Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dat hele verhaal omtrent Martins Indi is leuk, maar ik zie voorlopig echt niet hoe dit haalbaar gaat zijn. Stoke zal van het salaris af willen, maar zal er ook aan willen verdienen. Kan mij niet voorstellen dat die ermee akkoord gaan als zijn contract wordt opgebroken en hij dan hier voor een bedrag dat gewoon in hun salarishuis past komt spelen, dan houden ze hem liever zelf neem ik aan?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 30 jun 2021, 10:40 Dat hele verhaal omtrent Martins Indi is leuk, maar ik zie voorlopig echt niet hoe dit haalbaar gaat zijn. Stoke zal van het salaris af willen, maar zal er ook aan willen verdienen. Kan mij niet voorstellen dat die ermee akkoord gaan als zijn contract wordt opgebroken en hij dan hier voor een bedrag dat gewoon in hun salarishuis past komt spelen, dan houden ze hem liever zelf neem ik aan?
Precies! Ik zie BMI ook niet van bij wijze van 2 miljoen naar 5 ton gaan…. Stoke zal vast niet een paar ton willen bijpassen.

Beter gaat AZ voor iemand met meer restwaarde en realistischer salaris… ondanks dat BMI ervaren is en een goede gozer lijkt voor in de groep.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Poll toegevoegd. Keuze puur op basis van kwalitatieve overwegingen, omdat we toch geen goed zicht hebben op de financiële (on-)mogelijkheden.
_________________
"I don't know that!"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn. AZ huurt BMI nog een seizoen en de speler behoudt zijn giga salaris. Stoke ontvangt van AZ een gedeeltelijke tegemoetkoming in de salariskosten in de vorm van een huursom.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

vriend schreef: 30 jun 2021, 11:42 Het hoeft niet zo moeilijk te zijn. AZ huurt BMI nog een seizoen en de speler behoudt zijn giga salaris. Stoke ontvangt van AZ een gedeeltelijke tegemoetkoming in de salariskosten in de vorm van een huursom.
Als Max dit voor elkaar weet te krijgen dan is hij echt de beste onderhandelaar ter wereld, want dit is namelijk echt het minst gunstige scenario voor Stoke dat er is.

Stoke betaald 3 miljoen salaris voor een speler die niet voor hun speelt en krijgt slechts 5 ton compensatie en de speler hobbelt langzaam aan richting zijn contracteinde waardoor een mogelijke transfersom ook telkens lager wordt. Hieronder 4 opties die voor Stoke financieel gunstiger zouden zijn.

- Verhuren aan een club met een hoger salarisplafond.
- Verkopen aan een club die een redelijke transfersom kan betalen.
- Laten spelen bij Stoke zelf

Zou mooi zijn als Max het voor elkaar kan boxen, hij eindigde het seizoen namelijk erg goed.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 30 jun 2021, 13:12 Als Max dit voor elkaar weet te krijgen dan is hij echt de beste onderhandelaar ter wereld, want dit is namelijk echt het minst gunstige scenario voor Stoke dat er is.

Stoke betaald 3 miljoen salaris voor een speler die niet voor hun speelt en krijgt slechts 5 ton compensatie en de speler hobbelt langzaam aan richting zijn contracteinde waardoor een mogelijke transfersom ook telkens lager wordt. Hieronder 4 opties die voor Stoke financieel gunstiger zouden zijn.

- Verhuren aan een club met een hoger salarisplafond.
- Verkopen aan een club die een redelijke transfersom kan betalen.
- Laten spelen bij Stoke zelf

Zou mooi zijn als Max het voor elkaar kan boxen, hij eindigde het seizoen namelijk erg goed.
Het lijkt me dat BMI alle troefkaarten in handen heeft als hij persé aan AZ verhuurd wil worden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kwalitatief gezien zie ik graag dat AZ hem haalt. Als het bericht m.b.t. zijn salaris van €70k per week klopt, dan gaat het natuurlijk wel een héél lastig verhaal worden. No way dat AZ 3,5M€ aan salaris gaat betalen per jaar. Dat zou betekenen dat Bruno 3M€ aan salaris moet inleveren en ik kan me zo voorstellen dat hij daar zelf toch iets anders over denkt.

Ik zie het dan ook eigenlijk alleen gebeuren als Bruno het idee heeft dat hij zich met AZ weer in de -Europese- kijker kan spelen en/of Stoke AZ financieel gezien enorm tegemoet wilt komen. De vraag is of dit scenario realistisch is. Het is dan wel van belang dat Max op tijd schakelt naar een andere speler en niet te lang blijft hangen in een traject dat bij voorbaat al zeer weinig kans van slagen heeft.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DiepeMast schreef: 30 jun 2021, 17:24 De vraag is of dit scenario realistisch is. Het is dan wel van belang dat Max op tijd schakelt naar een andere speler en niet te lang blijft hangen in een traject dat bij voorbaat al zeer weinig kans van slagen heeft.
Vorig seizoen had Stoke geen haast en kwam het pas heel laat rond toen er blijkbaar geen andere opties langskwamen. Zo lang zou ik dit seizoen niet wachten als ik AZ was.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 30 jun 2021, 20:48 Vorig seizoen had Stoke geen haast en kwam het pas heel laat rond toen er blijkbaar geen andere opties langskwamen. Zo lang zou ik dit seizoen niet wachten als ik AZ was.
Vorig seizoen had Bruno ook geen haast. Nu staat hij er al veel eerder open voor, dus dat zal schelen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Zojuist het bericht dat Bruno definitief is overgenomen van Stoke City. Goede zet van AZ !
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

RoycosoepieAZ schreef: 05 jul 2021, 16:38 Zojuist het bericht dat Bruno definitief is overgenomen van Stoke City. Goede zet van AZ !
Als ie zo blijft voetballen als eind vorig seizoen, is dat zeker een goede zet. Waar komt het bericht vandaan dat hij definitief is overgenomen? Bron?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Het immer betrouwbare AZ.nl
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

ESPN twitter, onder andere.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 05 jul 2021, 16:56 Het immer betrouwbare AZ.nl
:lol: #-o

Maar eh, het is toch nog helemaal niet tegen het eind van de transferwindow? 😉
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

4 jaar, harstikke goed dit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Sympathieke speler met sportieve ambities. Klasse.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Sympathieke speler met sportieve ambities. Klasse.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 05 jul 2021, 17:40 Sympathieke speler met sportieve ambities. Klasse.
Ja zeker. Ook de supporters van Stoke city zijn heel positief over zijn houding en inzet bij Stoke city. Ook toen hij al had aangegeven daar weg te willen, heeft hij toch nog vol overgave zijn wedstrijden gespeeld. Dat geeft wel aan dat hij de juiste mentaliteit heeft.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Een buitenkans binnengehaald. De zichtbare vooruitgang aan het einde van het seizoen en het nu zo goed als de hele voorbereiding al bij de selectie zijn maakt een goede zet van AZ. Altijd afwachten hoe de praktijk uitpakt maar we mogen vooralsnog tevreden zijn.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Prima voor elkaar zo centraal achterin. Goede balans tussen jong en oud waar zowel in eigen 16 als met ruimte in de rug kan worden gespeeld.
BMI, Beukema, Letschert en Panta. En in Nood nog Clasie, Velthuis, P. Koopmeiners en Berkhout.


Wel benieuwd wat dit heeft gekost.

Nu zorgen voor een dubbele bezetting voor beiden backs (of Svensson verlengen natuurlijk).
Plaats reactie