Hobie Verhulst (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 08 aug 2022, 09:42 Tja. We mogen van mij best discussiëren of dit een standaard / redelijke / goede / uitstekende redding is.

Maar ik wil eerst even afbakenen of we nu - daadwerkelijk - een keeper gaan beoordelen op één redding.
Aldus de man die vorig jaar na elke redding van Vindahl hier zijn gelijk kwam halen 😉
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 09 aug 2022, 05:40 Aldus de man die vorig jaar na elke redding van Vindahl hier zijn gelijk kwam halen 😉
:lol:

En dat waren er nogal wat ...
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Antti Opdam schreef: 09 aug 2022, 08:33 :lol:

En dat waren er nogal wat ...
Mag je toch wel hopen van een keeper, dat hij in ieder geval iets stopt :D

Hoop dat Hobie er donderdag ook een clean sheet op nahoudt
Van Alkmaar begint de victorie
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Heeft een keeper bij AZ een keer een goede wedstrijd gekeept met een knappe redding erbij en dan is er nog steeds discussie over want dan was de wedstrijd of de redding weer niet moeilijk genoeg of iets dergelijks. Wel exemplarisch voor dit forum eigenlijk.

Ik zit persoonlijk een stuk rustiger te kijken met Verhulst op doel dan met Vindahl op doel. Mensen die al riepen om Westerveld hebben gisteravond kunnen zien dat die ook nog wel eens foutjes maakt en dat kan hij op dit moment beter bij Jong AZ doen dan in het eerste.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 09 aug 2022, 09:33 Ik zit persoonlijk een stuk rustiger te kijken met Verhulst op doel dan met Vindahl op doel.
Ik ook.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 09 aug 2022, 09:33 Heeft een keeper bij AZ een keer een goede wedstrijd gekeept met een knappe redding erbij
Wat heeft hij buiten die redding dan zo goed gedaan?
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Antti Opdam schreef: 09 aug 2022, 12:41 Wat heeft hij buiten die redding dan zo goed gedaan?
Hij heeft de 0 gehouden, wat meer kan hij buiten de reddingen om doen? Backflips?
Van Alkmaar begint de victorie
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

072 schreef: 09 aug 2022, 13:20 Hij heeft de 0 gehouden, wat meer kan hij buiten de reddingen om doen? Backflips?
Zijn haar had ie wel goed gedaan.
____________
Hoc est nihil
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Antti Opdam schreef: 09 aug 2022, 12:41 Wat heeft hij buiten die redding dan zo goed gedaan?
Heeft gewoon de nul gehouden en geen gekkigheid uitgehaald. Op de momenten dat het nodig was trad hij adequaat op en straalde rust uit. Wat mij betreft dus gewoon goed deze wedstrijd.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZuid-Scharwoude schreef: 09 aug 2022, 09:33 Ik zit persoonlijk een stuk rustiger te kijken met Verhulst op doel dan met Vindahl op doel.
Ik denk iedereen op dit forum wel. Een keeper moet rust uitstralen. Dat krijg ik, en ik hoop de verdediging van AZ met mij, in ieder geval een stuk meer van Hobie.

2 wedstrijden na elkaar een oké wedstrijd gekeept. Gewoon een degelijke keeper. Niks speciaals, maar dat hoeft ook niet na een seizoen Vindalh :lol: . Genoeg speciale dingen gezien.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Prima wedstrijd gekeept, en hij werd behoorlijk getest. Vooral door z'n eigen verdedigers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bijna zelfs nog een assist op zijn naam!
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 09 aug 2022, 21:12 Heeft gewoon de nul gehouden en geen gekkigheid uitgehaald. Op de momenten dat het nodig was trad hij adequaat op en straalde rust uit. Wat mij betreft dus gewoon goed deze wedstrijd.
Als er geen ballen naar je doel komen gaat dat vrij eenvoudig ...

Ik ben wel benieuwd hoe hij bijvoorbeeld bij hoge voorzetten, 1 op 1, of een schot in de hoek op dit moment is.

Daar hebben we de laatste wedstrijden (dit seizoen) nog niets van gezien.

Nou ja, het enige knappe schot (Dundee uit) vloog er meteen in.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Antti Opdam schreef: 12 aug 2022, 12:54 Als er geen ballen naar je doel komen gaat dat vrij eenvoudig ...

Ik ben wel benieuwd hoe hij bijvoorbeeld bij hoge voorzetten, 1 op 1, of een schot in de hoek op dit moment is.

Daar hebben we de laatste wedstrijden (dit seizoen) nog niets van gezien.

Nou ja, het enige knappe schot (Dundee uit) vloog er meteen in.
Inderdaad, laten we het opnieuw beoordelen na 10 Eredivisie wedstrijden na wedstrijden tegen Feyenoord, Utrecht en Twente.. of Hobie dan ook de nul houdt en zowaar veel ballen op doel krijgt maar tot zover lijkt het degelijk.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Antti Opdam schreef: 12 aug 2022, 12:54 Als er geen ballen naar je doel komen gaat dat vrij eenvoudig ...

Ik ben wel benieuwd hoe hij bijvoorbeeld bij hoge voorzetten, 1 op 1, of een schot in de hoek op dit moment is.

Daar hebben we de laatste wedstrijden (dit seizoen) nog niets van gezien.

Nou ja, het enige knappe schot (Dundee uit) vloog er meteen in.
Zo'n schot als Dundee uit vloog er bij Benitez bij PSV in de uitwedstrijd tegen Monaco ook gewoon in. Daarentegen voorkwam Verhulst een bijna zekere goal uit die omhaal toen het 1-0 stond. Daarmee heeft hij het wederom op het juiste moment goed gedaan. Bij hoge ballen heeft hij tot nu toe ook nog geen gekke dingen gedaan. Hij ging er in ieder geval vol voor, ook als er spelers voor z'n neus stonden. Een keer raakte hij een teamgenoot maar dat pakte wel goed uit omdat het spel even stil werd gelegd i.v.m. dat een hoofd geraakt was en daarmee nam.de druk toen even af.

Verschil met Vindahl tot nu toe in het kort: Verhulst pakt die ene belangrijke bal per wedstrijd nu twee keer wel (en 1x niet; Dundee United uit), waar bij Vindahl regelmatig enigzins houdbaar lijkende ballen er wel in vlogen. We moeten natuurlijk zien of Verhulst dit vol gaat houden maar tot nu toe doet hij het prima.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZuid-Scharwoude schreef: 12 aug 2022, 14:26 Zo'n schot als Dundee uit vloog er bij Benitez bij PSV in de uitwedstrijd tegen Monaco ook gewoon in. Daarentegen voorkwam Verhulst een bijna zekere goal uit die omhaal toen het 1-0 stond. Daarmee heeft hij het wederom op het juiste moment goed gedaan. Bij hoge ballen heeft hij tot nu toe ook nog geen gekke dingen gedaan. Hij ging er in ieder geval vol voor, ook als er spelers voor z'n neus stonden. Een keer raakte hij een teamgenoot maar dat pakte wel goed uit omdat het spel even stil werd gelegd i.v.m. dat een hoofd geraakt was en daarmee nam.de druk toen even af.
Die medespeler was de Wit. En dat is zijn verdiende loon, want hij was daar volledig zijn man kwijt :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 12 aug 2022, 14:26 Daarentegen voorkwam Verhulst een bijna zekere goal uit die omhaal toen het 1-0 stond.
Tja. Ik kijk hier heel anders naar.

Beide "reddingen" zijn ballen die recht op hem afkomen. Als deze ballen er ingaan boek ik dat direct af als blunder.

Ik vond de goal tegen in Schotland overigens geen fout.

Maar goed is het ook allemaal niet.

- waakt voor met twee maten meten -

Laat hem eerst maar eens een knappe bal uit de hoek tikken, een 1 op 1 winnen of een moeilijke voorzet klemmen.

Ik vind dit geen referentiekader.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Helemaal eens met Antti. Ik zie het nog niet in Verhulst. Sterker nog, ik vind Vindahl in potentie beter.
Seizoenkaarthouder
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

lowietje schreef: 12 aug 2022, 15:59 Helemaal eens met Antti. Ik zie het nog niet in Verhulst. Sterker nog, ik vind Vindahl in potentie beter.
De reflexen vab Verhulst zijn veel beter. De twee ballen die hij nu eeuit heeft gevist, tegen Kowet en Dundee, waren ballen waarbij ik van Vindahl zeer over zou twijfelen of ie ze zou hebben. Dan kan de laatste in potentie beter zijn, maar het gaat om wat ie presteert. Dat was vorig seizoen niet best. In potentie was ik ook best een goede speler, maarja, het kwam er nooit echt uit.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 12 aug 2022, 20:10 In potentie was ik ook best een goede speler, maarja, het kwam er nooit echt uit.
Kan nog altijd, gewoon focus krijgen/houden en hard blijven werken ;-)
we can come an end
Plaats reactie