Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Yessssss :D

Op naar de volgende.........
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ben wel blij met de terugkeer van Karlsson. Mooie attractieve voetballer. Ben benieuwd hoe de samenwerking gaat verlopen met Kerkez. In ieder geval wordt het voor een aantal spelers vechten voor een basisplaats en dat is een goed teken.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 21 sep 2022, 11:35 Ben wel blij met de terugkeer van Karlsson. Mooie attractieve voetballer. Ben benieuwd hoe de samenwerking gaat verlopen met Kerkez. In ieder geval wordt het voor een aantal spelers vechten voor een basisplaats en dat is een goed teken.
Ik denk (en hoop) dat Karlsson en Kerkez heel goed gaan samenwerken!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Heerlijk! Hakjes, Rabona's en balaannames achter het standbeen =P~ . En dan gaan we ook nog eens de donkere maanden in, dus lasershows!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als deze teksten enigszins kloppen, we hebben het wel over VP……, is er weinig mee mis lijkt me.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Zit natuurlijk nu wel een verschil in dat we vorig seizoen behoorlijk teleurstellend hebben gepresteerd en zo'n jongen zich graag op een groter aansprekend platform wil laten zien.
Stel AZ draait met nog toppers als Pavlidis, Bazoer, Vanheusden en in een later stadium Mihailovic achter de hand, een topseizoen wat mogelijk leidt tot CL deelname, denk ik niet dat hij staat te springen om een transfer naar zo'n Bournemouth te maken. Is gewoon een kwestie van hoe AZ er sportief voor staat, zodat zo'n jongens zich echt kunnen laten zien.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

De Rode Baron schreef: 23 sep 2022, 08:30 Zit natuurlijk nu wel een verschil in dat we vorig seizoen behoorlijk teleurstellend hebben gepresteerd en zo'n jongen zich graag op een groter aansprekend platform wil laten zien.
Stel AZ draait met nog toppers als Pavlidis, Bazoer, Vanheusden en in een later stadium Mihailovic achter de hand, een topseizoen wat mogelijk leidt tot CL deelname, denk ik niet dat hij staat te springen om een transfer naar zo'n Bournemouth te maken. Is gewoon een kwestie van hoe AZ er sportief voor staat, zodat zo'n jongens zich echt kunnen laten zien.
Zo zie ik het ook, wil graag een hoger niveau spelen dan waar we nu internationaal in voetballen.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

RoycosoepieAZ schreef: 24 sep 2022, 09:13 Zo zie ik het ook, wil graag een hoger niveau spelen dan waar we nu internationaal in voetballen.
Het wordt dan ook heel interessant om te zien of een extra jaar AZ nog in zijn ambitie past als we dit seizoen EL of zelfs CL halen. Het hangt er dan ook zo vanaf hoe hij terugkomt uit zijn blessure. Als hij de tweede seizoenshelft vlamt en AZ haalt EL, dan zou hij alsnog wel weg willen. Als hij struikelend einde seizoen haalt en AZ haalt CL, dan is de kans ineens behoorlijk toegenomen dat hij nog een seizoen hoge ogen wilt gooien.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 24 sep 2022, 11:38 Het wordt dan ook heel interessant om te zien of een extra jaar AZ nog in zijn ambitie past als we dit seizoen EL of zelfs CL halen. Het hangt er dan ook zo vanaf hoe hij terugkomt uit zijn blessure. Als hij de tweede seizoenshelft vlamt en AZ haalt EL, dan zou hij alsnog wel weg willen. Als hij struikelend einde seizoen haalt en AZ haalt CL, dan is de kans ineens behoorlijk toegenomen dat hij nog een seizoen hoge ogen wilt gooien.
Als AZ champions league haalt worden we dus kampioen. Dan lijken Karlsson en Pavlidis me sws onhoudbaar, ook omdat je dan rustig 30miljoen de man kan vragen (en krijgen). Voorronde Cl of EL zijn niks waard, zeker gezien de urgentie AZ daar doorgaans aan geeft.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 24 sep 2022, 22:20 Voorronde Cl of EL zijn niks waard, zeker gezien de urgentie AZ daar doorgaans aan geeft.
Juist dan zit AZ helemaal niet te springen om de meest productieve spelers met contracten die nog wel een tijd doorlopen te laten gaan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 24 sep 2022, 23:25 Juist dan zit AZ helemaal niet te springen om de meest productieve spelers met contracten die nog wel een tijd doorlopen te laten gaan.
Dat kan wel zijn, maar als AZ eerste of tweede wordt is dat voor AZ een piekjaar, en is het dus tijd om te cashen. Tevens is AZ voor dergelijke spelers niets meer dan een tussenstation, dat is nou eenmaal zo helaas.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 24 sep 2022, 23:25 Juist dan zit AZ helemaal niet te springen om de meest productieve spelers met contracten die nog wel een tijd doorlopen te laten gaan.
Juist wel, het perfecte moment om te verkopen en verder te bouwen.
Je moet niet vergeten dat voor een club met het achterland van AZ het niet altijd financieel verantwoord is om zo'n kans te missen.
Voor de club om te groeien is een speler voor 2-5 miljoen kopen en binnen een seizoen voor 20 weer kunnen verkopen natuurlijk een enorm goed groeimodel. Voor een verkochte 'Karlsson' kun je met die theorie zo weer tussen de 4-10 nieuwe 'Karlssons' halen. als je het voor elkaar krijgt er daar telkens minimaal 2 weer van te laten slagen, blijf je groeien.

Een goed voorbeeld is misschien wel Vincent Janssen, die met zijn verkoop zowel qua infrastructuur als qua nieuwe spelers een mooi groei moment verzorgde. Janssen verkopen zorgde voor het kopen van Weghorst (en financierde daarnaast ook o.a. een aankoop als Svensson).
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 25 sep 2022, 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 25 sep 2022, 09:58 Dat kan wel zijn, maar als AZ eerste of tweede wordt is dat voor AZ een piekjaar, en is het dus tijd om te cashen. Tevens is AZ voor dergelijke spelers niets meer dan een tussenstation, dat is nou eenmaal zo helaas.
Apart, want volgens anderen hier doet AZ dat juist niet maar had dat wel moeten doen met Stengs en Boadu ipv een seizoen wachten
Iets wat ik al uitgebreid heb beargumenteerd om juist niet te doen (zo snel mogelijk beste spelers verkopen)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 25 sep 2022, 10:55 Apart, want volgens anderen hier doet AZ dat juist niet maar had dat wel moeten doen met Stengs en Boadu ipv een seizoen wachten
Iets wat ik al uitgebreid heb beargumenteerd om juist niet te doen (zo snel mogelijk beste spelers verkopen)
Dat zal AZ normaal gesproken ook doen. Stengs en Boadu zijn natuurlijk wel een apart geval met dat corona jaar. Toen kon AZ waarschijnlijk niet de "hoofdprijs" krijgen. Zoals Evjen was al gehaald als opvolger van Stengs, maar toen werd Stengs niet verkocht.

Al blijf ik erbij dat AZ toch wel aardig de hoofdprijs heeft gehad voor Stengs en Boadu. Natuurlijk pech gehad met blessures, maar ook erg geprofiteerd van een soort hype in media Nederland.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 25 sep 2022, 11:27 Al blijf ik erbij dat AZ toch wel aardig de hoofdprijs heeft gehad voor Stengs en Boadu. Natuurlijk pech gehad met blessures, maar ook erg geprofiteerd van een soort hype in media Nederland.
En kijk nu waar deze twee jongens staan. Beter wacht Karlsson nog een seizoen of twee, totdat hij echt AZ draagt. Hoewel hij als ie een goede dag heeft veruit de beste speler van AZ is, vind ik hem nog veel te vaak zwak, soms zelfs de zwakste op het veld. Zoals ook regelmatig met Stengs het geval was. Ze moeten niet vergeten dat AZ als een warm bad is voor spelers vanwege matige prestatiedruk en familiaire clubstructuur, met bovendien maar weinig weerstand in de competitie(s). Hierdoor zijn goede prestaties bij AZ toch een beetje vertekenend.

Maarja, zowel AZ als Karlsson zullen wel willen gaan cashen komende zomer.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 28 sep 2022, 10:32 En kijk nu waar deze twee jongens staan. Beter wacht Karlsson nog een seizoen of twee, totdat hij echt AZ draagt. Hoewel hij als ie een goede dag heeft veruit de beste speler van AZ is, vind ik hem nog veel te vaak zwak, soms zelfs de zwakste op het veld. Zoals ook regelmatig met Stengs het geval was. Ze moeten niet vergeten dat AZ als een warm bad is voor spelers vanwege matige prestatiedruk en familiaire clubstructuur, met bovendien maar weinig weerstand in de competitie(s). Hierdoor zijn goede prestaties bij AZ toch een beetje vertekenend.

Maarja, zowel AZ als Karlsson zullen wel willen gaan cashen komende zomer.
Alleen is het rendement van Karlsson ongeveer 3x zo hoog, in een minder elftal. Karlsson heeft wel de bouwstenen om een stap hoger aan te kunnen, veel completere speler naar mijn mening. Zeker als hij zich dit seizoen nog verder doorontwikkeld met een beter team om zich heen. Stengs en Boadu zijn een beetje "one trick ponys", met alleen een goede steekpass of snelheid kom je er gewoon niet. Een jaar extra bij AZ had het verschil zeker niet gemaakt, eerder het omgekeerde. Maar verder eens dat concurrentie en n beetje hardheid wel onderdeel moet zijn van het leerproces als AZ spelers voor de top wil opleiden. "Cal en My" zijn echt vertroetelt en werden nooit gewisseld, hoe slecht ze ook waren. Daar help je echt niemand mee.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Verder over zijn vervanger van Brederode: Hij heeft echt kwaliteit. De eerste wedstrijden deed hij het heel goed.
Maar ik geef hem ook advies, want hij is echt goed in dribbelen en zijn man passeren, maar af en toe mag hij iets meer schieten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

“Jasper is klaar om ze rentree te maken”

Dan ben ik alweer uitgetwitterd……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Als je nou is begrijpt dat niet iedereen beter schreift als ons.
Plaats reactie