Hobie Verhulst (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 12 aug 2022, 15:33 Tja. Ik kijk hier heel anders naar.

Beide "reddingen" zijn ballen die recht op hem afkomen. Als deze ballen er ingaan boek ik dat direct af als blunder.

Ik vind dit geen referentiekader.
Ik vind dit wel een referentiekader. Dit soort ballen gingen er bij Vindahl juist wel in. Ondanks zijn lengte. Hij zakt heel raar door z'n knieën dan.
Dat Verhulst weinig te doen krijgt kan ook komen omdat hij rust brengt in de defensie.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

vriend schreef: 13 aug 2022, 13:19 Ik vind dit wel een referentiekader. Dit soort ballen gingen er bij Vindahl juist wel in. Ondanks zijn lengte. Hij zakt heel raar door z'n knieën dan.
Dat Verhulst weinig te doen krijgt kan ook komen omdat hij rust brengt in de defensie.
Vindahl? Is dat die ADHD voetballer met handschoenen aan, die als een blinde vink naar de rand van zijn strafschopgebied rent als hij een bal in zijn handen heeft en daarna niet weet wat die moet doen ? Hebben we het over dezelfde persoon ? #-o
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

lowietje schreef: 12 aug 2022, 15:59 Helemaal eens met Antti. Ik zie het nog niet in Verhulst. Sterker nog, ik vind Vindahl in potentie beter.
Hoe kan iemand Vindahl nou nog een goede keeper vinden, hij kan er toch helemaal niks van, elke wedstrijd zit je er met kromme tenen naar te kijken. Nee geef mij Verhulst maar, pakt gewoon de ballen die hij moet pakken. Vind onze verdedigers ook opeens een stuk betrouwbaarder, hoe zal dat nou komen
We shall never surrender!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

lowietje schreef: 12 aug 2022, 15:59 Helemaal eens met Antti. Ik zie het nog niet in Verhulst. Sterker nog, ik vind Vindahl in potentie beter.


Wat heb je aan in potentie? Verhulst heeft tot nu toe gewoon wat hij moet doen. Op een paar goede reddingen na heeft heeft nog niet heel veel te doen gehad, maar ook niks verpruts. Hoe kan je daar nou al een beeld mee vormen? We gaan het zien, wat mij betreft blijft Hobie er voorlopig gewoon staan.
Van Alkmaar begint de victorie
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

072 schreef: 13 aug 2022, 19:01 Wat heb je aan in potentie? Verhulst heeft tot nu toe gewoon wat hij moet doen. Op een paar goede reddingen na heeft heeft nog niet heel veel te doen gehad, maar ook niks verpruts. Hoe kan je daar nou al een beeld mee vormen? We gaan het zien, wat mij betreft blijft Hobie er voorlopig gewoon staan.
Doordat hij niks verprutst terwijl Vindalh dat juist wél deed.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 551
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Antti Opdam schreef: 12 aug 2022, 15:33 Tja. Ik kijk hier heel anders naar.

Beide "reddingen" zijn ballen die recht op hem afkomen. Als deze ballen er ingaan boek ik dat direct af als blunder.

Ik vond de goal tegen in Schotland overigens geen fout.

Maar goed is het ook allemaal niet.

- waakt voor met twee maten meten -

Laat hem eerst maar eens een knappe bal uit de hoek tikken, een 1 op 1 winnen of een moeilijke voorzet klemmen.

Ik vind dit geen referentiekader.
Heldere analyse, helemaal mee eens.

Wil er nog aan toevoegen voor de beeldvorming:

0-1 van Sparta is natuurlijk uitermate slecht verdedigd. Maar ik snap niet dat Verhulst vanuit die hoek zover uit komt. Ondanks dat ik dit de verdediging aanreken, doet Verhulst dit uitermate zwak.

Vindahl werd vorig jaar door iedereen geslacht toen hij zo onnodig ver uitkwam in de wedstrijd tegen Twente als ik me niet vergis.

Wat ik dus eigenlijk probeer duidelijk te maken net als Antii. Verhulst pakt ballen die i.m.o. ook Vindahl zou hebben en dan wordt het gekwalificeerd als uitstekende reddingen. Bij een redding Vindahl is het verhaal: "Hij is keeper, daar staat hij voor".

