Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 16 sep 2021, 07:47 Gelukkig maar dat Max en Robert niet aan paniekvoetbal doen en na het verdwijnen van letterlijke ons halve basisteam de trainer wel een eerlijke kans geven.

Dat gezeur over interviews snap ik ook niet. Het is toch geen cabaret of TED-talk? Hij is een nog onervaren trainer en stelt zich rustig en bescheiden op. Nou is het hotel ook opeens zijn schuld, haha. Hij doet niet alsof hij voetbal heeft uitgevonden. Prima. En hij geeft duidelijk in het openbaar terechte kritiek op de voorhoede, dus een allemansvriendje is het ook niet.

Dat er onder Jansen geen vuile was naar buiten komt(als die er al is) en dat de sfeer in het team goed is vind ik veel belangrijker. Een Wijndal had bij veel clubs gepikeerd rondgelopen maar Jansen heeft hem direct belangrijk gemaakt en ze lopen samen lachend naar het trainingsveld. Kijk voor de gein even naar de docu van Feyenoord, dan zie je hoe Advocaat vakkundig de hele sfeer in een team naar de klote helpt door publiekelijk jeugdspelers en eigen spelers af te maken. Met als gevolg allerlei eilandjes in de selectie en ruzie over tactiek en continu spanningen en slechte resultaten.

Advocaat is vast erg leuk in interviews maar valt in die docu volledig door de mand. Hij komt alleen maar met open deuren (vechten mannen!) en negatieve motivaties (iedereen lacht ons uit). Echt een staaltje Middeleeuws leiderschap. Je kan ook rustig en genuanceerd een groep leiden en spelers mede verantwoordelijk maken, past veel beter bij een jonge spelersgroep. Je moet er niet aan denken dat er een type Buijs bij AZ komt.

En ja, als Jansen dit jaar 8e wordt en er geen speler beter is geworden dan moet je verder kijken, maar geef die man een eerlijke kans. Hij deed het vorig jaar namelijk aantoonbaar beter met exact dezelfde spelers dan de 'geweldenaar' Slot. Diezelfde Slot die nu met 4 topaankopen nog steeds kansloos van Utrecht verliest (tactisch wondertje hoor!).
=D>
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 16 sep 2021, 07:47 Gelukkig maar dat Max en Robert niet aan paniekvoetbal doen en na het verdwijnen van letterlijke ons halve basisteam de trainer wel een eerlijke kans geven.

Dat gezeur over interviews snap ik ook niet. Het is toch geen cabaret of TED-talk? Hij is een nog onervaren trainer en stelt zich rustig en bescheiden op. Nou is het hotel ook opeens zijn schuld, haha. Hij doet niet alsof hij voetbal heeft uitgevonden. Prima. En hij geeft duidelijk in het openbaar terechte kritiek op de voorhoede, dus een allemansvriendje is het ook niet.

Dat er onder Jansen geen vuile was naar buiten komt(als die er al is) en dat de sfeer in het team goed is vind ik veel belangrijker. Een Wijndal had bij veel clubs gepikeerd rondgelopen maar Jansen heeft hem direct belangrijk gemaakt en ze lopen samen lachend naar het trainingsveld. Kijk voor de gein even naar de docu van Feyenoord, dan zie je hoe Advocaat vakkundig de hele sfeer in een team naar de klote helpt door publiekelijk jeugdspelers en eigen spelers af te maken. Met als gevolg allerlei eilandjes in de selectie en ruzie over tactiek en continu spanningen en slechte resultaten.

Advocaat is vast erg leuk in interviews maar valt in die docu volledig door de mand. Hij komt alleen maar met open deuren (vechten mannen!) en negatieve motivaties (iedereen lacht ons uit). Echt een staaltje Middeleeuws leiderschap. Je kan ook rustig en genuanceerd een groep leiden en spelers mede verantwoordelijk maken, past veel beter bij een jonge spelersgroep. Je moet er niet aan denken dat er een type Buijs bij AZ komt.

En ja, als Jansen dit jaar 8e wordt en er geen speler beter is geworden dan moet je verder kijken, maar geef die man een eerlijke kans. Hij deed het vorig jaar namelijk aantoonbaar beter met exact dezelfde spelers dan de 'geweldenaar' Slot. Diezelfde Slot die nu met 4 topaankopen nog steeds kansloos van Utrecht verliest (tactisch wondertje hoor!).
Vind de Advocaat opmerkingen toch een stroman argument. Alsof mensen hier direct bepleit hebben dat ze Advocaat als hoofdtrainer wilden zien? Jansen verheffen door Advocaat af te branden zonder dat iemand Advocaat genoemd heeft is een beetje vreemd.

Verder snap ik je post wederom best wel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

multatuli schreef: 16 sep 2021, 07:27 Dat zijn dus hele goede redenen om geen hotel in de buurt te kunnen krijgen. Maar een aantal mensen gaan weer los zonder zelf eerst na te denken.
Dat zijn helemaal geen goede redenen. Als ik nu op Trivago kijk dan kom ik nog voldoende opties tegen. Maar het moet natuurlijk weer minimaal 4 sterren zijn met berenvelletjes voor de open haard.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 16 sep 2021, 16:54 Dat zijn helemaal geen goede redenen. Als ik nu op Trivago kijk dan kom ik nog voldoende opties tegen. Maar het moet natuurlijk weer minimaal 4 sterren zijn met berenvelletjes voor de open haard.
Het moet vooral coronaproof en gescheiden van de andere gasten zijn denk ik. Anders roept men hier straks weer dat ze nalatig geweest zijn als er 5 corona oplopen.

Zo belangrijk is het toch ook weer niet trouwens om n keer in dat stadion te trainen. Doen ze toch ook niet als ze uit in Groningen spelen? Het is Denemarken, geen kazachtstan of middellandse zee met hele andere omstandigheden.

Laat hem die extra tijd gebruiken om de boel tactisch wat aan te scherpen. Zoals de bezetting voor de goal bij ballen van de zijkant en vrije trappen.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 16 sep 2021, 16:54 Dat zijn helemaal geen goede redenen. Als ik nu op Trivago kijk dan kom ik nog voldoende opties tegen. Maar het moet natuurlijk weer minimaal 4 sterren zijn met berenvelletjes voor de open haard.
Ik zou een open sollicitatie doen bij AZ want je hebt heel succesvol de vakantie van je gezin naar Ibiza georganiseerd zo te zien. Geen kattenpis.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Bob Ross schreef: 16 sep 2021, 07:47 Gelukkig maar dat Max en Robert niet aan paniekvoetbal doen en na het verdwijnen van letterlijke ons halve basisteam de trainer wel een eerlijke kans geven.

Dat gezeur over interviews snap ik ook niet. Het is toch geen cabaret of TED-talk? Hij is een nog onervaren trainer en stelt zich rustig en bescheiden op. Nou is het hotel ook opeens zijn schuld, haha. Hij doet niet alsof hij voetbal heeft uitgevonden. Prima. En hij geeft duidelijk in het openbaar terechte kritiek op de voorhoede, dus een allemansvriendje is het ook niet.

Dat er onder Jansen geen vuile was naar buiten komt(als die er al is) en dat de sfeer in het team goed is vind ik veel belangrijker. Een Wijndal had bij veel clubs gepikeerd rondgelopen maar Jansen heeft hem direct belangrijk gemaakt en ze lopen samen lachend naar het trainingsveld. Kijk voor de gein even naar de docu van Feyenoord, dan zie je hoe Advocaat vakkundig de hele sfeer in een team naar de klote helpt door publiekelijk jeugdspelers en eigen spelers af te maken. Met als gevolg allerlei eilandjes in de selectie en ruzie over tactiek en continu spanningen en slechte resultaten.

Advocaat is vast erg leuk in interviews maar valt in die docu volledig door de mand. Hij komt alleen maar met open deuren (vechten mannen!) en negatieve motivaties (iedereen lacht ons uit). Echt een staaltje Middeleeuws leiderschap. Je kan ook rustig en genuanceerd een groep leiden en spelers mede verantwoordelijk maken, past veel beter bij een jonge spelersgroep. Je moet er niet aan denken dat er een type Buijs bij AZ komt.

