Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Tactisch onbenul is het. Dat heeft hij gisteren nogmaals bewezen.
Ongelooflijk dat je met zo'n opstelling aantreed.
Hoe verzint ie het.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1356
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

De uitvoering was toch gewoon belabberd? Op pass- en trapoefeneningen wordt ook gewoon getraind. Ik ben er helaas niet bij dus ik kan er geen oordeel over geven hoe veeleisend Jansen daar is m.b.t. het vereiste niveau.
Die verdedigers mogen wel eens leren dat ze bij die corners de bal mogen aanvallen en niet alleen met hun man hoeven mee te rennen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 05 feb 2023, 09:54 De keuze om Karlsson op “10” te zetten snap ik ook niet, maar je kan Jansen moeilijk verwijten dat het veel spelers niet lukt om een bal over een paar meter op maat te geven. De ene na de andere bal was slecht gepasst, soms meters uit de richting. Dan kom je nooit tot snel aanvalsspel. Wanneer een tegenstander zo compact staat, moeten ballen op tempo en zuiver zijn.
Mij maak je niet wijs dat het de opdracht van Jansen is om de ballen tot in den treure achterin rond te tikken. Er werd juist opvallend vaak voor een vroege diepe bal gekozen die dan weer vaak te hard was.
En als je dan ook nog die standaardsituaties weg gaat geven en je weer zo makkelijk laat kloppen in een kopduel dan roep je het zo over je af.
Ik weet vrij zeker dat de bal achterin rondtikken net als het inzakken na een voorsprong, opdrachten van Jansen zijn. Het is namelijk iets structureels ongeacht de 11 spelers die in het veld staan. Hem daar van vrijpleiten is dan ook enigzins apart.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Ferry schreef: 05 feb 2023, 09:59 100%
En Jansen is trainer. Hij zal toch (moeten) trainen met zijn selectie op hard en zuiver inspelen, tactieken en aanvalsspel. Maar ook hoe te verdedigen bij een vrije trap van de tegenstander.
Jij denkt dat Hadzidiakos dat dan begrijpt?Luister dan de podcast maar eens! Leeft in een compleet andere wereld. Dat moet haast het topsportklimaat van AZ wel zijn. Iedereen lult maar, verdedigen begint bij de aanval. Voorzet eruit halen . Geen vrije trap weggeven op een "verkeerde plek". Mijn taktiek tegen AZ zou zijn, zorg dat je de bal ergens in de buurt van Hadzidiakos krijgt, grote kans op een vrije doortocht.
1 doelpunt van Volendam, dat is niet fijn, maar AZ moet aanvallend toch meer kunnen dan wat ze gedaan hebben. Nou dus niet, de meeste mensen zagen na een paar minuten al, dat Jansen zijn meesterzet van Karlsson in de as weer terug ging draaien.
Werd dat effe een lange zit.Ik kan het moeilijk bewijzen dat het daardoor komt, maar Odgaard en Pavlidis speelde ook niet best. Karlsson is geen teamspeler en die heb je op die plek wel nodig. Spijtig dat we door dit soort mismanagement weer een kutwedstrijd hebben gekregen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 09:05 AZ weet al jaren niet eenvoudig te winnen van laagvliegers. Getuige ook het beschamende doelsaldo. Maar de goede resultaten in toppers verbloemen alles.
Het is ook het moeilijkste voetbal om te spelen, reactievoetbal is veel makkelijker. Alleen de grote coaches kunnen hun teams zo naar hun hand zetten dat ze een surplus aan kwaliteit kunnen omzetten naar een continue druk op de goal van de tegenstander. Slot, Ten Hag, Van Gaal, Klopp, Guardiola en nog enkele anderen. Jansen heeft niet de vaardigheden om dat te kunnen. Het begint met durf, dat heeft Jansen niet.

