Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Gisteren eindelijk weer eens de 0. Maar inmiddels 31 tegendoelpunten. Qua tegendoelpunten staan we op de 10e plaats. qua doelpunten voor staan we 3e. Lijkt me dus wel duidelijk dat het probleem vooral bij het verdedigen ligt.
BMI wilde via AZ weer naar Nederlands Elftal. Maar ik heb toch het idee dat hij nog een eindje afzit van nivo van Dijk en De Ligt :roll:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Het verdedigen begint bij de aanval, met hun onophoudelijk balverlies. Ook de doelverdediger heeft inmiddels al zo veel steekjes laten vallen dat je onze verdedigers, waaronder BMI, niet in de eerste plaats verantwoordelijk kunt stellen voor het grote aantal tegendoelpunten tot nu toe.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

BMI is zeker niet als enige schuldig. Er worden volop fouten gemaakt om hem heen. Hij onderscheidt zich echter nadrukkelijk niet tenzij hij echt een minder dynamische spits als tegenstander heeft waar hij in kan kleunen, en dat moet toch beter als je ambitie is om naar het EK te gaan.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Kan iemand hier uitleggen waar BMI nou eigenlijk goed in is, zijn sterke punten?

Ik kom niet verder dan dat hij fysiek best sterk is, letterlijk op alle andere punten kom ik tot matig of zelfs slecht, met als dieptepunt het opbouwen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 21 feb 2021, 19:49 Kan iemand hier uitleggen waar BMI nou eigenlijk goed in is, zijn sterke punten?

Ik kom niet verder dan dat hij fysiek best sterk is, letterlijk op alle andere punten kom ik tot matig of zelfs slecht, met als dieptepunt het opbouwen.
Gezien hoe makkelijk hij weggezet wordt in duels, valt ook fysiek best sterk nogal tegen. Letschert is volgens mij even groot, maar wel een aantal kilo's aan gewicht zwaarder. En dat is geen vet.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 22 feb 2021, 10:02 Gezien hoe makkelijk hij weggezet wordt in duels, valt ook fysiek best sterk nogal tegen. Letschert is volgens mij even groot, maar wel een aantal kilo's aan gewicht zwaarder. En dat is geen vet.
Letschert is toch iets langer van wat ik terug kan vinden. Letschert zou 1.88m ongeveer moeten zijn en Martins Indi 1.85m.

Dat neemt niet weg dat die 3 cm niet het verschil aan inhoud verklaren natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Deze jongen komt toch te kort voor AZ? Van een oudere huurspeler verwacht je dat je een zekerheidje binnenhaalt. Maar dit is een bron van onrust. Vooral positioneel maakt hij echt beginnersfouten.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

fcvictorie schreef: 13 mar 2021, 21:02 Deze jongen komt toch te kort voor AZ? Van een oudere huurspeler verwacht je dat je een zekerheidje binnenhaalt. Maar dit is een bron van onrust. Vooral positioneel maakt hij echt beginnersfouten.
Ja, AZ hoeft geen inspanningen te ondernemen om hem alsnog te contracteren. Clasie ook weg. Weg met die zwakke spelers uit die zwakke Feyenoord opleiding.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 13 mar 2021, 21:33 Ja, AZ hoeft geen inspanningen te ondernemen om hem alsnog te contracteren. Clasie ook weg. Weg met die zwakke spelers uit die zwakke Feyenoord opleiding.


Na rust ging het wel met BMI, maar voor rust...

Clasie werd niet ingebracht. Reijnders basis en Goudmijn vlak voor tijd. Lijkt er wel op dat AZ klaar is met Clasie. De jonge talenten krijgen de voorkeur.

Volgend jaar Van de Ven of Touba hoop ik ipv BMI.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Kilkenny schreef: 13 mar 2021, 21:33 Ja, AZ hoeft geen inspanningen te ondernemen om hem alsnog te contracteren. Clasie ook weg. Weg met die zwakke spelers uit die zwakke Feyenoord opleiding.
Ik vind vooral BMI tegenvallen. Als huurspeler moet zo’n jongen een meerwaarde zijn maar hij is juist de zwakste schakel.

Clasie zal misschien wel klaar zijn nu hij amper aan spelen toekomt. Al vind ik dat hij nooit echt door het ijs gezakt is. Met zijn ervaring zou ik zeggen dat hij toch een nuttige selectie speler zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 13 mar 2021, 21:45 Na rust ging het wel met BMI, maar voor rust...

Clasie werd niet ingebracht. Reijnders basis en Goudmijn vlak voor tijd. Lijkt er wel op dat AZ klaar is met Clasie. De jonge talenten krijgen de voorkeur.

