Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

072 schreef: 13 mei 2022, 22:23 Nice zou ook geen eens een stap vooruit zijn. Denk niet dat je beter af bent bij die Franse middenmoot dan bij AZ. Maar goed, heb een lichte hekel aan Nice dus zal wel biased zijn haha
Toch fijn dat je het zelf al opmerkt.
Hoeven wij het niet meer te doen.

Deden maar meer mensen dat :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 15 mei 2022, 17:28 Weer een geweldige open kans om zeep geholpen met een wild schot. Wat is er mis met een bal iets rustiger in de hoek plaatsen? Alle tijd en ruimte om een treffer te noteren.
Wat voor Aboukhlal geld, geld ook voor Karlsson (die eigenlijk een veel grotere kans om zeep hielp) dus maar even hierheen geplaatst.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Godswonder dat hij geen blessures heeft.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 17 mei 2022, 17:40 Godswonder dat hij geen blessures heeft.
Waar is die grappenmaker die beweerde dat Karlsson ons punten kost? :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2022, 19:26 Waar is die grappenmaker die beweerde dat Karlsson ons punten kost? :lol:
That's me :mrgreen:

Het aantal missers, momenten dat hij het simpel moest houden en ballen die hij eigenlijk had moeten afgeven aan iemand die er beter voor stonden, zijn legio.

Ik weet het belachelijk, maar eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat je niet meer kritisch op iemand mag worden als hij je zoveel keer heeft laten juichen. Hij had echt beter gekund.

Trouwens met de opvallend veel aanvallen over onze linkerkant die doorkwamen en vrij hun voorzet konden geven, kan je niet zeggen dat hij helemaal vrijuit ging seizoen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 19:46 That's me :mrgreen:

Het aantal missers, momenten dat hij het simpel moest houden en ballen die hij eigenlijk had moeten afgeven aan iemand die er beter voor stonden, zijn legio.

Ik weet het belachelijk, maar eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat je niet meer kritisch op iemand mag worden als hij je zoveel keer heeft laten juichen. Hij had echt beter gekund.

Trouwens met de opvallend veel aanvallen over onze linkerkant die doorkwamen en vrij hun voorzet konden geven, kan je niet zeggen dat hij helemaal vrijuit ging seizoen.
Als je iets beweerd dat in de verste verte niet strookt met de cijfers dan krijg je 'm inderdaad terug.

Zojuist is cijfermatig bewezen dat Karlsson de meeste punten op zijn eigen conto mag schrijven van álle eredivisiespelers en zijn aantal gemiste kansen steekt ferm af bij het aantal opgezette kansen.

Het laatste deel van je post heeft meer met Wijndal, BMI en de linkerhelft van ons duo op het middenveld te maken, die moeten immers ook nog verdedigen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2022, 20:07 Als je iets beweerd dat in de verste verte niet strookt met de cijfers dan krijg je 'm inderdaad terug.

Zojuist is cijfermatig bewezen dat Karlsson de meeste punten op zijn eigen conto mag schrijven van álle eredivisiespelers en zijn aantal gemiste kansen steekt ferm af bij het aantal opgezette kansen.

Het laatste deel van je post heeft meer met Wijndal, BMI en de linkerhelft van ons duo op het middenveld te maken, die moeten immers ook nog verdedigen.
Zit genoeg zelfreflectie en sarcasme in hoor.

Overigens ik ben een groot fan, maar vereren maakt blind en er had echt meer in gezeten. Ik hoop dat hij zich nog een jaartje bij AZ verder ontwikkeld.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 20:18 Zit genoeg zelfreflectie en sarcasme in hoor.

Overigens ik ben een groot fan, maar vereren maakt blind en er had echt meer in gezeten. Ik hoop dat hij zich nog een jaartje bij AZ verder ontwikkeld.
Ik hoop dat hij blijft, maar begrijp het als hij voor 15+ miljoen vertrekt van zowel speler als club.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2022, 20:33 Ik hoop dat hij blijft, maar begrijp het als hij voor 15+ miljoen vertrekt van zowel speler als club.
Ja dat snap ik ook.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2022, 20:33 Ik hoop dat hij blijft, maar begrijp het als hij voor 15+ miljoen vertrekt van zowel speler als club.
*25
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Karlsson genoemd in relatie tot Napoli. Ik weet niet wat de 'waarde' is van de website.

https://www.calcioline.com/news/5466362 ... -dirigenza

Via de translate:
Het nieuwe Napoli heeft komend seizoen aanvallende spelers nodig, in ieder geval twee. Ja, want na het afscheid van Lorenzo Insigne mocht Victor Osimhen ook Castel Volturno begroeten, die geliefd is bij alle grote clubs in de Premier League (uitgezonderd Manchester City aangezien hij net Haaland heeft veiliggesteld).

