Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het zou een schande zijn om je beste voetballer (Karlsson) op te offeren voor een idioot systeem met 3 trage houthakkers centraal achterin.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Is dat VI PRO interview met Simon Zwartkruis nog de moeite waard?
Pascal Jansen: 'Je ego moet op plek 1.275 staan'
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wordt wel de echte vuurdoop voor Jansen dit jaar;
- Hij zal vermoedelijk moeten gaan kiezen tussen Gudmondson en de Wit. En beide spelers gaan muiten als zij worden gepasseerd, dat weet je nu al.
- Hij heeft eigenlijk te maken met een onevenwichtige achterhoede. 4 basiswaardige CV's maar op de backs is, zeker als Wijndal weggaat, zeer karig. In de voorbereiding moet hij al noodoplossingen bedenken als Oosting en de 3-5-2 formatie. Beide weinig succesvol vooralsnog. Iedere week zitten er dus ook twee basiswaardige centrale verdedigers op de bank. Niet ideaal.
- Met het vertrek van Koopmeiners en Wijndal verdwijnen belangrijke jongens in de hiërarchie.
- PSV en ajax hebben weer met miljoenen gesmeten en zijn op papier minder kwetsbaar dan vorige jaren.

De indruk die ik uit de voorbereiding heb is op zich prima, maar het moet er straks voor het echie natuurlijk ook wel uitkomen.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 01 aug 2021, 19:02 Wordt wel de echte vuurdoop voor Jansen dit jaar;
- Hij zal vermoedelijk moeten gaan kiezen tussen Gudmondson en de Wit. En beide spelers gaan muiten als zij worden gepasseerd, dat weet je nu al.
- Hij heeft eigenlijk te maken met een onevenwichtige achterhoede. 4 basiswaardige CV's maar op de backs is, zeker als Wijndal weggaat, zeer karig. In de voorbereiding moet hij al noodoplossingen bedenken als Oosting en de 3-5-2 formatie. Beide weinig succesvol vooralsnog. Iedere week zitten er dus ook twee basiswaardige centrale verdedigers op de bank. Niet ideaal.
- Met het vertrek van Koopmeiners en Wijndal verdwijnen belangrijke jongens in de hiërarchie.
- PSV en ajax hebben weer met miljoenen gesmeten en zijn op papier minder kwetsbaar dan vorige jaren.

De indruk die ik uit de voorbereiding heb is op zich prima, maar het moet er straks voor het echie natuurlijk ook wel uitkomen.
Die 1e keus is simpel: Wil je een voetballer op 10 (Gudmundsson) of een houthakker (De Wit). Ik zou altijd voor de voetballer kiezen en ik hoop Jansen ook.

Er gaan zoveel basisspelers weg en er komt zoveel geld binnen, dat Jansen van Max een paar waardige vervangers mag verwachten. Dat is ook de taak van de hoofdtrainer om daarover met de TD te communiceren.

Mijn grootste zorg is de spits positie (hoe gaat Pavlidis het doen).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

hihacorner schreef: 28 jul 2021, 09:12 Is dat VI PRO interview met Simon Zwartkruis nog de moeite waard?
Hij heeft een bijzonder levensverhaal, loodste AZ na het ontslag van Arne Slot van de zevende naar de derde plaats en staat nu voor zijn eerste volledige seizoen als hoofdtrainer in de Eredivisie. Ruim baan voor Pascal Jansen (48).