Volgend jaar Van de Ven of Touba hoop ik ipv BMI.
Na rust hoefde BMI dan ook niet vooruit te voetballen. Dan gaat het ook wel. Maar daarvoor is hij niet gehaald. Van de Ven en Touba zou het beste zijn. Dan hebben we 2 opties en Touba kan ook linksachter geloof ik.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hij had gewoon wéér rood moeten krijgen. Exact hetzelfde als waar die van Vitesse hem wel voor kreeg tegen AZ. Had zomaar weer onnodig puntverlies kunnen betekenen. Tegengoal was ook al deels zijn schuld door totaal kansloos een corner weg te geven.
Spel gaat veel te snel voor hem. Spelers met vlotte dribbel zijn hem altijd te snel af. Hij kan beter bij een ploeg gaan spelen die lekker voor de eigen pot hangt. Dan kan die zoals tegen Napoli wel nuttig zijn. Maar verder drama.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jammer, maar helaas een tegenvaller.

BMI mag weer terug naar een regenachtige avond bij Stoke.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2021, 22:33 Hij had gewoon wéér rood moeten krijgen. Exact hetzelfde als waar die van Vitesse hem wel voor kreeg tegen AZ. Had zomaar weer onnodig puntverlies kunnen betekenen. Tegengoal was ook al deels zijn schuld door totaal kansloos een corner weg te geven.
Spel gaat veel te snel voor hem. Spelers met vlotte dribbel zijn hem altijd te snel af. Hij kan beter bij een ploeg gaan spelen die lekker voor de eigen pot hangt. Dan kan die zoals tegen Napoli wel nuttig zijn. Maar verder drama.
Dit was niet hetzelfde als die actie van die Vitessenaar. Heeft te maken met of een speler naar het doel ging of niet. Deze Twentenaar liep de bal naar de cornervlag en Boadu ging op doel af.

Maar dat gezegd te hebben is het een grote blunder van BMI die gewoon veel te traag is en er compleet uitgelopen werd
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kans is aanwezig dat BMI ook volgend seizoen bij AZ speelt.
Volgens Theo Brinkman heeft Indi aangegeven graag bij AZ te willen doorgaan en wordt er gekeken hoe AZ er tegenaan kijkt en naar de mogelijkheden.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 0_46262242 minuut 31.45

Toch zou ik liever vd Ven zien als nieuw cv koppel met Beukema, maar AZ zal denk ik voor ervaring van Indi gaan.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

capefear schreef: 20 apr 2021, 16:10 Kans is aanwezig dat BMI ook volgend seizoen bij AZ speelt.
Volgens Theo Brinkman heeft Indi aangegeven graag bij AZ te willen doorgaan en wordt er gekeken hoe AZ er tegenaan kijkt en naar de mogelijkheden.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 0_46262242 minuut 31.45

Toch zou ik liever vd Ven zien als nieuw cv koppel met Beukema, maar AZ zal denk ik voor ervaring van Indi gaan.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 20 apr 2021, 16:34 Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Dat lijkt me eigenlijk van wel.
Als je BMI contracteert is dat omdat je hem ziet als basisspeler (was hij dit jaar ook). Van de Ven heeft de clubs voor het uitkiezen, waarom zou hij dan AZ kiezen?

Als je BMI voor een prikkie kan krijgen vind ik het prima. Maar ik vond hem erg tegenvallen dit jaar. Met je kont in de 16 kan hij van waarde zijn, zoals tegen Napoli. Maar met ruimte in de rug kan hij echt niet. Zijn "sprints" zijn lachwekkend traag en voetballend vind ik het niet veel soeps. Als je 2 miljoen + 6ton salaris aan hem zou moeten uitgeven, neem je natuurlijk altijd VdVen voor hetzelfde geld. Met Letschert en Vlaar heb je genoeg ervaring in huis.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 20 apr 2021, 18:05Met Letschert en Vlaar heb je genoeg ervaring in huis.
Je weet dat Vlaar z´n schoenen aan de wilgen heeft gehangen heh.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

In welk opzicht is Bruno een betere verdediger dan Leeuwin? Ik geef toe dat ik liever BMI in het veld heb staan, maar ik vind het lastig om m'n vinger er op te leggen waarom dat zo is (afgezien van linksbenig/rechtsbenig).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

BMI werd net als Vlaar opeens bewierookt na het WK in 2014. Maar dat was in een 5-mans defensie. Hij is veel te traag en heeft een beperkte motoriek. Thuis tegen PSV lekker verdedigen rond de 16 kan hij nog prima maar AZ speelt meestal met ruimte achter de defensie. En opbouwen kan hij ook niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie