Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Voor de Wit kiezen is kiezen voor inzet en arbeid. Die afweging snap ik nog wel. In AZ 2 loopt een enorm talent Taabouni, Janssen doet net of zijn neus bloed, de vervanger voor Stengs, twee jaar geleden nog Noors voetballer van het jaar, Evjen, krijgt per wedstrijd hooguit 8 minuten om een ieder te overtuigen. Hoezo? stel die jongen eens drie wedstrijden op en oordeel dan. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het verschil tussen NAC uit en de Graafschap thuis en RKC uit of Heracles zo enorm groot is. Leuk om heel af en toe Poku te brengen, maar dat is nu net iemand die nog nooit 5 wedstrijden zelfs in Jong AZ heeft gespeeld en piepjong. Dan achterin, niveau schrikbarend. Je begint het seizoen met Verhulst en op een uitloop fout bij Celtic na, zeer behoorlijk gekeept, oplossing wisselen voor een totaal onbekende keeper. Dan laat je de gehele voorbereiding een linksbuiten linksback spelen???? Dan komt de belangrijkste wedstrijd van de eerste seizoenshelft, Celtic en.... Je gooit die jongen eruit en stelt op links een rechtsback aankoop op die nog nooit bij AZ heeft gespeeld. En ja in combi met Verhulst, binnen drie minuten 1 nul achter, een later heel cruciale fout.
Je koopt de meest getalenteerde stopper van de eerste divisie 20/21 en in tegenstelling tot de gekochte back en keeper, stel je hem totaal niet op, nee je laat deze invallen als spits😁
De verdedigende kwaliteiten van Indi, Hatzediakos, Letchert, Sugawara dan, ik lees overal dat er enorm op getraind is. Ik zie het niet, los van wereldgoals PSV, fout op fout, opbouwend dramatisch. Gaat er dan wel wat goed? Midtsjo, Karlsson, Gudmundson, Clasie, af en toe Reijnders, over Pavlidis ben ik nog blanco, Wijndal, gewoon prima spelers. Verantwoordelijk voor dit niveau is uiteraard Huijberts. Zijn aankoop beleid zal op de lange termijn verstandig blijken te zijn, op korte termijn kopen de supporters daar helemaal niets voor. Dan is verder de hoofdverantwoordelijke Pascal Janssen. Helaas heeft hij niet de ervaring en klasse om dit om te draaien. Hij, maar ook zijn staf, zijn mede verantwoordelijk voor de keuzes tot nu toe. De 60 minuten wissels, de spelers keuzes. Ik denk, maar verwacht ook dat dit snel wordt rechtgezet, dat Pascal Janssen er of iemand bij krijgt, de elegante oplossing, zonder teveel gezichtsverlies voor Huijberts of wordt ontslagen. Dat laatste zie ik niet immers Huijberts heeft verkocht en beperkt gekocht. Verder voor een ieder, ik ga echt wel met plezier naar het stadion, al heel erg lang, ben normaliter heel positief, maar dit kan echt niet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 08:24 Ga er maar aanstaan. Pascal heeft totaal geen mazzel tot nu toe.
Geluk dwing je af, zelfs Van den Brom kon dat. Je kunt niet over mazzel praten als je zelf de verkeerde poppetjes opstelt. Ga me niet vertellen dat we geen betere voetballers dan Aboukhlal in de selectie of de jeugdopleiding hebben en een domme schreeuwer als De Wit kan door werkelijk iedereen vervangen worden. Maar hij blijft ze opstellen. Waarom blijft Beukema op de bank? We hebben achterin tientallen interlands aan ervaring staan maar bij elke hoge bal is er paniek, ze staan positioneel verkeerd en niemand kan opbouwen. Jansen hoeft alleen maar logische dingen te doen en dat verzuimt hij met zijn vriendjespolitiek. Verlos de man uit zijn lijden voordat hij nog meer schade aanricht. Of laat hem alleen nog maar jeugd opstellen en beschouw dit jaar als verloren. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 17 sep 2021, 08:41 Voor de Wit kiezen is kiezen voor inzet en arbeid. Die afweging snap ik nog wel.
Die afweging snap ik helemaal niet als je juist creativiteit en scorend vermogen nodig hebt. Arbeid en inzet vind ik ook geen kwaliteiten, dat vind ik basiseigenschappen. Midtsjo koppelt daar tenminste nog inzicht en een goede trap aan, De Wit kan helemaal niks behalve schreeuwen, wijzen, rennen, domme overtredingen maken en gele kaarten pakken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 08:24 Ga er maar aanstaan. Pascal heeft totaal geen mazzel tot nu toe.

Grootste uitloop in jaren.

Teun gaat veel te laat weg, want natuurlijk leiderschap moet zich altijd even opnieuw schikken in een groep, dit kan zomaar maanden kwakkelen.

Elke aankoop is op dit moment slechter dan wat we al hadden of in de jeugd speelt, dat rommelt.

Resultaten vallen tegen, maar toch heb je kansen. Zo verschrikkelijk er tussenin, soms kan je maar beter weggespeeld worden of succesvol zijn dan wordt de groep veel makkelijker opgeschud.

Ik wacht het nog even rustig af, ik had het ergens zelfs wel erger verwacht, maar 1 ding stond bij mij al bovenaan en dat was dat Pascal tijd nodig zal hebben en van mij krijgt hij dat dan ook.
Precies. Zou lachwekkend om nu mensen te gaan ontslaan terwijl alle doelstellingen nog gehaald kunnen worden.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 08:24 Ga er maar aanstaan. Pascal heeft totaal geen mazzel tot nu toe.

Grootste uitloop in jaren.

Teun gaat veel te laat weg, want natuurlijk leiderschap moet zich altijd even opnieuw schikken in een groep, dit kan zomaar maanden kwakkelen.

Elke aankoop is op dit moment slechter dan wat we al hadden of in de jeugd speelt, dat rommelt.

Resultaten vallen tegen, maar toch heb je kansen. Zo verschrikkelijk er tussenin, soms kan je maar beter weggespeeld worden of succesvol zijn dan wordt de groep veel makkelijker opgeschud.

Ik wacht het nog even rustig af, ik had het ergens zelfs wel erger verwacht, maar 1 ding stond bij mij al bovenaan en dat was dat Pascal tijd nodig zal hebben en van mij krijgt hij dat dan ook.
Bizot is vervangen. Of deze keeper veel slechter is dan Bizot kunnen we nu nog niet over oordelen.
Svensson is vervangen. Ook daarover nog lastig oordelen, maar een plus is dt Witry meer scorend vermogen heeft dan Svensson
Stengs zijn vervanger was er al, maar die krijgt nog steeds geen kans omdat Jansen vast blijft houden aan Aboukhlal.
Boadu is vervangen door Pavlidis en alhoewel Pavlidis nog niet overtuigd is hij zeker niet slechter dan Boadu.
Alleen Koopmeiners is niet vervangen, maar gisteren was Clasie niet het probleem.

Feit is dat Jansen met deze selectie dramatisch presteert. Stel dat een goede trainer zoals Van Gaal met dit team zou moeten werken, dan hadden wij waarschijnlijk alle wedstrijden gewonnen. Jansen stelt de verkeerde spelers op, spelers op de verkeerde plek op en een aantal spelers presteren ver onder hun niveau (o.a. Midtsjo, Karlsson). Ook daar heeft een trainer wel invloed op. Verliezen van een team als Randers is echt een wanprestatie.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 sep 2021, 09:18Verliezen van een team als Randers is echt een wanprestatie.
Het was een gelijkspel, maar blijft een wanprestatie. :wink:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 17 sep 2021, 08:41 Voor de Wit kiezen is kiezen voor inzet en arbeid. Die afweging snap ik nog wel. In AZ 2 loopt een enorm talent Taabouni, Janssen doet net of zijn neus bloed, de vervanger voor Stengs, twee jaar geleden nog Noors voetballer van het jaar, Evjen, krijgt per wedstrijd hooguit 8 minuten om een ieder te overtuigen. Hoezo? stel die jongen eens drie wedstrijden op en oordeel dan. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het verschil tussen NAC uit en de Graafschap thuis en RKC uit of Heracles zo enorm groot is. Leuk om heel af en toe Poku te brengen, maar dat is nu net iemand die nog nooit 5 wedstrijden zelfs in Jong AZ heeft gespeeld en piepjong. Dan achterin, niveau schrikbarend. Je begint het seizoen met Verhulst en op een uitloop fout bij Celtic na, zeer behoorlijk gekeept, oplossing wisselen voor een totaal onbekende keeper. Dan laat je de gehele voorbereiding een linksbuiten linksback spelen???? Dan komt de belangrijkste wedstrijd van de eerste seizoenshelft, Celtic en.... Je gooit die jongen eruit en stelt op links een rechtsback aankoop op die nog nooit bij AZ heeft gespeeld. En ja in combi met Verhulst, binnen drie minuten 1 nul achter, een later heel cruciale fout.
Je koopt de meest getalenteerde stopper van de eerste divisie 20/21 en in tegenstelling tot de gekochte back en keeper, stel je hem totaal niet op, nee je laat deze invallen als spits😁
De verdedigende kwaliteiten van Indi, Hatzediakos, Letchert, Sugawara dan, ik lees overal dat er enorm op getraind is. Ik zie het niet, los van wereldgoals PSV, fout op fout, opbouwend dramatisch. Gaat er dan wel wat goed? Midtsjo, Karlsson, Gudmundson, Clasie, af en toe Reijnders, over Pavlidis ben ik nog blanco, Wijndal, gewoon prima spelers. Verantwoordelijk voor dit niveau is uiteraard Huijberts. Zijn aankoop beleid zal op de lange termijn verstandig blijken te zijn, op korte termijn kopen de supporters daar helemaal niets voor. Dan is verder de hoofdverantwoordelijke Pascal Janssen. Helaas heeft hij niet de ervaring en klasse om dit om te draaien. Hij, maar ook zijn staf, zijn mede verantwoordelijk voor de keuzes tot nu toe. De 60 minuten wissels, de spelers keuzes. Ik denk, maar verwacht ook dat dit snel wordt rechtgezet, dat Pascal Janssen er of iemand bij krijgt, de elegante oplossing, zonder teveel gezichtsverlies voor Huijberts of wordt ontslagen. Dat laatste zie ik niet immers Huijberts heeft verkocht en beperkt gekocht. Verder voor een ieder, ik ga echt wel met plezier naar het stadion, al heel erg lang, ben normaliter heel positief, maar dit kan echt niet.
Helemaal met je eens. Alleen Oosting is 10 of spits, geen linksbuiten (al heeft hij daar bij RKC ook weleens gespeeld). Ondanks dat Huiberts onvoldoende heeft ingekocht, had Jansen met deze selectie alle wedstrijden moeten winnen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 sep 2021, 09:18 Bizot is vervangen. Of deze keeper veel slechter is dan Bizot kunnen we nu nog niet over oordelen.
Svensson is vervangen. Ook daarover nog lastig oordelen, maar een plus is dt Witry meer scorend vermogen heeft dan Svensson
Stengs zijn vervanger was er al, maar die krijgt nog steeds geen kans omdat Jansen vast blijft houden aan Aboukhlal.
Boadu is vervangen door Pavlidis en alhoewel Pavlidis nog niet overtuigd is hij zeker niet slechter dan Boadu.
Alleen Koopmeiners is niet vervangen, maar gisteren was Clasie niet het probleem.

Feit is dat Jansen met deze selectie dramatisch presteert. Stel dat een goede trainer zoals Van Gaal met dit team zou moeten werken, dan hadden wij waarschijnlijk alle wedstrijden gewonnen. Jansen stelt de verkeerde spelers op, spelers op de verkeerde plek op en een aantal spelers presteren ver onder hun niveau (o.a. Midtsjo, Karlsson). Ook daar heeft een trainer wel invloed op. Verliezen van een team als Randers is echt een wanprestatie.
Je mist het punt, het gaat om de (natuurlijke) vorming van een groep. Dat is pure wetenschap en heet groepsdynamica. Het heeft allemaal fases (geen zin en te weinig know-how (lees vergeten :lol:) om het goed te kunnen uitleggen.

Alle punten die ik op noem hebben hier invloed op, die nieuwe jongens gaan echt wel hun plek innemen maar het had voor de groepsvorming zoveel makkelijker geweest als ze er echt bovenuit hadden gestegen.

Deze groep zit nu nog in de begin fase (bij elke verandering in samenstelling begint het overnieuw). De 'stormfase' waarin de hiërarchie word bepaald moet zich nog uitontwikkellen.

Vorig jaar zag dit rond Gudmundsson en het wisselbeleid, als trainer hoop je gewoon op iemand die zijn bek open durft te trekken en de hiërarchie durft aan te klagen (hoop je natuurlijk wel dat zo speler zijn grote bek in het veld ook waar kan maken). Ik denk dat Jansen dit seizoen heel blij was met Karlsson zijn teleurstelling (eindelijk wat vuur)

Een punt dat ik trouwens vergeten was toe te voegen is dat de groep rond Koopmeiners, Stengs en Boadu een sterke kliek was en heel veel invloed op de groep hadden, sommige jongens staan nu niet meer samen en zoeken ook nog hun plek.

Jansen hoeft alleen maar de voorwaarden in de gaten te houden (teleurstelling en iemand passeren hoort er gewoon bij) maar iemand vernederen niet. Te veel sturen doet het proces geen goed, helemaal niet sturen is nog slechter. Geef het gewoon maar de tijd...

Als Clasie zo doorgaat krijgt hij misschien zijn natuurlijke positie terug (leeftijd, ervaring en status). Wijndal ziet er al steeds geïrriteerder uit dus daar verwacht ik ook wel wat van.
Rond de Wit gaat het nog knetteren, ik was blij met de keuze voor hem, maar evolutie is een bitch.

Je schrijft dat van Gaal het wel even had gered, nou ik denk dat je er flink naast zit want toen zijn natuurlijke leiders (even) wegvielen Schaars en Martens werd hij dertiende.


Intressant, intressant :mrgreen:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 10:40 Je mist het punt, het gaat om de (natuurlijke) vorming van een groep. Dat is pure wetenschap en heet groepsdynamica. Het heeft allemaal fases (geen zin en te weinig know-how (lees vergeten :lol:) om het goed te kunnen uitleggen.

Alle punten die ik op noem hebben hier invloed op, die nieuwe jongens gaan echt wel hun plek innemen maar het had voor de groepsvorming zoveel makkelijker geweest als ze er echt bovenuit hadden gestegen.

Deze groep zit nu nog in de begin fase (bij elke verandering in samenstelling begint het overnieuw). De 'stormfase' waarin de hiërarchie word bepaald moet zich nog uitontwikkellen.

Vorig jaar zag dit rond Gudmundsson en het wisselbeleid, als trainer hoop je gewoon op iemand die zijn bek open durft te trekken en de hiërarchie durft aan te klagen (hoop je natuurlijk wel dat zo speler zijn grote bek in het veld ook waar kan maken). Ik denk dat Jansen dit seizoen heel blij was met Karlsson zijn teleurstelling (eindelijk wat vuur)

Een punt dat ik trouwens vergeten was toe te voegen is dat de groep rond Koopmeiners, Stengs en Boadu een sterke kliek was en heel veel invloed op de groep hadden, sommige jongens staan nu niet meer samen en zoeken ook nog hun plek.