Hobie is een sympathieke kerel, maar wordt net als andere spelers bijvoorbeeld een Druijf, door het sentiment van "jongen van de club" voor getrokken en heel anders beoordeeld. Daar kan ik heel slecht tegen.

Conclusie:
Verhulst = 2e doelman
Vindahl - verhuren
1e nieuwe doelman van hoger niveau dan beide heren noodzakelijk.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Voordeel van Verhulst is dan weer dat je minder bang hoeft te zijn bij dode spelmomenten en dat hij nog geen punten heeft gekost. Zijn balverdeling is dan weer dramatisch, enkele uitzonderingen daargelaten.

Even in de luwte is misschien wel goed voor Vindahl, in mijn ogen nog steeds een potentiële eerste keeper.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 551
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

hihacorner schreef: 15 aug 2022, 21:10 Voordeel van Verhulst is dan weer dat je minder bang hoeft te zijn bij dode spelmomenten en dat hij nog geen punten heeft gekost. Zijn balverdeling is dan weer dramatisch, enkele uitzonderingen daargelaten.
Verklaar je nader?

Verhulst keept juist met poep in de broek als het om corners of voorzetten gaat.

Hij is puur een lijn keeper.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 16:55 Wat ik dus eigenlijk probeer duidelijk te maken net als Antii. Verhulst pakt ballen die i.m.o. ook Vindahl zou hebben en dan wordt het gekwalificeerd als uitstekende reddingen. Bij een redding Vindahl is het verhaal: "Hij is keeper, daar staat hij voor".

Hobie is een sympathieke kerel, maar wordt net als andere spelers bijvoorbeeld een Druijf, door het sentiment van "jongen van de club" voor getrokken en heel anders beoordeeld. Daar kan ik heel slecht tegen.
Vind dit wel héél makkelijk. Vindalh is echt een bron van onrust. Die gozer pakt soms rollertjes(Bodo) of een langzame hoge bal (Feyenoord) niet eens vast. En dan nu zomaar zeggen dat Vindalh die ballen ook wel gepakt zou hebben. Het punt met Vindalh is juist de vele blunders. Daarom kan je ook niet zo één, twee, drie zeggen dat hij een balletje wel even pakt. Hij heeft het met zat zwakke ballen die recht op hem af gingen al moeilijk genoeg gehad vorig seizoen.

Daarnaast kan het mij, persoonlijk, echt geen bal schelen waar Hobie is opgeleid. Dat het geen hele goede eerste keeper is, zien we allemaal geloof ik wel. Maar als we moeten kiezen uit Peter en Hobie, dan kiest de meerderheid hier voor Hobie vanwege dat hij een stuk rust brengt itt de onrust van Vindalh.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 22:32 Verklaar je nader?

Verhulst keept juist met poep in de broek als het om corners of voorzetten gaat.

Hij is puur een lijn keeper.
Ik noemde dode spelmomenten niet omdat daar de kwaliteit van Verhulst ligt, maar omdat het vorig seizoen nog al eens voorkwam dat wij 70% balbezit hebben en de tegenstander die ene vrije trap er 5 minuten voor tijd inschiet.

Als ik even kijk hoeveel houdbare ballen Verhulst tot nu toe heeft doorgelaten, of het nou stom toeval is of niet, heeft hij voorlopig nog wat meer krediet bij mij.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Vindahl heeft vorig seizoen in alle officiële wedstrijden 11x de nul gehouden <als ik goed tel: 47 wedstrijden>. Dan heb je het dus over àlle wedstrijden, incl. wedstrijden tegen lullige tegenstanders. Verhulst heeft nu al 4x de nul gehouden <6 wedstrijden>, met praktisch dezelfde verdedigers voor zich.

Laat Hobie voorlopig nog maar even staan.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wil ik mezelf is een keer uppen (voorbereiding vorig jaar) kan ik hem niet meer vinden :roll:
Ik had wel al ergens iets opgevangen van Anti, maar het was, is mij niet helemaal duidelijk (misschien gemist?) dat het archief is opgeschoond of zo iets? Was daar een melding, uitleg van? Kan me zo voorstellen dat het teveel opslag vergt maar wel raar dat onze geschiedenis dan misschien gewoon weg is?

On topic, zoals ik vorig jaar voorbereiding schreef (voordat Peter kwam) maak Hobie maar gewoon eerste keeper. Hij staat als een huis.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 16 aug 2022, 09:03 Wil ik mezelf is een keer uppen (voorbereiding vorig jaar) kan ik hem niet meer vinden :roll:
Ik had wel al ergens iets opgevangen van Anti, maar het was, is mij niet helemaal duidelijk (misschien gemist?) dat het archief is opgeschoond of zo iets? Was daar een melding, uitleg van? Kan me zo voorstellen dat het teveel opslag vergt maar wel raar dat onze geschiedenis dan misschien gewoon weg is?

On topic, zoals ik vorig jaar voorbereiding schreef (voordat Peter kwam) maak Hobie maar gewoon eerste keeper. Hij staat als een huis.
Als het goed is moet het meeste er gewoon nog staan.

Ontopic: Zo goed was Hobie vorig jaar niet tegen Celtic en Heerenveen, dus in die zin logisch dat hij toen vervangen werd. Alleen had hij wel vervangen moeten worden door een betere keeper dan Vindahl.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 22:32 Verklaar je nader?

Verhulst keept juist met poep in de broek als het om corners of voorzetten gaat.

Hij is puur een lijn keeper.
Ja en Vindahl duikt gewoon onder hoge ballen door.. Dus dat is ook alles behalve een upgrade t.o.v. Verhulst op dat punt.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 16 aug 2022, 06:15 Vind dit wel héél makkelijk. Vindalh is echt een bron van onrust. Die gozer pakt soms rollertjes(Bodo) of een langzame hoge bal (Feyenoord) niet eens vast. En dan nu zomaar zeggen dat Vindalh die ballen ook wel gepakt zou hebben. Het punt met Vindalh is juist de vele blunders. Daarom kan je ook niet zo één, twee, drie zeggen dat hij een balletje wel even pakt. Hij heeft het met zat zwakke ballen die recht op hem af gingen al moeilijk genoeg gehad vorig seizoen.

Daarnaast kan het mij, persoonlijk, echt geen bal schelen waar Hobie is opgeleid. Dat het geen hele goede eerste keeper is, zien we allemaal geloof ik wel. Maar als we moeten kiezen uit Peter en Hobie, dan kiest de meerderheid hier voor Hobie vanwege dat hij een stuk rust brengt itt de onrust van Vindalh.
Helemaal eens. Dat hij hier is opgeleid en een leuke gozer is dat zal, maar maakt mij geen snars uit bij de beoordeling. Zelfde als met Druijf destijds. Al waren daar wel veel mensen die toen riepen dat Ferdy een kans moest krijgen en daar was ik toen ook al geen voorstander van.

Hobie doet het gewoon prima dit seizoen. Valt vrij weinig op aan te merken en heeft twee belangrijke reddingen gehad tegen Dundee en Go Ahead. Of Vindahl die ballen had gekeerd zullen we nooit weten. Maar zolang ik Verhulst niet dezelfde gekke dingen zie doen als Vindahl mag hij lekker blijven staan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 16:55 Heldere analyse, helemaal mee eens.

Wil er nog aan toevoegen voor de beeldvorming:

0-1 van Sparta is natuurlijk uitermate slecht verdedigd. Maar ik snap niet dat Verhulst vanuit die hoek zover uit komt. Ondanks dat ik dit de verdediging aanreken, doet Verhulst dit uitermate zwak.

Vindahl werd vorig jaar door iedereen geslacht toen hij zo onnodig ver uitkwam in de wedstrijd tegen Twente als ik me niet vergis.

Wat ik dus eigenlijk probeer duidelijk te maken net als Antii. Verhulst pakt ballen die i.m.o. ook Vindahl zou hebben en dan wordt het gekwalificeerd als uitstekende reddingen. Bij een redding Vindahl is het verhaal: "Hij is keeper, daar staat hij voor".

