Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 05 jul 2021, 18:16 Prima voor elkaar zo centraal achterin. Goede balans tussen jong en oud waar zowel in eigen 16 als met ruimte in de rug kan worden gespeeld.
BMI, Beukema, Letschert en Panta. En in Nood nog Clasie, Velthuis, P. Koopmeiners en Berkhout.


Wel benieuwd wat dit heeft gekost.

Nu zorgen voor een dubbele bezetting voor beiden backs (of Svensson verlengen natuurlijk).
Svensson maar vergeten. Ik geloof echt niet meer dat die nog terugkomt. Met zijn transfervrije status heeft hij de clubs voor het uitzoeken, kan een mooi nieuw avontuur beginnen in een nieuw land en gaat hij er financieel waarschijnlijk ook nog op vooruit. Hoe jammer ik het ook vind, ik geef hem groot gelijk.

Vandaag maar blij zijn dat het is gelukt met BMI. Als hij dit seizoen net zo speelt als zijn laatste wedstrijden, dan gaan wij nog veel plezier aan hem beleven. Daarnaast natuurlijk een goede mentor voor Beukema die vast nog veel van hem kan leren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 05 jul 2021, 18:03 Een buitenkans binnengehaald.
Dat weten we pas als we iets over het prijskaartje kunnen ontfutselen :wink:.

Deze transfer tenzij het echt voor te veel geld is geweest, is natuurlijk wel goed te begrijpen in het kader van ervaring etc.
Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 05 jul 2021, 18:52 Dat weten we pas als we iets over het prijskaartje kunnen ontfutselen :wink:.

Deze transfer tenzij het echt voor te veel geld is geweest, is natuurlijk wel goed te begrijpen in het kader van ervaring etc.
Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Nee, over geld moet je niet te veel nadenken. Daar hebben we geen goed zicht op. En dan nog de discussie wat dan te veel geld is. Ja, qua salaris zal hij in het top segment zitten. Maar een ervaren verdediger van 29 die op hoog niveau gespeeld heeft en fit en gretig is, is gewoon een buitenkans, zo veel zijn er niet. Zie de keepers.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kilkenny schreef: 06 jul 2021, 07:16 Nee, over geld moet je niet te veel nadenken. Daar hebben we geen goed zicht op. En dan nog de discussie wat dan te veel geld is. Ja, qua salaris zal hij in het top segment zitten. Maar een ervaren verdediger van 29 die op hoog niveau gespeeld heeft en fit en gretig is, is gewoon een buitenkans, zo veel zijn er niet. Zie de keepers.
Precies dit. Het feit dat Max hem heeft weten te strikken is echt uit de categorie buitenkans. Naast al het jeugdige talent een zeer goede zet. Zeker als Bizot mogelijk ook nog eens vertrekt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 06 jul 2021, 07:16 Nee, over geld moet je niet te veel nadenken. Daar hebben we geen goed zicht op. En dan nog de discussie wat dan te veel geld is. Ja, qua salaris zal hij in het top segment zitten. Maar een ervaren verdediger van 29 die op hoog niveau gespeeld heeft en fit en gretig is, is gewoon een buitenkans, zo veel zijn er niet. Zie de keepers.
Natuurlijk moet je over het geld nadenken, kijk maar naar hoe het Feyenoord vergaan is terwijl ze dat niet deden.
AZ is een opleidings/ontwikkelingsclub, althans zo zet men de club in de markt. Dat wil zeggen dat grote investeringen behoren te worden gedaan in jong talent (en de begeleiding daarvan). Daarbij kunnen ervaren krachten een belangrijke rol spelen, zoals Ron Vlaar de afgelopen jaren, maar daar moet dan wel het prijskaartje niet bestaand of goed van zijn (Zie ook wat gepoogd is met Clasie). Op Bruno Martins Indi ga je geen winst meer maken, die zal enkel als steunpilaar voor het elftal kunnen dienen (en daarvoor was hij afgelopen seizoen nog niet helemaal consistent, maar ik ben het er mee eens dat hij het voordeel van de twijfel verdient).

