Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 15 mar 2021, 13:08 Ik zie liever nog een jaar Jansen dan dat we "opnieuw" beginnen met een Cocu, Gio of van Bommel oid. De problemen die we nu zien in ons elftal, zijn niet heel anders dan met Slot. Veel talenten hebben/hadden een vormdip, daar is lastig tegenaan te voetballen. Met uitzondering van Vitesse, vind ik onze laatste reeks wedstrijden eigenlijk het meest constant, tov de rest van het seizoen. Dus progressie is er zeker.

En dan een beetje als extra, hij is prima en rustig voor de camera, staat ook niet als een idioot langs de zijlijn, vind ik zelf altijd wel prettig om te zien en horen.
Het is niet dat ik volledig overtuigd ben van Jansen maar dan moet een opvolger wel duidelijk aannemelijk beter zijn en dat zie ik met dit soort figuren niet het geval zijn. Tja, en of Jonk nu de verlosser is?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sir Robbert schreef: 15 mar 2021, 13:08 Ik zie liever nog een jaar Jansen dan dat we "opnieuw" beginnen met een Cocu, Gio of van Bommel oid. De problemen die we nu zien in ons elftal, zijn niet heel anders dan met Slot. Veel talenten hebben/hadden een vormdip, daar is lastig tegenaan te voetballen. Met uitzondering van Vitesse, vind ik onze laatste reeks wedstrijden eigenlijk het meest constant, tov de rest van het seizoen. Dus progressie is er zeker.

En dan een beetje als extra, hij is prima en rustig voor de camera, staat ook niet als een idioot langs de zijlijn, vind ik zelf altijd wel prettig om te zien en horen.
Er valt wel wat voor te zeggen.

Maar ik eis eerst zelfreflectie. Ik ben bijvoorbeeld ook niet vergeten dat Blind bij AZ - ajax de vrije man was.

Sorry zeggen en beterschap beloven.

We hebben trouwens nog 8 wedstrijden. Hij moet het nu écht laten zien.

Tijd om - bijvoorbeeld - ajax te declasseren. Zoiets zou helpen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Antti Opdam schreef: 15 mar 2021, 14:01 Er valt wel wat voor te zeggen.

Maar ik eis eerst zelfreflectie. Ik ben bijvoorbeeld ook niet vergeten dat Blind bij AZ - ajax de vrije man was.

Sorry zeggen en beterschap beloven.

We hebben trouwens nog 8 wedstrijden. Hij moet het nu écht laten zien.

Tijd om - bijvoorbeeld - ajax te declasseren. Zoiets zou helpen.
Echte mannen zeggen niet zo gauw sorry, dat doet onze Geert ook niet.
Maar als hij zowel van PSV als ajax wint (en dat zal wel moeten wil je nog als tweedes eindigen) dan is hij wel erg op de goede weg om in een goed blaadje bij Huiberts en Eenhoorn te staan..
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Dat zou natuurlijk mooi zijn! Aan de andere kant, heeft hij al 2x Feyenoord verslagen en eenmaal PSV, dus mocht je ze onverhoopt niet winnen, dan is ook dat voor mij niet alleszeggend.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 15 mar 2021, 15:13 Echte mannen zeggen niet zo gauw sorry, dat doet onze Geert ook niet.
Maar als hij zowel van PSV als ajax wint (en dat zal wel moeten wil je nog als tweedes eindigen) dan is hij wel erg op de goede weg om in een goed blaadje bij Huiberts en Eenhoorn te staan..
Jouw Geert, zeker niet de mijne 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 14 mar 2021, 10:26 Absoluut!
Ik vind het daarom ook stuitend dat hij na een mislukt uitprobeersel volledig wordt afgebrand en moet “oprotten”.
Natuurlijk was het compleet verkeerd tegen Vitesse, maar mag een trainer geen fouten maken? Hij moet ook zoeken naar zijn rol en plek in het geheel.
Het schijnt dat mensen zelfs kunnen leren van hun fouten. Volgens mij heeft hij het daarna weer goed opgepakt. Ik word zelf niet zo blij van de namen van potentiële trainers die Jansen kunnen opvolgen. Wat mij betreft gaan ze met hem door. Ik zie zelf genoeg aanknopingspunten ; )
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Antti Opdam schreef: 15 mar 2021, 11:51 En nogmaals, dat vind ik best jammer, want verder doet hij het vrij aardig.
Pittig hoor. Hij doet het dus aardig, maar één "foute" wedstrijd en het is meteen inpakken en wegwezen? Lijkt mij niet erg constructief voor de lange termijn.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ik ben geen fan van Jansen.

- het spel blijft te traag
- zijn wisselbeleid slaat vaak nergens op
- veel te aardig
- heeft in mijn ogen voorkeur voor bepaalde spelers
- AZ krijgt nog steeds teveel doelpunten tegen bij standaard situaties
- mentale weerbaarheid is laag
- haalt niet het maximale uit de ploeg, waardoor ik weer denk dat AZ naast een mooie classering grijpt
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

O ja, tikkie terug en tikkie breed heb ik nu wel gezien.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

J.Krekel schreef: 15 mar 2021, 18:10 Pittig hoor. Hij doet het dus aardig, maar één "foute" wedstrijd en het is meteen inpakken en wegwezen? Lijkt mij niet erg constructief voor de lange termijn.
Het gaat niet om één foute wedstrijd als je de discussie hier terugleest. Vitesse en 2x ajax als meest in het oog springende missers. En er waren nog wel meer wedstrijden waar het totaal niet liep, en er wel adequater ingegrepen had kunnen worden. Eentonig wisselbeleid was een andere factor die genoemd werd.

Dus je kunt de discussie voeren of hij wel of niet moet blijven. Maar dat is niet perse op basis van één misser zoals je onterecht stelt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het gaat niet om één foute wedstrijd als je de discussie hier terugleest. Vitesse en 2x ajax als meest in het oog springende missers.
Van ajax verliezen is geen schande en zeker dit seizoen niet vreemd, aangezien iedereen van ajax verliest. Ze zijn eenvoudigweg de sterkste dit seizoen, hoe erg ik dat ook vind......Van Vitessen verliezen kan gebeuren, en ja er lag een tactische blunder aan ten grondslag. Het starten en volhouden (en helaas niet ingrijpen) van een tactiek vind ik één fout en niet twee zoals ik veel lees. Ik vind dat een coach fouten mag maken, zeker als je nog zo kort hoofdcoach bent.

En er waren nog wel meer wedstrijden waar het totaal niet liep, en er wel adequater ingegrepen had kunnen worden. Eentonig wisselbeleid was een andere factor die genoemd werd.
Eens dat er vreselijk slechte wedstrijden of helften tussen zaten, maar dat was met Slot ook al zo, maar ook met Brom, Verbeek, etc. Wat betreft het wisselbeleid: eens. Dit had veel beter gekund. Het elke wedstrijd inzetten van Aboukhlal is niet goed te praten. Maar is dat een reden om iemand geen kans meer te geven? Daar kan toch over gepraat worden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

sister of mercy schreef: 15 mar 2021, 18:24 - haalt niet het maximale uit de ploeg, waardoor ik weer denk dat AZ naast een mooie classering grijpt
Je zegt “waardoor ik weer denk dat AZ naast een mooie classering grijpt” of bedoel je “waardoor ik denk dat AZ wéér naast een mooie classering grijpt”?
Ik vond die gelijke stand met ajax vorig seizoen een wereldprestatie, en nu hebben we de tweede plek zelf in de hand.
Of vind je dat we “gewoon even” kampioen hadden moeten worden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 15 mar 2021, 22:21 Van ajax verliezen is geen schande en zeker dit seizoen niet vreemd, aangezien iedereen van ajax verliest. Ze zijn eenvoudigweg de sterkste dit seizoen, hoe erg ik dat ook vind.

Eens dat er vreselijk slechte wedstrijden of helften tussen zaten, maar dat was met Slot ook al zo, maar ook met Brom, Verbeek, etc. Wat betreft het wisselbeleid: eens. Dit had veel beter gekund. Het elke wedstrijd inzetten van Aboukhlal is niet goed te praten. Maar is dat een reden om iemand geen kans meer te geven? Daar kan toch over gepraat worden?
Het gaat ook niet puur om de uitslag. Je kunt (tactisch)goed spelen maar niet winnen, net zoals je wel kunt winnen en een klote wedstrijd spelen. Maar het zomaar weggeven van de enige prijs die AZ reeel kan winnen door met Aboukhlal, Clasie en Panta op rechtsback te spelen tegen ajax B ben ik nog niet vergeten. En de week erna werd Jansen op exact dezelfde wijze geklopt door Ten Hag. Je kunt inderdaad verliezen van ajax, maar Jansen ging daar gewoon 2x tactisch de mist in. Net als tegen Vitesse. Met iedere trainer zul je inderdaad slechte wedstrijden hebben, en ik heb ook de positieve aspecten van hem genoemd. Die afweging moet je dan maken. Maar het moet geen trial en error worden om Jansen tactische ervaring op te laten doen. Een trainer moet hoofdzakelijk een toegevoegde waarde zijn voor AZ en niet andersom. Daar ben ik (nog) niet van overtuigd. Zolang hij leunt op de ingeslepen slot🐍 variant gaat het prima. Wanneer hij zelf met oplossingen moet komen zit er weinig lijn in.
Maar wel eens dat als AZ niet de topkandidaat kan krijgen die ze eventueel willen, het zinloos is om Jansen weg te sturen en dan voor zon derde keus trainer te gaan.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 15 mar 2021, 14:01 We hebben trouwens nog 8 wedstrijden. Hij moet het nu écht laten zien.
Joh.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2021, 23:29 Maar het moet geen trial en error worden om Jansen tactische ervaring op te laten doen. Een trainer moet hoofdzakelijk een toegevoegde waarde zijn voor AZ en niet andersom. Daar ben ik (nog) niet van overtuigd. Zolang hij leunt op de ingeslepen slot🐍 variant gaat het prima. Wanneer hij zelf met oplossingen moet komen zit er weinig lijn in.
Maar wel eens dat als AZ niet de topkandidaat kan krijgen die ze eventueel willen, het zinloos is om Jansen weg te sturen en dan voor zon derde keus trainer te gaan.
Interessante post. Stel Jansen blijft. Hoe wordt je dan tactisch beter? veel beter.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

J.Krekel schreef: 15 mar 2021, 18:10 Pittig hoor. Hij doet het dus aardig, maar één "foute" wedstrijd en het is meteen inpakken en wegwezen? Lijkt mij niet erg constructief voor de lange termijn.
Er wordt nog een wedstrijd (ajax) genoemd.

Beide wedstrijden waren wezenlijke sleutel - wedstrijden.

En als zijn ego zo groot is dat hij geen "sorry" wilt zeggen dan vind ik dat ook prima, maar dan kan je alsnog de fouten gewoon erkennen en niet gaan brabbelen "dat het wel aardig ging". Want dat ging het niet. En als je dat niet ziet of niet wilt zien, dan ben je niet hoofdtrainer - waardig.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 16 mar 2021, 08:06 Er wordt nog een wedstrijd (ajax) genoemd.

Beide wedstrijden waren wezenlijke sleutel - wedstrijden.

En als zijn ego zo groot is dat hij geen "sorry" wilt zeggen dan vind ik dat ook prima, maar dan kan je alsnog de fouten gewoon erkennen en niet gaan brabbelen "dat het wel aardig ging". Want dat ging het niet. En als je dat niet ziet of niet wilt zien, dan ben je niet hoofdtrainer - waardig.
Er zijn ook toptrainers (Van Gaal, Mourinho) die geen fouten erkennen. Dat maakt ze daarom geen slechte trainers.
Wat mij betreft heeft hij 1 wedstrijd echt tactisch geblunderd. Dat moet kunnen, wat alleen niet voor hem spreekt is dat hij niet meteen in de rust (of eerder) omzettingen heeft gedaan die wedstrijd. Verder vind ik dat hij veel meer moet wisselen en met name ook andere spelers (zowel erin als eruit), maar dit euvel hadden Vd Brom en Slot ook al. Zoals ik al eerder heb gezegd, gewoon nog een maandje aankijken en dan evalueren. Het is nu te vroeg om conclusies te trekken. Tot nog toe vind ik hem in ieder geval beter dan Slot.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 16 mar 2021, 07:01 Interessante post. Stel Jansen blijft. Hoe wordt je dan tactisch beter? veel beter.
Misschien kan die in de zomer een cursusje tactische inzicht volgen?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 16 mar 2021, 08:06 Er wordt nog een wedstrijd (ajax) genoemd.

Beide wedstrijden waren wezenlijke sleutel - wedstrijden.

En als zijn ego zo groot is dat hij geen "sorry" wilt zeggen dan vind ik dat ook prima, maar dan kan je alsnog de fouten gewoon erkennen en niet gaan brabbelen "dat het wel aardig ging". Want dat ging het niet. En als je dat niet ziet of niet wilt zien, dan ben je niet hoofdtrainer - waardig.
....niet hoofdtrainer - waardig, maar wel ongeloofwaardig! Dat laatste is op langere duur heel slecht om met een groep te werken.

Ik vind het een aardige man wat ik al eerder heb gezegd, maar niet 'de baas' die wij nodig hebben voor onze groep van net op leeftijd volwassen geworden talenten.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

ForzAZ schreef: 16 mar 2021, 10:27 Ik vind het een aardige man wat ik al eerder heb gezegd, maar niet 'de baas' die wij nodig hebben voor onze groep van net op leeftijd volwassen geworden talenten.
Zijn de namen die hier geopperd worden; Cocu, van Bronkhorst, Rutten, Jonk, Grim, wel 'de baas', ik heb hier sterk mijn twijfels over.
Als Louis nou zou willen, hoeven we natuurlijk niet meer te discussiëren, maar dit soort namen.. nou nee.

Wat wel is, het zou bijzonder wrang zijn als juist dat ene volkomen onnodige tactiekfoutje (we hebben een veel betere selectie dan Vitesse, dus hoef je je niet aan te passen) ons de tweede plek zou gaan kosten als we mogelijk op een gelijke stand zouden eindigen.
Gesloten