Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 14 sep 2020, 06:59 Hij zou ook bijzonder weinig dribblen en de bal het liefst aangespeeld krijgen in het strafschopgebied, we hebben toch niet Bjorn Johnsen 2.0 binnen gehaald?
Als je kijkt naar hoe hij speelt, dan is hij zo ongeveer in alles het tegenovergestelde van Johnsen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 14 sep 2020, 11:04 Als je kijkt naar hoe hij speelt, dan is hij zo ongeveer in alles het tegenovergestelde van Johnsen.
We gaan het uiteraard zien, maar als we het hebben over iemand die niet meeverdedigt, niet meeloopt/zelf dribbelt, vooral op een plek op het veld blijft staan. kortom waaruit de statistieken spreken van een zeer statische speler.

Dan ga je mij toch niet vertellen dat Bjorn Johnsen niet ook aan die specifieke criteria voldeed? Tenzij Barry van Galen verantwoordelijk was voor Johnsen zit(ten) de scout(s) die Johnsen heeft(hebben) bekeken nog altijd bij AZ :wink: .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 14 sep 2020, 11:23 We gaan het uiteraard zien, maar als we het hebben over iemand die niet meeverdedigt, niet meeloopt/zelf dribbelt, vooral op een plek op het veld blijft staan. kortom waaruit de statistieken spreken van een zeer statische speler.

Dan ga je mij toch niet vertellen dat Bjorn Johnsen niet ook aan die specifieke criteria voldeed? Tenzij Barry van Galen verantwoordelijk was voor Johnsen zit(ten) de scout(s) die Johnsen heeft(hebben) bekeken nog altijd bij AZ :wink: .
Karlsson is alles behalve een statische speler. Hij is juist bijzonder dynamisch, erg sterk en snel op de counter, goede dribbel, balvast, creëert zelf zijn kansen ipv een balletje af te wachten en heeft een fantastisch afstandsschot. Kortom zo'n beetje alles wat Johnssen niet had.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

DeZuivelDuivel schreef: 14 sep 2020, 06:59 Hij zou ook bijzonder weinig dribblen en de bal het liefst aangespeeld krijgen in het strafschopgebied, we hebben toch niet Bjorn Johnsen 2.0 binnen gehaald?
Als Karlsson nou twee koppen groter was... :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 14 sep 2020, 11:41 Karlsson is alles behalve een statische speler. Hij is juist bijzonder dynamisch, erg sterk en snel op de counter, goede dribbel, balvast, creëert zelf zijn kansen ipv een balletje af te wachten en heeft een fantastisch afstandsschot. Kortom zo'n beetje alles wat Johnssen niet had.
Dat gaan we dan zien :D
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Waar het AZ de laatste maanden aan scorend vermogen ontbreekt heeft onze nieuwste aanwinst gisteren wederom een doelpunt gescoord in de wedstrijd tegen Mjallby. Te zien op 2.35.

https://youtu.be/fH8PUbJ4EKs

Helaas wel afgekeurd omdat een medespeler hinderlijk buitenspel liep.
Gelukkig schiet hij daarna op 3.10 een strafschop keurig in waardoor hij alsnog zijn doelpuntje meepikt.

Kijk trouwens ook nog even op 3.38 het werkelijk schitterende doelpunt van Sabovic (speler van Mjallby).
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

multatuli schreef: 18 sep 2020, 08:55 Kijk trouwens ook nog even op 3.38 het werkelijk schitterende doelpunt van Sabovic (speler van Mjallby).
Wat doet die keeper daar dan, leuk zo’n schot vanaf de middenlijn maar die was toch echt wel houdbaar.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Fotbolldirect.se schreef: ONTHULLINGEN: De details achter de deal die 50 miljoen waard kunnen zijn


Jesper Karlsson tekende afgelopen vrijdag voor het Nederlandse AZ Alkmaar en wordt waarschijnlijk de grootste Allsvenskan-deal van het jaar.
Vandaag kan FotbollDirekt de belangrijkste details onthullen die hebben geleid tot de overdracht van 27 miljoen euro.
- Een perfecte club en hij koos AZ voor de sport. Hij had elders meer geld kunnen verdienen. Toen AZ van hem hoorde, vroeg hij me meteen om te proberen het voor elkaar te krijgen, zegt zijn zaakwaarnemer Anders Karlsson.

Het is een week geleden dat Jesper Karlsson van Elfsborg tekende voor AZ Alkmaar en daarmee de tweede grootste transfer ooit van Elfsborg werd.

De prijs eindigde daarmee op 27 miljoen, maar achteraf blijkt dat Karlsson alternatieven had die zowel sportief als financieel veel groter waren dan AZ.

Reuzen als Krasnodar en het Italiaanse Napoli waren in beeld en waren bereid tot actie en waren volgens FotbollDirekt's informatie bereid om financieel nog verder te gaan dan de Nederlandse club.

Maar de belangstelling voor AZ's nieuwe nummer 13 stopte nu niet bij clubs als Napoli en Krasnodar, maar ook die als Groningen, Heerenveen, Istanbul, Bologna en Metz toonden concrete interesse.
Karlssons vertegenwoordiger Anders Karlsson becommentarieert de informatie van FotbollDirekt als volgt:
- Het enige dat ik kan zeggen is dat het rechtstreeks met AZ serieus was. Mede wat Jesper en ik direct voelden maar ook wat AZ in één keer liet zien, zegt de makelaar.

- Nee, ik begreep niet meteen hoe groot deze deal kon zijn. Zeker niet gezien de corona.

Het eindigde dus naar alle waarschijnlijkheid met de grootste volledig Zweedse deal van dit jaar (de window sluit begin oktober) en een contract van vijf jaar.
Het is een overeenkomst die een clausule van 15 procent bij wederverkoop omvat, evenals een bonusladder die Elfsborg maximaal SEK 50 miljoen kan opleveren. Het nieuwe salaris van de 21-jarige is niet bekend, maar in Elfsborg had hij iets meer dan 100.000 SEK per maand.



Maar juist dit is een kwestie die tijdens de onderhandelingen is omgedraaid, Elfsborg deed er alles aan om zo lang mogelijk van Karlsson te kunnen profiteren met het oog op de aanhoudende goudstrijd.
Wat vind je van het feit dat er zoveel geld aan is betaald, niet in de laatste plaats met het oog op zulke moeilijke tijden?
- Hoe dan ook, het liep goed af. Maar zo voel ik me niet. Nee echt niet. Dit is de verkeerde vraag, want het enige dat telt, is dat het goed is geweest voor Jesper. AZ en de reputatie die zo'n club nog steeds heeft. Het is een van de groten in Nederland. Hun professionaliteit heeft een sterke indruk op Jesper gemaakt.



Verder is het duidelijk dat AZ ervoor heeft gezorgd dat Karlsson klaar is voor de lopende Europese Spelen.
Het is een AZ dat aan de Champions League-kwalificatiewedstrijd begon door de Tsjechische oppositie te verslaan en vervolgens met 2-0 te verliezen van Dynamo Kiev.
In geval van overwinning zou hij Elfsborg nu al hebben verlaten, in plaats daarvan zal hij nu uiterlijk 28 september meedoen en zal hij beschikbaar zijn voor de groepswedstrijd in de Europa League die nu wacht.

Wanneer kwam AZ serieus in beeld?
- Maar ongeveer een maand voordat het duidelijk werd.

Nu koos hij voor AZ, maar volgens onze informatie had hij duidelijk veel meer kunnen verdienen in clubs als Krasnodar en Napoli ...?
- Ik heb echt geen opmerkingen, maar ik wil alleen zeggen dat hij voor AZ heeft gekozen omdat hij in AZ als club gelooft. Aan geld kun je niet altijd denken. Jesper heeft gekozen met zijn hart.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Goed om te zien dat hij specifiek voor AZ gekozen heeft. Het geeft ook mooi weer dat AZ er in Scandinavië in ieder geval goed op staat. Dat is natuurlijk het voordeel als je veel scout in Scandinavië en je je ook nog eens Europees laat zien.

15% doorverkooppercentage is overigens wel een -erg- hoog bedrag. Mocht hij bijvoorbeeld doorverkocht worden voor 8M€, dan ben je 1,2€ kwijt aan Elfsborg. Nou ja... nog steeds ruim 4 miljoen winst in dat geval :mrgreen:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 18 sep 2020, 10:20
Een transfer van 2.4 miljoen euro die kan oplopen naar 4.8 miljoen middels bonus constructies? en dan nog eens 15% doorverkoop.
Als dat klopt mag Max van mij per direct zijn ontslagbrief indienen. Ik zie op papier de potentie van Karlsson ook wel, maar het is bij lange na niet zo zeker dat hij ook maar iets in deze richting waard zou zijn. Dan moeten sommigen op dit forum die 3 miljoen als de absolute max zien toch wel even een paar keer in hun bedje (graf is wat vroeg :lol:) omrollen.

Dit gegeven naast het feit dat een stap naar Heerenveen sowieso is afgeketst op basis van het salaris van Karlsson sta ik toch even te kijken van dit verhaal. Hij moet dus ook nog eens voor flink wat duiten op de loonlijst staan.

zie bron voor transferbedrag en onderstaand de omrekening

zonder bonussen 25 miljoen SEK
25.000.000 Zweedse kroon is gelijk aan
2.407.178,30 Euro
18 sep. 19:47 UTC · Disclaimer

Met bonussen 50 miljoen SEK :
50.000.000 Zweedse kroon is gelijk aan
4.815.125,00 Euro
18 sep. 19:42 UTC · Disclaimer
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 18 sep 2020, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

DeZuivelDuivel schreef: 18 sep 2020, 19:47 Een transfer van 2.4 miljoen euro die kan oplopen naar 4.8 miljoen middels bonus constructies? en dan nog eens 15% doorverkoop.
Als dat klopt mag Max van mij per direct zijn ontslagbrief indienen. Ik zie op papier de potentie van Karlsson ook wel, maar het is bij lange na niet zo zeker dat hij ook maar iets in deze richting waard zou zijn. Dan moeten sommigen op dit forum die 3 miljoen als de absolute max zien toch wel even een paar keer in hun bedje (graf is wat vroeg :lol:) omrollen.

Dit gegeven naast het feit dat een stap naar Heerenveen sowieso is afgeketst op basis van het salaris van Karlsson sta ik toch even te kijken van dit verhaal. Hij moet dus ook nog eens voor flink wat duiten op de loonlijst staan.
Ik interpreteerde het anders toen ik het las, namelijk dat de 15% tot maximaal dat bedrag kon oplopen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 18 sep 2020, 19:50 Ik interpreteerde het anders toen ik het las, namelijk dat de 15% tot maximaal dat bedrag kon oplopen.
Je was vliegensvlug, heb even de omrekening gedaan op basis van het bericht zie nu nogmaals mijn post voor een omrekening van de genoemde bedragen.

zie citaat:
'Het is een overeenkomst die een clausule van 15 procent bij wederverkoop omvat, evenals een bonusladder die Elfsborg maximaal SEK 50 miljoen kan opleveren. Het nieuwe salaris van de 21-jarige is niet bekend, maar in Elfsborg had hij iets meer dan 100.000 SEK per maand.'
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dat klinkt duur inderdaad.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En elke keer maar blind uitgaan dat het klopt als er ergens bedragen worden genoemd... :roll:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Precies en of je het zelf moet betalen :( . Als de directie het nodig vindt zo een contract af te sluiten en die investering te doen , dan zal dat op degelijke gronden gebeuren. En onthou nu eens, met al dat gezever over bedragen die betaald worden aan clubs en spelers, dat niemand van dit forum inzage heeft in de financiën van de club. En, zoals gezegd, of überhaupt de bedragen in de media kloppen is ook nog maar de vraag. Wees content dat er een speler is aangetrokken, en hopelijk kunnen we ervan genieten. Daar gaat het om. Niks meer of minder.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 18 sep 2020, 20:52 En elke keer maar blind uitgaan dat het klopt als er ergens bedragen worden genoemd... :roll:
Er van uit gaan dat het klopt is wat anders. er worden bedragen genoemd, die omrekenen is niet heel moeilijk.
Er zal in ieder geval een bedrag betaald zijn, overigens is het niet altijd onduidelijk. Als Elfsborg nu bekend maakt zoals in het bericht staat dat het de duurste of op een na duurste uitgaande transfer is voor ze dan hoef je maar te kijken hoeveel de vorige nummer 1 en 2 gekost hebben dan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Vier posts terug roep je dat Max zijn ontslag moet indienen als het klopt. Ik heb bij jouw posts altijd het idee dat je hier vooral komt om te etaleren dat jij een veel betere TD zou zijn en dat AZ eigenlijk maar bijzaak voor je is.

Onder de huidige omstandigheden ben ik in ieder geval blij met Karlsson. Hij schijnt de moeite waard te zijn om voor naar het stadion te komen en dat kan ik van de rest na dinsdag niet bepaald zeggen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 19 sep 2020, 10:57 Vier posts terug roep je dat Max zijn ontslag moet indienen als het klopt. Ik heb bij jouw posts altijd het idee dat je hier vooral komt om te etaleren dat jij een veel betere TD zou zijn en dat AZ eigenlijk maar bijzaak voor je is.

Onder de huidige omstandigheden ben ik in ieder geval blij met Karlsson. Hij schijnt de moeite waard te zijn om voor naar het stadion te komen en dat kan ik van de rest na dinsdag niet bepaald zeggen.
Dat was natuurlijk bijzonder gechargeerd en niet helemaal serieus. Zoiets lees je er niet altijd aan af denk ik.
Maar daar zat sowieso een grote ´als´aan. ´als´ de genoemde bedragen kloppen, waarvan ik en niemand van ons echt een uitdrukkelijke bevestiging kan geven (en daar heb je gewoon gelijk in). Dan zou ik het wel aan de hoge kant vinden. En dat dan niet op basis van wilde geruchten, maar gewoon wat in dat gedeelde uitgebreide bericht stond na een simpele omrekening.

En natuurlijk is AZ voor mij niet bijzaak, AZ is voor mij hoofdzaak. Ik heb gewoon geloof in bepaalde spelers/staf/beleid en in bepaalde dingen niet/minder. Met corona zit ik teveel thuis dus als het dan over bepaalde dingen gaat zoals toen Karlsson nog een gerucht was dan heb ik gewoon de tijd om er dingen over op te zoeken en dat deel ik dan (zoals dat die oefenwedstrijd op youtube stond, wanneer die opgeroepen was voor Zweden, etc. etc.).

Dit valt voor de rest volledig buiten het topic: Karlsson is er nu, het lijkt mij een goede aankoop hoewel liever eerder afgerond gezieen en daarnaast liever de echte investering in de verdediging had gezien. Dat is'm kort samengevat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Niemand weet toch hoe die bonusconstructie in elkaar zit? Het kan wel 25 mln kronen zijn als hij minimaal 15 goals maakt en AZ landskampioen wordt. Dan kan dat makkelijk van die CL miljoenen af en heeft hij zijn waarde bewezen.
En ik denk eerder dat het maximaal 50 mln kronen wordt inclusief doorverkoop. Dus als AZ m tzt voor 20 mln euro weet te verkopen dat er een maximum aan zit.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Metalingus schreef: 18 sep 2020, 09:31 Wat doet die keeper daar dan, leuk zo’n schot vanaf de middenlijn maar die was toch echt wel houdbaar.
Nou en of. Die keeper had 'm gewoon kunnen vangen.
Plaats reactie