Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 15 mei 2021, 10:48 Jansen zegt in een nieuwe video dat hij het seizoen goed wil afsluiten tegen Heracles. Ik ben benieuwd of hij de spelers nu weet te overtuigen om er wat meer effort in te leggen.

https://youtu.be/0WoLN_zAzso
Dat betekent dus WEER geen basisplaats voor Duin, Goudmijn, Evjen, Taabouni, etc...
Slot all over again....

Wat heeft het in godsnaam voor nut om weer die gasten die toch liever met vakantie gaan of met hun hoofd bij hun EK selectie zitten weer op te stellen ? Als dit volgend seizoen zo doorgaat, wordt het steeds minder leuk om wedstrijden te kijken. Ik wil spelers zien, die plezier uitstralen dat ze mogen voetballen (Robben!), dat ze het gras willen opvreten om te winnen (Weghorst) ipv spelers die plichtmatig op het veld staan omdat hun zaakwaarnemer zegt dat het goed is voor hun carrièreperspectief.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 15 mei 2021, 10:35 Een kenmerk van de echte toppers is dat zij er alles aan doen om top te worden. Die gaan echt niet met de pet ernaar gooien. Ronaldo, Messi, Robben, Ibrahimovic, werkten ook al keihard voordat zij tot de top behoorden.
Je kunt ze trouwens ook vergelijken met de huidige spelers die op weg zijn om een topspeler te worden: Haaland en Mbape. die zul je ook nooit zo op het veld zien lopen als Stengs en Boadu. Ik kan je nu alvast verklappen dat Stengs en Boadu met hun instelling NOOIT de top gaan bereiken.

En heb je de laatste wedstrijd tegen Groningen niet gezien? Zombie is de benaming die het meeste in de buurt komt bij wat ik heb gezien van Stengs. Zelfs Hupperts en Dos Santos heb ik nooit zo ongeïnteresseerd zien voetballen in hun slechtste periode.
Ja natuurlijk, als je de toppers van de buiten categorie erbij gaat halen die zo verheerlijkt worden dat zelf hun biografie door editors zo aangepast worden dat de zwarte en moeilijke momenten in hun carrière als gegesneden koek worden gepresenteerd dan zijn we snel uitgeluld.

Je lijkt te concluderen dat het aan hun instelling ligt maar daar zit je echt totaal mis, het (geestelijk) proces op de achtergrond is net zo hard werken als de extra sprintjes trekken.

Ja ik heb de wedstrijd gezien (ik mis bijna niks) en ik heb ook een paar keer lopen vloeken op Stengs. Maar ik kijk ook naar wat Groningen en heel veel anderen teams dit seizoen zijn gaan doen om AZ te stoppen. In deze wedstrijd zag je dat voornamelijk Karlsen en Stengs dubbele dekking hadden.

En ja daar wordt je dan best wel is een keertje moe van als je een voorkeursbehandeling krijgt met meer dekking, vooral als je jezelf het liefst meteen wil verbeteren omdat je schoonvader je terecht niet heeft meegenomen naar het EK. Dat is best veel om mee om te gaan en tegen te strijden. Maar nergens zie ik opgeven en een oordeel zoals jij op hun instelling plakt is al helemaal gelul.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 15 mei 2021, 10:41 Sinds het begin van 2020.
:lol: :lol: het seizoen dat we gedeeld 1ste werden. Daarvoor hebben en amper gespeeld te grappig dit.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 15 mei 2021, 11:22 :lol: :lol: het seizoen dat we gedeeld 1ste werden. Daarvoor hebben en amper gespeeld te grappig dit.
Sinds begin 2020 staat Stengs stil. Ook de statistieken van Boadu vertonen echt een flinke dip sinds januari 2020.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 15 mei 2021, 11:19 Ja natuurlijk, als je de toppers van de buiten categorie erbij gaat halen die zo verheerlijkt worden dat zelf hun biografie door editors zo aangepast worden dat de zwarte en moeilijke momenten in hun carrière als gegesneden koek worden gepresenteerd dan zijn we snel uitgeluld.

Je lijkt te concluderen dat het aan hun instelling ligt maar daar zit je echt totaal mis, het (geestelijk) proces op de achtergrond is net zo hard werken als de extra sprintjes trekken.

Ja ik heb de wedstrijd gezien (ik mis bijna niks) en ik heb ook een paar keer lopen vloeken op Stengs. Maar ik kijk ook naar wat Groningen en heel veel anderen teams dit seizoen zijn gaan doen om AZ te stoppen. In deze wedstrijd zag je dat voornamelijk Karlsen en Stengs dubbele dekking hadden.

En ja daar wordt je dan best wel is een keertje moe van als je een voorkeursbehandeling krijgt met meer dekking, vooral als je jezelf het liefst meteen wil verbeteren omdat je schoonvader je terecht niet heeft meegenomen naar het EK. Dat is best veel om mee om te gaan en tegen te strijden. Maar nergens zie ik opgeven en een oordeel zoals jij op hun instelling plakt is al helemaal gelul.
Als Stengs en Karlsson dubbele dekking krijgen, welke AZ spelers lopen er dan zonder dekking rond?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 mei 2021, 10:56 Dat vind ik pas echt een vreemd verhaal, we zien juist constant voetballers in hun periode voor ze echte toppers zijn in Nederland als dat is wat je wil zeggen. Virgil van Dijk, Luis Suarez, Frenkie de Jong, Zlatan Ibrahimovic om wat overduidelijke namen te noemen, maar ook zeker minder bekende jongens als Danilo (PSG nu, speelde bij Roda) Joachim Andersen(Twente, nu in belangstelling gehele Engelse top) Nemanja Matic(Vitesse), Dries Mertens, Marko Arnautovic.

Er zijn zat namen te noemen en ik denk ook wel dat je hun mentaliteit wel hebt kunnen observeren. En dat is dan als je enkel eredivisie kijkt.


Wat meer on topic:
Dat laatste interview van Jansen is zo gelaten dat ik mij afvraag of hij uberhaupt door heeft hoeveel geld AZ is misgelopen.
Volgens mij hebben al die spelers een mindere periode gehad wat je niet in de samenvatting heb meegekregen.

Het vergroot glas op de jonge spelers van AZ is echt best wel apart en buiten proporties snel gegaan voor zulke jonge spelers. Bij ajax zijn er genoeg betere spelers dan de talenten waardoor het uit de wind houden van de talenten bij een mindere periode niet opvalt.
Hier hadden ze wat mij betreft wat vaker gewisseld mogen worden, maar aan de andere kant hoe leer met talenten met meer weerstand te spelen. Bij haast elk team in de eredivisie zijn ze anders gaan spelen tegen AZ omdat ze weten dat een Stengs 1 op 1 te sterk is en een dubbele dekking nodig is.

Ja on topic, moet het interview nog kijken, maar als ik af ga op het verleden van jou posts dan kan alleen een trainer met krachttermen jou bekoren, dus voor mij zal het wel meevallen :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 15 mei 2021, 11:40 Als Stengs en Karlsson dubbele dekking krijgen, welke AZ spelers lopen er dan zonder dekking rond?
Precies wat ik dacht. Maar het antwoord is natuurlijk alles wat het 'blok' binnenkomt Groningen heeft duidelijk alle wedstrijd voorbereiding aan AZ stoppen geweid en heeft gehoopt dat door het constant ontregelen AZ niet in zijn ritme kon komen. Dat hebben ze goed gedaan.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Op de 9 en 10 positie stonden twee spelers die je redelijk risicoloos op doel kunt laten schieten. Daarnaast schiet AZ vrijwel nooit vanuit de tweede lijn en koppen kan AZ al helemaal niet. Zo ingewikkeld is het tactisch plan dus niet om AZ van scoren te beletten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 15 mei 2021, 11:28 Sinds begin 2020 staat Stengs stil. Ook de statistieken van Boadu vertonen echt een flinke dip sinds januari 2020.
Sorry ik ben bang dat we totaal verschillend tegen dingen aankijken. Volgens mij heb jij twee standen goed of slecht zonder ergens een nuance.

Wat mij dit jaar het meeste is bij gebleven op dit forum is dat ik wedstrijd na wedstrijd op Boadu zat in te hakken over hoe slecht hij speelde (en terecht) . Maar toen ik een keer goede acties van hem beschreef ik hier de verbazing kreeg van mede forumgebruikers die ook op Boadu aan het hakken waren. Net alsof het raar was dat je objectief bent en je op één of andere manier in een kamp moet blijven zitten ](*,)
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 15 mei 2021, 12:04 Op de 9 en 10 positie stonden twee spelers die je redelijk risicoloos op doel kunt laten schieten. Daarnaast schiet AZ vrijwel nooit vanuit de tweede lijn en koppen kan AZ al helemaal niet. Zo ingewikkeld is het tactisch plan dus niet om AZ van scoren te beletten.
Eens, het is een balans waar AZ zijn speelstijl elke keer op moet tweaken. Vooralsnog is de dreiging van de huidige speelstijl zo groot dat tegenstanders zich er op aanpassen (toch een soort compliment van de tegenstanders). Want als het AZ spelletje over de grond werkt dan is het meteen erg gevaarlijk en enerzijds begrijpelijk dat ze er aan vasthouden (jeugdopleiding is er ook op geënt) maar ik zou graag een plan B zien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 15 mei 2021, 11:49

Ja on topic, moet het interview nog kijken, maar als ik af ga op het verleden van jou posts dan kan alleen een trainer met krachttermen jou bekoren, dus voor mij zal het wel meevallen :lol:
Hahaha misschien.... nee, maar ik zou met de keuzes die gemaakt zijn en de kansen die er lagen niet een trainer verwachten die lekker relaxed zijn verhaal doet (Wat natuurlijk zijn waarde heeft) over een best aardig verlopen seizoen. Hij hoeft ze niet de grond in te boren hoor, maar Jansen klinkt soms een beetje alsof hij aan de medicatie zit en het allemaal maar best vind.

Een simpele opmerking op rustige toon als 'zo'n wedstrijd als tegen Groningen had ons in deze fase niet mogen gebeuren', was best op zijn plek geweest. Daarvoor in de plaats gaat hij de prestaties van Groningen relativeren, wat op zich mag, maar geen recht doet aan hoe bagger de mentaliteit van sommige AZ'ers in het veld was. Zelfs de immer met zichzelf tevreden van den Brom liet toch nog wel wat meer van zich horen dan dat.
FugAZi schreef: 15 mei 2021, 12:11 Sorry ik ben bang dat we totaal verschillend tegen dingen aankijken. Volgens mij heb jij twee standen goed of slecht zonder ergens een nuance.

Wat mij dit jaar het meeste is bij gebleven op dit forum is dat ik wedstrijd na wedstrijd op Boadu zat in te hakken over hoe slecht hij speelde (en terecht) . Maar toen ik een keer goede acties van hem beschreef ik hier de verbazing kreeg van mede forumgebruikers die ook op Boadu aan het hakken waren. Net alsof het raar was dat je objectief bent en je op één of andere manier in een kamp moet blijven zitten ](*,)
De Stengs laat wel eens technisch mooie dingen zien -discussie, maar dan met Boadu :lol: :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 15 mei 2021, 11:49 Bij haast elk team in de eredivisie zijn ze anders gaan spelen tegen AZ omdat ze weten dat een Stengs 1 op 1 te sterk is en een dubbele dekking nodig is.

Lol.
Sinds die tape om zn knie zit moet je als je als tegenstander de bal wilt hebben hem juist aangespeeld laten worden.
4 opties
-Of hij neemt de bal verkeerd aan.
-Hij krijgt dat gekke ronde ding wel onder controle maar struikelt bij het dribbelen/eerste fysieke contact met verdediger
-Hij passt hem zo in je voeten.
-Hij knalt weer eens een bal richting ons mooie nieuwe dak onder het mom van een schot of voorzet.

De keren dat er wel gevaar ontstaat zijn op een hand (misschien twee ) te tellen per seizoen, en wegen totaal niet op tegen alle keren dat een aanval knullig om zeep wordt geholpen of zelfs een tegendoelpunt inleidt. Geef Karlsson lekker die vrije rol. Heeft een betere passeeractie, afstandschot én voorzet. Met opkomende back kan hij alsnog in de 1 tegen 1 komen bij dubbele dekking.
Jansen moet wat gaan doen aan die voorspelbaarheid van het spel van AZ. Die steekbal op Boadu van Stengs en opkomende Wijndal kunnen de eredivisie trainers onderhand wel dromen. Een scorende 10 zou daarbij nogal helpen, dan moeten ze toch kiezen wie ze dekken. Appie op schietcurcus van de zomer. En een Spits die meer kan dan hard rennen zou ook handig zijn. Die voorzetten van Karlsson zijn levensgevaarlijk, maar IJsbeer, boadu en Stengs kunnen gewoon niet koppen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 mei 2021, 14:27 Hahaha misschien.... nee, maar ik zou met de keuzes die gemaakt zijn en de kansen die er lagen niet een trainer verwachten die lekker relaxed zijn verhaal doet (Wat natuurlijk zijn waarde heeft) over een best aardig verlopen seizoen. Hij hoeft ze niet de grond in te boren hoor, maar Jansen klinkt soms een beetje alsof hij aan de medicatie zit en het allemaal maar best vind.

Een simpele opmerking op rustige toon als 'zo'n wedstrijd als tegen Groningen had ons in deze fase niet mogen gebeuren', was best op zijn plek geweest. Daarvoor in de plaats gaat hij de prestaties van Groningen relativeren, wat op zich mag, maar geen recht doet aan hoe bagger de mentaliteit van sommige AZ'ers in het veld was. Zelfs de immer met zichzelf tevreden van den Brom liet toch nog wel wat meer van zich horen dan dat.



De Stengs laat wel eens technisch mooie dingen zien -discussie, maar dan met Boadu :lol: :wink:
Ja hij is zeker relaxed lol. Laat zich niet gek maken door het voetbal wereldje en heeft wat ik er van begrijp een duidelijke stip op horizon wat er allemaal beter moet.

Ja echt maar bij Boadu was ik meer kwaad op het niet wisselen. Bij Stengs op zijn verprutste momenten.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Maar die stip op de horizon is wel erg ver voor hem
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

pascal4b.png
pascal4b.png (485.43 KiB) 950 keer bekeken
Pascal Jansen op het trainingsveld met Peer Koopmeiners. © ANP


AZ-trainer Pascal Jansen laat zich inspireren door Van Gaal en Hamilton


Voor het eerst sinds 2017 hoeft AZ niet ultravroeg ‘de belangrijkste wedstrijd’ van het seizoen te spelen. En dat is fijn voor Pascal Jansen die aan zijn eerste volledige seizoen als hoofdtrainer bij AZ hoopt te beginnen. Hij denkt geen seconde aan transfers van zijn gewilde spelers en sommeerde Myron Boadu en Calvin Stengs om weer vroeg te beginnen om blessures zoals vorig seizoen te voorkomen.

Het zijn mooie dagen voor de geboren Engelsman Pascal Jansen die zijn voorkeur dit EK niet onder stoelen of banken steekt tijdens de wedstrijd die hij kijkt met spelers en staf in het trainingskamp van AZ deze week. ,,Als Engelsman ben ik megatrots dat ze de finale hebben gehaald”, zegt hij. Lachend: ,,Ik zing de hele dag ‘coming home’ op mijn kamer. Ik vind het bijzonder knap wat de Engelsen hebben neergezet en ik heb bewondering voor de manier waarop de bondscoach data science gebruikt in de beslissingen die hij neemt. Dat vind ik een heel interessant proces.”

Gareth Southtgate spreek hem erg aan: ,,Een rustige man. Doordacht. En een echte bondscoach. Als iemand als hij wordt aangesteld weet je hoe het gaat in Engeland. Of überhaupt in deze tijd. We leven in een tijd dat iedereen een podium pakt. En dat iedereen wat vindt. Maar volgens mij heeft Southgate heel veel respect afgedwongen. Hij heeft veel mensen de mond gesnoerd.”

Volgens mij heeft Southgate heel veel respect afgedwon­gen. Hij heeft veel mensen de mond gesnoerd.