U wilt nog steeds de beste trainer ter wereld worden?
‘Dat heb ik ooit opgeschreven in een schriftje, toen ik als jongeling aan de trainersopleiding begon. Heb ik altijd gehad, dat formuleren van doelstellingen voor mezelf. Later las ik dat Ruud van Nistelrooy ook zo’n soort schrift bijhield. En Marco van Basten. Ieder op zijn eigen manier.’
Wat stond er nog meer in uw schriftje?
‘Dat ik vóór mijn 35ste mijn diploma Coach Betaald Voetbal wilde halen. Vraag me niet waarom. Dat had ik in mijn hoofd, zonder dat ik een verleden in het profvoetbal heb. Terwijl het in die tijd al heel lastig was überhaupt te worden toegelaten op die cursus. Toen ik 24 jaar was, mocht ik op een toelatingsdag van de KNVB komen. Mijn zogeheten voetbalgesprek had ik met Hans Dorjee én Rinus Michels. Dat koester ik tot op de dag van vandaag. Ook al werd ik na die dag niet toegelaten tot de cursus.’
Waarom niet?
‘Ik was nog te veel een schoolbankcoach en moest praktijkervaring gaan opdoen. Het liefst met een senior-coach bij een buitenlandse club. In 1998 kreeg ik een geweldige kans. Terwijl we elkaar niet kenden, mocht ik met Rinus Israel mee naar de Verenigde Arabische Emiraten. Jan Reker, hoofd van de Coaches Betaald Voetbal destijds, had goede dingen over mij gehoord als jeugdtrainer van Haarlem. Hij koppelde me aan Rinus. Haarlem wilde me niet laten gaan, waarna ik een arbitragezaak begon. Om onder mijn Haarlem-contractje van 1.000 gulden per maand uit te komen, moest ik 15.000 gulden betalen. Plus 10.000 aan proceskosten. De Arabieren hebben de helft betaald, de andere helft werd in delen van mijn salaris ingehouden. Later ontdekte ik wat mijn grootste winst was na deze ervaring: geestelijke onafhankelijkheid.’
Bij veel trainers en spelers komt dat pas ná financiële onafhankelijkheid.
‘Bij was het andersom. Al ben ik nog steeds niet financieel onafhankelijk. Maar dat vind ik dus niet het belangrijkste. Ik had de tijd met Rinus nooit willen missen, dat was zeer eervol en leerzaam. Ik zal onze eerste ontmoeting nooit vergeten. Hij dacht dat ik een nieuwe speler was. Ha, dat krijg je als je zo jong het trainersvak ingaat. Na die twee jaar ben ik bij Vitesse in de jeugdopleiding gaan werken. En toen werd ik eindelijk aangenomen op de hoogste cursus.’
Was u als jeugdspeler net zo ambitieus?
‘Absoluut. Maar door een zware knieblessure is er weinig van terechtgekomen. Als kind droomde ik van spelen in de Europese top. Als C-junior van ZVV ben ik naar een Open Dag van ajax in De Meer gegaan. Mijn moeder wist nergens van. Na een partijspel op de parkeerplaats riep Sjaak Swart me, hij wilde weten wie ik was. Daarna ben ik twee keer uitgenodigd voor een oefenwedstrijd. Na die tweede kreeg ik van Tonny Bruins Slot een overschrijvingsformulier. Pas toen ik daarmee thuiskwam, vertelde ik mijn moeder wat er allemaal was gebeurd.’
'Mijn moeder en ik zijn eigenzinnig, ambitieus en we kennen geen angst'
Recht op het doel af: dat lijkt me een overeenkomst tussen u en uw moeder, die bekend werd als zangeres van Spooky and Sue?
‘Absoluut. We zijn allebei eigenzinnig, ambitieus en we kennen geen angst. Mijn moeder is op zestienjarige leeftijd in haar eentje vanuit Engeland naar Nederland gekomen. Om op te treden in de musical Hair. Dan heb je lef.’
Wat zijn uw herinneringen aan haar tijd als succesvol zangeres?
‘Ik kan me een optreden herinneren waarbij ik achter de coulissen werd bewaakt door drie bouviers. Zodat ik ongestoord kon slapen. Mijn moeder nam me overal mee naartoe. Toen ik acht jaar was, gingen mijn ouders uit elkaar, dus het was ook uit praktisch oogpunt dat ze me meenam. Ik besef dat het een ongebruikelijke jeugd was, maar ik vond het prachtig allemaal. Een vaderfiguur heb ik nooit gemist, het is zoals het is. Een jaar of veertien na zijn vertrek heb ik geprobeerd het contact te herstellen. Maar ik vond niet waarnaar ik op zoek was. Daarbij is het gebleven. Dus als ik aan vroeger denk, is dat gerelateerd aan mijn moeder. Haar liefdevolle zorgen en de passie waarmee ze haar zangcarrière invulde. Ze treedt nog altijd op, is afgestuurd danspedagoge, leraar drama en dans, en heeft haar eigen muziekschool in Bussum. Geweldig vind ik dat.’