Ik heb gisteren de wedstrijd grotendeels niet kunnen zien en de reacties lezende ga ik m ook niet terugkijken. Vanaf minuut 70 keek ik en vond ik het niet heel slecht, maar dat kwam ook door die rode kaart die kort nadat ik begon met kijken viel. Belachelijke overtreding trouwens, mag ook wel een wedstrijd of 3 a 4 geschorst worden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

bk wcm schreef: 05 feb 2023, 10:50 Jij denkt dat Hadzidiakos dat dan begrijpt?
Dan moet Jansen Hatzidiakos niet meer opstellen. En tegen Huiberts juist wel aangeven dat er centraal achterin iets bij moet.
Luister dan de podcast maar eens!
Inderdaad. Superinteressant, die podcast.

Maar laat het op het veld maar eens zien. Het veldspel is al twee jaar niet te genieten. Op wellicht vijf potjes na.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik neem aan dat zijn exit-gesprek nu gaande is. Of gaan ze hem opnieuw alle kansen op een prijs laten verkloten?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 11:40 Ik neem aan dat zijn exit-gesprek nu gaande is.
Hij heeft net bijgetekend. Dus dat zal deze directie nooit doen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wat ik gewoon weiger te begrijpen, is dat na 50 van dit soort wedstrijden onder Jansen er volgende week gewoon weer op exact dezelfde manier wordt begonnen. Ook een plan-b voor het laatste half uur heb ik nog nooit weten te bespeuren. Het werkt niet en het gaat nooit werken. Dan ben je tactisch gewoon een onbenul als je nooit iets verandert. En dan klonk altijd het (valse) argument dat Jansen het moest doen met de beperkte middelen die hij tot z'n beschikking heeft. Maar meneer is ondertussen bij tal van transferwindows betrokken geweest om eventueel een tactisch alternatief te realiseren wat hij voor ogen zou hebben. Maar wie nog denkt dat hij deze tactische ideeën heeft is naïef of onder invloed. Tegen de grotere tegenstanders wil ik hem best de credits geven, heeft meerdere keren echt knap gewonnen. Maar tegen alles in het rechterrijtje en in Europa is het een heel beperkte voorspelbare one-trick pony waar we nooit iets mee gaan winnen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 05 feb 2023, 12:13
Maar tegen alles in het rechterrijtje en in Europa is het een heel beperkte voorspelbare one-trick pony waar we nooit iets mee gaan winnen.
Jansen denkt na 50 zeperds nog steeds dat tegenstanders zo dom zijn om naïef naar voren te rennen tegen AZ. Jonk hoefde niet eens na te denken over een strijdplan en had zonder die gek eenvoudig gewonnen.

AZ heeft gewoon met afstand de slechtste trainer van de top 7. En dan word je dus weer 5e straks.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Ferry schreef: 05 feb 2023, 11:57

Hij heeft net bijgetekend. Dus dat zal deze directie nooit doen.
Dat weet Langedijk denk ik ook wel. Ik heb de statistieken er eens op nageslagen. Vorige seizoen haalde AZ 11 punten uit de 9 uitwedstrijden tegen de clubs uit het rechterrijtje. Oftewel, in die wedstrijden hebben ze 16 (!!) punten laten liggen. Een regelrechte schande. Ze hebben nu in het rechterrijtje tegen de laatste 6 een uitwedstrijd gespeeld en daarin 13 van de 18 punten behaald. Ook niet geweldig, maar beter dan vorig jaar. Het kan pas echt wat worden als je Hatzidiakos af laat vloeien. Die jongen kost ons voortdurend punten, ik zeg het al jaren. Dekt lucht, staat verkeerd, angstige blik, mist killersinstinct. En Sugawara niet laten verdedigen, want dat kan hij niet. Goede optie op de bank als diepgaande rechtermiddenvelder.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

lowietje schreef: 05 feb 2023, 12:35 Ze hebben nu in het rechterrijtje tegen de laatste 6 een uitwedstrijd gespeeld en daarin 13 van de 18 punten behaald. Ook niet geweldig, maar beter dan vorig jaar.
Hoe kom je daar nu bij? Excelsior, RKC en Volendam zijn al 8 verliespunten tegen rechter rijtje.

En ze combineren het dit jaar met wanprestaties in thuiswedstrijden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 12:42 Hoe kom je daar nu bij? Excelsior, RKC en Volendam zijn al 8 verliespunten tegen rechter rijtje.

En ze combineren het dit jaar met wanprestaties in thuiswedstrijden.
Rustig aan jij :-). RKC staat niet in het rechterrijtje.
Seizoenkaarthouder
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

lowietje schreef: 05 feb 2023, 12:45 Rustig aan jij :-). RKC staat niet in het rechterrijtje.
Dankzij AZ :roll:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

lowietje schreef: 05 feb 2023, 12:45 Rustig aan jij :-). RKC staat niet in het rechterrijtje.
Je hebt gelijk

Dan is het niet erg
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

lowietje schreef: 05 feb 2023, 12:35 Dat weet Langedijk denk ik ook wel. Ik heb de statistieken er eens op nageslagen. Vorige seizoen haalde AZ 11 punten uit de 9 uitwedstrijden tegen de clubs uit het rechterrijtje. Oftewel, in die wedstrijden hebben ze 16 (!!) punten laten liggen. Een regelrechte schande. Ze hebben nu in het rechterrijtje tegen de laatste 6 een uitwedstrijd gespeeld en daarin 13 van de 18 punten behaald. Ook niet geweldig, maar beter dan vorig jaar. Het kan pas echt wat worden als je Hatzidiakos af laat vloeien. Die jongen kost ons voortdurend punten, ik zeg het al jaren. Dekt lucht, staat verkeerd, angstige blik, mist killersinstinct. En Sugawara niet laten verdedigen, want dat kan hij niet. Goede optie op de bank als diepgaande rechtermiddenvelder.
Maar Jansen stelt Hatzidiakos steeds op en weet Huiberts te overtuigen dat er niemand nodig is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Normaliter doe ik niet mee aan het bashen van Jansen. Ik vind namelijk dat de spelers het moeten doen, niet de trainer.
Maar hoe kom je er in godsnaam bij om tegen Volendam Karlsson op 10 te zetten? Dan ben je op twee posities verzwakt. Er is toch een middenvelder gehaald? Zet die dan daar neer.
En het dan ook nog een kwartier lang aankijken in de tweede helft. Zwak gedaan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11134
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 05 feb 2023, 19:53 Ik vind namelijk dat de spelers het moeten doen, niet de trainer.
Dat suggereert dat je helemaal geen trainer nodig hebt. Zou wel een leuk experiment zijn maar helaas wil AZ dat Jansen op de bank zit. Die prutsers blijft opstellen, vooral niet wil verliezen, te laat wisselt en geen plan B heeft.

Maar hij is goed in podcasts.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 05 feb 2023, 20:36 Dat suggereert dat je helemaal geen trainer nodig hebt.
De rol van de trainer is tijdens de wedstrijd marginaal. Het is dan aan de spelers. Zelfs de meest fantastische tactiek kan door een slechte uitvoering van spelers om zeep geholpen worden.
Plan B is doorgaans nodig omdat Plan A door spelers om zeep is geholpen. Als Plan B dan alsnog werkt dan heet het dat de trainer een gouden pik heeft.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

vriend schreef: 05 feb 2023, 22:13 De rol van de trainer is tijdens de wedstrijd marginaal. Het is dan aan de spelers. Zelfs de meest fantastische tactiek kan door een slechte uitvoering van spelers om zeep geholpen worden.
Plan B is doorgaans nodig omdat Plan A door spelers om zeep is geholpen. Als Plan B dan alsnog werkt dan heet het dat de trainer een gouden pik heeft.
En waaruit blijkt dat Plan A van de heer Jansen een goed plan is? Iedere willekeurige amateur trainer weet het medicijn tegen Jansen z'n voorspelbare slaapwandelvoetbal. Dat blijkt week in week uit. Zeker als je al 2 jaar exact dezelfde "tactiek" hanteert. Die ploegen moeten zich rotlachen. AZ komt langs dus een vrije middag mannen. Tactische voorbespreking is niet nodig, we doen het wel even kort via de groepsapp.
Gesloten