Hobie Verhulst (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

elmo schreef: 09 nov 2022, 09:49 Wat zou de rol zijn van de keeperstrainer in deze keepersklucht?

Misschien niet het juiste topic.

Maar wel relevant.
Ja, met steeds meer voorbeelden van keepers die eerder een negatieve ontwikkeling te lijken doormaken zou je haast denken dat daar inderdaad iets mis mee is. Eigenlijk vind ik dat Verhulst naast meer blunders ook wel meer goede reddingen lijkt te zijn gaan maken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 09:52 Ik begrijp dat je discussie wilt doorbreken en multatuli en Jack je doen denken aan andere vervelende discussies, maar dit is wel érg off-topic.
Met name de eerste. Maar waren beide heel erg actief op dit forum, dus vroeg me laatst af waar deze mannen gebleven zijn. Iemand?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 09 nov 2022, 09:57 Met name de eerste. Maar waren beide heel erg actief op dit forum, dus vroeg me laatst af waar deze mannen gebleven zijn. Iemand?
Had Multatuli niet een ban gekregen, of verwar ik hem met iemand anders?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Multatuli is vrijwillig opgestapt, was de sfeer zat. Ik heb nog af en toe contact met hem.

Jack weet ik niets van, behalve dat ik die al heel lang niet meer heb gezien hier.

En nu maar weer on topic, zó leuk en interessant ! 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 nov 2022, 10:16 Multatuli is vrijwillig opgestapt, was de sfeer zat. Ik heb nog af en toe contact met hem.
Hij is onder dezelfde naam nog wel actief op VZ. Zich voortdurend afvragend waarom alles alleen maar over ajax gaat. Hij was de 'sfeer' zat omdat hij altijd gelijk wilde hebben. En dat krijg je hier niet snel :P

Oh ja, on topic. Deze keeper kan er niks van. En Van Aart ontslaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Vorig seizoen was Verhulst tweede keeper bij AZ achter Vindahl. De laatste maakte diverse fouten en was niet onbesproken laten we maar zeggen. Waarom heeft AZ, Jansen/Huiberts, toen niet ingegrepen en Verhulst toen al een aantal wedstrijden laten keepen? Dan had je toen al kunnen inschatten of Verhulst een meer zekere factor zou zijn boven Vindahl.

Nu werd met deze beslissing tot ver in de voorbereiding gewacht. Kort voor de start van de competitie deelde Jansen mee dat Verhulst voorlopig eerste doelman zou zijn.

Oftewel alle partijen zijn verantwoordelijk voor dit keepersdebacle bij AZ. Huiberts die niet slaagde in zijn zoektocht naar een nieuwe betrouwbare doelman. Jansen die de voorkeur geeft aan de nog nooit iets op enig niveau bewezen Verhulst, waarbij Antti zegt dat had Verhulst niet moeten aannemen en moeten weigeren. Eigenlijk is er één echte slachtoffer en dat is Vindahl die verplicht moet banken en daardoor wellicht zijn WK-selectie hierdoor mis loopt.

Overigens na afloop van de wedstrijd RKC-AZ zag ik de lijkwitte en woedende Clasie voor de microfoon. Hij noemde geen namen etc. Maar zou onze aanvoerder die de ballen uit zijn broek loopt voor het team ook niet bijzonder boos en teleurgesteld zijn dat er bij ons als zgn. topclub een grabbelaar op doel staat die er weinig van kan!?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

ForzAZ schreef: 09 nov 2022, 12:51 Vorig seizoen was Verhulst tweede keeper bij AZ achter Vindahl. De laatste maakte diverse fouten en was niet onbesproken laten we maar zeggen. Waarom heeft AZ, Jansen/Huiberts, toen niet ingegrepen en Verhulst toen al een aantal wedstrijden laten keepen? Dan had je toen al kunnen inschatten of Verhulst een meer zekere factor zou zijn boven Vindahl.

Nu werd met deze beslissing tot ver in de voorbereiding gewacht. Kort voor de start van de competitie deelde Jansen mee dat Verhulst voorlopig eerste doelman zou zijn.

Oftewel alle partijen zijn verantwoordelijk voor dit keepersdebacle bij AZ. Huiberts die niet slaagde in zijn zoektocht naar een nieuwe betrouwbare doelman. Jansen die de voorkeur geeft aan de nog nooit iets op enig niveau bewezen Verhulst, waarbij Antti zegt dat had Verhulst niet moeten aannemen en moeten weigeren. Eigenlijk is er één echte slachtoffer en dat is Vindahl die verplicht moet banken en daardoor wellicht zijn WK-selectie hierdoor mis loopt.

Overigens na afloop van de wedstrijd RKC-AZ zag ik de lijkwitte en woedende Clasie voor de microfoon. Hij noemde geen namen etc. Maar zou onze aanvoerder die de ballen uit zijn broek loopt voor het team ook niet bijzonder boos en teleurgesteld zijn dat er bij ons als zgn. topclub een grabbelaar op doel staat die er weinig van kan!?
Dat ook, maar de woede zal vooral zitten in dingen als spelers die net dat stapje minder doen of de afspraken niet nakomen in het veld. Een keeper die schuldbewust is maar het gewoon niet goed genoeg kan zal niet een reden van woede zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 09 nov 2022, 12:51 Oftewel alle partijen zijn verantwoordelijk voor dit keepersdebacle bij AZ. Huiberts die niet slaagde in zijn zoektocht naar een nieuwe betrouwbare doelman. Jansen die de voorkeur geeft aan de nog nooit iets op enig niveau bewezen Verhulst, waarbij Antti zegt dat had Verhulst niet moeten aannemen en moeten weigeren.
=

Ik vond het allemaal in één woord: gênant.

Zowel de keuze van Huiberts om geen keeper te halen, als Jansen om hem op te stellen, als de prestaties van Hobie zelf, als de supporters die zijn naam zongen, als de forumgebruikers die hem maar - tegen alle feiten in - bleven beschermen. (Hun namen zijn reeds in licht beschonken staat in het AZ - Feyenoord topic benoemd.)


viewtopic.php?p=764232#p764232

Mooi. Opdat we hét 1 november bericht maar vaak mogen quoten.

Nog heel even over die keeperstrainer: wat zou die Verhulst nu geleerd hebben? De manier van duiken van Verhulst is bekend en kenmerkend: volledig horizontaal en eindigend op de buik waarbij de vuisten worden gebald. Heel goed te zien in wedstrijden tegen Utrecht, Volendam, Excelsior en Dundee.

Nu heb ik zelf ook wel eens voor de lol keeperstraining gehad (nu gaan we terug naar de jaren '90 op een bijveld in Castricum): maar het eerste wat je daar leerde was beide handen en - voor zover mogelijk - lichaam (borst) achter de bal houden áls je een bal kunt en wilt klemmen.

Verhulst besluit tegen RKC dus óók (voor de afwisseling) een keer een bal te willen klemmen, maar vergeet daarbij de basisprincipes die (voor zover ik gezien heb) hij nog nooit heeft beheerst. Het kan bijna niet anders dan dat ze hier een keer midweeks op getraind of over gesproken hebben. Want waar komt opeens die nieuwe poging vandaan?

Het is écht heel merkwaardig.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 13:57 =

Ik vond het allemaal in één woord: gênant.

Zowel de keuze van Huiberts om geen keeper te halen, als Jansen om hem op te stellen, als de prestaties van Hobie zelf, als de supporters die zijn naam zongen, als de forumgebruikers die hem maar - tegen alle feiten in - bleven beschermen. (Hun namen zijn reeds in licht beschonken staat in het AZ - Feyenoord topic benoemd.)


viewtopic.php?p=764232#p764232

Mooi. Opdat we hét 1 november bericht maar vaak mogen quoten.

Nog heel even over die keeperstrainer: wat zou die Verhulst nu geleerd hebben? De manier van duiken van Verhulst is bekend en kenmerkend: volledig horizontaal en eindigend op de buik waarbij de vuisten worden gebald. Heel goed te zien in wedstrijden tegen Utrecht, Volendam, Excelsior en Dundee.

Nu heb ik zelf ook wel eens voor de lol keeperstraining gehad (nu gaan we terug naar de jaren '90 op een bijveld in Castricum): maar het eerste wat je daar leerde was beide handen en - voor zover mogelijk - lichaam (borst) achter de bal houden áls je een bal kunt en wilt klemmen.

Verhulst besluit tegen RKC dus óók (voor de afwisseling) een keer een bal te willen klemmen, maar vergeet daarbij de basisprincipes die (voor zover ik gezien heb) hij nog nooit heeft beheerst. Het kan bijna niet anders dan dat ze hier een keer midweeks op getraind of over gesproken hebben. Want waar komt opeens die nieuwe poging vandaan?

