Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://elfsborg.se/2020/09/11/if-elfsb ... -karlsson/

IF ELFSBORG EN AZ ALKMAAR ZIJN HET EENS OVER EEN TRANSFER VOOR JESPER KARLSSON
Gepubliceerd: 2020-09-11 18:14

Jesper Karlsson verlaat IF Elfsborg voor het Nederlandse AZ Alkmaar.

De inspanningen van de 22-jarige buitenste aanvaller in de Allsvenskan tijdens het afgelopen seizoen kunnen niemand hebben gemist. In 18 gespeelde wedstrijden scoorde hij 9 doelpunten en 4 assists en is hij met zijn goede prestaties betrokken geweest bij de successen van Elfsborg dit seizoen. Nu zet hij de volgende stap in zijn carrière en verhuist hij naar het Nederlandse team AZ Alkmaar en de stad Alkmaar een paar kilometer ten noorden van Amsterdam. Het contract gaat echter pas op 18 september in als AZ Alkmaar doorgaat naar de Champions League Playoff. Anders vindt de overgang plaats op 28 september.

- Ik ben blij dat alles klaar is en dat Elfsborg het voor mij mogelijk heeft gemaakt om de volgende stap te zetten. Nu kijk ik ernaar uit om het team te helpen en me te concentreren op de resterende wedstrijden in de gele trui. De gevoelens die ik heb voor Elfsborg en iedereen in de club, zal ik ter plaatse in Borås kunnen uiten voordat ik definitief naar Nederland verhuis, zegt Jesper Karlsson.

Karlsson kwam bij IF Elfsborg 2016 na een goed Allsvenskan-seizoen in Falkenbergs FF. Als 17-jarige speelde hij samen negen punten verdeeld over zeven doelpunten en twee assists tijdens 26 Allsvenska-wedstrijden. Het jonge talent werd toen, om voor de hand liggende redenen, een felbegeerde naam bij verschillende grote Allsvenskan-clubs. Jesper Karlsson koos uiteindelijk IF Elfsborg als de volgende bestemming en hier is het succes voortgezet. Na twee zware inleidende seizoenen had Jesper Karlsson vorig jaar zijn beste individuele seizoen in zijn carrière. In 25 wedstrijden van Allsvenskan stond de aanvaller achter acht goals en vier assists. Na het succes van vorig jaar ontving hij prijzen als speler van het jaar op het Elfsborg Gala en het doel van dit jaar bij de Allsvenskan Grand Prix. In de Allsvenska van dit jaar is hij alleen maar punten blijven bezorgen aan IF Elfsborg.

De verhuislast gaat binnenkort naar AZ Alkmaar, dat dit jaar tweede eindigde in Eredevisie. Het competitiesucces van dit jaar betekent dat ze in september een laatste kwalificatieronde spelen voor de Champions League Playoff. Het Nederlandse topteam in rood-wit staat bij AFAS Stadion. Eredevisie heeft twee keer gewonnen, in 1981 en 2009.

- Vandaag zijn we trots en blij, zowel omwille van Jesper als voor IF Elfsborg, om nogmaals te zeggen dat we een bedrijf en een omgeving hebben die betekent dat spelers zich ontwikkelen en eindelijk klaar zijn om de stap naar Europa te zetten. Dat er ook een goede en serieuze club van gemaakt wordt die een marktprijs betaalt en in een mooie dialoog met Jesper en zijn vertegenwoordigers is voor ons erg belangrijk om onze langetermijnstrategie te kunnen voortzetten, zegt clubmanager Stefan Andreasson.

- Er zijn al eerder interesse en vragen geweest, maar Jesper heeft zichzelf altijd eerst zien slagen in IF Elfsborg, zoals hij nu echt deed. Jesper is een fantastische kerel die, naast ons publiek te charmeren met zijn spel op het veld, altijd voor ons opkwam als een vereniging en vreugde verspreidde door zijn manier van omgaan met zoveel Elfsborgers, vervolgt Andreasson.

- We zijn vandaag ook blij met Falkenbergs FF en IF Böljan die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van Jesper. Nu kijken we ernaar uit om Jesper nog een aantal wedstrijden in het Elfsborg-shirt te zien om hem dan op de allerbeste manier te bedanken, besluit Andreasson.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Lijkt me een goede speler, welkom!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

'Gewoon' weer in de basis vandaag om 3 uur.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Komt mentaal stabiel over in de interviews / informatie die er over hem beschikbaar is. Heeft ook nog geen DJ carrière voor zover ik kon vinden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

0-1 Karlsson \:D/
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

SimonPoulsen schreef: 12 sep 2020, 13:31 0-1 Karlsson \:D/
:D
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Mooie traptechniek, alle schoten zijn poeiers.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

Best opmerkelijk dat AZ - de club die prat gaat op Billy Beane en het gebruik van statistieken - een aanvaller haalt die twee seizoenen op rij niet heeft gescoord.

Desalniettemin, veel succes Karlsson! Hopelijk schiet je er hier dubbel zoveel in.
Everton: Pride of Merseyside
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Toffee schreef: 13 sep 2020, 07:57 Best opmerkelijk dat AZ - de club die prat gaat op Billy Beane en het gebruik van statistieken - een aanvaller haalt die twee seizoenen op rij niet heeft gescoord.

Desalniettemin, veel succes Karlsson! Hopelijk schiet je er hier dubbel zoveel in.
Hij scoorde gisteren nog. Heb je iemand anders opgezocht?
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

~AZ~ schreef: 13 sep 2020, 08:00 Hij scoorde gisteren nog. Heb je iemand anders opgezocht?
Hij maakte als megatalent de overstap van Falkenbergs naar Elfsborg. Vervolgens scoorde hij niet in seizoen 2017 en 2018. Dat bedoel ik met twee seizoenen op rij.

Momenteel loopt hij minder dan 1 op 4 qua goals over vier seizoenen. Dat zijn op het eerste gezicht matige statistieken. Echter, het kan natuurlijk zijn dat hij nu rond zijn 21-22ste levensjaar volledig tot wasdom komt!
Everton: Pride of Merseyside
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Toffee schreef: 13 sep 2020, 08:24 Hij maakte als megatalent de overstap van Falkenbergs naar Elfsborg. Vervolgens scoorde hij niet in seizoen 2017 en 2018. Dat bedoel ik met twee seizoenen op rij.

Momenteel loopt hij minder dan 1 op 4 qua goals over vier seizoenen. Dat zijn op het eerste gezicht matige statistieken. Echter, het kan natuurlijk zijn dat hij nu rond zijn 21-22ste levensjaar volledig tot wasdom komt!
Op die manier, dat is wel ver gezocht voor een speler van zijn leeftijd. Hij scoort nu twee seizoenen wel, dat lijkt me meer voorspellend dan de seizoenen die hij als tiener heeft gedraaid.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

~AZ~ schreef: 13 sep 2020, 08:42 Op die manier, dat is wel ver gezocht voor een speler van zijn leeftijd. Hij scoort nu twee seizoenen wel, dat lijkt me meer voorspellend dan de seizoenen die hij als tiener heeft gedraaid.
Mwah, hij is 22 nu. Dus een echte tiener was hij niet meer die twee seizoenen. Maar nogmaals, hopelijk gaat ie hier helemaal los!
Everton: Pride of Merseyside
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Toffee schreef: 13 sep 2020, 08:48 Mwah, hij is 22 nu. Dus een echte tiener was hij niet meer die twee seizoenen. Maar nogmaals, hopelijk gaat ie hier helemaal los!
Hij is nu geen tiener meer, maar toen hij overstapte naar Elfsborg was hij nog wel een tiener. Dus als tiener heeft hij 2 moeilijke jaren gehad. Gelukkig (en uiteraard) houdt de Billy Bean methode meer rekening met wat iemand het laatste seizoen heeft gedaan, dan wat die persoon een paar seizoenen ervoor heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

multatuli schreef: 13 sep 2020, 09:23 Hij is nu geen tiener meer, maar toen hij overstapte naar Elfsborg was hij nog wel een tiener. Dus als tiener heeft hij 2 moeilijke jaren gehad. Gelukkig (en uiteraard) houdt de Billy Bean methode meer rekening met wat iemand het laatste seizoen heeft gedaan, dan wat die persoon een paar seizoenen ervoor heeft gedaan.
We gaan het zien. Hopelijk staat hij er direct en hebben we er een volwaardig aanvallend alternatief bij, want dat zal nodig zijn dit seizoen.
Everton: Pride of Merseyside
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Karlsson:
8goals 5 assist ( 25wedstrijden) 2019
10 goals 4 assist ( 19 wedstrijden)2020
(Hij neemt wel regelmatig penalties)

Stengs:
46 wedstrijden - 8 goals en 11 assists over de laatste 2 seizoenen.

Oftewel zo slecht zijn die statistieken helemaal niet. Voor hoever ze al iets zeggen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Wat wedstrijddata over Karlsson. Hij is vaak het eindstation van aanvallen en schiet van alle hoeken en standen op goal. Verdedigend deed hij niet veel in Zweden. Dat kan nog wel eens wat gefrustreerde forummers opleveren ben ik bang.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

~AZ~ schreef: 13 sep 2020, 19:45 Wat wedstrijddata over Karlsson. Hij is vaak het eindstation van aanvallen en schiet van alle hoeken en standen op goal. Verdedigend deed hij niet veel in Zweden. Dat kan nog wel eens wat gefrustreerde forummers opleveren ben ik bang.
Dan zijn er 2 mogelijkheden: of hij scoort zo belachelijk veel, dat het hem vergeven wordt, of hij zit zo weer op de bank. :)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 13 sep 2020, 19:45 Wat wedstrijddata over Karlsson. Hij is vaak het eindstation van aanvallen en schiet van alle hoeken en standen op goal. Verdedigend deed hij niet veel in Zweden. Dat kan nog wel eens wat gefrustreerde forummers opleveren ben ik bang.
Hij zou ook bijzonder weinig dribblen en de bal het liefst aangespeeld krijgen in het strafschopgebied, we hebben toch niet Bjorn Johnsen 2.0 binnen gehaald?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 14 sep 2020, 06:59 Hij zou ook bijzonder weinig dribblen en de bal het liefst aangespeeld krijgen in het strafschopgebied, we hebben toch niet Bjorn Johnsen 2.0 binnen gehaald?
Toen Johnsen werd vastgelegd was dat dé spits die het moest gaan doen, ondanks dat het systeem helemaal niet bij hem paste. Met Karlsson ligt het iets anders, we hebben genoeg dribbelaars die mits fit ook allemaal in de basis staan. Als deze statistieken kloppen is het heerlijk dat als optie A niet werkt, je extra smaken hebt met een Druijf die oorlog maakt en deze knaap die met deze statistieken eerder een aanvulling lijkt dan een vervanging. Ik ben reuzebenieuwd, hij scoorde afgelopen zaterdag weer tegen een directe concurrent.
Plaats reactie