Hobie is een sympathieke kerel, maar wordt net als andere spelers bijvoorbeeld een Druijf, door het sentiment van "jongen van de club" voor getrokken en heel anders beoordeeld. Daar kan ik heel slecht tegen.

Conclusie:
Verhulst = 2e doelman
Vindahl - verhuren
1e nieuwe doelman van hoger niveau dan beide heren noodzakelijk.
Na de wedstrijd tegen Sparta relevanter dan ooit.

We hebben de 1 op 1 van Verhulst kunnen zien.

Dan pakken we nu een filmpje van een potentiële topkeeper met voorbeeldmateriaal hoe je een goede 1 op 1 nu wél pakt.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=SbMQUBDEB3Y

Goed kijken op 0:55, 1:30, 2:30 en 2:40. Vier fantastische explosieve reddingen in de 1 op 1. Is deze keeper eigenlijk ooit in een dergelijke situatie geklopt?

(Voor de liefhebber zit er ook nog een omhaal van dichtbij op 1:40 en een grote reeks kopballen op korte afstand die bijna allemaal geklemd worden. Zo'n bal hóéf je dus niet met een showduik corner te tikken.)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 13 aug 2022, 13:19 Ik vind dit wel een referentiekader. Dit soort ballen gingen er bij Vindahl juist wel in. Ondanks zijn lengte. Hij zakt heel raar door z'n knieën dan.
Er zit ergens in dit topic plots een snedig filmpje waarbij Vindahl meer dan een handvol vergelijkbare ballen van een meter of tien van dichtbij redt. Door op zijn Neuers rechtop te blijven staan.

(En dat allemaal in een half jaar.)

Ik besef dat dit niet past in het narratief van Vindahl en sommige supporters en de standaard (Johan Derksen) reactie zal wel worden: "ja, hij houdt ook wel eens een bal tegen. Mag het?"

Maar ik pleit voor een iets genuanceerder beeld dan het beeld dat elke showduik van Verhulst een wereldredding is en Vindahl nooit een bal heeft tegen gehouden en alleen maar punten heeft gekost ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 16 aug 2022, 09:35 Als het goed is moet het meeste er gewoon nog staan.
viewtopic.php?p=755859#p755859

Ik was in het kader van historische vergelijkingen op zoek naar het Berghuis - topic.

Maar de zoekfunctie werkt bij mij (bijna) nooit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

RAZ schreef: 13 aug 2022, 15:56 Vind onze verdedigers ook opeens een stuk betrouwbaarder, hoe zal dat nou komen
Gebrek aan enige tegenstand?

Desalniettemin liggen er toch al twee hele discutabele goals in het mandje (Sparta 1-0, Dundee 1-0).
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Antti Opdam schreef: 16 aug 2022, 11:36 Dan pakken we nu een filmpje van een potentiële topkeeper met voorbeeldmateriaal hoe je een goede 1 op 1 nu wél pakt.

Goed kijken op 0:55, 1:30, 2:30 en 2:40. Vier fantastische explosieve reddingen in de 1 op 1. Is deze keeper eigenlijk ooit in een dergelijke situatie geklopt?

(Voor de liefhebber zit er ook nog een omhaal van dichtbij op 1:40 en een grote reeks kopballen op korte afstand die bijna allemaal geklemd worden. Zo'n bal hóéf je dus niet met een showduik corner te tikken.)
Haha, met deze introductie was ik benieuwd met welke keeper je zou komen. Maar verdraaid, dat moment op 0:55 heeft wel veel weg van dat moment op 0:08 tegen Sparta afgelopen zondag.

Vindahl heeft zeker goede reddingen verricht, en ja Verhulst showduikt nog wel eens, en ja soms begint 'ie met duiken als de bal al in het doel ligt. Maar we houden vaker de 0 en onze verdedigers lijken minder nerveus. Zolang het Verhulst-effect nog niet is uitgewerkt, moet Vindahl gewoon zorgen dat 'ie er klaar voor is wanneer hij er moet staan.
Plaats reactie