Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Sinds het uitvallen van Hatzidiakos maar 1 goal tegen. Lijkt me dus duidelijk waar het probleem ligt. Van de Ven misschien de toekomst, maar we gaan toch niet serieus de groepsfase EL in met een halve KKD verdediging. Die sprong is nog veel te groot. Past precies in het AZ profiel, goede mentaliteit, nodige ervaring, sterk fysiek. Heeft zijn tekortkomingen, maar de postieve punten overstemmen die ruim. Vergelijkbaar in die zin met Blind bijvoorbeeld bij ajax. Blij als hij blijft dus!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik heb mijn bedenkingen, veel ervan worden hier ook opgenoemd. Als hij hier blijft dan hoop ik maar dat het vooral alleen maar beter wordt nu hij hier een jaar zit, veel gespeeld heeft en ervaring met de manier van spelen heeft opgedaan. Een Van der Ven kan je er ook prima bij hebben, je kan toch niet verwachten dat die jongen de stap van subtop KKD naar top Eredivisie zonder aanpassingsproblemen maakt. Met Letschert, Martens Indi, Beukema en Van der Ven zijn de posities achterin prima bezet en heb je diverse tactische mogelijkheden om per wedstrijd toe te kunnen passen. Dan komen Beukema en Van der Ven ook aan hun speeltijd.

En je moet altijd maar afwachten of een aankoop direct rendeert.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 21 apr 2021, 06:00 Sinds het uitvallen van Hatzidiakos maar 1 goal tegen. Lijkt me dus duidelijk waar het probleem ligt. Van de Ven misschien de toekomst, maar we gaan toch niet serieus de groepsfase EL in met een halve KKD verdediging. Die sprong is nog veel te groot. Past precies in het AZ profiel, goede mentaliteit, nodige ervaring, sterk fysiek. Heeft zijn tekortkomingen, maar de postieve punten overstemmen die ruim. Vergelijkbaar in die zin met Blind bijvoorbeeld bij ajax. Blij als hij blijft dus!
Die drie positieve punten die je opnoemt kun je ook toepassen op Arjan Swinkels. Of zie je voetballend ook ruime positieve punten?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Indien er nog een jongen als Van de Ven bij komt dan mag hij wel blijven.
Martins Indi is een upgrade ten opzichte van een speler als Leeuwin.

Hij heeft gewoon soms rare fratsen, maar je kan niet zeggen dat hij niet degelijk is.
Als beide spelers een jongere gast er naast hebben die ze kunnen begeleiden zowel als mee concurreren dan kan dat zeer bevorderlijk zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 21 apr 2021, 10:57 Indien er nog een jongen als Van de Ven bij komt dan mag hij wel blijven.
Martins Indi is een upgrade ten opzichte van een speler als Leeuwin.

Hij heeft gewoon soms rare fratsen, maar je kan niet zeggen dat hij niet degelijk is.
Als beide spelers een jongere gast er naast hebben die ze kunnen begeleiden zowel als mee concurreren dan kan dat zeer bevorderlijk zijn.
We moeten nu niet gaan doen als of Martins Indi uit de 6e klasse reserve komt wandelen. Ik kan je nu namelijk alvast voorspellen dat van der Ven volgend jaar mitst spelend in de eredivisie (en hopelijk is dat bij ons) minimaal twee keer een doelpunt zal inluiden door knullig bal verlies. Die van der Ven zal nog moeten knokken voor z'n plek als zowel Bruno als hij bij AZ spelen volgend seizoen.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SimonPoulsen schreef: 21 apr 2021, 08:30 Die drie positieve punten die je opnoemt kun je ook toepassen op Arjan Swinkels. Of zie je voetballend ook ruime positieve punten?
Het is voor AZ begrippen gewoon een hele goede verdediger. Dat hoef ik je toch niet in de basis uit te leggen. Voor zijn kwaliteiten in combinatie met de ervaring ga je gewoon financieel gezien niks beters vinden.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 21 apr 2021, 07:37 Met Letschert, Martens Indi, Beukema en Van der Ven zijn de posities achterin prima bezet en heb je diverse tactische mogelijkheden om per wedstrijd toe te kunnen passen. Dan komen Beukema en Van der Ven ook aan hun speeltijd.

En je moet altijd maar afwachten of een aankoop direct rendeert.
AZ zal dan wel behoorlijk de beurs open moeten trekken. BMI zal gezien hij in zijn laatste seizoen bij Stoke zit en dus verkocht moeten worden, nog altijd wel tussen de 2 a 2,5 miljoen moeten kosten en voor vd Ven kom je er niet met wat voor Beukema is betaald. Ik weet niet of dat scenario er bij AZ in zit, we hebben dan Panta, Letschert, Martens Indi, Beukema en Van der Ven voor de centrale posities achterin lopen. Als dan ook nog Svensson transfervrij vertrekt, zit je al gauw op 5 a 6 miljoen investeringen op posities die ons financieel niets heeft opgebracht.
Laatst gewijzigd door capefear op 21 apr 2021, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 21 apr 2021, 13:03 AZ zal dan wel behoorlijk de beurs open moeten trekken. BMI zal gezien hij in zijn laatste seizoen bij Stoke zit en dus verkocht moeten worden, nog altijd wel tussen de 2 a 2,5 miljoen moeten kosten en voor vd Ven kom je er niet met wat voor Beukema is betaald. Ik weet niet of dat scenario er bij AZ in zit, we hebben dan Panta, Letschert, Martens Indi, Beukema en Van der Ven voor de centrale posities achterin lopen
Dat klopt, maar dat zullen zowel qua transfersom als salaris geen buitensporige bedragen worden die niet in de begroting van AZ passen. Het lijkt er ook op dat BMI nu voor voetbalplezier kiest in plaats van inkomen. Daar zie ik geen problemen. Verder heb ik wel wat geruchten gelezen dat Panta een stap wil gaan maken. Dat kan, want voor RCV hebben we Letschert en Beukema al binnen. Voor LCV komen we er momenteel nog 2 tekort, dus passen BMI en VdV prima in de selectie.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Az564 schreef: 21 apr 2021, 12:49 We moeten nu niet gaan doen als of Martins Indi uit de 6e klasse reserve komt wandelen. Ik kan je nu namelijk alvast voorspellen dat van der Ven volgend jaar mitst spelend in de eredivisie (en hopelijk is dat bij ons) minimaal twee keer een doelpunt zal inluiden door knullig bal verlies. Die van der Ven zal nog moeten knokken voor z'n plek als zowel Bruno als hij bij AZ spelen volgend seizoen.
Weet niet waar dit venijn vandaan komt? famillie?
Volgens mij kunnen 2 jongens met grote potentie het goed gebruiken om de druk te voelen van 2 vrij ervaren verdedigers.
Als Martins Indi een echt solide optie was dan hadden we deze discussie niet eens, hij heeft wat rare fratsen, maar als roulerende/roterende speler is hij niet verkeerd (idem voor Letschert).

@Capefear
Ik zou Hatzidiakos altijd verkopen, die heeft ook gewoon de schijn tegen van het publiek, dat maak je niet zomaar meer goed. Stel iemand is gek genoeg om 3-5 miljoen te betalen voor Hatzidiakos (blijft toch een international) dan kun je afhankelijk van wat je binnenkrijgt vast wel zaken doen voor Martins Indi + Van de Ven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 21 apr 2021, 13:37 Ik zou Hatzidiakos altijd verkopen, die heeft ook gewoon de schijn tegen van het publiek, dat maak je niet zomaar meer goed. Stel iemand is gek genoeg om 3-5 miljoen te betalen voor Hatzidiakos (blijft toch een international) dan kun je afhankelijk van wat je binnenkrijgt vast wel zaken doen voor Martins Indi + Van de Ven.
Dat zou dan inderdaad een ander verhaal zijn, maar anders kom ik toch wel tegen de 6 miljoen (Beukema, vd Ven, Indi, vervanger Svensson) op posities die qua transferinkomsten financieel niets hebben opgeleverd voor AZ. Dat is dan toch behoorlijk.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Prima dat AZ door wil met dit soort jongens. Ervaring en een brede selectie zijn regelmatig pijnpunten geweest in het verleden.
Maar ik hoop dat ze daarme juist de ruimte willen creeren voor jonge (buitenlandse) spelers die misschien niet vanaf dag 1 het verschil gaan maken. En dat het dus niet ten koste gaat van eventuele transfers. Ik zou toch nog steeds wel graag een jonge linksbenige verdediger en een eventuele vervanger voor Koopmeiners zien komen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

capefear schreef: 21 apr 2021, 13:52 Dat zou dan inderdaad een ander verhaal zijn, maar anders kom ik toch wel tegen de 6 miljoen (Beukema, vd Ven, Indi, vervanger Svensson) op posities die qua transferinkomsten financieel niets hebben opgeleverd voor AZ. Dat is dan toch behoorlijk.
In hoeverre is het realistisch te verwachten dat er een geblesseerde speler kan worden verkocht? Dan zouden er met Letschert, BMI, Panta en Beukema vier centrale verdedigers zijn. Dan zie ik AZ niemand meer halen. Tenzij Van de Ven ook heel erg goed als back uit de voeten zou kunnen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 21 apr 2021, 13:52 Dat zou dan inderdaad een ander verhaal zijn, maar anders kom ik toch wel tegen de 6 miljoen (Beukema, vd Ven, Indi, vervanger Svensson) op posities die qua transferinkomsten financieel niets hebben opgeleverd voor AZ. Dat is dan toch behoorlijk.
Maar hiertegenover kunnen we ook stellen dat er verkopen komen die qua transferuitgaven niets hebben gekost maar wel een veelvoud van die 6 miljoen gaan opleveren. Dus een probleem is dat niet.

On topic: Hopelijk slaagt AZ erin hetzelfde spel met Bruno te spelen zoals eerder met Clasie, dan ziet het er goed uit.
_________________
"I don't know that!"
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 21 apr 2021, 13:37 Weet niet waar dit venijn vandaan komt? famillie?
Volgens mij kunnen 2 jongens met grote potentie het goed gebruiken om de druk te voelen van 2 vrij ervaren verdedigers.
Als Martins Indi een echt solide optie was dan hadden we deze discussie niet eens, hij heeft wat rare fratsen, maar als roulerende/roterende speler is hij niet verkeerd (idem voor Letschert).

@Capefear
Ik zou Hatzidiakos altijd verkopen, die heeft ook gewoon de schijn tegen van het publiek, dat maak je niet zomaar meer goed. Stel iemand is gek genoeg om 3-5 miljoen te betalen voor Hatzidiakos (blijft toch een international) dan kun je afhankelijk van wat je binnenkrijgt vast wel zaken doen voor Martins Indi + Van de Ven.
Ik zie ook het liefste zowel BMI als van der Ven bij AZ spelen volgend jaar met dan ook een mogelijk vertrek van Hatzidiakos. Spoiler: Ik ben geen familie :wink:.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Uit het NHD van vanmorgen:


Bruno Martins Indi jaagt met AZ op plek in voorronde Champions League

AZ heeft nog vijf wedstrijden om plek twee over te nemen van PSV. Misschien is het doelsaldo straks zelfs beslissend. Het draait in de slotweken van de competitie dus om de keiharde cijfers, weet ook AZ-verdediger Bruno Martins Indi (29). Een interview in getallen.



2

Bruno Martins Indi kwam twee dagen ná de beruchte 4-4 tegen Sparta binnen bij AZ; vlak voor de transferdeadline huurde AZ hem van Stoke City. „Ik weet nog dat er veel over die wedstrijd werd gesproken”, zegt de verdediger. „Dat was een gekke pot. Het was sowieso een periode waarin alles een beetje tegenzat.” Mét Martins Indi speelde AZ daarna wéér twee keer gelijk, waardoor de club de competitie startte met vijf punten uit vijf duels. „We groeiden tijdens het seizoen. Nu voelt iedereen de verantwoordelijkheid om ’de nul’ te houden, bijvoorbeeld. We vallen altijd met veel risico aan, maar dat betekent ook dat je verdedigend gedisciplineerd moet zijn. Dat gaat veel beter.”

22


Martins Indi vertrok op zijn 22e van Feyenoord naar FC Porto. Hij weet als geen ander wat sommige jonge teamgenoten bij AZ momenteel meemaken. „Al die geruchten, dat kan echt wel wat met je doen. Dat merkte ik zelf ook. Ik ging er minder van presteren. Ronald Koeman was mijn trainer bij Feyenoord en die sprak me erop aan: ’Bruno, kom op, je moet wel kwaliteit blijven leveren.’ Hij had gelijk. Ik vind het knap, bijna apart, hoe de jonge spelers bij AZ hun focus behouden.” Lachend: „Ja, ze doen dat iets beter dan ik vroeger. Mochten die jongens alsnog gaan ’zweven’, dan zou ik dat gedrag direct herkennen. Mocht dat het groepsproces beïnvloeden, dan zeg ik er iets van. Wel op een positieve manier, zonder mensen af te kraken. Je kunt wel zeggen: ’Wat ben jij nou allemaal aan het doen’, maar dat werkt totaal niet, weet ik uit ervaring.”

2014


Niet alleen het jaar waarin Martins Indi zijn transfer van Feyenoord naar Porto maakte, maar ook het jaar waarin hij een belangrijke rol kreeg van Louis van Gaal op het WK. In Brazilië werd Oranje derde. „Er komt weer een groot toernooi aan. Veel AZ-spelers hopen daarbij te zijn, willen zich in de kijker spelen. Maar ook hierbij is het zaak dat iedereen zich focust op het ’hier en nu’. Máár: je kunt die spelers niet verbieden al een beetje aan het EK te denken. Kom op, het is een EK! En we zijn allemaal mensen. Of ik zelf ooit weer in Oranje speel? Ik sluit niets uit.”


19


Porto verkocht Martins Indi in 2016 aan Stoke City; daarmee had de verdediger zijn transfer naar een absolute topcompetitie te pakken. Maar in zijn tweede seizoen in Engeland werd Stoke negentiende en degradeerde. „Dan speel je ineens in het Championship. We wilden direct terug promoveren, maar dat is heel moeilijk. Uiteindelijk vochten we ook een niveautje lager tegen degradatie. Het is heel interessant om te zien wat dat met een groep doet. Het is niet voor iedereen weggelegd, zo’n degradatiestrijd. We hadden een wat oudere groep; spelers met kinderen en hypotheken. Opnieuw degraderen zou ons in de problemen storten. Het zorgde voor stress in de kleedkamer, maar we handhaafden ons wel. De chemie in een team verandert onder druk. Ja, die groepsprocessen vind ik interessant. Ik omarm de ervaring van dat seizoen. Natuurlijk dacht ik soms: ik speelde een paar jaar geleden nog halve finale WK en kwartfinale Champions League - en nu dit. Het kan raar lopen, want dit jaar speelde ik ineens weer Europees voetbal met AZ.”

0


Martins Indi is bezig aan een schitterende carrière, maar er ontbreekt wel duidelijk iets. „Ik heb nog nooit een échte prijs gewonnen. Tweede plaatsen, verloren bekerfinale met Porto, derde met Oranje op het WK… Ik wil een keer iets tastbaars, een beker omhooghouden. Ik heb honger, man. Ik móét een prijs winnen.”

5


Martins Indi speelt in principe nog vijf wedstrijden in het shirt van AZ. In de zomer keert hij terug naar Stoke, waar hij nog een jaar onder contract staat. „Of het een optie is dat ik hier volgend jaar weer ben? AZ past bij me, de manier van spelen staat me aan. En spelen bij AZ biedt me de kans op een Europees podium en op het spelen om prijzen. Ik heb het enorm naar m’n zin en sta open voor een langer verblijf. Of dat er komt, is afhankelijk van meerdere partijen.” Stoke City staat momenteel twaalfde op het tweede niveau van Engeland. „Promotie zit er helaas niet in.” Financieel is voetballen in Engeland aantrekkelijk, maar geld is ook niet alles, weet Martins Indi. Een keer een prijs winnen is ook belangrijk: „Voor mijn sportieve doelen heb ik veel over.”
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 21 apr 2021, 20:40 Maar hiertegenover kunnen we ook stellen dat er verkopen komen die qua transferuitgaven niets hebben gekost maar wel een veelvoud van die 6 miljoen gaan opleveren. Dus een probleem is dat niet.
Zo kijkt men vrees ik bij AZ hier niet tegen aan. Als Indi definitief aangetrokken wordt van Stoke denk ik dat we achterin op de centrale posities klaar zijn: Panta, Beukema, Letschert, Martens Indi. Verder schijnt dat ook Clasie nog bij gaat tekenen en die hebben we in geval van nood ook al eens alla Koopmeiners op die positie zien staan en Letschert kan zowel rechts als links centraal spelen. Ook ik had graag van der Ven er nog bij gezien omdat ik die echt zie doorgroeien als een echte topper maar ik denk niet dat AZ dat gaat doen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 22 apr 2021, 08:36 Zo kijkt men vrees ik bij AZ hier niet tegen aan. Als Indi definitief aangetrokken wordt van Stoke denk ik dat we achterin op de centrale posities klaar zijn: Panta, Beukema, Letschert, Martens Indi. Verder schijnt dat ook Clasie nog bij gaat tekenen en die hebben we in geval van nood ook al eens alla Koopmeiners op die positie zien staan en Letschert kan zowel rechts als links centraal spelen. Ook ik had graag van der Ven er nog bij gezien omdat ik die echt zie doorgroeien als een echte topper maar ik denk niet dat AZ dat gaat doen.
Je quote mij over financiën maar je rept nu over alternatieven voor LCV binnen de selectie. Da's wat anders.

AZ zal deze argumenten zeker gebruiken om de eventuele koopprijs van Van der Ven of andere alternatieven te drukken. AZ zal zeker niet heel hoog in de boom gaan zitten en dan kan het ook niet doorgaan. We zullen zien. Als je hier nog meer over wilt melden of reageren, prima, maar dan wel graag in het TD topic.
_________________
"I don't know that!"
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Ik vind het wel apart dat ze door willen met BMI. Als oud-PL speler en oud-international kwam hij toch met enige status binnen. Maar op het veld is dat niet te zien. Ik vind hem toch regelmatig grove fouten maken. Met name positioneel staat hij te vaak verkeerd. Ik vind hem geen betrouwbare verdediger. Terwijl je dat met zijn ervaring wel verwacht. Bovendien zal hij ook een behoorlijk salaris verdienen. Ik had het logischer gevonden om een ander speler te halen, waarbij vd Ven toch mijn voorkeur zou hebben. Die speelt ook nog niet foutloos maar dat is een ruwe diamant heb ik het idee.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Leeuwenhart schreef: 21 apr 2021, 06:00 Sinds het uitvallen van Hatzidiakos maar 1 goal tegen. Lijkt me dus duidelijk waar het probleem ligt.
Ik weet niet of je dat zo makkelijk kan concluderen. Zonder Panta nu te gaan lopen verdedigen: het kan aan allerlei factoren liggen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 21 apr 2021, 13:31 Verder heb ik wel wat geruchten gelezen dat Panta een stap wil gaan maken.
Het is ff offtopic maar, het is geen gerucht, want hij heeft het zelf in een interview gezegd dat hij een stap naar het buitenland wil maken :D
Plaats reactie