In interviews en langs de lijn straalt u kalmte uit. Bewust?
‘Nee, dat is wie ik ben. Iedere coach doet het op zijn eigen manier. Ik vind Mauricio Pochettino een interessante trainer. Niet alleen om hoe hij zijn ploegen laat spelen, ook vanwege zijn rustige uitstraling. Hij oogt als een bedachtzaam persoon en lijkt goed met zijn spelers te zijn. Daarin herken ik iets van mezelf. Ik ben zacht in de relatie met spelers, maar spijkerhard op de inhoud. Dat kan prima samengaan. Ik geloof in het creëren van relaties met mensen. Op basis van duidelijkheid en wederzijds respect. In dat opzicht heb ik in de Emiraten veel geleerd. We hadden daar te maken met Arabische voetballers die geen noodzaak voelden zichzelf dagelijks te ontwikkelen als speler. Die moet je toch zien te raken, in beweging zien te krijgen. Dan kun je langs de kant gaan staan schreeuwen óf investeren in je relatie met spelers. Ik heb dat laatste gedaan en het werkte. Dat was een eye-opener voor mij.’
Hoe past u dat toe bij AZ?
‘Tijdens ons trainingskamp in Epe heb ik onlangs mijn spelers nog eens voorgehouden hoe ik graag met mensen omga. Welke cultuur ik wil creëren, met een bijdrage van iedereen. De kern is dat het team bij iedereen op plek 1, 2 en 3 staan. En je ego op plaats 1.275. Iedereen in de selectie en de staf moet zich daaraan committeren. Iedereen heeft zijn eigen karakter en achtergrond, daar hou ik rekening mee. Zolang de overeenkomst is dat we sámen willen presteren.’
U was amper hoofdtrainer of u zette Albert Gudmundsson een week terug naar Jong AZ, omdat hij niet goed omging met zijn toenmalige reserverol. Vindt u dat lastige gesprekken?
‘Helemaal niet. Dat is wat ik bedoel met keihard op de inhoud oordelen. Ik heb in de jeugd van PSV jarenlang met Appie gewerkt. Maar als ik ontevreden ben over iemand, dan tellen dat soort sentimenten niet. Ik deed het ook niet om de groep meteen even te laten zien dat ik hard kan ingrijpen. Dat zou heel slecht zijn. Dan zou ik over de rug van een speler mijn eigen ego een boost willen geven. Het was een specifiek geval waarbij ik vond dat ik moest optreden. Hij heeft het daarna heel goed opgepakt en veel minuten gespeeld.’
U heeft een brede achtergrond, met allerlei functies bij diverse clubs. Wat zijn daarvan de voor- en nadelen?
‘Het voordeel is dat ik veel ervaring heb met verschillende mensen en situaties. Want het werken als hoofd opleiding is bijvoorbeeld heel erg divers. Van het contracteren van jeugdspelers tot gesprekken voeren met ouders en het ontwikkelen van talenten. Bij Vitesse werkten we vanwege geldgebrek met een heel klein groepje. Daar ben ik een duizendpoot geworden. Bij PSV heb ik dat werk vijf jaar mogen doen in een absolute topsportomgeving, inclusief het coachen van Jong PSV. Het nadeel had kunnen zijn dat ik het stempel van opleider had gekregen. Terwijl ik als hoofdtrainer grote ambities heb.’
Voelden de maanden tussen het opvolgen van Arne Slot en uw contractverlenging als hoofdcoach als een examen?
‘Dat niet. Ik ben erin gestapt om de club te helpen, ben hard aan de slag gegaan en heb intussen rustig afgewacht tot de directie de balans met me ging opmaken. Het begin was duidelijk niet goed: meteen na het vertrek van Arne verloren we van FC Groningen en vlogen we uit de Europa League. Ik slaap altijd heerlijk, maar na de nederlaag tegen Rijeka heb ik wakker gelegen. Die nacht heb ik op mijn hotelkamer de emoties terzijde geschoven en ben nuchter gaan analyseren. Wat betekent dit? Wat zijn de komende tijd de prioriteiten? Hoe gaan we dit weer de goede kant op krijgen? Allemaal vragen die ik voor mezelf beantwoord wilde hebben. Een paar uur later bij het ontbijt heb ik de spelers en staf verteld hoe we verder zouden gaan.’
'Ik zag een groep met enorm veel kwaliteiten en potentie, maar de overtuiging dat je het sámen moet doen was niet sterk genoeg'
Wat was de moraal van uw verhaal?
‘Het was doodstil in de ontbijtzaal. Ik heb duidelijk gemaakt dat het committeren aan ons plan geen wens was, maar een eis. Ik had lichaamstaal gezien en een manier van omgaan met elkaar die me niet beviel. Ik zag een groep met enorm veel kwaliteiten en potentie, maar de overtuiging dat je het sámen moet doen was niet sterk genoeg. Ego’s leken belangrijker dan het team. Ik was ervan overtuigd dat we daarin nog heel veel progressie konden boeken. AZ en ook ikzelf staan juist voor samen presteren. Dat is een van de redenen waarom me ik vanaf dag één bij deze club op mijn plek voelde.’
Waaraan moet volgens u een ploeg van Pascal Jansen te herkennen zijn?
‘Zoals we na de slechte eerste week zijn gaan spelen. Volgens de spelprincipes die inmiddels wel bekend zijn: met dynamiek, hoog druk zetten, gevarieerd aanvallen en een goede verdedigende organisatie.’
Heeft u op het EK nog interessante ontwikkelingen gezien?
‘Het meest interessant vond ik de teams die met drie centrale verdedigers speelden, met backs die zowel laag als naast de twee controleurs konden spelen. Dat geeft de buitenspelers een bepaalde vrijheid, in de halfspaces. En een spits die diep blijft. Zoals Engeland het invulde. Dan kijk ik of daar aspecten tussen zitten waar wij iets mee kunnen.’
En?
‘Vorig seizoen hebben wij één keer ons systeem aangepast. Uit tegen Vitesse speelden we met een blok van drie achterin. De bedoeling was dat onze backs naast de controleurs kwamen te spelen. Dan kom je in balbezit uit op 3-4-3. We verloren die wedstrijd en dan komt er kritiek. Ik heb het later met Louis van Gaal over deze speelwijze gehad. Zeker als je een tegenstander hebt die zelf 5-3-2 speelt, blijft het een goede optie. Ook tegen sterke ploegen, zoals je die mogelijk in Europa tegenkomt. Vandaar dat we het in de voorbereiding een paar keer hebben geoefend. Zodat we, indien nodig, flexibel kunnen zijn in de manier van spelen.’
Van Gaal is tegenwoordig zelfs een verklaard liefhebber van 5-3-2.
‘Daarin ga ik voor een groot deel met Louis mee. Maar persoonlijk vind ik het een groot verschil of je dit systeem met twee of drie aanvallers invult. De Engelsen deden het met drie man voorin, dat sprak me erg aan.’
'Joop Brand zie ik als mijn voetbalvader'
Wie zijn uw klankborden op voetbalgebied?
‘Een heel bijzonder persoon voor mij, al jaren, is Joop Brand. Die zie ik als mijn voetbalvader. Hij heeft me als jeugdspeler naar AZ gehaald, nadat ik bij ajax niet meer verder mocht. Later werd hij mijn jeugdtrainer, op het CIOS was hij mijn docent. We zijn elkaar altijd blijven volgen. Verder is Fulco van Kooperen heel belangrijk voor me. Hij is niet alleen mijn zaakwaarnemer, maar ook een goede vriend. Bart Baving, ook een zaakwaarnemer, is mijn bloedgabber. We zeggen altijd tegen elkaar dat we brothers from another mother zijn. En Steven Bergwijn senior is een heel goede vriend. Deze mensen behoren tot mijn eerste kring, met wie ik goed kan sparren.’
Wat is dit seizoen uw doelstelling?
‘Vanuit de club is het helder: een plek bij de eerste vier en plaatsing voor Europees voetbal. Zelf zeg ik dat we het beter moeten doen dan vorig jaar. Dan doel ik niet alleen op het puntentotaal of de stand op de ranglijst. We hebben vorig seizoen veel te veel tegengoals gehad. Dat wordt een mooie uitdaging: nog meer scoren dan vorig seizoen en tegelijkertijd aanzienlijk minder doelpunten incasseren.’
Hoe verwerkt u dat in trainingen?
‘We zijn deze voorbereiding veel bezig met verdedigende spelhervattingen. Want een fors percentage van onze tegengoals kwam daaruit voort. Daarnaast werken we aan bescherming tijdens onze aanvallen. We hebben een speelstijl die veel ruimte in de rug met zich meebrengt. Dat past bij AZ en de manier waarop wij spelers ontwikkelen. Daar hoort óók een goede velbezetting en scherpte bij als we de bal níét hebben.’
