Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Volgens mij worden Cocu, van Bronckhorst en Van Bommel meer gevreesd dan oprecht genoemd, beetje zoals De Boer eerder.
In dat geval mag je Jansen wat mij betreft ook gewoon houden.
Je moet echter wel ook kijken naar wat voor potentie andere opties kunnen bieden.


De vraag blijft gewoon of Jansen op de lange termijn spelers beter kan maken en de club kan ontwikkelen anders wordt hij gewoon John van den Brom II en dat heeft volgens mij toch tot een behoorlijke splitsing onder de fans geleid ondanks zijn prestaties (en achteraf gezien misschien wel terecht).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 16 mar 2021, 11:39
Wat wel is, het zou bijzonder wrang zijn als juist dat ene volkomen onnodige tactiekfoutje ons de tweede plek zou gaan kosten als we mogelijk op een gelijke stand zouden eindigen.
Dat is natuurlijk niet zo; er zijn legio andere wedstrijden geweest waarin we onnodig punten hebben verspeeld.
Anders kan je ook wel zeggen: door die ene blunder van Bizot, of : omdat Pantelis zijn man liet lopen, of: doordat Stengs naar een tegenstander heeft gepasst hebben we de 2e plek verspeeld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 16 mar 2021, 13:00 Dat is natuurlijk niet zo; er zijn legio andere wedstrijden geweest waarin we onnodig punten hebben verspeeld.
Anders kan je ook wel zeggen: door die ene blunder van Bizot, of : omdat Pantelis zijn man liet lopen, of: doordat Stengs naar een tegenstander heeft gepasst hebben we de 2e plek verspeeld.
Dat is toch iets anders, dat is door fouten in het veld door blunders of door een bepaald onvermogen.
Tegen Vitesse (wat een mindere selectie heeft en we doorgaans de punten van pakken) had je van je eigen kracht moeten uit gaan.
Ik zeg niet dat we Jansen hier voor moeten ophangen, maar wel dat het crue zou zijn als we juist door deze tactische misser we wellicht de tweede plek (en dus erg veel geld en concurrenten terugwerpen ) mee verspelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 16 mar 2021, 13:15 Dat is toch iets anders, dat is door fouten in het veld door blunders of door een bepaald onvermogen.
Tegen Vitesse (wat een mindere selectie heeft en we doorgaans de punten van pakken) had je van je eigen kracht moeten uit gaan.
Ik zeg niet dat we Jansen hier voor moeten ophangen, maar wel dat het crue zou zijn als we juist door deze tactische misser we wellicht de tweede plek (en dus erg veel geld en concurrenten terugwerpen ) mee verspelen.
Als we de 2e plek niet halen is het oneerlijk om dat alleen op Pascal Jansen af te schuiven. Onder Slot heeft AZ in de competitie beduidend slechter gepresteerd de 1e reeks wedstrijden. Dus heeft Slot er meer schuld aan dan Jansen als wij geen 2e worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 16 mar 2021, 13:15 Dat is toch iets anders, dat is door fouten in het veld door blunders of door een bepaald onvermogen.
Tegen Vitesse (wat een mindere selectie heeft en we doorgaans de punten van pakken) had je van je eigen kracht moeten uit gaan.
Ik zeg niet dat we Jansen hier voor moeten ophangen, maar wel dat het crue zou zijn als we juist door deze tactische misser we wellicht de tweede plek (en dus erg veel geld en concurrenten terugwerpen ) mee verspelen.
Toch niet met je eens. Je verspeelt dan zowel met de door mij genoemde fouten als door tactische blunders punten, dus kan je nog steeds niet zeggen dat het laatste dan de oorzaak van het missen van de 2e plek is.....puntenverlies is puntenverlies. Ook fouten in het veld zijn, als tactische blunders, te voorkomen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 16 mar 2021, 14:14 Als we de 2e plek niet halen is het oneerlijk om dat alleen op Pascal Jansen af te schuiven. Onder Slot heeft AZ in de competitie beduidend slechter gepresteerd de 1e reeks wedstrijden. Dus heeft Slot er meer schuld aan dan Jansen als wij geen 2e worden.
Ik zeg ook nergens dat je het enkel op Jansen moet afschuiven. Louter dat het crue is, omdat we weer in de positie zitten om de tweede plek te grijpen, maar mochten we aan de finish op een gelijk aantal punten eindigen kijk je met name naar deze onnodige misgreep om tegen een minder elftal je volkomen te hebben aangepast.
Crue is dat juist Jansen het heel aardig doet, maar juist deze wedstrijd volkomen uit de bocht vloog.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 16 mar 2021, 19:41 Ik zeg ook nergens dat je het enkel op Jansen moet afschuiven. Louter dat het crue is, omdat we weer in de positie zitten om de tweede plek te grijpen, maar mochten we aan de finish op een gelijk aantal punten eindigen kijk je met name naar deze onnodige misgreep om tegen een minder elftal je volkomen te hebben aangepast.
Crue is dat juist Jansen het heel aardig doet, maar juist deze wedstrijd volkomen uit de bocht vloog.
Vitesse is redelijk gelijkwaardig aan AZ, dus die kun je een keer verliezen. De echte blunders zitten in de 1e reeks tegen laagvliegers die je 100% altijd moet winnen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 16 mar 2021, 20:48 Vitesse is redelijk gelijkwaardig aan AZ, dus die kun je een keer verliezen. De echte blunders zitten in de 1e reeks tegen laagvliegers die je 100% altijd moet winnen.
Exact!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10192
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 16 mar 2021, 20:48 Vitesse is redelijk gelijkwaardig aan AZ, dus die kun je een keer verliezen.
Ja, dat kan. Maar niet op deze manier.

Deze blunder was van Brommiaanse proporties.

Ik kreeg helemaal flashbacks naar de onnodig verloren bekerfinale tegen Feyenoord.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 17 mar 2021, 08:09 Ja, dat kan. Maar niet op deze manier.

Deze blunder was van Brommiaanse proporties.

Ik kreeg helemaal flashbacks naar de onnodig verloren bekerfinale tegen Feyenoord.
Natuurlijk was het een grote blunder, maar gelukkig 1 blunder. Slot heeft veel meer blunders gemaakt. Laten we gewoon afwachten hoe Jansen het komende wedstrijden doet en pas daarna de balans opmaken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 17 mar 2021, 08:09 Ja, dat kan. Maar niet op deze manier.

Deze blunder was van Brommiaanse proporties.

Ik kreeg helemaal flashbacks naar de onnodig verloren bekerfinale tegen Feyenoord.
Daar hadden meer supporters last van. Ineens een 5 mans verdediging en dan ook nog tegen Vitesse. En ook deze keer ging het faliekant mis. Maar ik heb wel begrepen dat hij tegen de analisten van ESPN wel meer of minder had toegegeven dat de tactiek niet goed was. En op zich is een andere tactiek ook geen probleem, maar als je ziet dat het niet werkt moet je tijdig ingrijpen. Liefst al na een half uur, maar zeker in de rust. Zelf niet op tijd schakelen tijdens zo'n wedstrijd vind ik het meest kwalijk. Maar vooralsnog ga ik uit van een goede les voor een nog onervaren trainer.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 17 mar 2021, 08:09 Ja, dat kan. Maar niet op deze manier.

Deze blunder was van Brommiaanse proporties.

Ik kreeg helemaal flashbacks naar de onnodig verloren bekerfinale tegen Feyenoord.
Zoals ik al eerder omschreven heb is Jansen als hij al iets is sowieso een Brommiaanse trainer zoals je dat zo leuk verwoord hebt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10192
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2021, 15:13 Zoals ik al eerder omschreven heb is Jansen als hij al iets is sowieso een Brommiaanse trainer zoals je dat zo leuk verwoord hebt.
Oh. Waar kan ik dit terugvinden?

Ik krijg namelijk nog steeds koude rillingen over mijn rug als ik aan Van den Brom en dat gekke angsthazen - voetbal denk.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Check even onderstaande link voor een filmpje waar Guardiola uitlegt dat zijn Backs soms iets meer naar het midden trekken.

Nu zie ik Wijndal dit ook steeds vaker doen, zal Jansen dit ook hebben ingefluisterd?

https://twitter.com/Mars_Rabara/status/ ... 53990?s=19
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Maxhuijp schreef: 18 mar 2021, 12:22 Check even onderstaande link voor een filmpje waar Guardiola uitlegt dat zijn Backs soms iets meer naar het midden trekken.

Nu zie ik Wijndal dit ook steeds vaker doen, zal Jansen dit ook hebben ingefluisterd?

https://twitter.com/Mars_Rabara/status/ ... 53990?s=19
De trainers van AZ hebben de laatste tijd ook steevast hetzelfde kapsel als Guardiola. Kan geen toeval zijn.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

SimonPoulsen schreef: 18 mar 2021, 16:03 De trainers van AZ hebben de laatste tijd ook steevast hetzelfde kapsel als Guardiola. Kan geen toeval zijn.
Dat moet een complot zijn. Ik schat Jansen tactisch niet zo hoog als Guardiola dus hij kijkt waarschijnlijk af dan. Net als zijn kapsel
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Een back in het middenveld doet AZ al sinds Svensson en Jahanbakhsh (toen ook al afgekeken, en daar is niks mis mee).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het mag gezegd worden: geluk of geen geluk, de topwedstrijden gaan best lekker.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 21 mar 2021, 15:33 Het mag gezegd worden: geluk of geen geluk, de topwedstrijden gaan best lekker.
Eens en op basis van zn resultaten kan je hem ook niet wegdoen. Maar zn wisselbeleid blijft onnavolgbaar. Misschien als bepaalde spelers vertrekken dat dat probleem zichzelf oplost.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 21 mar 2021, 15:39Misschien als bepaalde spelers vertrekken dat dat probleem zichzelf oplost.
Ja, als Aboukhlal optieft is het probleem er niet meer.
Gesloten