Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De interviews met Martins Indie vind ik verheugend en verfrissend. Hij heeft veel over voor zijn sportieve doelen. Het is een sympathieke speler. Een zeer goede mindset.

Doet me denken aan Altidore. Geweldig !!
De trots bij het winnen van de KNVB beker.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bruno speelde gisteren op zich een behoorlijke pot, maar laat zich wel lelijk simpel poorten bij die tegengoal. Dat komt ook omdat hij zijn voeten dwars vast neerzette en daardoor niet snel genoeg kon reageren op die bal. Zwak moment van zo'n ervaren verdediger.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het zal zeer afhangen van wat Stoke wil. Als het nu zo'n constructie als bij Clasie kan worden dan kan je Martins Indi er best bij hebben. Ja hij maakt her en der fouten, maar hij brengt her en der ook wel echt weer wat kwaliteit erbij.

Voor de eerste keer in jaren in een rijtje met spelers als Van de Linden, Jan Wuytens, Ramon Leeuwin etc. Heb je niet opeens een bijzondere achilleshiel op het moment dat Martins Indi erin komt te staan.

Kortom: als hij goedkoop als halve basisspeler op te halen is dan is dat niet het einde van de wereld, als je echter de volle pond moet gaan betalen voor hem dan kun je dat geld echt wel beter besteden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Op de AZ podcast van rtvnh had men het over dat Indi heel vaak, als er druk op de verdediging wordt gezet, knullige ballen op links afspeelt en daar dan mee weg komt omdat Wijndal zich nog redelijk gemakkelijk vrij kan spelen uit moeilijke situaties omdat hij erg vaardig is. Maar als daar wellicht in het nieuwe seizoen een andere linksback komt te staan, het nog maar afwachten is of je op die manier van spelen zo niet in de problemen komt omdat de centrale verdediger moeite heeft met opbouwen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als BMI voor 2 of 2,5M€ is op te halen, dan mag Max dit wat mij betreft direct overmaken. Hij heeft z'n waarde deze wedstrijd toch ook weer overduidelijk laten zien. Je hoeft niet op elke speler winst te maken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben ik de enige die BMI de laatste 5 weken ineens echt uitstekend vind spelen. Gebruikt zn fysiek telkens uitstekend om zn wat trage en logge kenmerken te compenseren. Weet nu niet zo goed of dit nu de uitzondering is, of dat de mindere periode daarvoor de uitzondering was. Al met al mag hij blijven als het geen fortuin kost. Lijkt me toch het ideale nest om te landen nu als verdediger met Vlaar, BMI en ook nog Bouhlarouz die ergens rondloopt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 08 mei 2021, 20:37 Als BMI voor 2 of 2,5M€ is op te halen, dan mag Max dit wat mij betreft direct overmaken. Hij heeft z'n waarde deze wedstrijd toch ook weer overduidelijk laten zien. Je hoeft niet op elke speler winst te maken.
Dat is behoorlijk veel geld voor de wijze waarop AZ zaken doet. Dan had hij er toch echt iets meer bovenuit moeten steken naar mijn mening. <1 miljoen of hopen op een contractontbinding als die van Clasie destijds.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik vind dat Martins Indi de laatste weken heel stabiel en goed presteert. Echt wel een paar niveaus hoger dan eerder in het seizoen. Daarom zou het heel mooi zijn als AZ hem weet binnen te halen voor volgend jaar, want het is ook nog een jongen met ervaring die ook echt bezig is met de jongere spelers. Zoals je ziet bij ajax is dat echt heel belangrijk.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

biefstukje schreef: 17 mei 2021, 08:12 Ik vind dat Martins Indi de laatste weken heel stabiel en goed presteert. Echt wel een paar niveaus hoger dan eerder in het seizoen. Daarom zou het heel mooi zijn als AZ hem weet binnen te halen voor volgend jaar, want het is ook nog een jongen met ervaring die ook echt bezig is met de jongere spelers. Zoals je ziet bij ajax is dat echt heel belangrijk.
Helemaal eens. Heeft zich de laatste weken echt ontwikkeld tot een sterkhouder. Zou mooi zijn als hij blijft, anders valt er qua ervaring mogelijk wel heel veel weg.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 17 mei 2021, 08:55 Helemaal eens. Heeft zich de laatste weken echt ontwikkeld tot een sterkhouder. Zou mooi zijn als hij blijft, anders valt er qua ervaring mogelijk wel heel veel weg.
Ook eens. Kan een goede mentor zijn voor Beukema!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2021, 23:48 Dat is behoorlijk veel geld voor de wijze waarop AZ zaken doet. Dan had hij er toch echt iets meer bovenuit moeten steken naar mijn mening. <1 miljoen of hopen op een contractontbinding als die van Clasie destijds.
Je kunt het ook anders bekijken: waar haal je voor ca 2M€ een ervaren linksbenige verdediger die op Europees (hoog) niveau heeft gespeeld? BMI is bovendien ook nog eens fysiek sterk, kan met z'n 29 jaar nog wel een tijdje mee èn is inmiddels bekend met de patronen/tactieken van AZ, wat ook wel prettig is in de verdediging.

