nou eenmaal geen betere selectie, hij maakt er het beste van' en 'Jansen is incompetent als trainer want hij maakt niet het beste van zijn selectie'. Beetje kip of 't ei, maar inmiddels neig ik toch wat meer naar de tweede conclusie.

Het is schokkend dat er zo weinig nodig is om het team totaal te steriliseren en te ontdoen van enige aanvallende verrassing. Als Karlsson en Odgaard ontbreken blijft er praktisch niks over. Pavlidis moet het van aanvoer hebben, Lahdo en Evjen kunnen (nog) niks afdwingen, Dani de Wit heeft in AZ-shirt nog nooit iets verrassends gedaan, en misschien nog wel erger dan dit gebrek aan individuele kwaliteiten: het voetbal is in zijn totaliteit gewoon veel te statisch.

Ik zit gewoon week in week uit te kijken naar een team in onbalans, een team dat niet loopt en een team dat veel te zwaar leunt op individuele kwaliteiten. Statisch, en dus wachtend op een individuele actie van Karlsson of een overlap van een van de backs. Nouja, als Karlsson er niet is en Hatzidiakos je rechtsback is dan gebeurt er dus geen kloot en tikken we eindeloos heen en weer zonder enige verrassing. Onze Schotse vrienden lopen gezellig mee.

Even in contrast: die wedstrijd tegen Bologna zag je het tegendeel. Dat was zo dynamisch als het maar kon zijn. En je zou kunnen zeggen dat die gasten van Bologna er met de pet naar gooiden, maar daar ga ik niet helemaal in mee. Dat zijn ook allemaal gasten die zich in het nieuwe seizoen willen laten zien. Zo'n Jerdy Schouten, bijvoorbeeld, zal ook echt wel zijn best doen met het oog op een transfer.

Kijk je naar Twente, bijvoorbeeld, dat is op papier echt niet beter dan AZ. Maar dat team is gewoon uitgebalanceerd en loopt als een tierelier. Waarom is dat hier niet te smeden? Inmiddels klotst het jeugdig talent aardig tegen de wanden van het eerste en er komt een aardige kwaliteitsimpuls aan. Daar moet je toch haast wel een geoliede machine van kunnen maken?

En ook tegen Dundee, waar die kwaliteitsimpuls nog ontbrak, kan ik de vraag 'had Jansen dit team aan de praat kunnen krijgen ondanks de ontbrekende spelers?' alleen maar beantwoorden met 'ja'. Ik ben benieuwd hoe het was gelopen met Fedde de Jong of Reijnders op 10, Buurmeester en Witry op rechts. Het had me niet verbaasd als dat de boel aan het lopen had gekregen.

Ik vraag me overigens af in hoeverre er druk is vanuit het technische hart van de directie om spelers op te stellen omwille van hun transferwaarde. Waarom zou je anders Hatzidiakos opstellen in plaats van Witry (die, toegegeven, tekortkomt maar echt nog twee klasses beter is als moderne, dreigende rechtsback dan Hatzidiakos) en de Wit in plaats van de fris ogende Fedde de Jong?

Je wilt de lompe Schotten toch overklassen met dynamisch spel, niet met statisch gebrei?

Zo, sorry voor dit ellenlange betoog. Des te meer ik erover nadenk of schrijf, des te meer ik verlang naar een andere trainer. Het is allemaal zo statisch... Om te janken.
Edit laatste zin: Om te jansen!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mindset jongens mindset.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 aug 2022, 08:08 Dan vind ik Brederode een betere keuze. Die kent het Nederlands voetbal, de club, het systeem en heeft in de voorbereiding daadwerkelijk nuttige dingen laten zien.
Mwah, Lahdo heeft ook een zeer behoorlijke voorbereiding gedraaid. Dus die keuze om met hem te starten is niet heel raar. Dat hij gister dramatisch speelde is een feit, maar op basis van de kennis voor de wedstrijd vond ik de keuze niet gek.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

SimonPoulsen schreef: 05 aug 2022, 12:22 Mindset jongens mindset.
"Als je kijkt naar de wedstrijden van vorig jaar waar we punten lieten liggen waren dat bijzondere wedstrijden, met bijzondere uitslagen"

Bedroevend. Bedroevend is het woord dat je zoekt, Pascal.

Zegt wederom niks concreet, 3:30 vol gepraat en niks gezegd.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Love AZ Til I Die! schreef: 05 aug 2022, 07:52 Onze trainer in een notendop:

Bingokaart + feedbacksysteem
Hahahaha, dit was geniaal.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

“De mindset is heel belangrijk”…… Misschien zit daar het grote probleem wel: ze voetballen te veel met het hoofd i.p.v met intuïtie en de benen. Laat ze eens doen waarvoor ze op voetbal zitten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Duidelijk is dat voor een club die AZ probeert na te streven Jansen totaal niet voldoet.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 05 aug 2022, 14:01 “De mindset is heel belangrijk”……
De mindset was gisteravond ook belangrijk. En niet in orde. Wat zeg je daarop Pascal?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 05 aug 2022, 14:28 De mindset was gisteravond ook belangrijk. En niet in orde. Wat zeg je daarop Pascal?
"Dat mag ons niet gebeuren".
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Op dit forum krijgen spelers zoals Gudmundsson terecht commentaar op hun verschrikkelijke kapsel en focus op er mooi uitzien. Maar dit is toch eigenlijk ook wel erg? Een trainer van een topclub hoort toch niet met zo'n vieze zwervers nekbaard rond te lopen???

Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Shota-Arveladze schreef: 05 aug 2022, 15:53 Op dit forum krijgen spelers zoals Gudmundsson terecht commentaar op hun verschrikkelijke kapsel en focus op er mooi uitzien. Maar dit is toch eigenlijk ook wel erg? Een trainer van een topclub hoort toch niet met zo'n vieze zwervers nekbaard rond te lopen???

Afbeelding
Van mijn part doet hij een clownsneus op, een nepgoude plastic DubbelFrisss-ketting om en een hula rokje aan, als hij maar presteert.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SimonPoulsen schreef: 05 aug 2022, 15:17 "Dat mag ons niet gebeuren".
Classic. :lol:
072 schreef: 05 aug 2022, 16:40 Van mijn part doet hij een clownsneus op, een nepgoude plastic DubbelFrisss-ketting om en een hula rokje aan, als hij maar presteert.
:lol: :lol: :lol:
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

De prestaties op het veld zijn al even onverzorgd.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Ik hoop dat Jansen heeft gekeken naar de reactie van Schreuder voor de camera. Het zou toch top zijn als Jansen zo zelfkritisch was na een verliespartij. Toegeeft dat hij het anders had moeten doen, of eerder moest wisselen. Zou die intern wel kritiek krijgen?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik denk dat redelijk wat mensen geen of te weinig onderscheid zien tussen hoe iemand zich gedraagt en wat die zegt voor het oog van een camera en hoe deze persoon intern is, zowel qua denken/reflectie als in zijn werkomgeving.
we can come an end
Gesloten