Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 23 aug 2022, 14:54 Nee hoor, vorig jaar werd AZ 5de en werd men uitgeschakeld door Bodo Glimt. Kijk naar Feyenoord wat een goed jaartje in de Conference League doet met Malacia, Siniteressa en Aursnes. Dus Karlsson kan zichzelf en AZ een groot plezier doen door in de Eredivisie en in Europa zichzelf beter op de kaart te zetten qua spel/attractief voetbal te koppelen aan prestaties. Karlsson had vorig jaar 1 goal en 2 assists in Europa, dat kan en moet beter wil je omhoog.

Daarnaast gaan scouts niet over een nacht ijs hoor, dus als hij bij wijze van 20 goals/assists (combi) haalt in 25 wedstrijden dan is dat voor hem persoonlijk nog steeds een top seizoen. Scouts kijken verder dan dat hij zijn 17 goals/13 assists in 38 wedstrijden van vorig jaar niet evenaarde.
Maar hij is volgend jaar ook weer een jaartje ouder. Ook dat is een factor die mee speelt. We hebben al eens eerder gezien dat de waarde van spelers hard kan kelderen als het voorgenomen succes-seizoen vervolgens niet komt. Ik begrijp het best en ik hoop ook van harte dat Huiberts vol blijft houden. Maar als PSV straks het geld heeft én doorzet met een bieding die je normaal niet zou zien... tja dan lijkt dit mij in ieder geval financieel gezien het beste moment. Daar gaat Karlsson zich niet overheen voetballen, dat geloof ik niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 23 aug 2022, 15:46 Maar hij is volgend jaar ook weer een jaartje ouder. Ook dat is een factor die mee speelt. We hebben al eens eerder gezien dat de waarde van spelers hard kan kelderen als het voorgenomen succes-seizoen vervolgens niet komt. Ik begrijp het best en ik hoop ook van harte dat Huiberts vol blijft houden. Maar als PSV straks het geld heeft én doorzet met een bieding die je normaal niet zou zien... tja dan lijkt dit mij in ieder geval financieel gezien het beste moment. Daar gaat Karlsson zich niet overheen voetballen, dat geloof ik niet.
Huiberts zal ook al wel lang bezig zijn geweest en een plan hebben voor het geval dat er zo'n bieding komt.
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 23 aug 2022, 15:46 Maar hij is volgend jaar ook weer een jaartje ouder. Ook dat is een factor die mee speelt. We hebben al eens eerder gezien dat de waarde van spelers hard kan kelderen als het voorgenomen succes-seizoen vervolgens niet komt. Ik begrijp het best en ik hoop ook van harte dat Huiberts vol blijft houden. Maar als PSV straks het geld heeft én doorzet met een bieding die je normaal niet zou zien... tja dan lijkt dit mij in ieder geval financieel gezien het beste moment. Daar gaat Karlsson zich niet overheen voetballen, dat geloof ik niet.
Je moet als TD ook aan de continuïteit van je team denken, bijv. door Karlsson te houden kunnen Lahdo/Van Brederode rustiger gebracht worden, dat geeft ook waarde aan het gehele team en die laatste 2. Daarnaast interesseert het mij als fan niet of AZ nu 18 miljoen krijgt bij wijze van of volgend jaar 15m (''een jaar ouder'') en nog een seizoen genieten van Jesper.