Pascal Jansen
Southgate is een fraai voorbeeld, Louis van Gaal en Lewis Hamilton zijn dat ook voor Jansen. ,,Ik vond tijdens mijn vakantie inspiratie in hun biografieën. Hoe het talent van Hamilton zich van jongs af aan heeft gevormd is heel erg boeiend. Wat betreft Formule 1 zit ik nu Max Verstappen zo goed bezig is, als halve Engelsman en halve Nederlander altijd goed natuurlijk haha.”

De AZ-trainer legde de boeken weer opzij toen het EK zich aandiende. Dat toernooi had hij zich misschien wel een tikkeltje anders voorgesteld. Met Teun Koopmeiners, Marco Bizot en Owen Wijndal leverde AZ drie internationals af aan het Nederlands elftal en vooral van Wijndal werd veel verwacht. Maar net voor de eerste wedstrijd van het toernooi verloor de linksback zijn basisplaats.

pascal2b.png
pascal2b.png (523.96 KiB) 950 keer bekeken
Owen Wijndal langs de kant bij de oefenwedstrijd van AZ tegen NEC begin deze maand. © ANP


,,Vond ik wel jammer”, zegt Jansen. ,,Owen heeft in de aanloop naar het toernooi veel speeltijd gehad. Op basis daarvan had hij kunnen verwachten dat hij veel zou kunnen spelen. Als er dan op de eerste speeldag voor een ander wordt gekozen, kan ik me voorstellen dat je dat even moet verwerken. Hij zou moeite hebben met het 5-3-2 systeem. Het is een wezenlijk verschil om met vier verdedigers te spelen en iemand voor je te hebben in het veld in plaats van met vijf en niemand voor je. Dat je daarin moet zoeken en aanpassen is logisch. Maar ik denk dat Owen goed genoeg is om daarin zijn weg te vinden.”

Jansen zag niet alleen Oranje met vijf verdedigers spelen op het EK. ,,Dat lijkt een soort trend. Iets voor AZ? Wij hebben een visie hoe we willen spelen maar het systeem is daarin niet allesbepalend. We hebben een aantal heel interessante centrale verdedigers in de selectie. Sam Beukema is aangetrokken en Bruno Martins Indi is voor vier jaar vastgelegd. Er kunnen situaties voorkomen waarin ik kan zeggen dat spelen met drie centrale verdedigers goed is.”

De window duurt tot en met augustus en daar ben ik blij mee want vorig seizoen was dat tot oktober.

Pascal Jansen
De weinige speelminuten op het allerhoogste Europese podium hebben er misschien wel voor gezorgd dat Wijndal weldra weer aansluit bij AZ. En andere transfertargets als Teun Koopmeiners, Myron Boadu en Calvin Stengs zijn ook nog niet verkocht. ,,In het algemeen vinden er minder transfers plaats”, zegt Jansen. ,,Dus heel gek is het niet. De window duurt tot en met augustus en daar ben ik blij mee want vorig seizoen was dat tot oktober.”

Jansen denkt er niet over na zegt hij. ,,Geen seconde. Mijn energie zit in het hier en nu. Ik kan niet in hun koppies kijken maar ik praat er wel met ze over. Er wordt gespeculeerd, misschien hadden ze zelf wel al een transfer verwacht. Dat zijn onderwerpen waar je over kan praten tijdens zo’n trainingskamp.”

pascal3b.png
pascal3b.png (516.85 KiB) 950 keer bekeken
Myron Boadu (l) en Calvin Stengs. © Pro Shots / Toon Dompeling

De vakantie van Boadu en Stengs is verkort in vergelijking met die van vorig seizoen. Toen raakte het tweetal geblesseerd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen en kon AZ niet of nauwelijks over hen beschikken in de belangrijke voorrondewedstrijden voor de Champions League. Een dergelijk scenario wil Jansen nu koste wat kost voorkomen. ,,Wat de oorzaak van hun blessure destijds was vind ik niet relevant. Ik wil ze nu in het hier en nu hebben zodat ze vanaf het begin fit kunnen meedraaien.”

In wat zijn eerste volledige seizoen als hoofdtrainer van AZ moet worden zijn de ambities van de nummer drie van het afgelopen seizoen helder. ,,We gaan voor een plek bij de top vier. Voor Europees voetbal en als er meer in het vat zit, zullen we dat nastreven.”

bron: ad.nl
door: Nik Kok
datum: 9-7-2021
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jansen wil EK-trend volgen met AZ: 'We hebben er echt de selectie voor'
Gepubliceerd: Vrijdag 16 juli 2021 om 18:12

AZ-trainer Pascal Jansen heeft vol interesse naar de vele wingbacks gekeken op het EK. Hij overweegt met de Alkmaarders een 5-3-2 systeem te gaan hanteren. Zeker in Europese duels is dat volgens hem 'interessant'.

Luke Shaw (Engeland), Denzel Dumfries (Nederland), Robin Gosens (Duitsland) en Leonardo Spinazzola (Italië) excelleerden tijdens het eindtoernooi, in hun rug gesteund door drie centrale verdedigers. Jansen wil dat nu ook bij AZ toepassen en speelde onder meer in de oefenduels met Anderlecht en KRC Genk met drie man achterop.

"We hebben er echt de selectie voor. Ik heb de beschikking over vier uitstekende centrale verdedigers. Dus dan kijk je naar een systeem waarin drie van de vier kunnen spelen", zegt de coach van AZ tegen het Noordhollands Dagblad. Hij doelt op Sam Beukema, Pantelis Hatzidiakos, Bruno Martins Indi en Timo Letschert.

"Ik vind het met name een interessante variant met het oog op wedstrijden in Europees verband. Speel je tegen kwalitatief goede ploegen, dan heb je extra zekerheid in je centrum", aldus Jansen, die Thijs Oosting een kans geeft op de linkerflank, terwijl Owen Wijndal nog terugkeert. Op rechts beschikt AZ over Yukinara Sugawara.
Zijn we net van dat gekloot met Frank de Boer af, nu wil Jansen serieus 532 gaan spelen.
Dan speel je dus met een verdediger extra (dan mag Letschert of Hatzidiakos ook meedoen, waar je als team niet sterker van wordt) en speel je met een aanvaller minder. Ik mag hopen dat dit tot 1 of 2 wedstrijden beperkt blijft of dat hij nu probeert zand in de ogen van de concurrentie te strooien.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

En Italië speelde geen 343 of 352... dat was gewoon een 433, met Spinnazola voorruit, Di Lorenzo meer behoudend, en Barella die veel de rechterkant zocht. Dan wordt het een 343. Zo vermoeiend, met 3 statische CVs, kan je nooit schakelen en wordt het breed schuiven. Dat deed Italië met Di Lorenzo heel anders, want ook die mocht gaan, maar dan bleef Jorginho hangen.

Echt, enige optie die ik zie, is een 433, met Oosting als linksback (Spinnazola), Berkhout of wellicht Panta als rechtsback (Di Lorenzo) en dan Clasie in de Jorginho rol. Dan Reijnders en Midtsj die fungeren als Verratti en Barella. Want met een Gudmundsson op 10 is het verdedigend al te zwak. En De Wit zie ik liever niet.

Goed, aub geen statisch gelul met 3 vaste centrale verdedigers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Je mist een rechtsback van niveau, als Wijndal vertrekt mis je zowel een linksback van niveau als kwalitatieve achtervang en centraal achterin ben je net een keertje dubbel bezet.

Met Svensson en Wijndal had ik een dergelijk experiment nog wel verwacht, maar nu?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Hij zegt toch ook dat hij het een interessante variant vindt met het oog op zware Europese tegenstanders. Dan is het toch niet raar om nu al aan een plan B te werken? Maar nee, laten we maximaal gaan zagen voordat er ook maar 1 officiële wedstrijd is gespeeld. Beetje relativeren dames.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Leeuwenhart schreef: 16 jul 2021, 17:17 Hij zegt toch ook dat hij het een interessante variant vindt met het oog op zware Europese tegenstanders. Dan is het toch niet raar om nu al aan een plan B te werken? Maar nee, laten we maximaal gaan zagen voordat er ook maar 1 officiële wedstrijd is gespeeld. Beetje relativeren dames.
Beter lezen moppie. Er staat nergens dat hij het beperkt tot Europese wedstrijden. Er staat ook nergens dat het alleen als plan B bedoeld is.
Gesloten