Jansen hoeft alleen maar de voorwaarden in de gaten te houden (teleurstelling en iemand passeren hoort er gewoon bij) maar iemand vernederen niet. Te veel sturen doet het proces geen goed, helemaal niet sturen is nog slechter. Geef het gewoon maar de tijd...

Als Clasie zo doorgaat krijgt hij misschien zijn natuurlijke positie terug (leeftijd, ervaring en status). Wijndal ziet er al steeds geïrriteerder uit dus daar verwacht ik ook wel wat van.
Rond de Wit gaat het nog knetteren, ik was blij met de keuze voor hem, maar evolutie is een bitch.

Je schrijft dat van Gaal het wel even had gered, nou ik denk dat je er flink naast zit want toen zijn natuurlijke leiders (even) wegvielen Schaars en Martens werd hij dertiende.


Intressant, intressant :mrgreen:
Ik snap dat het lastig is om een groep te managen waarbij de vaste structuren (de leiders) weg vallen. En dat er weer een heel proces nodig is om dit weer op zijn plaats te laten vallen.
Maar het is wel aan de trainer om dat proces te bewaken en positief bij te sturen. Als je dan iemand met een grote bek een basisplaats geeft en die presteert wedstrijd na wedstrijd niets dan gaat dat averechts werken. Ook het veelvuldig wisselen van de spelers die beter presteren dan andere spelers (was vorig jaar ook al zo) levert alleen maar frustratie op bij de goed presterende spelers. Kortom naar mijn mening heeft Jansen juist een slechte invloed op dat groepsproces. Een manier om het proces positief te versnellen is om met zijn allen een midweekje op survivalkamp te gaan onder professionele leiding.

Trouwens jij had het over dat Gudmundsson als stroop werkt op het middenveld, maar heb je de wedstrijd van gisteren ook goed gekeken? Hoe snel en vakkundig hij de bal steeds naar voren speelde als het mogelijk was? En hoeveel kansen dit opleverde ?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 sep 2021, 10:55 Ik snap dat het lastig is om een groep te managen waarbij de vaste structuren (de leiders) weg vallen. En dat er weer een heel proces nodig is om dit weer op zijn plaats te laten vallen.
Maar het is wel aan de trainer om dat proces te bewaken en positief bij te sturen. Als je dan iemand met een grote bek een basisplaats geeft en die presteert wedstrijd na wedstrijd niets dan gaat dat averechts werken. Ook het veelvuldig wisselen van de spelers die beter presteren dan andere spelers (was vorig jaar ook al zo) levert alleen maar frustratie op bij de goed presterende spelers. Kortom naar mijn mening heeft Jansen juist een slechte invloed op dat groepsproces. Een manier om het proces positief te versnellen is om met zijn allen een midweekje op survivalkamp te gaan onder professionele leiding.

Trouwens jij had het over dat Gudmundsson als stroop werkt op het middenveld, maar heb je de wedstrijd van gisteren ook goed gekeken? Hoe snel en vakkundig hij de bal steeds naar voren speelde als het mogelijk was? En hoeveel kansen dit opleverde ?
Ik schaar het maar onder jou interpretaties dat Jansen een slechte invloed heeft op het groepsproces. Ik geloof daar niks van, ik schrijf niet voor niks ga er maar aanstaan.

De Wit staat er niet vanwege een grote bek (in mijn voorbeeld doelde ik op iemand die is zijn bek open trekt iets is wat goed is voor het groepsproces ). Er zijn namelijk genoeg redenen om hem wel neer te zetten.

Jansen laat Gudmundsson ook helemaal niet vallen, ik denk dat hij dagelijks met die jongen aan het werk is om de Wit uit de basis te spelen (en met de Wit om daar te blijven). De voorwaarden om daar te komen liggen bij Jansen dus hoger dan alleen die mooie ballen tussendoor die Gudmundsson geeft, hij wil dat Appie er gewoon nog meer uithaalt.

Mijn gekscherende term stroop was er gisteren ook helemaal niet, maar het is wel 1 van de dingen waar hij aan moet werken om nog sneller te handelen als de tegenstanders beter zijn. Een ander is zijn balverlies als iedereen van zijn eigen team een stap voor de bal aan het zetten is.
Ook ik schrijf Appie niet af, ik denk dat hij nog heel belangrijk gaat worden en in tegenstelling tot bv de Wit nog echt groeimogelijkheden heeft om beter te worden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 11:54 Ik schaar het maar onder jou interpretaties dat Jansen een slechte invloed heeft op het groepsproces. Ik geloof daar niks van, ik schrijf niet voor niks ga er maar aanstaan.

De Wit staat er niet vanwege een grote bek (in mijn voorbeeld doelde ik op iemand die is zijn bek open trekt iets is wat goed is voor het groepsproces ). Er zijn namelijk genoeg redenen om hem wel neer te zetten.

Jansen laat Gudmundsson ook helemaal niet vallen, ik denk dat hij dagelijks met die jongen aan het werk is om de Wit uit de basis te spelen (en met de Wit om daar te blijven). De voorwaarden om daar te komen liggen bij Jansen dus hoger dan alleen die mooie ballen tussendoor die Gudmundsson geeft, hij wil dat Appie er gewoon nog meer uithaalt.

Mijn gekscherende term stroop was er gisteren ook helemaal niet, maar het is wel 1 van de dingen waar hij aan moet werken om nog sneller te handelen als de tegenstanders beter zijn. Een ander is zijn balverlies als iedereen van zijn eigen team een stap voor de bal aan het zetten is.
Ook ik schrijf Appie niet af, ik denk dat hij nog heel belangrijk gaat worden en in tegenstelling tot bv de Wit nog echt groeimogelijkheden heeft om beter te worden.
Het is inderdaad mijn inzicht dat Jansen een slechte invloed op het groepsproces heeft door spelers die niet goed presteren steeds wel op te stellen (o.a. De Wit en Aboukhlal) en spelers die wel goed presteren steeds reserve te zetten.

Zoals je gisteren hebt kunnen zien had Appie niet alleen maar mooie balletjes tussendoor, maar werkt hij ook hard voor het team. 1 van de weinige spelers die bijna altijd aanspeelbaar is en bij balverlies niet te beroerd om mee te jagen om de bal terug te krijgen. We gaan het denk ik niet eens worden wat dat betreft.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 sep 2021, 09:18 Bizot is vervangen. Of deze keeper veel slechter is dan Bizot kunnen we nu nog niet over oordelen.
Svensson is vervangen. Ook daarover nog lastig oordelen, maar een plus is dt Witry meer scorend vermogen heeft dan Svensson
Stengs zijn vervanger was er al, maar die krijgt nog steeds geen kans omdat Jansen vast blijft houden aan Aboukhlal.
Boadu is vervangen door Pavlidis en alhoewel Pavlidis nog niet overtuigd is hij zeker niet slechter dan Boadu.
Alleen Koopmeiners is niet vervangen, maar gisteren was Clasie niet het probleem.

Feit is dat Jansen met deze selectie dramatisch presteert. Stel dat een goede trainer zoals Van Gaal met dit team zou moeten werken, dan hadden wij waarschijnlijk alle wedstrijden gewonnen. Jansen stelt de verkeerde spelers op, spelers op de verkeerde plek op en een aantal spelers presteren ver onder hun niveau (o.a. Midtsjo, Karlsson). Ook daar heeft een trainer wel invloed op. Verliezen van een team als Randers is echt een wanprestatie.
De resultaten zijn slecht, daar moet je echter wel doorheen kijken als je een analyse maakt van de situatie. Als je alle wedstrijden sec gaat analyseren dan waren wij in alle wedstrijden voetballend beter, alleen verkloot je teveel kansen of staan er een paar niet op te letten bij standaardsituaties. Dat terwijl de standaardsituaties zijn benadrukt er er extra op is getraind. Wat dat betreft valt Jansen niks te verwijten. Je kan het hier en daar hebben over een verkeerde wissel, maar speltechnisch valt er niet super veel aan te merken op de prestaties van AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 sep 2021, 12:15 Het is inderdaad mijn inzicht dat Jansen een slechte invloed op het groepsproces heeft door spelers die niet goed presteren steeds wel op te stellen (o.a. De Wit en Aboukhlal) en spelers die wel goed presteren steeds reserve te zetten.

Zoals je gisteren hebt kunnen zien had Appie niet alleen maar mooie balletjes tussendoor, maar werkt hij ook hard voor het team. 1 van de weinige spelers die bijna altijd aanspeelbaar is en bij balverlies niet te beroerd om mee te jagen om de bal terug te krijgen. We gaan het denk ik niet eens worden wat dat betreft.
Grappig over de kwaliteiten van Appie zijn we het juist wel eens, ik zeg alleen dat hij nog beter kan en moet.

Over Jansen gaan we het niet eens worden, Aboukhlal is zoals we gisteren gezien hebben ook niet heilig. Jij hebt het over keuzes die je niet bevallen, maar als die anderen invallen dan laat niemand een indruk achter van die moet in de basis. (Appie zit daar nog het meest tegenaan). Dus dan moeten we toch maar uitgaan van de expertise van de mensen die dagelijks met die gasten werken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 17 sep 2021, 12:30 De resultaten zijn slecht, daar moet je echter wel doorheen kijken als je een analyse maakt van de situatie. Als je alle wedstrijden sec gaat analyseren dan waren wij in alle wedstrijden voetballend beter, alleen verkloot je teveel kansen of staan er een paar niet op te letten bij standaardsituaties. Dat terwijl de standaardsituaties zijn benadrukt er er extra op is getraind. Wat dat betreft valt Jansen niks te verwijten. Je kan het hier en daar hebben over een verkeerde wissel, maar speltechnisch valt er niet super veel aan te merken op de prestaties van AZ.
Verkeerde basisopstelling, verkeerd wisselbeleid, tactisch een slecht plan 2e helft tegen Celtic (Beukema in de spits en alle ballen hoog voor de pot, tegen een Schotse tegenstander). Ik vind dat nogal essentiële dingen voor een trainer.

Verder hebben we alleen nog zwakke tegenstanders gehad (dus dan is het makkelijk om voetballend beter te zijn) op PSV na en tegen PSV vond ik AZ voetballend niet beter. Nadat PSV op voorsprong was gekomen hebben ze het gewoon slim uitgespeeld tegen een tandeloos AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jansen meent dat er goed getraind is op dode spelsituaties.


I rest my case.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 sep 2021, 12:30 De resultaten zijn slecht, daar moet je echter wel doorheen kijken als je een analyse maakt van de situatie. Als je alle wedstrijden sec gaat analyseren dan waren wij in alle wedstrijden voetballend beter, alleen verkloot je teveel kansen of staan er een paar niet op te letten bij standaardsituaties. Dat terwijl de standaardsituaties zijn benadrukt er er extra op is getraind. Wat dat betreft valt Jansen niks te verwijten. Je kan het hier en daar hebben over een verkeerde wissel, maar speltechnisch valt er niet super veel aan te merken op de prestaties van AZ.
Een hoop blabla waarbij je vooral zoals velen de rol van de tegenstander miskent.

En dan bedoel ik het soort voetbal dat ze spelen.

60%+ balbezit, honderden keren de bal rondgespeeld, veel kansen, jezelf dominant vinden en toch pakkie krijgen is zóóó typisch Nederlands.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 sep 2021, 14:37 Een hoop blabla waarbij je vooral zoals velen de rol van de tegenstander miskent.

En dan bedoel ik het soort voetbal dat ze spelen.

60%+ balbezit, honderden keren de bal rondgespeeld, veel kansen, jezelf dominant vinden en toch pakkie krijgen is zóóó typisch Nederlands.
Oneens. Balbezit zegt inderdaad niet zo heel veel, dat is een statistiek. Maar het gaat erom wat je met de bal doet. Als je kijkt naar AZ dan is het positiespel goed, creëren we voldoende kansen en geven we minder kansen weg dan we zelf krijgen. Dus in dat opzicht klopt het allemaal wel. Wat niet klopt is dat de kansen gemist worden en daar kan een trainer niks aan doen. Net zo min als dat hij er wat aan kan doen dat ze staan te kutten bij standaardsituaties. Zeker omdat het is aangestipt door de technische staf en daar op is getraind. Als hij dat nu niet had gedaan kon je hem dat verwijten. Nu is zijn ploeg gewoon goed geprepareerd alleen voeren ze het niet uit.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 sep 2021, 13:54 Verkeerde basisopstelling, verkeerd wisselbeleid, tactisch een slecht plan 2e helft tegen Celtic (Beukema in de spits en alle ballen hoog voor de pot, tegen een Schotse tegenstander). Ik vind dat nogal essentiële dingen voor een trainer.

Verder hebben we alleen nog zwakke tegenstanders gehad (dus dan is het makkelijk om voetballend beter te zijn) op PSV na en tegen PSV vond ik AZ voetballend niet beter. Nadat PSV op voorsprong was gekomen hebben ze het gewoon slim uitgespeeld tegen een tandeloos AZ.
Celtic (tweemaal), PSV en Heerenveen waren vrij behoorlijke tegenstanders. RKC en Randers niet. Zit je dus op vier om twee.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 sep 2021, 16:12 Oneens. Balbezit zegt inderdaad niet zo heel veel, dat is een statistiek. Maar het gaat erom wat je met de bal doet. Als je kijkt naar AZ dan is het positiespel goed, creëren we voldoende kansen en geven we minder kansen weg dan we zelf krijgen. Dus in dat opzicht klopt het allemaal wel. Wat niet klopt is dat de kansen gemist worden en daar kan een trainer niks aan doen. Net zo min als dat hij er wat aan kan doen dat ze staan te kutten bij standaardsituaties. Zeker omdat het is aangestipt door de technische staf en daar op is getraind. Als hij dat nu niet had gedaan kon je hem dat verwijten. Nu is zijn ploeg gewoon goed geprepareerd alleen voeren ze het niet uit.
Als een tegenstander je op laat komen en het spel laat maken omdat ze weten dat ze je op dat front niet zomaar kunnen verslaan.
Dan gaat die tegenstander opkomen en het spel maken. Ook tegen Randers werden er best veel duels verloren op cruciale plekken, waren er van tijd tot tijd vlugge counters van de kant van de tegenpartij en over de vrije trappen hoeven we het niet te hebben toch?

de treffers van Randers waren geen toevalstreffers en de treffers van PSV ook niet. Tuurlijk ziet een wedstrijd er ander uit als Pavlidis er wél met zijn teen bij komt of de Wit wel de bal met zijn hoofd weet te raken, maar dat doet er niets aan af dat Randers deze doelpunten de volgende wedstrijd net zo simpel weer kan maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 17 sep 2021, 16:14 Celtic (tweemaal), PSV en Heerenveen waren vrij behoorlijke tegenstanders. RKC en Randers niet. Zit je dus op vier om twee.
Heerenveen speelt afgelopen jaren om plek 10/12, dat is geen behoorlijke tegenstander. Celtic is ook veel minder sterk dan de jaren daarvoor dus ook twijfelachtig.
Gesloten