Maar je mag hier van sommige mensen niet over de keeperstrainer beginnen, ondanks dat het al jaren een hot item is. Specifiek bij het klemmen van ballen. Bizot kwam binnen als een keeper die kon klemmen, maar ging op een gegeven moment ook ballen boksen (tot grote irritatie van sommige forumlieden). Het is een herhaald patroon, waar Bizot er dan nog aardig bovenuit heeft gestoken. Het is ook wel apart dat we allemaal 'grote keeperstalenten' hebben die zodra ze uit de handen van de keeperstrainer voor de jeugd naar de keeperstrainer van het eerste gaan... opeens nooit in de buurt lijken te komen van die potentie (en soms nog eens een aardige blunderaar worden: Staat mij een fantastisch half eigen doelpunt van Rody de Boer op het netvlies bij Roda).

Het is écht heel merkwaardig.
Hij maakt bij het moment dat hij die bal wil klemmen een andere fout, het komt allemaal voort uit de stap terug die hij doet, alvorens hij duikt. de secondes voor de duik zijn net zo merkwaardig als de duik zelf.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hobie is de uitvinder van de buikduik. Ziet er apart uit maar het is wel een mooi woord.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZuid-Scharwoude schreef: 10 nov 2022, 16:30 Hobie is de uitvinder van de buikduik. Ziet er apart uit maar het is wel een mooi woord.
Ik dacht Marc Overmars :lol:
we can come an end
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Opvallend was bij de start van Vindahl dat hij ballen op zeker uit de lucht plukte. Een verademing na de rare boksfratsen van Bizot. En na 2,3 maanden deed Vindahl dat niet meer. Heel apart.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

lowietje schreef: 10 nov 2022, 19:19 Opvallend was bij de start van Vindahl dat hij ballen op zeker uit de lucht plukte. Een verademing na de rare boksfratsen van Bizot. En na 2,3 maanden deed Vindahl dat niet meer. Heel apart.
Goeie observatie.
Vond het destijds ook fijn dat er eindelijk weer eens een doelman stond die corners klem pakte. Dat zal hem toch niet afgeraden zijn, mogen we hopen?
oh, verkeerde topic waarschijnlijk. Gaat niet over Hobie :-)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 09 nov 2022, 22:39 Hij maakt bij het moment dat hij die bal wil klemmen een andere fout, het komt allemaal voort uit de stap terug die hij doet, alvorens hij duikt. de secondes voor de duik zijn net zo merkwaardig als de duik zelf.
Je bericht staat half in mijn gequote bericht.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 09 nov 2022, 13:57
Nog heel even over die keeperstrainer: wat zou die Verhulst nu geleerd hebben?
Niks. Maar blijkbaar voldoende om te kunnen verhuizen naar een vrijstaande villa in mijn wijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 11 nov 2022, 09:29 Niks. Maar blijkbaar voldoende om te kunnen verhuizen naar een vrijstaande villa in mijn wijk.
Dus?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

lowietje schreef: 10 nov 2022, 19:19 Opvallend was bij de start van Vindahl dat hij ballen op zeker uit de lucht plukte. Een verademing na de rare boksfratsen van Bizot. En na 2,3 maanden deed Vindahl dat niet meer. Heel apart.
Bizot kon toen hij hier binnen kwam ook gewoon ballen vangen.
Rochet kon het ook bij binnenkomst. (Die heeft wonderwel echt nog een weg omhoog gevonden na dat hij hier als nietsnut de deur uit is gestuurd).

Het verhaal over de keeperstrainer is niet uit het niets ontstaan, al zullen sommigen dat toch wel weer blijven beweren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 11 nov 2022, 09:37Dus?
Dus krijgt hij al 10 jaar riant betaald voor structureel prutswerk
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 11 nov 2022, 09:29 Niks. Maar blijkbaar voldoende om te kunnen verhuizen naar een vrijstaande villa in mijn wijk.
Woon jij in een vrijstaande villa?
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 11 nov 2022, 09:58 Dus krijgt hij al 10 jaar riant betaald voor structureel prutswerk
Het kan bijvoorbeeld ook een erfenis of ander werk ernaast zijn geweest?

:-k
Plaats reactie