Het is dus wel degelijk van belang om 'ongeveer' te weten wat Bruno Martins Indi gekost heeft omdat dat een indicatie voor het beleid is en wat je kan verwachten van de club. Bruno Martins Indi transfervrij of voor een paar ton aantrekken heet dan inderdaad een buitenkans. Indien hij 3 miljoen gekost heeft dan is dat een potentiëel 'geldmakende transfer' die je daarvoor opgeeft. Je weet dan ook welke alternatieven er mogelijk geweest zouden kunnen zijn en kan dan pas écht beoordelen hoezeer dit nu een buitenkans was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 06 jul 2021, 12:09 Natuurlijk moet je over het geld nadenken, kijk maar naar hoe het Feyenoord vergaan is terwijl ze dat niet deden.
AZ is een opleidings/ontwikkelingsclub, althans zo zet men de club in de markt. Dat wil zeggen dat grote investeringen behoren te worden gedaan in jong talent (en de begeleiding daarvan). Daarbij kunnen ervaren krachten een belangrijke rol spelen, zoals Ron Vlaar de afgelopen jaren, maar daar moet dan wel het prijskaartje niet bestaand of goed van zijn (Zie ook wat gepoogd is met Clasie). Op Bruno Martins Indi ga je geen winst meer maken, die zal enkel als steunpilaar voor het elftal kunnen dienen (en daarvoor was hij afgelopen seizoen nog niet helemaal consistent, maar ik ben het er mee eens dat hij het voordeel van de twijfel verdient).

Het is dus wel degelijk van belang om 'ongeveer' te weten wat Bruno Martins Indi gekost heeft omdat dat een indicatie voor het beleid is en wat je kan verwachten van de club. Bruno Martins Indi transfervrij of voor een paar ton aantrekken heet dan inderdaad een buitenkans. Indien hij 3 miljoen gekost heeft dan is dat een potentiëel 'geldmakende transfer' die je daarvoor opgeeft. Je weet dan ook welke alternatieven er mogelijk geweest zouden kunnen zijn en kan dan pas écht beoordelen hoezeer dit nu een buitenkans was.
Ik vind het wel een beetje té uitgekristalliseerd. Als ie nu toch gewoon goed speelt, de steunpilaar van de verdediging weet te worden, dan is het toch sowieso een buitenkans (pas 29) en een goede investering? Of ie nou 1 of 3 miljoen gekost heeft maakt mij dan niet uit. Ik denk dat AZ daar echt wel goed over heeft nagedacht, en je weet dat ze nooit met geld gaan smijten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

salmonyappi schreef: 06 jul 2021, 17:16 Ik vind het wel een beetje té uitgekristalliseerd. Als ie nu toch gewoon goed speelt, de steunpilaar van de verdediging weet te worden, dan is het toch sowieso een buitenkans (pas 29) en een goede investering? Of ie nou 1 of 3 miljoen gekost heeft maakt mij dan niet uit. Ik denk dat AZ daar echt wel goed over heeft nagedacht, en je weet dat ze nooit met geld gaan smijten.
Eens, directe waarde is relatief makkelijk te meten. Namelijk, aankoopsom+salaris+belasting/zaakwaarnemer vergelijken met eventuele restwaarde. Bij Jahanbaksh zal dat er vast goed uitzien maar bij BMI niet. Het is echter lastig een indirecte waarde te plakken op BMI (of voorheen Vlaar) in hoeverre zij anderen beter maken zodat anderen kunnen excelleren.

Persoonlijk erg blij met BMI, een jongen meh ervaring, gaat nog wat jaren mee en is een positieve jongen voor de in de groep.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Altijd lekker zo'n positieve jongen :D
.
AZ_BMI-PositieveJongen.jpg
AZ_BMI-PositieveJongen.jpg (27.93 KiB) 1696 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 06 jul 2021, 18:16 Altijd lekker zo'n positieve jongen :D
.
AZ_BMI-PositieveJongen.jpg
En Beukema is ook al zo :D
Dat wordt een prachtig duo =D>
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 06 jul 2021, 17:16 Ik vind het wel een beetje té uitgekristalliseerd. Als ie nu toch gewoon goed speelt, de steunpilaar van de verdediging weet te worden, dan is het toch sowieso een buitenkans (pas 29) en een goede investering? Of ie nou 1 of 3 miljoen gekost heeft maakt mij dan niet uit. Ik denk dat AZ daar echt wel goed over heeft nagedacht, en je weet dat ze nooit met geld gaan smijten.
Dit dus ja.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat deed onze ‘ervaren aanwinst’ bij de 1-0? Echt dramatisch. En dat in combinatie met Letschert die werkelijk alles fout doet. Beiden zijn traag en kunnen niet opbouwen. En dan Beukema op de bank, hoe verzin je het…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 19 aug 2021, 06:13 Wat deed onze ‘ervaren aanwinst’ bij de 1-0? Echt dramatisch. En dat in combinatie met Letschert die werkelijk alles fout doet. Beiden zijn traag en kunnen niet opbouwen. En dan Beukema op de bank, hoe verzin je het…
Het is echt een verschrikking om naar te kijken.

Is het nu zo moeilijk om een tweede Moisander / Moreno te vinden?

Ik vind het best prima om ook wat routine op te stellen, maar dan ook een beetje kwaliteit alstublieft. Die eerste goal was echt zó slecht. Je kan toch wel heel even om je heen kijken?

Amateur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Eens ja. Bruno met Letschert is echt een dodelijk koppel voor een wedstrijd. Dat getreuzel in de opbouw, om uiteindelijk een bal te geven die je al meteen had kunnen geven waardoor je nu een medespeler direct in de problemen brengt. Het is gebrek aan kwaliteit, waardoor je de onzekerheid ook ziet komen.
Hup AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Martins Indi kan het natuurlijk niet alleen. Je zal maar met Sugawara, Letschert en Oosting een verdediging moeten vormen. Waarbij Oosting er natuurlijk weinig aan kan doen dat hij daar neergezet wordt.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 19 aug 2021, 08:43 Martins Indi kan het natuurlijk niet alleen. Je zal maar met Sugawara, Letschert en Oosting een verdediging moeten vormen. Waarbij Oosting er natuurlijk weinig aan kan doen dat hij daar neergezet wordt.
Klopt. Martins Indi speelde vorig jaar in de 2e seizoenshelft echt prima maar is niet zo goed dat hij een verdediging op sleeptouw neemt, wat nu wel een beetje wordt verwacht.
Hup AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bob Ross schreef: 19 aug 2021, 08:47 Klopt. Martins Indi speelde vorig jaar in de 2e seizoenshelft echt prima maar is niet zo goed dat hij een verdediging op sleeptouw neemt, wat nu wel een beetje wordt verwacht.
Ja, dat dus.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 19 aug 2021, 06:18 Het is echt een verschrikking om naar te kijken.

Is het nu zo moeilijk om een tweede Moisander / Moreno te vinden?

Ik vind het best prima om ook wat routine op te stellen, maar dan ook een beetje kwaliteit alstublieft. Die eerste goal was echt zó slecht. Je kan toch wel heel even om je heen kijken?

Amateur.
Mijn eerste indruk was dat die jongen uit de rug van Oosting kwam.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

kuifje schreef: 19 aug 2021, 09:42 Mijn eerste indruk was dat die jongen uit de rug van Oosting kwam.
Klopt. En die liet hem ook verder lopen. Maar ja, als je op die plek ook een middenvelder neer zet ipv dat je zorgt dat je een goede back-up hebt voor Wijndal ( en die niet " even maakt "in een paar weken,) dan loop je dit op. Dure blunder dus uit beleidsoogpunt.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Roadman schreef: 19 aug 2021, 10:39 Klopt. En die liet hem ook verder lopen. Maar ja, als je op die plek ook een middenvelder neer zet ipv dat je zorgt dat je een goede back-up hebt voor Wijndal ( en die niet " even maakt "in een paar weken,) dan loop je dit op. Dure blunder dus uit beleidsoogpunt.
Eens maar dan moeten ze hier niet Letschert en BMI de schuld geven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 19 aug 2021, 10:51 Eens maar dan moeten ze hier niet Letschert en BMI de schuld geven.
Wie stond BMI dan te dekken? En waarom zet deze ‘leider’ zijn defensie dan niet goed neer?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie