Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 23 sep 2021, 21:07 Het is voor een deel oneerlijk dat hij het met een afgeroomde selectie moet stellen. Het is in die zin roeien met de riemen die je hebt maar dat betekent toch niet dat de boot dan moet zinken.

Misschien maar goed dat er wordt verloren. Met goede resultaten zou je blijven krasselen.
Is het ook wel, maar dat is inderdaad geen vrijbrief om maar wat aan te klooien met deze selectie.
Huiberts staat gigantisch voor lul als hij instemt met ontslag van Jansen.

Al had Jansen gewoon moeten aandringen bij Huiberts als er op bepaalde posities wat tekort kwam volgens hem. Of is Huiberts een dictator die alleen doet wat hij zelf wil? Als jansen dat niet heeft gedaan is hij mede verantwoordelijk. Ik denk dat Jansen zo iemand is die niet durft te zeggen wat hij ergens van vindt of het gewoon echt niet ziet.

Aboukhlal is een persoonlijk project van hem.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Oprotten
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

kuifje schreef: 23 sep 2021, 21:07 Het is voor een deel oneerlijk dat hij het met een afgeroomde selectie moet stellen. Het is in die zin roeien met de riemen die je hebt maar dat betekent toch niet dat de boot dan moet zinken.

Misschien maar goed dat er wordt verloren. Met goede resultaten zou je blijven krasselen.
Je wordt ook niet echt beter door de invallers. Het is momenteel kwalitatief wat aan de magere kant.
En dan te bedenken dat velen twee seizoenen op een rij liever andere aanvallers dan Stengs en Boadu zagen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Pascal’s interview na Twente het ligt aan de jongens niet aan mij. Verder open deurtjes en duiken als het echt lastig wordt qua vragen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Niet meer te houden dit, er valt heel veel aan te merken op de basisopstelling, ook is de wissel van Reijnders onbegrijpelijk in deze pot, gelijk alle controle kwijt in de 2de helft.

Vasthouden aan Letschert en de Wit kan niet langer, en eigenlijk is het al te laat.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Afbeelding
De Rode Baron schreef: 23 sep 2021, 21:17 Je wordt ook niet echt beter door de invallers. Het is momenteel kwalitatief wat aan de magere kant.
En dan te bedenken dat velen twee seizoenen op een rij liever andere aanvallers dan Stengs en Boadu zagen.
Je kan beter worden van de invallers als je daadwerkelijk weet wat je gaat inbrengen en waarom.
Een direct plan, soms kan het soort speler al veel uit maken.

Vandaag liep zelfs Martins Indi even voorin, ik weet niet wie Jansen denkt dat hij is, misschien is hij een beetje een tweede Pepijn Lijnders.


Ik ben tevreden over vandaag, niet omdat we verloren hebben, daar mag je nooit tevreden over zijn.
Maar voor Pascal Jansen is vandaag het masker afgevallen, zeker na die flut opmerkingen over Karlsson en Beukema heeft hij vandaag gewoon gekregen wat hij verdiende.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 23 sep 2021, 21:37 Afbeelding
Vandaag liep zelfs Martins Indi even voorin, ik weet niet wie Jansen denkt dat hij is, misschien is hij een beetje een tweede Pepijn Lijnders.
Of is het demonstratief om hem daar even neer te zetten richting Max, gezien hij een spits heeft die de kansen niet benut, en dan enkel nog maar Duin achter de hand heeft die het nergens heeft waar gemaakt.
Laat ik het voorzichtig stellen, Jansen is nou ook niet echt verwend door Huiberts. En of je nou Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson op rechts zet... ze maken het alle drie niet.
AZ is momenteel aanvallend tandeloos dat wijzen de wedstrijden wel uit.
Perez stelde vandaag: 'matige selectie, matige technische staf'. Misschien heeft hij gelijk.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 23 sep 2021, 21:46 ---
Perez stelde vandaag: 'matige selectie, matige technische staf'. Misschien heeft hij gelijk.
Maar dit kon je toch vantevoren zien aankomen. Groot deel sterkhouders van de ploeg vertrekken. Weinig directe versterkingen terug halen. Twijfelachtige wisselspelers van vorig seizoen die nu noodgedwongen moeten spelen en de kar moeten trekken. Herhalende fouten van zgn. leiders in dit team. Goochelen met opstelling en wissels.

Tis teveel voor Pascal. Maar RVC, Eenhoorn en Huiberts zijn met hun zuinige beleid deze zomer net zo goed schuldig aan deze misère!

Het aanstellen van Jansen na het wegsturen van architect Slot vond ik al redelijk twijfelachtig. Toch kon Jansen met de sterkhouders nog redelijk presteren. Maar nu een nieuwe ploeg neerzetten met in alle linies nieuwe en/of falende spelers dat is teveel gevraagd voor Jansen en zijn net zo onervaren technische staf. Beleidsmatig een zeer bedenkelijke zet van Huiberts c.s. om geen ervaren trainer voor de groep te zetten!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 23 sep 2021, 21:46 Of is het demonstratief om hem daar even neer te zetten richting Max, gezien hij een spits heeft die de kansen niet benut, en dan enkel nog maar Duin achter de hand heeft die het nergens heeft waar gemaakt.
Laat ik het voorzichtig stellen, Jansen is nou ook niet echt verwend door Huiberts. En of je nou Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson op rechts zet... ze maken het alle drie niet.
AZ is momenteel aanvallend tandeloos dat wijzen de wedstrijden wel uit.
Perez stelde vandaag: 'matige selectie, matige technische staf'. Misschien heeft hij gelijk.
Niet dat ik denk dat Evjen de messias is, zoals sommigen... maar een echte kans heeft hij niet gehad. Gudmundsson komt steeds beter tot zijn recht op 10.

Wie er op rechtsbuiten staat is nog om het even, dat het achterin en in de as niet lekker loopt zie ik als een veel groter probleem, ook daar kun je eventueel naar Huiberts wijzen, maar tactiek, spelpatronen, samenwerking, gedrevenheid etc. Zijn gewoon factoren waar een trainer invloed op kan hebben.

Ik benoem het constant, maar Pascal Jansen heeft niet een heel bijzondere spelopvatting, hij straalt niets unieks uit, hij staat zijn spelers niet toe te schreeuwen, en tot de kritiek richting zijn persoontje kwam.. katte hij ze ook nier af( dat laatste nu helaas wel).

Een selectie merkt dat wel.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Kansen verhoudingen zeggen alles: in de eerste helft AZ 14, en 9 op doel Twente 3, en 2 op doel.

Je hebt weer terug in wedstrijd gespeeld en dan ga je Reijnders wisselen en de Wit van zijn beste positie afhalen ](*,) ](*,) ](*,)

Kansen in de 2e helft AZ 2 en 1 op doel.

Aan de hand van de eertse helft zou ik net als in de vorige wedstrijden geen problemen hebben gehad met Jansen verdedigen. (wat een kansen)

Maar dat het door een wissel zo verschrikkelijk in elkaar zakt heb ik zelden gezien.

Ik schreef al eerder de gifbeker moet helemaal leeg. Kan me niet schelen of hij blijft zitten of weggestuurd wordt. De pikorde is helemaal uit balans. Wie is de leider Owen, BMI laat me niet lachen.

Hoe kan een centraal duo van plaats 3 materiaal naar plaats 17 materiaal gaan (werkelijk alleen door het gejank van de supporters, waardoor ze geen vertrouwen voelen). Of is het team waar ze in spelen dat gewoon dat geen team is.

Wat een kutzooi..
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

De Rode Baron schreef: 23 sep 2021, 21:46 Of is het demonstratief om hem daar even neer te zetten richting Max, gezien hij een spits heeft die de kansen niet benut, en dan enkel nog maar Duin achter de hand heeft die het nergens heeft waar gemaakt.
Laat ik het voorzichtig stellen, Jansen is nou ook niet echt verwend door Huiberts. En of je nou Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson op rechts zet... ze maken het alle drie niet.
AZ is momenteel aanvallend tandeloos dat wijzen de wedstrijden wel uit.
Perez stelde vandaag: 'matige selectie, matige technische staf'. Misschien heeft hij gelijk.
Matig als team, echter geen wedstrijd van de mat gespeeld. Dus ligt het ergens anders aan , geschutter achter , geschutter voor.
minimaal 3 potjes verloren die je zou hebben moeten winnen, ik zie geen team ik zie geen sfeer ik zie geen beleving . maar ik zie nog wel steeds Jansen met z'n mond half open en handen in z'n zakken.
Sarina Wiegman :idea:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 23 sep 2021, 22:08 Kansen verhoudingen zeggen alles: in de eerste helft AZ 14, en 9 op doel Twente 3, en 2 op doel.
Blijf erbij dat dit onzin is, zeker wanneer je op voorhand al de bovenliggende partij moest zijn en zeker wanneer je er niet voor de eerste keer met 3 doelpunten vanaf bent gegaan.

Ik zei het al 2x gekscherend, maar het is toch verdomde veel toeval dat je iedere keer klop krijgt nu als dit een of andere zuivere voetbalwet was geweest.

Ik noem dat: waarom Duitsers en Italianen WK's winnen en Nederlanders niet. Of : waarom Nederland zo vaak van Portugal verliest.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 23 sep 2021, 22:26 Blijf erbij dat dit onzin is, zeker wanneer je op voorhand al de bovenliggende partij moest zijn en zeker wanneer je er niet voor de eerste keer met 3 doelpunten vanaf bent gegaan.

Ik zei het al 2x gekscherend, maar het is toch verdomde veel toeval dat je iedere keer klop krijgt nu als dit een of andere zuivere voetbalwet was geweest.

Ik noem dat: waarom Duitsers en Italianen WK's winnen en Nederlanders niet.
Ik noem dat gewoon een slechte spits en slecht verdedigd in de eerste helft. In de tweede helft noem ik het een tactische afgang.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 23 sep 2021, 21:17 Je wordt ook niet echt beter door de invallers. Het is momenteel kwalitatief wat aan de magere kant.
En dan te bedenken dat velen twee seizoenen op een rij liever andere aanvallers dan Stengs en Boadu zagen.
Net alsof we met die 2 wel hadden gewonnen 🤣. Je geheugen is wel erg kort als je nu al vergeten bent hoe dramatisch die vorig seizoen speelden. Pavlidis overtuigd nog niet maar is wel nuttiger dan Boadu.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 23 sep 2021, 21:46 Of is het demonstratief om hem daar even neer te zetten richting Max, gezien hij een spits heeft die de kansen niet benut, en dan enkel nog maar Duin achter de hand heeft die het nergens heeft waar gemaakt.
Laat ik het voorzichtig stellen, Jansen is nou ook niet echt verwend door Huiberts. En of je nou Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson op rechts zet... ze maken het alle drie niet.
AZ is momenteel aanvallend tandeloos dat wijzen de wedstrijden wel uit.
Perez stelde vandaag: 'matige selectie, matige technische staf'. Misschien heeft hij gelijk.
Je haat jegens Gudmundsson verblind je nog steeds.

Je ziet nu zellfs al niet meer hoe slecht de keuzes van jansen zijn.

Oosting is een prima spits maar wordt door Jansen linksback gezet.

Hij zet bmi in de spits en laat invaller Duin (ook spits) vooral verdedigend werk doen.

De keuzes van Jansen worden steeds slechter en slechter.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 23 sep 2021, 22:08 Kansen verhoudingen zeggen alles: in de eerste helft AZ 14, en 9 op doel Twente 3, en 2 op doel.

Je hebt weer terug in wedstrijd gespeeld en dan ga je Reijnders wisselen en de Wit van zijn beste positie afhalen ](*,) ](*,) ](*,)

Kansen in de 2e helft AZ 2 en 1 op doel.

Aan de hand van de eertse helft zou ik net als in de vorige wedstrijden geen problemen hebben gehad met Jansen verdedigen. (wat een kansen)

Maar dat het door een wissel zo verschrikkelijk in elkaar zakt heb ik zelden gezien.

Ik schreef al eerder de gifbeker moet helemaal leeg. Kan me niet schelen of hij blijft zitten of weggestuurd wordt. De pikorde is helemaal uit balans. Wie is de leider Owen, BMI laat me niet lachen.

Hoe kan een centraal duo van plaats 3 materiaal naar plaats 17 materiaal gaan (werkelijk alleen door het gejank van de supporters, waardoor ze geen vertrouwen voelen). Of is het team waar ze in spelen dat gewoon dat geen team is.

Wat een kutzooi..
Hahaha nu is het zeker de schuld van de supporters dat het centrale duo al 1,5 maand lang elke week blundert 🤣.

En jij predikt de hele tijd dat anderen niet negatief mogen posten, maar je doet het nu zelf ook. Enige verschil is dat anderen hun ogen al eerder open waren hoe slecht het gaat.

Je opmerking over De Wit van zijn beste positie afhalen is natuurlijk ook lachwekkend. Iedereen kan ondertussen wel zien dat de beste plek van De Wit op de bank is.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 23 sep 2021, 22:08 Kansen verhoudingen zeggen alles: in de eerste helft AZ 14, en 9 op doel Twente 3, en 2 op doel.
Waar haal je deze onzin vandaan joh. Over de hele wedstrijd Twente 10 schoten en 8 op doel, AZ 7 schoten en 5 op doel
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Het is klaar, tijd om die man te ontslaan. Waardeloze opstelling en waardeloze wissels. Wat een drama.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Zondag exit Jansen na een gelijkspelletje?
Ik zie ze niet winnen iig.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 24 sep 2021, 02:57 Net alsof we met die 2 wel hadden gewonnen 🤣. Je geheugen is wel erg kort als je nu al vergeten bent hoe dramatisch die vorig seizoen speelden. Pavlidis overtuigd nog niet maar is wel nuttiger dan Boadu.
Goed, je concludeert dus dat die twee we reeds konden wegstrepen omdat zij het verschil vorig seizoen ook al niet konden maken.
Sterker, dat zij de doorstroom naar beter functionerende elftalspelers (Evjen, Druijf) tegen hielden omdat Jansen voet bij stuk aan die twee vasthield.
Houden we dus over Bizot, Koopmeiners en Svensson. En door het vertrek van die drie ligt AZ dus nu op apegapen of hadden grootheden Evjen en Druijf even de boel op orde gebracht?
Ik zie dat bij ajax en nu bij feyenoord met name veel scorende middenvelders Klaasen en Til een heel belangrijk wapen zijn (zich maar gerust de spil zijn) en dat juist bij AZ het hieraan ontbreekt. Ook vorig seizoen was die positie al veelvuldig aan discussie onderhevig (niet scorende aanvallende middenvelders) en dat breekt nu helemaal op omdat voorin ook al, op Karlsson na, niets specials meer hebben rondlopen. Dan ben je nu dus helemaal tandeloos geworden en is het leuk tot aan de 16.
Gesloten