Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ferry schreef: 27 apr 2021, 05:34 Stengs en Boadu zijn geen wereldtoppers. En inmiddels voor AZ begrippen ook geen toppers meer.
Nou, dan is het nu de uitgelezen mogelijkheid dat Huiberts zo'n stelletje 'middelmatige spelers' een tijdje langer kan vastleggen, want dan zal de interesse lijkt mij ook niet overweldigend zijn met ook nog een clubs die deze spelers niet echt zullen aanspreken en verder in de anonimiteit gaan drukken. Niet goed voor AZ, niet goed voor Stengs en Boadu, niet goed voor Raiola om daar nu klappers van te maken en ik schat zo in dat Jansen ze er ook nog heel graag bij wil hebben voor het komende seizoen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 27 apr 2021, 05:34 Over dit frame: Hoe vaak hebben deze enorm goede voetballers een wedstrijd uit het niets beslist of doen kantelen?

Misschien zijn we als AZ fans ook een beetje verblind geraakt. Stengs en Boadu zijn geen wereldtoppers. En inmiddels voor AZ begrippen ook geen toppers meer.
Ik kan me alleen wat counters herinneren in topwedstrijden. Verder weinig. Maar AZ krijgt 9 van de 10 keer helemaal geen ruimte om lekker te counteren. Stengs is dan gewoon een waardeloze voetballer waar je niks aan hebt en Boadu heeft totaal geen balcontrole.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

capefear schreef: 27 apr 2021, 07:28 Ik schat zo in dat Jansen ze er ook nog heel graag bij wil hebben voor het komende seizoen.
En dan weer zo'n waardeloos seizoen draaien?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ferry schreef: 27 apr 2021, 08:06 En dan weer zo'n waardeloos seizoen draaien?
Waardeloos seizoen?? Hoe kijk je dan tegen AZ aan, wij halen geen spits van 22,5 miljoen en een buitenspeler van 12 miljoen binnen en of die nou buitengewoon beter zijn is toch maar echt de vraag. Kan me vergissen maar vorig seizoen streden we om de titel, en nu nog steeds voor plek 2.
Als het bij Wijndal, Svensson en eventueel Koopmeiners blijft, denk ik dat Jansen in zijn nopjes is.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Ferry schreef: 27 apr 2021, 08:06 En dan weer zo'n waardeloos seizoen draaien?
???????
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 27 apr 2021, 10:00 Waardeloos seizoen?? Hoe kijk je dan tegen AZ aan, wij halen geen spits van 22,5 miljoen en een buitenspeler van 12 miljoen binnen en of die nou buitengewoon beter zijn is toch maar echt de vraag. Kan me vergissen maar vorig seizoen streden we om de titel, en nu nog steeds voor plek 2.
Als het bij Wijndal, Svensson en eventueel Koopmeiners blijft, denk ik dat Jansen in zijn nopjes is.
Ten 1e overdrijf jij natuurlijk schromelijk met je spits van 22,5 miljoen. Geen idee hoeveel bijvoorbeeld die spits van VVV heeft gekost, maar dat zal zeker niet meer dan 2 miljoen zijn geweest. Met een veelscorende spits ipv Boadu hadden we gewoon voor het kampioenschap meegedaan ipv nu de 3e plaats. Zelfde geldt voor Stengs (Karlsson kostte circa 2,5 miljoen en geen 12 miljoen en is succesvoller dan Stengs). Beide talentvolle spelers die duidelijk al heel lang hun niveau van vorig seizoen (toen ze mochten debuteren bij Oranje) niet halen. Ook beide spelers laten niet zien dat zij alles geven voor AZ. Die 2 factoren samen is wat een aantal AZ supporters irriteert. Er had echt veel meer ingezeten dit seizoen. En spelers zoals bijvoorbeeld Hatzidiakos of Yuki, die alles geven voor AZ, maar op dit moment geen hoger niveau kunnen halen, kunnen er niets aan doen dat zij niet beter kunnen. Spelers met het talent van Boadu en Stengs hadden er wel meer aan kunnen doen. Wat zij dit seizoen hebben laten zien, zijn ze ook echt niet onvervangbaar, integendeel. Idrissi was vorig seizoen 1 van de belangrijkste spelers (veel belangrijker dan de andere aanvallers) en toch is hij moeiteloos vervangen door Karlsson. Uiteraard zal Jansen zeggen dat hij zijn elftal het liefst compleet houdt, maar een paar veranderingen (en dan bedoel ik niet de belangrijke spelers zoals Midtsjo, Koopmeiners of Wijndal) zouden het team juist sterker kunnen maken.

Aan Jansen om er dan weer een nieuw team van te smeden. Ik denk dat hij dat ziet als een mooie uitdaging.
Laatst gewijzigd door multatuli op 27 apr 2021, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Lecompte schreef: 27 apr 2021, 10:31???????
Ik vind dat Stengs en Boadu een waardeloos seizoen draaien.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ferry schreef: 27 apr 2021, 11:01 Ik vind dat Stengs en Boadu een waardeloos seizoen draaien.
Eens dat het te vroeg is om nu al een stap te zetten, er valt hier nog wel wat te leren.
Dan is het aan hen om zich volgend seizoen te rivaliseren en als grote jongens, met hopelijk een prijs, te vertrekken.
Huiberts blij, Jansen blij, supporters blij, Raiola blij.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 27 apr 2021, 12:47 Eens dat het te vroeg is om nu al een stap te zetten, er valt hier nog wel wat te leren.
Dan is het aan hen om zich volgend seizoen te rivaliseren en als grote jongens, met hopelijk een prijs, te vertrekken.
Huiberts blij, Jansen blij, supporters blij, Raiola blij.
Bedoel je niet revancheren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 27 apr 2021, 16:42 Bedoel je niet revancheren?
Ik zie het nu ook, je hebt helemaal gelijk.
Laat die twee zich maar 'revancheren' op dit voor hen mindere seizoen.
Denk dat die jongens genoeg zelfkennis hebben dat het nog even iets te vroeg komt om de stap te zetten.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 27 apr 2021, 05:34 Over dit frame: Hoe vaak hebben deze enorm goede voetballers een wedstrijd uit het niets beslist of doen kantelen?

Misschien zijn we als AZ fans ook een beetje verblind geraakt. Stengs en Boadu zijn geen wereldtoppers. En inmiddels voor AZ begrippen ook geen toppers meer.
Het frame is dat ze opgesteld worden vanwege afspraken Raiola.
Dat ze in te weinig wedstrijden (met name voor de winterstop bij Myron) hun bijzondere kwaliteiten hebben laten zien en te wisselvallig spelen is ook geen discussie
dat die wisselvalligheid teleurstellend en voor sommigen zelfs een enorme bron van frustratie is, is ook duidelijk

ik hoop dat AZ ze nog een jaar kan houden en dat ze (na een normaal seizoen) ons komend seizoen veel vaker in vervoering mogen brengen
Mochten anderen (Evjen bv) in de tussentijd laten zien dat ze net zo goed of nog beter zijn, dan zal Pascal die ongetwijfeld gebruiken om Myron & Calvin "extra te prikkelen"
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 28 apr 2021, 11:13 Mochten anderen (Evjen bv) in de tussentijd laten zien dat ze net zo goed of nog beter zijn, dan zal Pascal die ongetwijfeld gebruiken om Myron & Calvin "extra te prikkelen"
Maar dat gebeurt dus niet. Als ik kijk naar de Eredivisie: Boadu is onder Jansen niet eerder gewisseld dan de 75e minuut (1x). Vaak is het de 80e, 83e of 88e minuut. Stengs is nog nooit (!) gewisseld door Jansen in de Eredivisie. Stengs scoorde vier keer en gaf vier keer een assist in die potjes.
Een speler als Karlsson is 18x (!) gewisseld sinds Jansen (6 goals en 6 assists).
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

multatuli schreef: 27 apr 2021, 10:47 Geen idee hoeveel bijvoorbeeld die spits van VVV heeft gekost, maar dat zal zeker niet meer dan 2 miljoen zijn geweest.
Zo'n spits van VVV hebben we al eens geprobeerd, Bjorn Johnson vergeten? Die spits van VVV is echt niet zo geweldig hoor. Het complete team speelt gericht op die spits. Terwijl AZ niet volledig gericht is op Boadu, Na ajax heeft AZ ook het meest gescoord van alle teams. In potentie is Boadu gewoon een goede spits, alleen dit seizoen laat hij het te weinig zien. Dat we nu derde staan is nog een wonder, we hebben in de eerste vijf wedstrijden van het seizoen onwijs veel punten laten liggen. Aan doelpunten in die wedstrijd geen gebrek. Het was een mentaliteitsprobleem met verkeerde tactische keuzes van de trainer.
"One swallow does not make a summer"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 28 apr 2021, 11:13 Het frame is dat ze opgesteld worden vanwege afspraken Raiola.
Dat ze in te weinig wedstrijden (met name voor de winterstop bij Myron) hun bijzondere kwaliteiten hebben laten zien en te wisselvallig spelen is ook geen discussie
dat die wisselvalligheid teleurstellend en voor sommigen zelfs een enorme bron van frustratie is, is ook duidelijk

ik hoop dat AZ ze nog een jaar kan houden en dat ze (na een normaal seizoen) ons komend seizoen veel vaker in vervoering mogen brengen
Mochten anderen (Evjen bv) in de tussentijd laten zien dat ze net zo goed of nog beter zijn, dan zal Pascal die ongetwijfeld gebruiken om Myron & Calvin "extra te prikkelen"

Het is toch duidelijk dat AZ die twee geforceerd altijd laat spelen. Of Raiola daar nu wel of niet achter zit vind ik niet eens zo interessant. Het leek eerst nog een poging om ze in de etalage te zetten, maar dat heeft hopeloos gefaald. Al moet je ieder bod serieus overwegen. Groot gedeelte van hun prijskaartje is gebasseerd op "potentie". Je kunt je onderhand serieus afvragen of dat er ooit nog uit gaat komen. Zeker als je het over het niveau hebt wat 20miljoen+ waard moet zijn. Juist door ze nooit te wisselen blijven die 2 slappe zakken die nooit een duel winnen. En de rest van de groep die wel wordt gewisseld denkt de volgende keer ook, waarom zou ik wel een stapje harder zetten. Je zag toch nu al die splitsing in de groep ontstaan tussen Karlsson, Gudmundsson, Druijf en Boadu & Stengs. Dat moeten we echt niet nog een seizoen hebben. Ik hoop dat Jansen dat groepsgevoel goed in de gaten houdt. Want dat is dé kracht geweest van AZ de laatste jaren. Balletje breed leggen ipv eigen succes, gaten dichtlopen voor een opkomende back die nog voorin staat, met zn allen vroeg drukzetten. Mensen onterecht voortrekken helpt daar zeker niet bij.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 28 apr 2021, 13:02 Zo'n spits van VVV hebben we al eens geprobeerd, Bjorn Johnson vergeten? Die spits van VVV is echt niet zo geweldig hoor. Het complete team speelt gericht op die spits. Terwijl AZ niet volledig gericht is op Boadu, Na ajax heeft AZ ook het meest gescoord van alle teams. In potentie is Boadu gewoon een goede spits, alleen dit seizoen laat hij het te weinig zien. Dat we nu derde staan is nog een wonder, we hebben in de eerste vijf wedstrijden van het seizoen onwijs veel punten laten liggen. Aan doelpunten in die wedstrijd geen gebrek. Het was een mentaliteitsprobleem met verkeerde tactische keuzes van de trainer.
Volgens mij bedoel je Ruud Boymans, want Bjorn Johnsen speelde bij ADO.


OT:
Weet niet wat die discussie over spelers met Jansen te maken heeft, zelfs die opmerkingen over afspraken over wissels zullen niet door Jansen gemaakt zijn (als ze al bestaan), maar door Huiberts.

Dat er geen vechtmentaliteit in deze selectie zit kan ik dan wel weer onderschrijven en dat lijkt mij ook on-topic, maar ik zou bijna zeggen dat AZ beleidsmatig vind geen behoefte te hebben aan een vechtmentaliteit (wat ik dan weer jammer vind).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 28 apr 2021, 12:59 Maar dat gebeurt dus niet. Als ik kijk naar de Eredivisie: Boadu is onder Jansen niet eerder gewisseld dan de 75e minuut (1x). Vaak is het de 80e, 83e of 88e minuut. Stengs is nog nooit (!) gewisseld door Jansen in de Eredivisie. Stengs scoorde vier keer en gaf vier keer een assist in die potjes.
Een speler als Karlsson is 18x (!) gewisseld sinds Jansen (6 goals en 6 assists).
Interessante info en lijkt me ook een goeie vraag om aan Pascal te stellen over Karlsson, maar ook over Albert / Calvin
Het aparte is dat dit soort inhoudelijke vragen (blijkbaar?) nooit gesteld worden door het journaille

Ik heb ook wel een paar keer (met name tegen Sparta) me afgevraagd waarom Albert gewisseld werd en Calvin niet
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2021, 13:50 Volgens mij bedoel je Ruud Boymans, want Bjorn Johnsen speelde bij ADO.
Hij bedoelt een veel scorende spits van een laagvlieger, niet persé een speler van VVV. In die context moet je t voorbeeld Johnsen zien, dat leek me toch niet zo moeilijk om te snappen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 28 apr 2021, 15:58 Hij bedoelt een veel scorende spits van een laagvlieger, niet persé een speler van VVV. In die context moet je t voorbeeld Johnsen zien, dat leek me toch niet zo moeilijk om te snappen.
Maar dat klopt dan ook niet.

Heracles, Almere, NEC... dat zijn nou niet bepaald topclubs. Als we wat verder terug gaan was ook Aarhus niet een gevestigde naam.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 26 apr 2021, 17:58 Dat is het frame waar een aantal forummers zich van bedient over Myron / Calvin
Er is een afspraak tussen Max en Raiola: de trainer moet ze opstellen en mag ze niet wisselen.
Dat is de enige reden waarom Pascal en hiervoor Arne ze opstellen.
Dus niet omdat het enorm goede voetballers zijn die vanuit het niets een wedstrijd kunnen beslissen / doen kantelen, maar omdat die afspraak is gemaakt tussen Max en Raiola.
Kortom: geleuter dus. Alsof er ook maar één club is waar dat soort afspraken gemaakt worden en twee trainers die zich daarvoor zouden lenen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 28 apr 2021, 15:23 Interessante info en lijkt me ook een goeie vraag om aan Pascal te stellen over Karlsson, maar ook over Albert / Calvin
Het aparte is dat dit soort inhoudelijke vragen (blijkbaar?) nooit gesteld worden door het journaille

Ik heb ook wel een paar keer (met name tegen Sparta) me afgevraagd waarom Albert gewisseld werd en Calvin niet
Karlsson is al een aantal keer uitgelegd, dat heeft te maken met het feit dat hij al een heel seizoen in de benen had voor hij naar AZ kwam. Daar zijn ze zuinig op.
Gesloten