Qua vastigheid is het ook verstandig, aangezien Wijndal zeer waarschijnlijk vertrekt. Als BMI ook wegvalt, moet je je complete linkerkant van de verdediging opnieuw optuigen. Lijkt mij niet wenselijk. Je moet er toch niet aan denken dat je de groepsfase van de EL niet haalt als gevolg van communicatiefouten in de verdediging...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 18 mei 2021, 10:38 Je kunt het ook anders bekijken: waar haal je voor ca 2M€ een ervaren linksbenige verdediger die op Europees (hoog) niveau heeft gespeeld? BMI is bovendien ook nog eens fysiek sterk, kan met z'n 29 jaar nog wel een tijdje mee èn is inmiddels bekend met de patronen/tactieken van AZ, wat ook wel prettig is in de verdediging.

Qua vastigheid is het ook verstandig, aangezien Wijndal zeer waarschijnlijk vertrekt. Als BMI ook wegvalt, moet je je complete linkerkant van de verdediging opnieuw optuigen. Lijkt mij niet wenselijk. Je moet er toch niet aan denken dat je de groepsfase van de EL niet haalt als gevolg van communicatiefouten in de verdediging...
Op behoorlijk wat plekken kun je transfervrij of voor lage sommen ervaren verdedigers van Europees niveau vinden. Het is echt niet alsof Martins Indi van een uniek niveau is, je moet dan echter wel anders gaan scouten en daar nadrukkelijk aandacht aan besteden. Eventueel zal je iets met je salarishuishouding moeten schuiven, maar die discussie hebben we al langer.


Ik vind het niet onverstandig om Martins Indi te behouden als ervaren achtervang, maar AZ moet geen 2+ miljoen uitgeven aan ervaren achtervang vast te leggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2021, 10:48 Op behoorlijk wat plekken kun je transfervrij of voor lage sommen ervaren verdedigers van Europees niveau vinden. Het is echt niet alsof Martins Indi van een uniek niveau is, je moet dan echter wel anders gaan scouten en daar nadrukkelijk aandacht aan besteden. Eventueel zal je iets met je salarishuishouding moeten schuiven, maar die discussie hebben we al langer.


Ik vind het niet onverstandig om Martins Indi te behouden als ervaren achtervang, maar AZ moet geen 2+ miljoen uitgeven aan ervaren achtervang vast te leggen.
Oke, we zijn het dus eigenlijk eens, alleen zeg jij voor max 1M€ en ik voor ca 2M€ :D. Benieuwd of het Max gaat lukken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ben_Side schreef: 13 jun 2021, 07:37 We zijn inmiddels alweer een maandje verder, schijnbaar is het nog geen Appeltje-eitje om Martins Indi voor een bepaald bedrag wat Huiberts er voor wil uitbesteden over te nemen.
Ik hoop oprecht dat hij zich hier niet op dood het staren is. het kan leuk zijn, maar het is niet absoluut noodzakelijk om hem erbij te hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ben_Side schreef: 27 jun 2021, 20:23 Ik hoop nog steeds dat van de Ven een serieuze optie is om er bij te halen.
Beukema-vd Ven kan gewoon een heel goed koppel worden waar AZ lang plezier aan kan hebben.
Indi heeft ervaring maar ondanks zijn leeftijd en ervaring vond ik hem bepaald geen rustpunt, als men er de hoofdprijs voor op tafel moet neerleggen gauw overslaan en doorgaan met jong talent die alle potentie hebben om door te groeien.
Volgens mij werd Indi alleen maar beter het laatste kwart van het seizoen en met alleen maar jonge spelers kom je ook nergens. Ik hoop dus dat Indi blijft.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 28 jun 2021, 06:50 Volgens mij werd Indi alleen maar beter het laatste kwart van het seizoen en met alleen maar jonge spelers kom je ook nergens. Ik hoop dus dat Indi blijft.
Ik ook. Beukema heeft ook veel meer aan BMI met zijn ervaring dan wildebras Van de Ven, waarvan de loftrompet al weer veel te vroeg is geblazen!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 28 jun 2021, 08:22 Ik ook. Beukema heeft ook veel meer aan BMI met zijn ervaring dan wildebras Van de Ven, waarvan de loftrompet al weer veel te vroeg is geblazen!
Ja die mening is bij sommige supporters gedraaid, maar niet bij de mensen die het binnen het vakgebied beoordelen, daar is van de Ven toch weer tot grootste talent uitgeroepen.
Dat je iets aan ervaring hebt is helemaal waar, maar de vraag is wat dat mag kosten.
Ervaren spelers die hetzelfde kosten als je potentiële diamantjes is precies waarmee clubs als Feyenoord van ons verloren hebben de afgelopen jaren. Martins Indi kan er best bij, maar dan moet zijn contract worden ontbonden zoals bij Clasie of Stoke moet met een paar ton genoegen nemen.

Met de genoemde bedragen in het hoofd is het bijvoorbeeld : kopen wij Pavlidis OF kopen wij Martins Indi
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 28 jun 2021, 09:39 Ja die mening is bij sommige supporters gedraaid, maar niet bij de mensen die het binnen het vakgebied beoordelen, daar is van de Ven toch weer tot grootste talent uitgeroepen.
Dat je iets aan ervaring hebt is helemaal waar, maar de vraag is wat dat mag kosten.
Ervaren spelers die hetzelfde kosten als je potentiële diamantjes is precies waarmee clubs als Feyenoord van ons verloren hebben de afgelopen jaren. Martins Indi kan er best bij, maar dan moet zijn contract worden ontbonden zoals bij Clasie of Stoke moet met een paar ton genoegen nemen.

Met de genoemde bedragen in het hoofd is het bijvoorbeeld : kopen wij Pavlidis OF kopen wij Martins Indi
Wie zijn die mensen binnen het vakgebied? Diezelfde die zo hoop op geven over het hogeschool Nederlandse voetbal, het favoriete Oranje, al die toptalenten, etc.

PSV is er in geslaagd om Pröper ook voor een fooi bij Brighton weg te krijgen. Dus dat moet Max met BMI ook wel lukken toch!?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Het Nederlandse AZ Alkmaar is volgens de Stoke Sentinel op zoek naar een nieuwe deal voor Stoke City-verdediger Bruno Martins Indi na een succesvolle huurperiode in het seizoen 2020-21 .

De 29-jarige was vorig seizoen een steunpilaar van hun team en speelde 27 keer in de Eredivisie toen ze op de derde plaats eindigden achter ajax en PSV en Martins Indi speelde ook vijf keer in de Europa League.

Nu AZ zich opnieuw heeft gekwalificeerd voor de Europa League, dit keer bij het ingaan van de play-offronde, willen ze een deal sluiten met de Potters voor de 34-cap Nederlands international - hoewel het waarschijnlijk een nieuwe leningsovereenkomst zal zijn opnieuw.

Martins Indi arriveerde in 2016 in het bet365 Stadium, aanvankelijk in bruikleen, maar kwam een ​​jaar later permanent bij de club voor een bedrag van £ 7 miljoen en tekende een vijfjarig contract met de Staffordshire-outfit.

Dat betekent dat hij nog een jaar van die deal heeft en Spotrac suggereert dat hij £ 60.000 per week verdient vanaf Stoke's Premier League-dagen, en dat is een salaris waarvan je zou aannemen dat de club deze zomer heel blij zou zijn om kwijt te raken.

Martins Indi maakte 70 Championship-optredens in twee seizoenen na Stoke's degradatie van de hoogste vlucht, ondanks dat hij een topverdiener was, maar deze zomer draait alles om het inkorten van de loonsom voor Michael O'Neill, dus je zou verwachten dat de linksvoeter er niet is kom de start van het seizoen.

Of AZ een permanente deal kan sluiten, valt nog te bezien, maar Stoke is erin geslaagd om deze zomer van Kevin Wimmer af te komen - dus alles is echt mogelijk.

Stoke wordt nog steeds gehinderd door een aantal hoge lonen uit hun tijd in de Premier League, maar een voor een lijken ze langzaam maar zeker de uitgang te verlaten.

Martins Indi zal ongetwijfeld een van de topverdieners zijn bij de Potters, en AZ betaalde waarschijnlijk niet veel van zijn salaris voor de duur van vorig seizoen, maar in tegenstelling tot anderen die in de Premier League voor de club waren en waren verstoten, de Nederlander was eigenlijk een vaste waarde in het kampioenschap tussen 2018 en 2020, omdat hij er niet in slaagde een verhuizing veilig te stellen.

Na vorig seizoen bij AZ zal Martins Indi echter geloven dat hij thuishoort in het Europese voetbal en met de loonsverlagingen die Stoke deze zomer doormaakt, zou het een schok zijn als de club geen deal zou faciliteren om hem definitief naar huis te laten terugkeren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 30 jun 2021, 08:48 Dan moet Martens Indi nog al wat inleveren want ik zie AZ geen 3,5 miljoen per jaar aan hem uitkeren.
Hij zou voor dat salaris dan minstens hier drie jaar moeten spelen en dan is hij alweer 32 jaar. Mooi dat zo'n jongen zoveel wil inleveren, alhoewel ik denk dat ze nog bezig zijn aan constructies waar Stoke voor zijn laatste seizoen nog een gedeelte salaris aan hem moet blijven betalen. Toch hoop ik nog steeds dat AZ op de achtergrond 'ook' bezig is met vd Ven. Wellicht heeft die even een dip gehad toen al die belangstelling op hem af kwam, maar dat hebben sommige hier ook gehad.
Als AZ dan toch 1.5 tot 2 miljoen gaat uitgeven aan een Lcv zou ik nog altijd de voorkeur hebben voor Touba boven vdVen. Die vdVen vind ik toch nog een soort gok op dit moment (het kan de Ligt worden maar ook Pierie). Tegen psv echt waanzinnig goed, maar in de laatste maanden wel heel veel betrokken bij tegengoals.
BMI moet je alleen doen als het je geen fortuin kost, hij speelde de laatste wedstrijden overigens wel erg sterk.
Plaats reactie