Wat is de impact van het vertrek van Calvin Stengs naar OGC Nice?
‘We zijn een heel goede speler kwijtgeraakt. Ruim anderhalf jaar geleden hebben we Hakon Evjen al aangetrokken als een van de kandidaten, voor het moment dat Stengs ging vertrekken. Hakon zit nog niet op het niveau van Calvin en dat is niet vreemd. Maar hij doet het goed in deze voorbereiding. Je ziet dat Hakon zijn kans ruikt, hij beseft dat dit hét moment is om zichzelf te presenteren. Hij krijgt nu volop de ruimte om te vechten voor die plek. Qua type speler komt Hakon het dichtst bij Calvin de buurt. Maar Zakaria Aboukhlal kan daar ook spelen, Ernest Poku laat goede dingen zien, Gudmundsson zou er kunnen spelen. Kortom, er wacht een boeiende strijd voor die positie.’
Hoe gaat u om met een speler als Teun Koopmeiners, die eerlijk toegeeft met zijn hoofd bij een toekomst elders te zijn?
‘Dat doen we op een verantwoorde manier. Zolang Teun speler van AZ is, draait hij ons programma. Hetzelfde geldt voor Myron Boadu. Dit zijn jongens bij wie het een en ander rommelt. Maar we werken met ze volgens de bestaande plannen.’
Vreest u een leegloop?
‘Ik focus me op het hier en nu. Dat zeg ik niet om van deze vraag af te zijn, zo sta ik er echt in. Ik vrees niet zo snel. Wat prettig is: AZ heeft de positie en status verworven dat we niet zomaar spelers laten gaan. Zo hóórt dat ook bij een topclub. We hebben hoge ambities en daar heb je goede spelers voor nodig. Dus als er iemand vertrekt, ben je als club aan je stand verplicht voor goede vervanging te zorgen. In eigen huis of op de transfermarkt.’
In hoeverre bent u betrokken bij het transferbeleid?
‘De afspraken bij AZ zijn heel duidelijk, bij iedere trainer. Ik heb een adviserende rol bij transfers, maar geen beslissende stem. Dat snap ik volledig. Je kunt geen technisch beleid maken op de mening van een trainer.’
AZ wil structureel bovenin meedraaien en Europees spelen. Hoe realistisch is dat met een transferbudget van maximaal drie miljoen euro per aankoop?
‘We geloven in onze aanpak. Met een belangrijke rol voor de opleiding en gerichte aankopen. Die hoeven niet altijd duur te zijn. Kijk naar de ervaring en kwaliteit die Bruno Martins Indi en Jordy Clasie inbrengen. Hoe Fredrik Midtsjø zich tot een dragende speler heeft ontwikkeld. Hoe goed Jesper Karlsson is gescout. AZ laat al jaren zien dat we bovenin kunnen eindigen. Dus het werkt zoals we het hier doen. Zonder dat we tevreden daarnaar zitten te kijken. Bij deze club is iedereen dagelijks bezig met verbetering. En dat heeft aantoonbaar vooruitgang opgeleverd.’
Vanuit de opleiding is er na de laatste lichting al een tijdje niemand doorgebroken. Waarom kregen nieuwe talenten vorig seizoen niet vaker speeltijd?
‘In mijn beleving waren er weinig momenten waarop de wedstrijd het toeliet. We hebben weinig duels in een vroeg stadium beslist. Ik zal de eerste zijn om talenten die zich goed ontwikkelen te belonen met speeltijd in het eerste. Zodra dat op een goede manier kan. Vergeet niet dat er ook bij AZ gewoon moet worden gewonnen. Binnen dat spanningsveld maak ik mijn keuzes.’
Tot slot een dilemma: op een lelijke manier resultaat halen of sterven in schoonheid?
‘Ha, dat was letterlijk een vraag op de testdag van de CBV-cursus. Ik ga nu hetzelfde antwoorden als toen. In topsport gaat het altijd om winnen. In het kader van die cursus heb ik stage gelopen bij Manchester United. Alex Ferguson heeft me dingen geleerd die ik altijd met me zal meedragen. Hij vertelde over het belang van tijdig je selectie verversen. En hij drukte me op het hart nooit te innig met je spelers te worden: “Never fall in love with your players”. Want daardoor wordt je blik op hun ontwikkeling vertroebeld. En hij zei: “Schakel je emoties uit als je een harde beslissingen moet nemen”. Alles met hetzelfde doel, aan het eind van de dag: winnen.’
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Prima interview, dank voor het plaatsen.

Bart Baving is trouwens de zaakwaarnemer van Teun, en zo noemt hij wel meer interessante namen. Derksen nam eerder al wat negatieve woorden terug nadat hij door Joop Brand was gecorrigeerd. Zo'n netwerk kan toch helpen om de druk van buitenaf laag te houden als er een vormdipje optreedt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Goed interview, zeer interessant.

Dank je voor het plaatsen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 02 aug 2021, 10:15 Vanuit de opleiding is er na de laatste lichting al een tijdje niemand doorgebroken. Waarom kregen nieuwe talenten vorig seizoen niet vaker speeltijd?
‘In mijn beleving waren er weinig momenten waarop de wedstrijd het toeliet. We hebben weinig duels in een vroeg stadium beslist. Ik zal de eerste zijn om talenten die zich goed ontwikkelen te belonen met speeltijd in het eerste. Zodra dat op een goede manier kan. Vergeet niet dat er ook bij AZ gewoon moet worden gewonnen. Binnen dat spanningsveld maak ik mijn keuzes.’
Tot nog toe een prima coach voor AZ, maar dit vind ik wel wat zwak van hem. Er zijn genoeg mogelijkheden geweest om meer talenten in te laten vallen en ook eerder dan pas in de 82e minuut ofzo.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

multatuli schreef: 02 aug 2021, 13:23 Tot nog toe een prima coach voor AZ, maar dit vind ik wel wat zwak van hem. Er zijn genoeg mogelijkheden geweest om meer talenten in te laten vallen en ook eerder dan pas in de 82e minuut ofzo.
Inderdaad. Zo had het bij Sparta - AZ in de rust al gekund :wink:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Perry schreef: 02 aug 2021, 13:41 Inderdaad. Zo had het bij Sparta - AZ in de rust al gekund :wink:
Inderdaad. Als hij in de rust Hobie Verhulst had ingebracht, hadden we die wedstrijd makkelijk gewonnen 8)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 02 aug 2021, 13:23 Tot nog toe een prima coach voor AZ, maar dit vind ik wel wat zwak van hem. Er zijn genoeg mogelijkheden geweest om meer talenten in te laten vallen en ook eerder dan pas in de 82e minuut ofzo.
Dit jaar moeten diezelfde spelers veel ontstane gaten gaan invullen op de bank of zelfs basisspeler bij enkele afwezigheid. Beetje merkwaardig dat hij ze vorig seizoen dus (nog) een risicio vond om in te laten vallen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 02 aug 2021, 15:21 Dit jaar moeten diezelfde spelers veel ontstane gaten gaan invullen op de bank of zelfs basisspeler bij enkele afwezigheid. Beetje merkwaardig dat hij ze vorig seizoen dus (nog) een risicio vond om in te laten vallen.
Precies. Vorig seizoen had hij al uit kunnen testen hoe goed cq hoe ver die spelers zijn om al als volwaardige vervangers op de bank plaats te kunnen nemen. Nu ga je met een paar spelers bijna blind de competitie in (zoals Peer Koopmeiners, Taabouni, etc).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eens met jullie commentaar op die opmerking.
Verder moet ik zeggen: een prima vent, een waardige opvolger van Slot.
Gek he: elke keer als ik Slot nu zie denk ik “vervelend net iets te dik irritant ambitieus ajax-mannetje ben je!” (Ja, hij is naar Feyenoord, ik weet het 😉)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Na het zien van de wedstrijd tegen Torino heb ik nog steeds geen enkel idee van de ideeen over de uit te voeren speelwijze van de trainer. Er zit veel voetbal in deze selectie, dat geeft vertrouwen, maar met de beginopstelling , zoals die gisteren was , valt niet op te maken wat Jansen nou wil. Waarom niet Pavlidis vanaf het begin in de spits en Gudmundsson daar achter? Waarom altijd beginnen met de zeer matige Aboukhlal? Waarom Beukema niet vanaf de start er in om uren te maken ? Volgens mij kan je met dit elftal , met ook nog eens een heel goede Reijnders heel ver komen, maar dan moet je wel al deze spelers vanaf de eerste minuut samen laten spelen.
Volgend jaar april weten we meer
Evjen fan
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:16