De crux blijft, wat is een goed bod? 15 miljoen? 13 met bonussen? PSV is niet gek en het zou echt verbazingwekkend zijn als zij 20 miljoen geven (ongeacht CL kwalificatie of verkoop Gakpo) voor een Eredivisie speler, hoe goed wij Jesper ook vinden.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Als Karlsson volgend jaar vertrekt is de continuïteit van je team ook een risico. Feit is dat AZ spelers relatief goedkoop inkoopt (inkocht :D ) en voor veel meer verkoopt. Dat komt de continuïteit van de gehele club ten goede en is dus belangrijk.
Als PSV dus een niet te weigeren bod doet dan moet je dat accepteren. Waarschijnlijk heeft PSV ergens gelezen dat Celta 15 miljoen wil overmaken en denken dan ook een kans te hebben. Maar 15 - 20 miljoen lijkt me niet dat 'niet te weigeren bod'.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Gezien de bedragen die voor Stengs en Boadu zijn betaald en de 50 miljoen voor Gakpo vind ik 20 miljoen niet overdreven veel (daar zit niet echt een bonus in voor het verkopen in de eigen competitie en verkopen op het laatste moment). Karlsson heeft nog een lang contract en is nog jong. Die gaat nog meer waard worden. Max zal meer geld willen zien.

Ook vraag ik mij af of Karlsson dit zelf zou willen. Dat zit hij namelijk weer een paar jaar inde eredivisie.
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Aanvaller met veel scorend vermogen die Europees speelt in een goed aangeschreven competitie leveren veel geld op. Helemaal als ze het een aantal jaren laten zien. Heel Europa houdt Karlsson in de gaten. Derde garnituur ploegen bieden al €15 mln. Een goed seizoen erbij en Karlsson is €25 mln plus. Jongen is super ambitieus en kijkt naar zijn grote voorbeeld Slatan. AZ heeft hem nodig om dit seizoen al een aanval op de top te doen, wat moet kunnen met deze selectie. Een speler verkopen aan de concurrent is niet aan de orde lijkt mij.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MB80 schreef: 23 aug 2022, 16:30
De crux blijft, wat is een goed bod? 15 miljoen? 13 met bonussen?
Dat zijn echt lachwekkende bedragen. Nogmaals: 4-jarig contract, international, betere statistieken dan Sinistera en laatste week transferperiode. Minimaal 25 miljoen en eigenlijk 30+
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 23 aug 2022, 16:30 Je moet als TD ook aan de continuïteit van je team denken, bijv. door Karlsson te houden kunnen Lahdo/Van Brederode rustiger gebracht worden, dat geeft ook waarde aan het gehele team en die laatste 2. Daarnaast interesseert het mij als fan niet of AZ nu 18 miljoen krijgt bij wijze van of volgend jaar 15m (''een jaar ouder'') en nog een seizoen genieten van Jesper.

De crux blijft, wat is een goed bod? 15 miljoen? 13 met bonussen? PSV is niet gek en het zou echt verbazingwekkend zijn als zij 20 miljoen geven (ongeacht CL kwalificatie of verkoop Gakpo) voor een Eredivisie speler, hoe goed wij Jesper ook vinden.
15 zou al afgewezen zijn (Alkmaars gerucht) PSV zou bereid zijn om het transferrecord te breken, dat staat op minimaal 14 miljoen euro voor Mateja Kezman (Eindhovens gerucht). de Eindhovense geruchten lijken uit te gaan van een bod van rond de 20 miljoen euro.

Ik zou het ook verbazingwekkend vinden, maar ik heb het hele verhaal dan ook niet bedacht ondanks dat Roadman dat misschien denkt :wink: .

Alles boven de 20 miljoen zal een bod zijn waar AZ over na moet gaan denken. in het Schaduwelftal heb ik nog wel een kleine speculatie losgelaten (wel een eigen hersenspinsel :wink: ) die het al helemaal mogelijk zou maken.

Zoals gezegd heb ik ook liever dat Karlsson blijft, maar PSV lijkt toch echt op de been en iets van plan te zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

DeZuivelDuivel schreef: 23 aug 2022, 19:42 15 zou al afgewezen zijn (Alkmaars gerucht) PSV zou bereid zijn om het transferrecord te breken, dat staat op minimaal 14 miljoen euro voor Mateja Kezman (Eindhovens gerucht). de Eindhovense geruchten lijken uit te gaan van een bod van rond de 20 miljoen euro.

Ik zou het ook verbazingwekkend vinden, maar ik heb het hele verhaal dan ook niet bedacht ondanks dat Roadman dat misschien denkt :wink: .

Alles boven de 20 miljoen zal een bod zijn waar AZ over na moet gaan denken. in het Schaduwelftal heb ik nog wel een kleine speculatie losgelaten (wel een eigen hersenspinsel :wink: ) die het al helemaal mogelijk zou maken.

Zoals gezegd heb ik ook liever dat Karlsson blijft, maar PSV lijkt toch echt op de been en iets van plan te zijn.
Ja.Winnen van Rangers morgen :wink:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Karlsson is een speler die iets speciaals heeft en waarvoor je naar het stadion komt, maar hij heeft ook nog genoeg te leren (goede keuzes maken; functioneel wanneer het moet, trucje wanneer dat kan) en was afgelopen seizoen ook genoeg wedstrijden, of delen daarvan, vrijwel onzichtbaar. Als AZ een bod van boven de 20 miljoen ontvangt plus een mooi doorverkooppercentage, snap ik het als ze hem laten gaan.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Naar de directe concurrent? Kom op zeg
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 24 aug 2022, 18:58 Naar de directe concurrent? Kom op zeg
PSV is geen concurrent. Die spelen niet voor plek 3-5.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Dat moet ik nog maar zien en zoals ik gakpo op de linksbuiten de laatste partijen zie ballen vind ik Karlsson in goede doen beter.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Heb Gakpo nou drie hele wedstrijden op rij gezien en op basis van zijn spel daarin zou ik hem niet willen ruilen voor Karlsson. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat eventuele gegadigden zoals Man Utd op dit moment zoveel geld voor hem uit zouden willen geven.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 24 aug 2022, 19:19 PSV is geen concurrent. Die spelen niet voor plek 3-5.
Nou…….🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 24 aug 2022, 21:24 Nou…….🤔
Nee, echt niet. Die spelen voor 6-8 8)

Karlsson +5 miljoen na vanavond want PSV raakt nu in paniek
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Langedijk schreef: 24 aug 2022, 21:27 Nee, echt niet. Die spelen voor 6-8 8)

Karlsson +5 miljoen na vanavond want PSV raakt nu in paniek
Of heeft psv nu niet genoeg geld door het missen van de CL miljoenen? Jesper moet blijven 8)
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Daarbij vind ik van Brederode op dit moment veel te licht voor het subtop/ top niveau wat AZ nastreeft, dan wordt het Evjen of Odegard van links en kom je weer een speler tekort, die je opnieuw moet inpassen. Wie weet komt dat wk toch goed uit.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 25 aug 2022, 06:09 Daarbij vind ik van Brederode op dit moment veel te licht voor het subtop/ top niveau wat AZ nastreeft, dan wordt het Evjen of Odegard van links en kom je weer een speler tekort, die je opnieuw moet inpassen. Wie weet komt dat wk toch goed uit.
Lahdo
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 24 aug 2022, 19:19 PSV is geen concurrent. Die spelen niet voor plek 3-5.
Buiten dat Karlsson gewoon in Alkmaar blijft, heeft PSV nou ook niet echt heel veel meer te bieden dan een hoger salaris.
Voor Karlsson is AZ een beter elftal om zich te kunnen profileren dan met PSV. AZ is doorgaans een veel aanvallender elftal dan het traditioneel, op de omschakeling, spelende PSV. Nu deze zich ook niet in de schijnwerpers van het kampioenenbal hebben kunnen spelen is er weinig meerwaarde om daar heen te vertrekken.
Of PSV geen concurrent is moet maar blijken, dat was vorig seizoen dan niet zo, maar de twee seizoenen daarvoor zeker wel het geval.
Van centrumspits, buitenspelers, middenvelders, tot aan de centrumverdedigers vind ik AZ nou niet zo veel minder, sterker het zou wel eens beter op elkaar afgestemd kunnen zijn om nu al resoluut te stellen dat AZ geen concurrent van PSV zou kunnen zijn.
Plaats reactie