En ja, als Jansen dit jaar 8e wordt en er geen speler beter is geworden dan moet je verder kijken, maar geef die man een eerlijke kans. Hij deed het vorig jaar namelijk aantoonbaar beter met exact dezelfde spelers dan de 'geweldenaar' Slot. Diezelfde Slot die nu met 4 topaankopen nog steeds kansloos van Utrecht verliest (tactisch wondertje hoor!).
Hear hear!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 16 sep 2021, 17:26 Ik zou een open sollicitatie doen bij AZ want je hebt heel succesvol de vakantie van je gezin naar Ibiza georganiseerd zo te zien. Geen kattenpis.
Nee dank je, dat betaalt niet genoeg. En mijn vakantiebestemmingen zijn doorgaans iets tropischer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Bob Ross schreef: 16 sep 2021, 07:47 Gelukkig maar dat Max en Robert niet aan paniekvoetbal doen en na het verdwijnen van letterlijke ons halve basisteam de trainer wel een eerlijke kans geven.

Dat gezeur over interviews snap ik ook niet. Het is toch geen cabaret of TED-talk? Hij is een nog onervaren trainer en stelt zich rustig en bescheiden op. Nou is het hotel ook opeens zijn schuld, haha. Hij doet niet alsof hij voetbal heeft uitgevonden. Prima. En hij geeft duidelijk in het openbaar terechte kritiek op de voorhoede, dus een allemansvriendje is het ook niet.

Dat er onder Jansen geen vuile was naar buiten komt(als die er al is) en dat de sfeer in het team goed is vind ik veel belangrijker. Een Wijndal had bij veel clubs gepikeerd rondgelopen maar Jansen heeft hem direct belangrijk gemaakt en ze lopen samen lachend naar het trainingsveld. Kijk voor de gein even naar de docu van Feyenoord, dan zie je hoe Advocaat vakkundig de hele sfeer in een team naar de klote helpt door publiekelijk jeugdspelers en eigen spelers af te maken. Met als gevolg allerlei eilandjes in de selectie en ruzie over tactiek en continu spanningen en slechte resultaten.

Advocaat is vast erg leuk in interviews maar valt in die docu volledig door de mand. Hij komt alleen maar met open deuren (vechten mannen!) en negatieve motivaties (iedereen lacht ons uit). Echt een staaltje Middeleeuws leiderschap. Je kan ook rustig en genuanceerd een groep leiden en spelers mede verantwoordelijk maken, past veel beter bij een jonge spelersgroep. Je moet er niet aan denken dat er een type Buijs bij AZ komt.

En ja, als Jansen dit jaar 8e wordt en er geen speler beter is geworden dan moet je verder kijken, maar geef die man een eerlijke kans. Hij deed het vorig jaar namelijk aantoonbaar beter met exact dezelfde spelers dan de 'geweldenaar' Slot. Diezelfde Slot die nu met 4 topaankopen nog steeds kansloos van Utrecht verliest (tactisch wondertje hoor!).
Deels eens alleen zoals eerder gezegd noemt niemand Advocaat hier. Ook de vergelijking met Arne Slot vind ik kant nog wat raken, de man heeft wel de hele basis neergezet in spelopvatting en tactiek waar Jansen makkelijk op door kon teren. Daarnaast kan je niet stellen dat Jansen het seizoen beter heeft afgemaakt dan Slot zou doen, wie weet had hij het wel beter gedaan. Ook dat Feyenoord een keer gelijk heeft gespeeld tegen Utrecht zeg je niks mee. Slot heeft wel weer van een absoluut bagger team na jaren weer iets kunnen maken wat een stuk frisser oogt met herkenbaarheid en betere resultaten haalt tot nu toe dan ze deden met zijn voorgangers.