Misschien was dit wel de beoogde basisopstelling, indien T. Koopmeiners deze week vertrekt, tegen RKC.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Evjen fan schreef: 09 aug 2021, 08:16 Misschien was dit wel de beoogde basisopstelling, indien T. Koopmeiners deze week vertrekt, tegen RKC.
Misschien moet je zelfs nog verder kijken. Dit zou de opstelling tegen Celtic kunnen zijn. Geen vaste centrumspits, maar lopende mensen op de flanken en vanuit het middenveld die achter de verdediging van de Schotten opduiken. Alles in het teken van die eerste twee wedstrijden om EL en het geld!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

ForzAZ schreef: 09 aug 2021, 11:41 Misschien moet je zelfs nog verder kijken. Dit zou de opstelling tegen Celtic kunnen zijn. Geen vaste centrumspits, maar lopende mensen op de flanken en vanuit het middenveld die achter de verdediging van de Schotten opduiken. Alles in het teken van die eerste twee wedstrijden om EL en het geld!
Die twee wedstrijden in de PO van de Europa League zijn inderdaad meteen bepalend (en superbelangrijk, financieel en sportief gezien).

Zou wel een paar aanpassingen doen.

Hatzidiakos voor Letschert
Pavlidis voor Clasie (en Gudmundsson naar 10)

Dan heb ik er wel vertrouwen in.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik heb de wedstrijd tegen Torino even gemist. Begrijp ik nu dat Clasie op 10 stond??
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 10 aug 2021, 07:54 Ik heb de wedstrijd tegen Torino even gemist. Begrijp ik nu dat Clasie op 10 stond??
nee
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 10 aug 2021, 07:54 Ik heb de wedstrijd tegen Torino even gemist. Begrijp ik nu dat Clasie op 10 stond??
Nee Jansen had Reijnders op 10 gezet, Clasie en Midtsjo als controleurs , Gudmundsson in de spits en Pavlidis op de bank.
Gesloten