En dus zou de sportief directeur van de Napolitanen Cristiano Giuntoli aan de slag zijn gegaan om te proberen spelers van kwaliteit en kwantiteit naar de rechtbank van president Aurelio De Laurentiis te brengen. Hier is de Zweed Jesper Karlsson van AZ Alkmaar. De 23-jarige is een aanvallende vleugelspeler die zowel links als rechts kan spelen. Voor het Napolitaanse bedrijf zou het een perfecte vervanging kunnen zijn voor Insigne. Tussenpersoon Mario Rossi, sprekend over de Scandinaviër, onderstreepte: "Hij is een jongleur die in staat is de 'Maradona' te slepen. Ik geloof dat hij zich al kan wijden aan een topclub onder begeleiding van een deskundige coach als Luciano Spalletti".
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als hij geen goal of assist levert is het echt een hele matige voetballer. Die laatste bal is zo vaak niet goed en tussen de palen mikken blijkt een hele opgave.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Laatste paar wedstrijden niet echt in vorm en dan blijkt hij vooral moeite te hebben met meeverdedigen. Al met al heerlijke speler. Draait hij niet dan lijkt al dat gehuppel irritant draait hij wel vind ik het fantastisch. Zegt meer over mij dan over hem😁
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Rjansen17 schreef: 23 mei 2022, 06:34 Laatste paar wedstrijden niet echt in vorm
Understatement.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

De laatste paar wedstrijden niet in vorm.... assists tegen ajax, Utrecht en RKC. Valt volgens mij nog wel mee. Daarnaast heeft hij inmiddesl 47 wedstrijden in de benen dit seizoen en is bovendien ook nog actief geweest bij het Zweedse elftal. Wellicht dat die hoeveelheid wedstrijden voor hem begint mee te spelen (zal ongetwijfeld ook voor een aantal andere spelers kunnen gelden).

Natuurlijk moet AZ hem behouden. In z'n eentje is hij verantwoordelijk voor een enorme hoeveelheid dreiging. Daar zitten vast een flink aantal afzwaaiers bij, maar getuige het hoge aantal goals en assists is hij simpelweg enorm belangrijk. Alleen bij bedragen boven 25€M + doorverkooppercentage mag Max het overwegen, mits er dan ook direct een fatsoenlijke speler voor terug wordt gekocht. Maar ja... aangezien AZ doorgaans niet veel meer betaald dan 3M€, zie ik echter niet in hoe AZ een gelijkwaardige speler kan terugkrijgen. Dan moet je echt het hele rijtje Odgaard/Dallinga/Solbakken/Etc. binnenhalen of zoiets.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Dramatisch vandaag. Werkelijk niets lukte, zelfs een corner gewoon voorgeven was teveel gevraagd
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DonnyDelano schreef: 26 mei 2022, 19:59 Dramatisch vandaag. Werkelijk niets lukte, zelfs een corner gewoon voorgeven was teveel gevraagd
Die trucjes zijn leuk, maar mag soms wel wat simpeler en dat de ballen gewoon aankomen. Die corner en vrije trap waren echt 10x niks
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Volgende stap

Karlsson verlengde onlangs zijn contract in Alkmaar tot medio 2026, maar sluit een overstap deze zomer niet uit. ‘Ik heb daar over natuurlijk over nagedacht en ik heb het gevoel dat ik klaar ben voor de volgende stap. Maar we zullen komende zomer wel zien wat er gebeurt.’


https://www.azfanpage.nl/karlsson-ik-he ... ende-stap/

Tsja,, wel erg vroeg, hij is de beste speler van dit AZ, maar of hij echt klaar is voor een volgende stap? Bij Weghorst en Koopmeiners zag je echt dat ze er klaar voor waren, maar Karlsson?

Met een contract tot 2026 moet er wel echt een enorm bedrag betaald worden.
"One swallow does not make a summer"
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Shota-Arveladze schreef: 01 jun 2022, 08:19 Volgende stap

Karlsson verlengde onlangs zijn contract in Alkmaar tot medio 2026, maar sluit een overstap deze zomer niet uit. ‘Ik heb daar over natuurlijk over nagedacht en ik heb het gevoel dat ik klaar ben voor de volgende stap. Maar we zullen komende zomer wel zien wat er gebeurt.’


https://www.azfanpage.nl/karlsson-ik-he ... ende-stap/

Tsja,, wel erg vroeg, hij is de beste speler van dit AZ, maar of hij echt klaar is voor een volgende stap? Bij Weghorst en Koopmeiners zag je echt dat ze er klaar voor waren, maar Karlsson?

Met een contract tot 2026 moet er wel echt een enorm bedrag betaald worden.
Als er een heel mooi bedrag (20 - 30 miljoen) neergelegd wordt en hij gaat naar bijvoorbeeld Napoli, dan zie ik het als een win-win. Je kan dan investeren in de selectie en rekening houden met talent zoals van Brederode die eventueel ook weer kunnen doorbreken.

In de wedstrijden dat hij in vorm was een van de gaafste voetballers die ik in tijden heb zien spelen bij AZ.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Az564 schreef: 01 jun 2022, 08:23
Je kan dan investeren in de selectie
Jij hebt de afgelopen transferperiodes onder een steen geleefd? :D

Laat hem alsjeblieft nog maar een jaartje hier spelen.
Plaats reactie