Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

FugAZi schreef: 12 aug 2022, 10:44 Luister nog eens terug wat hij over de eerste wedstrijd te vermelden had, gewoon luisteren en niet bij het eerste woord in de vlekken schieten dat je een cliché vindt (waardoor je al niet meer kan luisteren).
Ik heb me vorige week verschrikkelijk opgewonden dat er niet doorgepakt werd met wissels (jeugd) etc want ik dacht dat er meer in zat. Maar misschien was het achteraf wel slim om de wedstrijd niet nog meer los te laten gaan in die ambiance en hem enigszins dood te maken en je hersenen te gebruiken.

Als de selectie helemaal fit is heb je eindelijk meerdere plan B's qua dat denk ik dat we er op vooruit zijn gegaan. Ik heb dat vorig jaar echt niet gezien in de selectie...

Leuke gedachtegang. Als dat inderdaad een bewuste keuze is geweest is dat of geniaal, of volslagen idioot.
Bewust rustig aan doen en de schade beperkt houden om de week erna er bovenop te klappen.

Om mee te gaan in die gedachte: al hadden we in Schotland met 1-0 gewonnen, hadden we het gisteren waarschijnlijk een stuk lastiger gehad.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Bombaman schreef: 12 aug 2022, 14:24 Mijn geliefde AZ inderdaad. Des te frustrerender is het dat er een complete nitwit voor de groep staat die MIJN geliefde AZ de vernieling in aan het helpen is. En nee, een 7-0 overwinning tegen een team niveautje TOP Oss (doordat er nu ineens enorm veel ruimtes ontstonden omdat deze semi-amateurs wel moesten) brengt mij niet direct in hosannastemming nee.
=D> =D> =D> =D>
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Bombaman schreef: 12 aug 2022, 14:24 Mijn geliefde AZ inderdaad. Des te frustrerender is het dat er een complete nitwit voor de groep staat die MIJN geliefde AZ de vernieling in aan het helpen is. En nee, een 7-0 overwinning tegen een team niveautje TOP Oss (doordat er nu ineens enorm veel ruimtes ontstonden omdat deze semi-amateurs wel moesten) brengt mij niet direct in hosannastemming nee.
Kan je aangeven wat Jansen ongeveer moet presteren om jou van gedachte te doen veranderen? Iets waarmee hij jou van zijn kunde kan overtuigen en dat hij AZ als club vooruit brengt?

Dan zal ik aangeven wanneer ik me zorgen ga maken: wanneer spelers klagen of de teamspirit ontbreekt, wanneer spelers zich niet ontwikkelen of wanneer we ons niet kwalificeren voor Europees voetbal.

edit: en wanneer we topwedstrijden weer consistent blijven verliezen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 12 aug 2022, 14:24 Mijn geliefde AZ inderdaad. Des te frustrerender is het dat er een complete nitwit voor de groep staat die MIJN geliefde AZ de vernieling in aan het helpen is. En nee, een 7-0 overwinning tegen een team niveautje TOP Oss (doordat er nu ineens enorm veel ruimtes ontstonden omdat deze semi-amateurs wel moesten) brengt mij niet direct in hosannastemming nee.
Ik ben ook niet opeens fan, na al mijn eerder geuite kritiek.
Maar “AZ in de vernieling aan het helpen is” is echt té pathetisch. Wat wordt er dan op dit moment vernield ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

hihacorner schreef: 12 aug 2022, 15:20 Kan je aangeven wat Jansen ongeveer moet presteren om jou van gedachte te doen veranderen? Iets waarmee hij jou van zijn kunde kan overtuigen en dat hij AZ als club vooruit brengt?

Dan zal ik aangeven wanneer ik me zorgen ga maken: wanneer spelers klagen of de teamspirit ontbreekt, wanneer spelers zich niet ontwikkelen of wanneer we ons niet kwalificeren voor Europees voetbal.

edit: en wanneer we topwedstrijden weer consistent blijven verliezen
Je vraag is terecht, maar voor velen van ons niet te beantwoorden. Op een gegeven moment is het klaar. Ik kán Jansen niet meer positief beoordelen als coach (wél als mens voor de camera), omdat hij voor mij mijn kijkplezier veelal naar de knoppen heeft geholpen. We hebben steevast moeite tegen de kleintjes en zijn volgens mij uit ook weer sterker dan thuis. En ik denk dat dat vooral komt door zijn tactische keuzes, en pas daarna omdat Max zijn huiswerk niet goed gedaan had afgelopen 1,5 seizoenen. Het is uit clubliefde dat ik de wedstrijden tegen de nrs 7 tm 18 nog kijk, maar vrijwel elke keer erger ik me weer aan de tactiek en gekozen basis11. Hoewel, ik zal er dit seizoen vast een paar missen, want ESPN is de deur uit gegaan: alleen ESPN1 heb ik nog. Dát komt door Jansen. Ik vind de resultaten van minder groot belang dan mijn eigen plezier tijdens het kijken van voetbalwedstrijden. De resultaten van Jansen zijn acceptabel. Niet goed, maar ook niet héél slecht. Op basis van alleen resultaten is er ook niet genoeg basis voor ontslag, vind ik zelf.
____________
Hoc est nihil
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Grifo schreef: 12 aug 2022, 19:55 Je vraag is terecht, maar voor velen van ons niet te beantwoorden. Op een gegeven moment is het klaar. Ik kán Jansen niet meer positief beoordelen als coach (wél als mens voor de camera), omdat hij voor mij mijn kijkplezier veelal naar de knoppen heeft geholpen. We hebben steevast moeite tegen de kleintjes en zijn volgens mij uit ook weer sterker dan thuis. En ik denk dat dat vooral komt door zijn tactische keuzes, en pas daarna omdat Max zijn huiswerk niet goed gedaan had afgelopen 1,5 seizoenen. Het is uit clubliefde dat ik de wedstrijden tegen de nrs 7 tm 18 nog kijk, maar vrijwel elke keer erger ik me weer aan de tactiek en gekozen basis11. Hoewel, ik zal er dit seizoen vast een paar missen, want ESPN is de deur uit gegaan: alleen ESPN1 heb ik nog. Dát komt door Jansen. Ik vind de resultaten van minder groot belang dan mijn eigen plezier tijdens het kijken van voetbalwedstrijden. De resultaten van Jansen zijn acceptabel. Niet goed, maar ook niet héél slecht. Op basis van alleen resultaten is er ook niet genoeg basis voor ontslag, vind ik zelf.
Oké, ik kan begrijpen dat je de wedstrijden niet leuk genoeg vindt om wekelijks (of om de week) naar een betaalzender te blijven kijken. Maar stel dat we dit seizoen met een versterkte en fitte selectie de zwakkeren regelmatig met hun rug tegen de muur zetten en een paar keer met 3-0 of 4-0 oprollen. We overwinteren Europees en eindigen op de 3e plek. Jansen verlengt tot 2025. Ben je je kijkplezier dan nog steeds kwijt? Of ben ik onrealistisch?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 12 aug 2022, 16:07 Ik ben ook niet opeens fan, na al mijn eerder geuite kritiek.
Maar “AZ in de vernieling aan het helpen is” is echt té pathetisch. Wat wordt er dan op dit moment vernield ?
Vind het dan weer lekker opportunistisch nadat het schip alweer eens op het laatste moment gedraaid is om te doen alsof mensen die vasthouden aan hun stevige woorden gekke dingen zeggen.

De doelstelling die AZ heeft is al jaren om Europees te overwinteren.
Op dit moment is Jansen de schade recht het zetten van de eindklassering van vorig seizoen (en daarmee een bevestigde gefaalde doelstelling). Zeker aangezien de Conference League het derde toernooi is. Pas als we in de groepsfase staan zitten we weer op de plek waar we uberhaupt thuis horen als uitgangspositie.
salmonyappi schreef: 12 aug 2022, 14:17 Het gaat om de bewoordingen waaruit bijna een soort denigrerende haat spreekt. We hebben het over de trainer van ons geliefde AZ……….
AZ is niet enkel de trainer en de trainer is niet enkel AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 12 aug 2022, 21:53
De doelstelling die AZ heeft is al jaren om Europees te overwinteren.
Op dit moment is Jansen de schade recht het zetten van de eindklassering van vorig seizoen (en daarmee een bevestigde gefaalde doelstelling). Zeker aangezien de Conference League het derde toernooi is. Pas als we in de groepsfase staan zitten we weer op de plek waar we uberhaupt thuis horen als uitgangspositie.
Die schade was toch al rechtgezet na de winst op Tuzla ? Geen enkele eindklassering geeft recht op directe deelname aan de groepsfase.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DeZuivelDuivel schreef: 12 aug 2022, 21:53 Vind het dan weer lekker opportunistisch nadat het schip alweer eens op het laatste moment gedraaid is om te doen alsof mensen die vasthouden aan hun stevige woorden gekke dingen zeggen.

De doelstelling die AZ heeft is al jaren om Europees te overwinteren.
Op dit moment is Jansen de schade recht het zetten van de eindklassering van vorig seizoen (en daarmee een bevestigde gefaalde doelstelling). Zeker aangezien de Conference League het derde toernooi is. Pas als we in de groepsfase staan zitten we weer op de plek waar we uberhaupt thuis horen als uitgangspositie.
Daar staat dan weer over dat wanneer we de play-offs winnen, er wordt gezegd: hij had er weer 2 wedstrijden voor nodig (ja, maar we winnen met 7-3 van Vitesse). Voorbereiding telt vervolgens niet, Tuzla 5-0 winnen telt niet, Eagles 2-0 winnen telt niet, en als je met 7-1 wint van Dundee is het "er waren weer 2 wedstrijden nodig". Straks winnen we van Sparta en Gil Vicente (over 2 wedstrijden) en dan staat de teller bij jou dus op 0? Het is toch een behoorlijke reeks inmiddels? En het is niet zo dat Jansen nu wordt opgehemeld ofzo...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 12 aug 2022, 21:53
AZ is niet enkel de trainer en de trainer is niet enkel AZ.
En de mopperende supporter is ook niet enkel AZ.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

DeZuivelDuivel schreef: 12 aug 2022, 21:53 Op dit moment is Jansen de schade recht het zetten van de eindklassering van vorig seizoen (en daarmee een bevestigde gefaalde doelstelling).
Moet wel bij aangetekend worden dat, met het uitschakelen van Tuzla, de schade wat betreft het niet halen van de vierde plek inmiddels is goedgemaakt.

De schade vanwege het niet halen van de derde plek kan bij voorbaat al niet worden hersteld.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

hihacorner schreef: 12 aug 2022, 15:20 Kan je aangeven wat Jansen ongeveer moet presteren om jou van gedachte te doen veranderen? Iets waarmee hij jou van zijn kunde kan overtuigen en dat hij AZ als club vooruit brengt?

Dan zal ik aangeven wanneer ik me zorgen ga maken: wanneer spelers klagen of de teamspirit ontbreekt, wanneer spelers zich niet ontwikkelen of wanneer we ons niet kwalificeren voor Europees voetbal.

edit: en wanneer we topwedstrijden weer consistent blijven verliezen
Dat is al meermaals aangegeven dus ik ga hier niet heel uitgebreid op in. Maar heel kort gezegd: doet afbreuk aan de ambitie/identiteit (attractief en aanvallend voetbal spelen) -> dus ook minder aantrekkelijk voor nieuwe aanwas van supporters = continuïteit van de club, geeft jeugd weinig tot geen kans (vorig seizoen minste minuten voor jeugd van alle clubs uit de eredivisie), en maakt spelers niet beter.

Je opmerking over de teamspirit: lijkt me de hoofdverantwoordelijkheid voor een assistent-trainer. En aangezien hij dit 28 jaar is geweest voordat hij (niet eens gepland) hoofdtrainer werd (wat blijkbaar ook niet zonder reden was), mag je er van uitgaan dat hij dat ook wel moet kunnen bewerkstelligen ja. Want het lijkt mij verder ook een prima vent in de omgang.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 13 aug 2022, 07:22 En de mopperende supporter is ook niet enkel AZ.
Wat wil je hier nou precies mee zeggen? Dat (mopperende) supporters net zo makkelijk vervangbaar zijn dan een incompetente trainer?
Cetero censeo birrum bibendum esse
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Er is niks mis met mopperen als het terecht is .
Als je baas je van alles belooft maar er niks van waar maakt ga je ook mopperen.
Met hoge ambities creer je een verwachting.
Is dat niet zichtbaar dan krijg je wrevel.
We hebben nu van een kroegen elftal gewonnen in Europa en Go-ahead. Dat is AZ wel een beetje verplicht. Pascal zal nog gewogen moeten worden de komende tijd.
Laatst gewijzigd door pAuluZ op 13 aug 2022, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bombaman schreef: 13 aug 2022, 11:29 ... voordat hij (niet eens gepland) hoofdtrainer werd (wat blijkbaar ook niet zonder reden was) ...
Ik denk dat AZ de laatste jaren de voorkeur heeft de volgende trainer intern al te laten meelopen/opleiden, dus dan zou Pascal Jansen mogelijk wel gepland de opvolger van Slot worden.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik ben tegen mopperen (vooral als het een grondhouding is). Het is niet leuk, het brengt niets, het zuigt.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 13 aug 2022, 11:34 Wat wil je hier nou precies mee zeggen? Dat (mopperende) supporters net zo makkelijk vervangbaar zijn dan een incompetente trainer?
Je moet kijken waar ik op reageer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

differentcook schreef: 13 aug 2022, 12:26 Ik ben tegen mopperen (vooral als het een grondhouding is). Het is niet leuk, het brengt niets, het zuigt.
Dit, volledig mee eens!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

differentcook schreef: 13 aug 2022, 12:25 Ik denk dat AZ de laatste jaren de voorkeur heeft de volgende trainer intern al te laten meelopen/opleiden, dus dan zou Pascal Jansen mogelijk wel gepland de opvolger van Slot worden.
Dat was niet de essentie van mijn bericht. En ik denk dat je na anderhalf jaar aankloten dan wel mag concluderen dat deze man misschien uitstekend geschikt is voor de rol van assistent-trainer maar niet voor die als hoofdtrainer. Werkt niet, doorselecteren.
Cetero censeo birrum bibendum esse
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Pfff. Kunnen jullie svp een eigen forum starten?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gesloten