Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

salmonyappi schreef: 30 aug 2022, 16:37 Het valt me sowieso vaak op dat spelers na een transfer onmiddellijk (of nog steeds) langdurig geblesseerd zijn, en niet alleen bij AZ. Dat zet zo’n transfer wel in een ander daglicht……..
Wat betreft Karlsson: we weten niets, behalve dat het dus ernstig is of erg lastig te behandelen. We zouden ‘m erg goed kunnen gebruiken nu Pavlidis afwezig is.
Het komt ook dat AZ zo verdomd weinig media aandacht krijgen. Als dit bij de grote drie gebeurt, maar ook in Tukker land, dan zit de media er bovenop en weet je veel meer. Jammer wel ....
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ik vind dat AZ hier zelf ook wel debet aan is. Je kunt toch gewoon communiceren in het praatje voorafgaand aan een wedstrijd of bij de voorbeschouwing hoe het staat met de geblesseerde spelers. Ze zullen wel zeggen dat dit niet mag, maar je kunt, als club, zeker wel meer info verschaffen over een blessure, zonder het hele medische dossier open te gooien. Je mag “ je klanten” als club best wel meer informeren hier in.

Bovendien denk ik dat de betreffende speler zelf daar ook wat aan kan doen. Ik geloof er helemaal niet in dat een speler bezwaar maakt als een club “ wat” informatie daarover verstrekt. Dan krijgt hij, volgens mij, van de supporters alleen maar meer begrip en krediet. Een win-win situatie dus. ( Moet hij wel de supporters serieus willen nemen :? )
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Gewoon melden dat je hem over twee of 4 weken verwacht, is naar je supporters toe volkomen normaal. Af en toe snappen zij bij AZ niet dat zij er voor ons zijn en niet andersom
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Uit het NHD van vanmorgen


Alkmaar

Jesper Karlsson hoopt begin oktober weer inzetbaar te zijn voor AZ.

Karlsson staat al het hele seizoen aan de kant door een bovenbeenblessure. Die blessure liep hij eind mei op tijdens AZ-Vitesse (6-1), de laatste wedstrijd van vorig seizoen. Karlsson speelde dat duel wel uit en scoorde twee keer.

Door de blessure moest Karlsson (24) in juni afzeggen voor de interlands van het Zweeds elftal en daarna miste hij bij AZ de voorbereiding op het nieuwe seizoen. In de zomer ging hij drie weken naar België, om zich daar te laten behandelen en verder te werken aan zijn herstel. Zijn revalidatie zit nu in de eindfase.

AZ speelt donderdag tegen FC Vaduz en zondag tegen ajax. Daarna is er een interlandweek. Na die interlandperiode hoopt Karlsson weer inzetbaar te zijn. De eerste wedstrijd daarna is FC Groningen-AZ op zaterdag 1 oktober.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Roadman schreef: 13 sep 2022, 07:55 Uit het NHD van vanmorgen


Alkmaar

Jesper Karlsson hoopt begin oktober weer inzetbaar te zijn voor AZ.

Karlsson staat al het hele seizoen aan de kant door een bovenbeenblessure. Die blessure liep hij eind mei op tijdens AZ-Vitesse (6-1), de laatste wedstrijd van vorig seizoen. Karlsson speelde dat duel wel uit en scoorde twee keer.

Door de blessure moest Karlsson (24) in juni afzeggen voor de interlands van het Zweeds elftal en daarna miste hij bij AZ de voorbereiding op het nieuwe seizoen. In de zomer ging hij drie weken naar België, om zich daar te laten behandelen en verder te werken aan zijn herstel. Zijn revalidatie zit nu in de eindfase.

AZ speelt donderdag tegen FC Vaduz en zondag tegen ajax. Daarna is er een interlandweek. Na die interlandperiode hoopt Karlsson weer inzetbaar te zijn. De eerste wedstrijd daarna is FC Groningen-AZ op zaterdag 1 oktober.
Fijn, hopelijk kunnen we Pavilidis dan ook ongeveer weer verwachten al ben ik bang dat hij nog een maandje langer op zich laat wachten.

Maar verder wel een Bazoer en van Heusden die dan volledig inzetbaar zijn evenals hopelijk Evjen ook, dan zijn we vanaf oktober bijna op oorlogssterkte.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 13 sep 2022, 09:13 Fijn, hopelijk kunnen we Pavilidis dan ook ongeveer weer verwachten
Positief dat het vast staat dat Pavlidis niet hoeft te worden geopereerd. Hopelijk dat we over niet al te lange tijd dan toch de sterkste opstelling kunnen formatteren, en laat ik je zeggen, die is niet mis voor eredivisiebegrippen! :) Voor nu is het, of dat gepaard gaat met goed of slecht voetbal, zo weinig mogelijk punten inleveren waardoor het geen helse achtervolging hoeft te worden. Dan heb ik er wel vertrouwen in dat het een mooi seizoen gaat worden.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

De Rode Baron schreef: 13 sep 2022, 10:13 Positief dat het vast staat dat Pavlidis niet hoeft te worden geopereerd.
O. Is dat zo ? Die heb ik dan gemist. Waar heb je dat gelezen, als ik vragen mag ? Zou inderdaad wel deze week besloten worden hoe de behandeling verder zou gaan.

Maar jij weet de uitslag dus al?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Roadman schreef: 13 sep 2022, 10:45 O. Is dat zo ? Die heb ik dan gemist. Waar heb je dat gelezen, als ik vragen mag ? Zou inderdaad wel deze week besloten worden hoe de behandeling verder zou gaan.

Maar jij weet de uitslag dus al?
Ja op de AZ podcast.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Derde voorbeeld van doorspelen met een blessure (na Pavlidis en Evjen).
Lijkt me dat dit aandacht behoeft.
Roadman schreef: 13 sep 2022, 07:55 Uit het NHD van vanmorgen


Alkmaar

Jesper Karlsson hoopt begin oktober weer inzetbaar te zijn voor AZ.

Karlsson staat al het hele seizoen aan de kant door een bovenbeenblessure. Die blessure liep hij eind mei op tijdens AZ-Vitesse (6-1), de laatste wedstrijd van vorig seizoen. Karlsson speelde dat duel wel uit en scoorde twee keer.

Door de blessure moest Karlsson (24) in juni afzeggen voor de interlands van het Zweeds elftal en daarna miste hij bij AZ de voorbereiding op het nieuwe seizoen. In de zomer ging hij drie weken naar België, om zich daar te laten behandelen en verder te werken aan zijn herstel. Zijn revalidatie zit nu in de eindfase.

AZ speelt donderdag tegen FC Vaduz en zondag tegen ajax. Daarna is er een interlandweek. Na die interlandperiode hoopt Karlsson weer inzetbaar te zijn. De eerste wedstrijd daarna is FC Groningen-AZ op zaterdag 1 oktober.
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 13 sep 2022, 13:49 Derde voorbeeld van doorspelen met een blessure (na Pavlidis en :D Evjen).
Lijkt me dat dit aandacht behoeft.
:D
Jazeker dokter Differentcook. En hij speelde zelfs een hele wedstrijd en ging daarna ook nog op voor het nationaal team van Zweden. Foei . :D :D

Tja. Je pretendeert het weer beter te weten dan de deskundigen. Het is toch wat. :P
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 13 sep 2022, 15:32 :D
Jazeker dokter Differentcook. En hij speelde zelfs een hele wedstrijd en ging daarna ook nog op voor het nationaal team van Zweden. Foei . :D :D

Tja. Je pretendeert het weer beter te weten dan de deskundigen. Het is toch wat. :P
Wat doe jij raar
Spelers spelen door met een blessure, is dat verstandig? Hier mag je niets van zeggen, maar leken mogen alle onzin van de wereld verkondigen over het werk van Jansen en co?
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 13 sep 2022, 15:58 Wat doe jij raar
Spelers spelen door met een blessure, is dat verstandig? Hier mag je niets van zeggen, maar leken mogen alle onzin van de wereld verkondigen over het werk van Jansen en co?
Omdat je voor geneeskunde en zelfs fysiotherapie een serieuze opleiding moet doen terwijl je hoofdtrainer van een voetbalclub kan worden met een certificaatje en status?

Of zou Dirk Kuyt na zijn ontslag bij ADO ook zo in het ziekenhuis kunnen starten omdat ie oud international is? (Om maar eens iets te noemen).


Van mij mag je best speculeren overigens, maar deze vergelijking gaat wel heel erg mank.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 13 sep 2022, 19:33 Omdat je voor geneeskunde en zelfs fysiotherapie een serieuze opleiding moet doen terwijl je hoofdtrainer van een voetbalclub kan worden met een certificaatje en status?

Of zou Dirk Kuyt na zijn ontslag bij ADO ook zo in het ziekenhuis kunnen starten omdat ie oud international is? (Om maar eens iets te noemen).


Van mij mag je best speculeren overigens, maar deze vergelijking gaat wel heel erg mank.
Of doorspelen met een blessure die je vervolgens wedstrijden aan de kant houdt slecht is, dat kun je met droge ogen niet speculeren meer noemen. Veel zaken waar mensen hier een mening over menen te kunnen geven die te maken heeft met het werk van Jansen zijn veel ondoorzichtigere zaken.
we can come an end
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

differentcook schreef: 13 sep 2022, 15:58 Wat doe jij raar
Spelers spelen door met een blessure, is dat verstandig? Hier mag je niets van zeggen, maar leken mogen alle onzin van de wereld verkondigen over het werk van Jansen en co?
Sorry hoor, maar je spreekt jezelf nu heel erg tegen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 13 sep 2022, 20:28 Of doorspelen met een blessure die je vervolgens wedstrijden aan de kant houdt slecht is

Je schijnt te pretenderen dat je blijkbaar de nodige kennis hierover hebt.

Vertel eens vanuit jou berichten; hoeveel eerder zou Karlsson wedstrijdfit zijn als hij, ook na het consult met de clubarts tijdens de wedstrijd, eerder was gestopt.
En dezelfde vraag aan jou over Pavlidis en Evjen. Want blijkbaar zouden ze veel eerder, nogmaals volgens jou, hersteld zijn als ze maar naar jouw geluisterd hadden.

Ben benieuwd naar je onderbouwing ervan……. :wink:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 13 sep 2022, 20:28 Of doorspelen met een blessure die je vervolgens wedstrijden aan de kant houdt slecht is, dat kun je met droge ogen niet speculeren meer noemen. Veel zaken waar mensen hier een mening over menen te kunnen geven die te maken heeft met het werk van Jansen zijn veel ondoorzichtigere zaken.
Want jij hebt inmiddels met zekerheid kunnen bevestigen dat dit zo is?
Ik wil maar zeggen dat medische situaties met reden een stuk complexer zijn dan het reguliere voetbal.
Het wel of niet in de spits zetten van een jeugdspeler is behoorlijk subjectief bijvoorbeeld. Het wel of niet kunnen spelen met een blessure en het wel of niet al hebben van een blessure etc. is toch daadwerkelijke wetenschap/medische kennis zou ik zeggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

sister of mercy schreef: 13 sep 2022, 20:54 Sorry hoor, maar je spreekt jezelf nu heel erg tegen.
Leg uit
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 13 sep 2022, 21:17 Want jij hebt inmiddels met zekerheid kunnen bevestigen dat dit zo is?
Ja, er is gemeld dat ze geblesseerd zijn en het is bekend dat ze doorspeelden met die blessure. Zo klaar als een klontje. :roll:
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 13 sep 2022, 21:05 Je schijnt te pretenderen dat je blijkbaar de nodige kennis hierover hebt.
Ja, precies de kennis die ik in mijn bericht schrijf: er is doorgespeeld met een blessure en na de wedstrijd is verplicht rust gehouden (met een reden)

Wat een gekke boel hier :roll:
we can come an end
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Jongens spreek het Alwetende Koekie nou niet tegen!

Hij weet op basis van een foto in tenue de fysieke gesteldheid van nieuwe spelers waar hij nog nooit van gehoord heeft te vertellen, hij weet van achter zijn tv prima te vertellen hoe het sentiment in het stadion is, hij weet op basis van een paar minuten schakelprogramma ESPN + Twitter dat Van Brederode het grootste talent van zijn lichting is, hij weet van achter zijn beeldscherm hoe de medische gesteldheid van uitvallers is...

Vrij eh, fascinerend, allemaal. Zeg maar.

On topic: ben benieuwd hoe getergd Karlsson terug komt. Die gaat natuurlijk alles op alles zetten om een droomtransfer af te dwingen komende transferperiode.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie