Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 31 okt 2021, 12:07 Je suggereert dat Jansen geen autoriteit heeft, maar daar heb ik voorlopig nog nergens een gerucht of bewijs van gehoord. Ene v/d Brom raakte bv. snel in paniek en daarvan was het wel lang en breed bekend dat spelers hem niet hoog hadden zitten, maar Jansen is gewoon zichzelf, rustig en lijkt een zeer goede band te hebben met de spelers. Laten we niet gaan roddelen.

Je kan ook rustig tegen iemand iets zeggen he.
Sorry, maar zie even de reactie van AZ en daarbij aanvoerder Wijndal ook op het fluiten op Aboukhlal na de wedstrijd van gisteren.
Tuurlijk is dat fout, maar om zo'n jongen gelijk in het zonnetje te zetten alsof hij zoveel heeft bijgedragen in zijn 7 waardeloze minuten in een dramatische wedstrijd... tja. dat gecombineerd met Jansen die uberhaupt niet snapt waarom er gefloten werd (in plaats van dan op zijn minst zijn keuze keihard te verdedigen).

Dat neem ik toch als een indicatie dat er inderdaad niemand Karlsson met zijn beentjes weer op de grond gaat zetten.
Dergelijke dominante persoonlijkheden zitten gewoon niet in onze technische staf op dit moment.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 31 okt 2021, 12:57 Sorry, maar zie even de reactie van AZ en daarbij aanvoerder Wijndal ook op het fluiten op Aboukhlal na de wedstrijd van gisteren.
Tuurlijk is dat fout, maar om zo'n jongen gelijk in het zonnetje te zetten alsof hij zoveel heeft bijgedragen in zijn 7 waardeloze minuten in een dramatische wedstrijd... tja. dat gecombineerd met Jansen die uberhaupt niet snapt waarom er gefloten werd (in plaats van dan op zijn minst zijn keuze keihard te verdedigen).

Dat neem ik toch als een indicatie dat er inderdaad niemand Karlsson met zijn beentjes weer op de grond gaat zetten.
Dergelijke dominante persoonlijkheden zitten gewoon niet in onze technische staf op dit moment.
Je gebruikt het woord zelf al. Het zijn enkel aannames. Zo neem ik aan dat Jansen snoeihard is omdat hij Letschert in de eerste helft wisselt terwijl je weet dat Letschert als een kleuter reageert en boos zal zijn. Geen enkele trainer durft dat maar hij wel.

En overigens heeft Jansen vorig jaar al 10 keer laten zien dat hij niet bang voor Karlsson is want hij wisselde hem toen telkens. Ik neem aan dat hij dat niet doet als hij bang is om in te grijpen.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 31 okt 2021, 13:22 Je gebruikt het woord zelf al. Het zijn enkel aannames. Zo neem ik aan dat Jansen snoeihard is omdat hij Letschert in de eerste helft wisselt terwijl je weet dat Letschert als een kleuter reageert en boos zal zijn. Geen enkele trainer durft dat maar hij wel.

En overigens heeft Jansen vorig jaar al 10 keer laten zien dat hij niet bang voor Karlsson is want hij wisselde hem toen telkens. Ik neem aan dat hij dat niet doet als hij bang is om in te grijpen.
Een speler wisselen en een speler aanspreken en met beide benen op de grond zetten zijn twee verschillende zaken.

Juist dat het zo escaleerde met Letschert geeft mij eerder het idee dat die controle er niet is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 31 okt 2021, 14:58 Een speler wisselen en een speler aanspreken en met beide benen op de grond zetten zijn twee verschillende zaken.

Juist dat het zo escaleerde met Letschert geeft mij eerder het idee dat die controle er niet is.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar :lol:

Als er niet wordt ingegrepen dan is het iemand zonder autoriteit.
Als er wel wordt ingegrepen dan heeft hij het laten escaleren.

En beide conclusies dan ook nog op basis van aannames. En ik vind wisselen weldegelijk een vorm van iemand op zijn plaats zetten. Maar de strekking is duidelijk, het is allemaal Jansen zijn schuld. Ik vind het best.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De eigenlijke discussie hier ging over waarom Karlsson steeds doet alsof hij doodgaat. Ik geloof niet dat dit gedrag hem tot nu toe veel strafschoppen heeft opgeleverd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 31 okt 2021, 16:18 Ja, zo lust ik er nog wel een paar :lol:

Als er niet wordt ingegrepen dan is het iemand zonder autoriteit.
Als er wel wordt ingegrepen dan heeft hij het laten escaleren.

En beide conclusies dan ook nog op basis van aannames. En ik vind wisselen weldegelijk een vorm van iemand op zijn plaats zetten. Maar de strekking is duidelijk, het is allemaal Jansen zijn schuld. Ik vind het best.
Nee het is niet 'allemaal' Jansen zijn schuld.
Maar de ene casus is de andere niet.
Het is niet een one size fits all.

Maar goed het gaat hier over Karlsson en ook die mag gewoon gewisseld worden als hij naast zijn schoenen loopt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 31 okt 2021, 16:18 Ja, zo lust ik er nog wel een paar :lol:

Als er niet wordt ingegrepen dan is het iemand zonder autoriteit.
Als er wel wordt ingegrepen dan heeft hij het laten escaleren.

En beide conclusies dan ook nog op basis van aannames. En ik vind wisselen weldegelijk een vorm van iemand op zijn plaats zetten. Maar de strekking is duidelijk, het is allemaal Jansen zijn schuld. Ik vind het best.
:lol: !!!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een ergerniswekkende prutser. Omhaal van 30 meter, hakjes op het verkeerde moment, dramatische voorzetten, slechte vrije trap. En ondertussen met die arrogante kop vol kauwgum een beetje lacherig doen. Ze hadden hem een schop voor zijn flikker moeten geven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Eens, presteert al maanden niet. Dit jaar slechts 1 keer een voldoende gescoord verder alleen maar brandhout.

Dit zou dan een lichtpuntje/sterkhouder moeten zijn.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 28 nov 2021, 21:15 Eens, presteert al maanden niet. Dit jaar slechts 1 keer een voldoende gescoord verder alleen maar brandhout.

Dit zou dan een lichtpuntje/sterkhouder moeten zijn.
Komt mede door Jansen, zie mijn analyse in het prestatie/tacktiek topic.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hij komt toch ook helemaal niet in posities waar hij gevaarlijk kan worden. Zoals vandaag speelt ie in zn eentje voorin met letterlijk een team vol anti-voetballers om hem heen, die de ballen maar lang geven op Karlsson onder het mom van ''doe je kunstje maar". Dan gaat hij inderdaad op n gegeven moment dat balletje maar ophalen en lopen pingelen. Verder zal niemand een poging ondernemen om tot aan doelpoging/aanval te komen.

Die vrije trap was overigens helemaal niet zo slecht, als die gozer geen hersenschudding oploopt vliegt ie zo in de bovenhoek.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 28 nov 2021, 21:29
Die vrije trap was overigens helemaal niet zo slecht, als die gozer geen hersenschudding oploopt vliegt ie zo in de bovenhoek.
Daarom staat die gozer in de muur hè. Die bal moet er dus overheen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 28 nov 2021, 21:35 Daarom staat die gozer in de muur hè. Die bal moet er dus overheen.
Klopt inderdaad.
Hij was wel gelijk uitgeschakeld. Dus bij een volgende vrijetrap was ie er wel ingegaan :wink:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er valt echt wel wat op hem aan te merken, maar echt dankbaar voetballen is het ook niet als je nog 60 meter naar het vijandelijke doel te gaan hebt als je de bal al krijgt en bovendien weet dat afspelen aan Pavlidis geheid balverlies oplevert.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MO7 schreef: 28 nov 2021, 21:47 Er valt echt wel wat op hem aan te merken, maar echt dankbaar voetballen is het ook niet als je nog 60 meter naar het vijandelijke doel te gaan hebt als je de bal al krijgt en bovendien weet dat afspelen aan Pavlidis geheid balverlies oplevert.
Juistum
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hij is hét voorbeeld van een speler die onder Jansen niet is gegroeid, naast zo’n beetje het hele elftal.
Als wij zoveel talenten in huis zouden hebben, zouden die toch die status eens moeten waarmaken, maar ze worden alleen maar slechter.
Jesper kwam binnen als een fris talent maar is alleen maar slechter gaan spelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

MO7 schreef: 28 nov 2021, 21:47 Er valt echt wel wat op hem aan te merken, maar echt dankbaar voetballen is het ook niet als je nog 60 meter naar het vijandelijke doel te gaan hebt als je de bal al krijgt en bovendien weet dat afspelen aan Pavlidis geheid balverlies oplevert.
Eens. Er kan genoeg beter, maar Karlsson moet alles zelf verzinnen, ik vergeef hem dus ook mindere wedstrijden. Zonder Karlsson hoef je de TV geeneens aan te zetten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 28 nov 2021, 23:50 Eens. Er kan genoeg beter, maar Karlsson moet alles zelf verzinnen, ik vergeef hem dus ook mindere wedstrijden. Zonder Karlsson hoef je de TV geeneens aan te zetten.
Niet eens. Als het niet loopt, het team draait niet, lijkt me dat geen moment voor frivoliteiten. Leuk al die circuskunstjes ( die hij probeert, maar niet in slaagt), maar volgens mij is er dan meer plaats voor ongebreidelde inzet in plaats van de Karlsson-show. Leuk dat je geniet van al die beweginkjes, maar erg effectief is het allemaal niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 29 nov 2021, 00:26 Niet eens. Als het niet loopt, het team draait niet, lijkt me dat geen moment voor frivoliteiten. Leuk al die circuskunstjes ( die hij probeert, maar niet in slaagt), maar volgens mij is er dan meer plaats voor ongebreidelde inzet in plaats van de Karlsson-show. Leuk dat je geniet van al die beweginkjes, maar erg effectief is het allemaal niet.
Wat moet hij dan? Wachten op creativiteit van iemand anders? Wie dan? Simpele pass geven aan een opkomende back? Wijndal staat alleen maar op het middenveld.
Hij probeert wat te creëeren in een team zonder creativiteit (gisteren).
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

salmonyappi schreef: 29 nov 2021, 00:26 Niet eens. Als het niet loopt, het team draait niet, lijkt me dat geen moment voor frivoliteiten. Leuk al die circuskunstjes ( die hij probeert, maar niet in slaagt), maar volgens mij is er dan meer plaats voor ongebreidelde inzet in plaats van de Karlsson-show. Leuk dat je geniet van al die beweginkjes, maar erg effectief is het allemaal niet.
Ik denk dat je de verkeerde quote.
Plaats reactie