Het is geen TED talk en ook geen cabaret, maar je mag toch verwachten dat een coach meer kan zeggen dan; “het lukte niet om te scoren, dat moet beter. Ik heb tegen ze gezegd”. Je staat daar en spreekt de achterban toe, welke supporter put daar nou vertrouwen uit?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Daarnaast is dat hij Gudmundsson doodleuk wissel zet voor minkukels als De Wit en vriendje Aboukhlal natuurlijk hem keihard aan te rekenen. Vandaag tegen Randers weer goed zichtbaar hoe ontzettend belangrijk het is om zo een voetballer in je team te hebben, hele elftal loop 40% soepeler.
Daarnaast ook zo de Evjen situatie ook compleet missmanaged.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

John van den Brom 2.0, maar dan zonder het geluk aan zijn reet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Jansen out.
.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik ben na vandaag ook om. Jansen is wat mij betreft tactisch (nog) niet ver genoeg om ons team -wat ik gewoon goede kwaliteiten vind hebben- te leiden naar een goed geoliede machine.
Bij Slot zag je meteen het spel veranderen (ook toen hij als assistent kwam en Brom nog hoofdcoach was) maar bij Jansen zie je gewoon te weinig patronen en tactische omschakelingen (en wissels) waar ik vertrouwen in heb.
Helaas zou ik niet kunnen zeggen wie er wél beter is op het moment, dus hem ontslaan is misschien niet de beste optie.
Misschien sjors Ultee van Fortuna een idee.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Deze man is gewoon totaal ongeschikt om een elftal te leiden op dit niveau. Vriendjespolitiek en idiote wissels. Geef hem snel een zakje geld mee en stel een serieuze coach aan.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 16 sep 2021, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Slechte beurt vandaag. Karlsson was echt heel slecht en mocht blijven staan, i.t.t. Gudmondsson en Pavlidis.

Achterin moet Beukema er nu ook in, die andere 3 bakken er helemaal niets van.

Jansen krijgt dat statische opbouwen om het opbouwen er ook nog niet uit, mateloos irritant.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Het gaat niet eens om tactiek, je hoeft alleen maar de juiste 11 op te stellen en je presteert al beter dan hij nu doet.

Hoe presteer je het als trainer om Gudmundsson en Clasie er uit te halen en Karlsson en de Wit te laten staan??????????

Dan sta je op een gegeven moment met De Wit, Karlsson, Abouhklal in het veld, schiet mij maar lek.


Gudmundsson: Man of the match - doei jij wordt gewisseld want vriendje Aboukhlal wil ik geen ruzie mee.

Karlsson - Nog nooit iemand zo slecht in een wedstrijd zien zitten - Hey jij mag de wedstrijd uitspelen!

Logica is gigantisch ver te zoeken!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 16 sep 2021, 21:00 Logica is gigantisch ver te zoeken!
Wat meer logisch zou zijn geweest is als je al die kansen op telt, dat er minstens 3 a 4 keer zou moeten zijn gescoord.
Liep er daar maar eentje voorin van, die wel het netje kon vinden maar helaas hebben we die schijnbaar niet in deze selectie en moet je onderhand toch eens bij jong gaan rond snuffelen of daar nog scorend vermogen rondloopt. En dat met weer 50 miljoen op de bank, kan Jansen natuurlijk niet zoveel aan doen dat deze spelers de mooiste kansen blijven missen in een combinatiespel wat nog eens niet zo slecht is.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 16 sep 2021, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Vorig seizoen had hij geen plan B

Nu heeft hij wel een plan B. Dit plan is het best te omschrijven als sabotage.
Wie goed speelt moet eruit en lange ballen op spelers van 1 meter 60.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Oprotten.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

SchoorlAZ schreef: 16 sep 2021, 20:56 Helaas zou ik niet kunnen zeggen wie er wél beter is op het moment
Martens.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Toch kan je ook stellen dat Jansen, welke 11 hij ook opstelt, altijd een paar zeer zwakke spelers op moet stellen. Of je nou Aboukhlal, Pavlidis, Evjen, Poku of Karlsson opstelt, ze bakken er allemaal weinig van momenteel.

Wat je hem wel kan verwijten is dat hij Beukema niet opstelt. De enige die aanvallenden verdedigend kan koppen, en die stel je niet op tegen een team dat alleen door de lucht gevaarlijk kan worden. Durf wel te beweren dat je vandaag niet had verloren met hem erbij.
Hup AZ.
Gesloten