Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://fotbolldirekt.se/2021/06/14/sve ... ervbubblan
Mattias Svanberg en Dejan Kulusevski zullen binnenkort weer bij de nationale ploeg komen, omdat ze naar verwachting binnenkort geen risico lopen om andere spelers te infecteren. Als gevolg hiervan sluit de nationale ploeg de "reservebubbel" in Göteborg.
"Het voelt goed dat mattias en dejan het goed doen en weer in de selectie kunnen komen. Ons medisch team heeft nauw contact gehad met de spelers, het zal erg leuk zijn om de jongens weer te ontmoeten", zegt Janne Andersson op de website van de vereniging.
Onlangs verschenen er berichten in de media dat Jesper Karlsson de plaats van Mattias Svanberg in de EK-selectie lijkt in te nemen.
Kortom geen EK voor Jesper :(
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 14 jun 2021, 11:40 https://fotbolldirekt.se/2021/06/14/sve ... ervbubblan


Kortom geen EK voor Jesper :(
Prima toch. Hij was bij uitstek een van de 3 spelers op de tribune geworden. Of ga je jongens die er sinds dag één bij zaten op de tribune zetten voor iemand die uit nood moest worden toegevoegd. Lekker weekjes rust in in Augustus weer knallen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 14 jun 2021, 11:42 Prima toch. Hij was bij uitstek een van de 3 spelers op de tribune geworden. Of ga je jongens die er sinds dag één bij zaten op de tribune zetten voor iemand die uit nood moest worden toegevoegd. Lekker weekjes rust in in Augustus weer knallen.
Het is vaker gebeurt dat een speler die later wordt ingevlogen opeens een basisplaats krijgt. Wout zat tot voor kort ook niet bij de 1e 23 spelers, maar heeft nu wel een basisplaats. Ik denk dat het voor Jesper een mooie ervaring zou zijn geweest.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 11 jun 2021, 17:36 Onze Jesper wordt gelinkt in de Zweedse media met VFB Stuttgart.

https://fotbolldirekt.se/2021/06/11/avs ... 0-miljoner
Actueel:
Stuttgart heeft zijn Argentijnse aanvaller Gonzalez voor € 20 miljoen of wat meer verkocht aan Brighton en zou volgens Duitse geruchten voor zijn vervanging onze Jesper Karlsson op het oog hebben. Maar men weet dat Jesper met een contract tot 2025 allesbehalve goedkoop zal zijn. eerder heeft hij zelf verklaard dat hij niet na één jaar bij AZ vertrekt. Maar wat is dat waard als er meerdere Europese clubs hun belangstelling tonen!?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 16 jun 2021, 20:33 Actueel:
Stuttgart heeft zijn Argentijnse aanvaller Gonzalez voor € 20 miljoen of wat meer verkocht aan Brighton en zou volgens Duitse geruchten voor zijn vervanging onze Jesper Karlsson op het oog hebben. Maar men weet dat Jesper met een contract tot 2025 allesbehalve goedkoop zal zijn. eerder heeft hij zelf verklaard dat hij niet na één jaar bij AZ vertrekt. Maar wat is dat waard als er meerdere Europese clubs hun belangstelling tonen!?
Stuttgart zal zijn 20 miljoen of nog wat meer niet aan 1 speler willen uitgeven dus we hoeven ons hier niet druk over te maken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 17 jun 2021, 06:58 Stuttgart zal zijn 20 miljoen of nog wat meer niet aan 1 speler willen uitgeven dus we hoeven ons hier niet druk over te maken.
Dan ga je er van uit dat Karlsson voor een flink bedrag verkocht zal worden. Ik verwacht niet dat AZ 20 miljoen voor hem zal vragen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 17 jun 2021, 14:27 Dan ga je er van uit dat Karlsson voor een flink bedrag verkocht zal worden. Ik verwacht niet dat AZ 20 miljoen voor hem zal vragen.
Dan zou AZ knettergek zijn.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 17 jun 2021, 14:27 Dan ga je er van uit dat Karlsson voor een flink bedrag verkocht zal worden. Ik verwacht niet dat AZ 20 miljoen voor hem zal vragen.
Ik verwacht het wel. 5 miljoen per contractjaar is zo gek nog niet. Zeker als je een speler nog helemaal niet wilt laten vertrekken. Anders wordt het verloop te groot en daar zal AZ niet aan willen. Er staan toch al veel spelers op de nominatie om te vertrekken, die er al zo lang bij zijn dat AZ wat sneller mee gaat werken bij een mooie transferkans.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 17 jun 2021, 19:18 Ik verwacht het wel. 5 miljoen per contractjaar is zo gek nog niet. Zeker als je een speler nog helemaal niet wilt laten vertrekken. Anders wordt het verloop te groot en daar zal AZ niet aan willen. Er staan toch al veel spelers op de nominatie om te vertrekken, die er al zo lang bij zijn dat AZ wat sneller mee gaat werken bij een mooie transferkans.
Jesper heeft verklaard ik blijf. AZ zal niet willen meewerken. Tenzij er een niet af te slaan bod komt voor AZ en speler blijft Karlsson.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Vind dit toch wel een mooi ventje en zie op de training hem van alle hoeken en standen raak schieten. Even gek gezegd kan hij ook nog in de spits uit de voeten gok ik. Hopelijk laat de trainer hem tegen Celtic staan en is Wijndal binnenkort fit. Dan verwacht ik echt wel goals en assists van hem. Vertrouwen geven deze jongen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Maxhuijp schreef: 24 aug 2021, 14:29 Vind dit toch wel een mooi ventje en zie op de training hem van alle hoeken en standen raak schieten. Even gek gezegd kan hij ook nog in de spits uit de voeten gok ik. Hopelijk laat de trainer hem tegen Celtic staan en is Wijndal binnenkort fit. Dan verwacht ik echt wel goals en assists van hem. Vertrouwen geven deze jongen
Op dit moment onze gevaarlijkste (beste) aanvaller, dus onbegrijpelijk dat Jansen hem tegen RKC voortijdig wisselde. Hij moet nu inderdaad gewoon het vertrouwen krijgen dat hij hele wedstrijden mag spelen ipv Aboukhlal.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 24 aug 2021, 16:32 Op dit moment onze gevaarlijkste (beste) aanvaller, dus onbegrijpelijk dat Jansen hem tegen RKC voortijdig wisselde. Hij moet nu inderdaad gewoon het vertrouwen krijgen dat hij hele wedstrijden mag spelen ipv Aboukhlal.
Karlsson speelde ook gewoon een zeer matige wedstrijd en zag er bovendien slecht uit bij de 1-0. Laten we alsjeblieft niet doen alsof Karlsson ineens de grote verlosser is. Hij kan ontzettend goed voetballen, maar laat zonder bal nog wel een steekje vallen. Hij kan vanuit het niets scoren en dingen creëren, dat ben ik met je eens, maar als hij niet in de wedstrijd zit heb je weinig aan hem. Tegen RKC was zo'n (redelijk zeldzame) wedstrijd, dus volledig onbegrijpelijk was het niet van Jansen.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 25 aug 2021, 09:26 Karlsson speelde ook gewoon een zeer matige wedstrijd en zag er bovendien slecht uit bij de 1-0. Laten we alsjeblieft niet doen alsof Karlsson ineens de grote verlosser is. Hij kan ontzettend goed voetballen, maar laat zonder bal nog wel een steekje vallen. Hij kan vanuit het niets scoren en dingen creëren, dat ben ik met je eens, maar als hij niet in de wedstrijd zit heb je weinig aan hem. Tegen RKC was zo'n (redelijk zeldzame) wedstrijd, dus volledig onbegrijpelijk was het niet van Jansen.
Karlsson is zeker niet de grote verlosser, maar wel de beste aanvaller. Vorig seizoen heeft hij niet echt het vertrouwen gekregen omdat hij zeer regelmatig voortijdig gewisseld werd, terwijl spelers die slechter presteerden bleven staan. Zelfs een Karlsson die niet op zijn top speelt, zie ik nog meer dreiging van uit gaan dan van de overige aanvallers. Hij mag nu daarom best wat meer vertrouwen krijgen van Jansen.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 25 aug 2021, 10:45 Karlsson is zeker niet de grote verlosser, maar wel de beste aanvaller. Vorig seizoen heeft hij niet echt het vertrouwen gekregen omdat hij zeer regelmatig voortijdig gewisseld werd, terwijl spelers die slechter presteerden bleven staan. Zelfs een Karlsson die niet op zijn top speelt, zie ik nog meer dreiging van uit gaan dan van de overige aanvallers. Hij mag nu daarom best wat meer vertrouwen krijgen van Jansen.
Zeker inderdaad de beste aanvaller, maar ook die moet zijn verdedigende taken uitvoeren. Mbt vorig seizoen was het duidelijk dat AZ Karlsson wilde sparen, want toen die in oktober gekocht werd had hij al meer dan een halve competitie gespeeld in Zweden. Als je zo'n jongen het hele seizoen (en ook het volgende seizoen) goed wilt blijven gebruiken, zal je hem dus vaak voortijdig naar de kant moeten halen. Anders wordt de belasting gewoon te groot en aan geblesseerde spelers heb je niks. Je ziet het nu ook met Wijndal; die heeft vorig seizoen geen minuut gemist, speelde ook veel met het NL-elftal en raakt aan het eind van het seizoen geblesseerd. Heeft de gehele voorbereiding gemist en begint dus allesbehalve fit aan het nieuwe seizoen.

Desalniettemin hoop ik dat onze Zweedse balvirtuoos hem twee keer in het netje legt vanavond.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Karlsson zit weer bij de selectie van het Zweedse elftal. Wel balen voor hem, voor het Ek zat hij erbij en nu zit hij er ook weer bij. Maar het EK mocht hij thuis kijken.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZSander schreef: 25 aug 2021, 11:18 Desalniettemin hoop ik dat onze Zweedse balvirtuoos hem twee keer in het netje legt vanavond.
Wat hij vanavond doet kan me niet zoveel schelen :wink: , maar morgen graag twee keer scoren minimaal. [-o<
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 25 aug 2021, 13:05 Wat hij vanavond doet kan me niet zoveel schelen :wink: , maar morgen graag twee keer scoren minimaal. [-o<
Haha, foutje, zit er wel al helemaal in. :lol:
Compete to complete
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 25 aug 2021, 10:45 Karlsson is zeker niet de grote verlosser, maar wel de beste aanvaller. Vorig seizoen heeft hij niet echt het vertrouwen gekregen omdat hij zeer regelmatig voortijdig gewisseld werd, terwijl spelers die slechter presteerden bleven staan. Zelfs een Karlsson die niet op zijn top speelt, zie ik nog meer dreiging van uit gaan dan van de overige aanvallers. Hij mag nu daarom best wat meer vertrouwen krijgen van Jansen.
Leuk dat we het hier dan volledig met elkaar eens zijn.

Karlsson had vorig jaar in de eredivisie 11 goals en 9 assists in 32 wedstrijden, waarvan hij in 26 wedstrijden nog eens werd gewisseld ook. Schandalig inderdaad dat Jansen hem nog steeds zo weinig vertrouwen geeft terwijl hij al zo vaak zijn reet heeft gered. En dat terwijl hij bij andere spelers die veel minder presteren veel langer geduld heeft. Karlsson is terecht boos als ie wordt gewisseld.
Hup AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 25 aug 2021, 17:44 Leuk dat we het hier dan volledig met elkaar eens zijn.

Karlsson had vorig jaar in de eredivisie 11 goals en 9 assists in 32 wedstrijden, waarvan hij in 26 wedstrijden nog eens werd gewisseld ook. Schandalig inderdaad dat Jansen hem nog steeds zo weinig vertrouwen geeft terwijl hij al zo vaak zijn reet heeft gered. En dat terwijl hij bij andere spelers die veel minder presteren veel langer geduld heeft. Karlsson is terecht boos als ie wordt gewisseld.
Nou dat is een mooie samenkomst haha.

Wat ik het meest gekke vind eigenlijk, is dat Jansen vorig jaar het argument gebruikte om Stengs en Boadu te handhaven was dat zij "altijd vanuit het niets beslissend kunnen zijn". Kijk wat je daar ook van vindt, dat kan een opvatting van een trainer zijn

Maar het is vreemd dat dat dit voor Karlsson dan blijkbaar niet opgaat, zoals tegen RKC. Juist met het inbrengen van Pavlidis had Karlsson met zijn uitstekende scherpe voorzet beslissend kunnen zijn. En zeker met zijn rendement vorig jaar verdiend hij dat krediet inderdaad. Paar dagen later roept Jansen vervolgens weer na Celtic van, ik ben heel blij dat Karlsson weer meedoet volgende week, die kan zomaar heel bepalend zijn voor ons. #-o
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Karlsson moet altijd spelen, daar kan geen twijfel over bestaan.
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie