Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 29 sep 2022, 10:45 Vanheusden is toch ook in aantocht?

Ook Panta zou je weer naar het centrum kunnen trekken. Indien noodzakelijk.
Hatzidiakos is aan een sterke fase bezig als rechtsback, daar gaat Jansen niet zo snel mee switchen om hem weer in het centrum te zetten.
Bazoer was vorig seizoen nog een absolute eredivisie uitblinker als linker centrale verdediger, alleen dat was met een 3-mans centrum waar hij de opbouw kon verzorgen.
De keuze zal dus moeten vallen op Dekker of Vanheusden. Dekker lijkt me de meest logische omdat hij tot dusver Indi perfect heeft vervangen alleen nu met de wetenschap dat de ervaren kracht het gehele kalenderjaar eruit gaat liggen zou Vanheusden, die weer geheel hersteld is en wedstrijdfit is, ook een optie zijn: Heeft toch de internationale ervaring en AZ zal toch, wil het hem langdurig vast leggen voor het miljoenenbedrag, dit seizoen al veel gebruik van hem willen maken.
Kerkez, Dekker, Beukema, is wel heel onervaren. Ik zou zeggen, zeker als het serieuze plannen heeft met de Belgische international, dat dit een uitgelezen mogelijkheid is met de langdurige absentie van Indi, om hem in te passen en Dekker voor hem te laten spelen als hij 'op is'. Want onafgebroken alle wedstrijden uitspelen zie ik hem nog niet aan kunnen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

In de hier gedeelde podcast bleek al dan Jansen veel belang hecht aan de hierarchie in de selectie en vind de rol van BMI hierin blijkbaar zo essentieel dat hij hem, ook geblesseerd, een rol hierin wil blijven laten spelen:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... werkt.html

Vanheusden beschouwt hij naast Dekker als mogelijke vervanger op die positie:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/4 ... vervangen/
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Besiktas interesse voor Martens Indi.
https://www.sabah.com.tr/spor/futbol/20 ... iyi-istedi
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 14 nov 2022, 11:19 Besiktas interesse voor Martens Indi.
https://www.sabah.com.tr/spor/futbol/20 ... iyi-istedi
MartIns Indi.
Van MartEns blijven ze af!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Binnen AZ wordt gesproken dat het herstel van Indi wel eens langer kan duren en zeker niet in januari weer kan starten.
Hoe lang het herstel van de blessuregevoelige Vanheusden inneemt is ook maar de vraag. Moet AZ nog naar een centrumverdediger kijken, er hoeft maar iets mis te gaan met Beukema en dan heb je een probleem, zeker als je vol mee wilt doen voor de prijzen.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

BMI kan je er mooi bijhouden, helemaal gezien een aanstaand vertrek van Hatzidiakos (wederom) en Van Heusden is veelal niet fit plus te duur qua aankoopprijs dus zal ook vertrekken. Dan hou je alleen Beukema, BMI en Dekker over na de zomer dus hopelijk komt er nog een top verdediger bij van de zomer.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 15 nov 2022, 21:28 BMI kan je er mooi bijhouden, helemaal gezien een aanstaand vertrek van Hatzidiakos (wederom) en Van Heusden is veelal niet fit plus te duur qua aankoopprijs dus zal ook vertrekken. Dan hou je alleen Beukema, BMI en Dekker over na de zomer dus hopelijk komt er nog een top verdediger bij van de zomer.
Als Vanheusden te duur zou zijn/blijven, dan had AZ deze koopoptie niet onderhandeld.
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 15 nov 2022, 21:41 Als Vanheusden te duur zou zijn/blijven, dan had AZ deze koopoptie niet onderhandeld.
Al moet hij dan in de resterende maanden wel echt bizar gaan leveren, ik neem aan dat AZ anders de optie nooit zal gaan lichten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mooi geschreven artikel over Indi op AZalerts website.
Is de dip die AZ heeft gekend toe te schrijven door het gemis van onze aanvoerder:
https://www.azalerts.nl/algemeen/de-wer ... ktoberdip/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 18 nov 2022, 10:46 Mooi geschreven artikel over Indi op AZalerts website.
Is de dip die AZ heeft gekend toe te schrijven door het gemis van onze aanvoerder:
https://www.azalerts.nl/algemeen/de-wer ... ktoberdip/
Ja. Dat azalerts doet wel geinige dingen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 18 nov 2022, 10:46 Mooi geschreven artikel over Indi op AZalerts website.
Is de dip die AZ heeft gekend toe te schrijven door het gemis van onze aanvoerder:
https://www.azalerts.nl/algemeen/de-wer ... ktoberdip/
Wat een slappe analyse.
Dekker staat al vanaf begin september in het team, maar zijn aanwezigheid/c.q. de afwezigheid van BMI zou oorzaak van de 'oktoberdip' zijn. Vervolgens worden er twee momenten bijgehaald waar specifiek een andere speler een aandeel in de situatie heeft om Dekker nog eens af te vallen. Dat Kerkez Dekker wegduwt is blijkbaar de schuld van Dekker en dat Bazoer hem ruk aanspeelt op een gevaarlijke positie is ook de schuld van Dekker. Om dan met de dooddoener te komen dat het mogelijk is dat het allemaal anders uit had gezien met BMI achterin.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 18 nov 2022, 13:42 Wat een slappe analyse.
Dekker staat al vanaf begin september in het team, maar zijn aanwezigheid/c.q. de afwezigheid van BMI zou oorzaak van de 'oktoberdip' zijn. Vervolgens worden er twee momenten bijgehaald waar specifiek een andere speler een aandeel in de situatie heeft om Dekker nog eens af te vallen. Dat Kerkez Dekker wegduwt is blijkbaar de schuld van Dekker en dat Bazoer hem ruk aanspeelt op een gevaarlijke positie is ook de schuld van Dekker. Om dan met de dooddoener te komen dat het mogelijk is dat het allemaal anders uit had gezien met BMI achterin.
Ja wat een lap tekst vol cherry picking. Martins indi heeft inderdaad een potje of 15 gespeeld met weinig tegengoals, tegen werkelijk louter waardeloze teams. De zwaarste tegenstander is Sparta ofzo. Met die logica kan het geen toeval zijn dat AZ 1 minuut na zijn blessure tegen ajax de winnende goal maakt.

Overigens vind ik dat Bruno best wel stappen heeft gemaakt, en dat hij natuurlijk, mits fit, gewoon hoort te spelen. Dekker heeft het helemaal niet zo slecht gedaan, tuurlijk hier en daar wat foutjes. En nog niet basismateriaal voor een heel seizoen. Maar van Bruno kunnen we ook een mooie film reeks maken van ketsers. Lekker goedkoop om dan wat heel specifieke voorbeelden er uit te pakken. Ik snap sowieso niet waarom men die winst reeks zo afzet tegen die verlies reeks. Ik zie nauwelijks verschil, juist meer overeenkomsten. Spel is bijna altijd stroef tegen rechterrijtje, of je nou net nipt wint of het net niet onze kant opvalt, doet daar weinig aan af.

Vooral gasten als Pavlidis/Karlsson/Odgaard willen nog wel eens het verschil maken om zon potje alsnog te beslissen. Dus dat is wel lekker dat die er weer bij zijn. Maar verder is het redelijk zelfde verhaal als vorig jaar.

Laagvliegers: oersaaie stroeve pot, die je net wel / net niet wint
Toppers: Als collectief goede teamprestaties
Subtoppers: Dan komt AZ doorgaans wel aardig in zn spel. Mits tegenstanders niet het anti-Jansen medicijn toepassen (achterhoede tot lange ballen dwingen).
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bruno zit bij studio WK. Hij komt qua spreken niet echt uit verf tot nu toe. Ik hoop dat dat als aanvoerder beter gaat.
Hij wordt aangesproken als iemand wiens carriere al ten einde is of aan het afbouwen is. Weinig respectvol. Hij kan niet anders dan rustig antwoorden.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 dec 2022, 18:42 Bruno zit bij studio WK. Hij komt qua spreken niet echt uit verf tot nu toe. Ik hoop dat dat als aanvoerder beter gaat.
Ik wilde het ook net posten. Als je die man toch ziet zitten dan is het geen schim van de ‘grote leider’ die hij binnen de selectie zou zijn. Ik begrijp nu ook waarom hij bijna geen interviews geeft.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 06 dec 2022, 21:17 Ik wilde het ook net posten. Als je die man toch ziet zitten dan is het geen schim van de ‘grote leider’ die hij binnen de selectie zou zijn. Ik begrijp nu ook waarom hij bijna geen interviews geeft.
Ik heb niet gekeken, maar het een (leiderschap) hoeft natuurlijk niks met het ander (omgang met media) te maken te hebben.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 06 dec 2022, 22:56 Ik heb niet gekeken, maar het een (leiderschap) hoeft natuurlijk niks met het ander (omgang met media) te maken te hebben.
Een leider (of aanvoerder) moet natuurlijk wel verbaal sterk en aanwezig zijn. Ik krijg bij Bruno niet het idee dat hij wel eens tekeer gaat in de kleedkamer als dat nodig is. Maar goed, ik kan me vergissen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 07 dec 2022, 08:03 Een leider (of aanvoerder) moet natuurlijk wel verbaal sterk en aanwezig zijn. Ik krijg bij Bruno niet het idee dat hij wel eens tekeer gaat in de kleedkamer als dat nodig is. Maar goed, ik kan me vergissen.
Ook dat laatste is iets wat niet een noodzakelijke eigenschap is voor een goed leider. Een leider kan ook verbinden. Niet elke leider is een Mathijs van Nieuwkerk. Wel moet er iemand zijn die af en toe de waarheid durft te verkondigen, maar dat hoeft niet per sé de leider (aanvoerder of coach) te zijn.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 06 dec 2022, 21:17 Ik wilde het ook net posten. Als je die man toch ziet zitten dan is het geen schim van de ‘grote leider’ die hij binnen de selectie zou zijn. Ik begrijp nu ook waarom hij bijna geen interviews geeft.
Hoezo bijna geen interviews? Als aanvoerder staat hij elke week voor de camera. Al kunnen ze beter die band gewoon bij Clasie laten. Daar komt af en toe nog wel iets zinnigs uit i.t.t. tot Bruno, het is gewoon niet zijn ding.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hij spreekt met zijn voeten .
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 07 dec 2022, 18:11 Hij spreekt met zijn voeten .
Ik vind hem beter met zn hoofd. :lol:
Plaats reactie