Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

galblazer schreef: 25 aug 2021, 19:23 Karlsson moet altijd spelen, daar kan geen twijfel over bestaan.
Je moet ook rekening houden met zijn fitheid. Ze spelen met meters om en kunnen precies uitlezen hoe spelers er tijdens de wedstrijd ervoor staan.
Dus misschien de staf info heeft die wij niet hebben en dat spelers gewisseld worden om blessures te voorkomen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 25 aug 2021, 19:23 Karlsson moet altijd spelen, daar kan geen twijfel over bestaan.
Ik heb hierboven volgens mij precies uitgelegd waarom het te verantwoorden is dat Karlsson wél voortijdig gewisseld werd. Spelers kunnen nog zoveel willen, maar alles is tegenwoordig uit te lezen en te meten en als iemand 1,5 seizoen achter elkaar moet knallen dan is de kans op blessures op het moment dat de prijzen verdeeld worden gewoon ontzettend groot. De kritiek op zijn regelmatige wissels is dus complete onzin.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 26 aug 2021, 09:19 Ik heb hierboven volgens mij precies uitgelegd waarom het te verantwoorden is dat Karlsson wél voortijdig gewisseld werd. Spelers kunnen nog zoveel willen, maar alles is tegenwoordig uit te lezen en te meten en als iemand 1,5 seizoen achter elkaar moet knallen dan is de kans op blessures op het moment dat de prijzen verdeeld worden gewoon ontzettend groot. De kritiek op zijn regelmatige wissels is dus complete onzin.
Dat hij gewisseld wordt vanwege data dat hij "oververmoeid" of "overbelast" ofzo is, is volgens mij een aanname. Karlsson heeft na die 1,5 jaar net een lange zomervakantie gehad (geen EK gehad), dus ik zie geen reden om aan te nemen dat hij nu niet 100% fit zou zijn.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 26 aug 2021, 09:25 Dat hij gewisseld wordt vanwege data dat hij "oververmoeid" of "overbelast" ofzo is, is volgens mij een aanname. Karlsson heeft na die 1,5 jaar net een lange zomervakantie gehad (geen EK gehad), dus ik zie geen reden om aan te nemen dat hij nu niet 100% fit zou zijn.
Van vorig seizoen is geen aanname, dat is een feit. Dit seizoen is dat inderdaad anders, hij heeft een heerlijke lange zomervakantie gehad en zal nu fris en topfit zijn.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 26 aug 2021, 09:39 Van vorig seizoen is geen aanname, dat is een feit. Dit seizoen is dat inderdaad anders, hij heeft een heerlijke lange zomervakantie gehad en zal nu fris en topfit zijn.
Ik geef toe dat hij vorig seizoen af en toe vermoeid leek en dat het toen aannemelijk was dat hij daarom een paar keer gewisseld werd. Maar ook toen heb ik nooit die data gezien, dus ik kan niet oordelen dat het een feit is. Heb jij wel de data van vorig seizoen gezien?

We zijn het eens dat hij dit seizoen topfit oogt. Blijft toch vreemd dat tegen RKC Karlsson (onze beste aanvaller) weer gewisseld werd, terwijl wij hard een doelpunt nodig hadden.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 26 aug 2021, 09:42 Ik geef toe dat hij vorig seizoen af en toe vermoeid leek en dat het toen aannemelijk was dat hij daarom een paar keer gewisseld werd. Maar ook toen heb ik nooit die data gezien, dus ik kan niet oordelen dat het een feit is. Heb jij wel de data van vorig seizoen gezien?

We zijn het eens dat hij dit seizoen topfit oogt. Blijft toch vreemd dat tegen RKC Karlsson (onze beste aanvaller) weer gewisseld werd, terwijl wij hard een doelpunt nodig hadden.
Hugo Hovenkamp heeft in supportersmagAZine (dacht ik) aangeven dat er met spelers afkomstig uit de Scandinavische competities voorzichtig wordt omgesprongen omdat ze geen zomerstop hebben gehad. In éen of andere podcast werd verteld hoe AZ alle data leest en daaruit precies kan opmaken of spelers in het rood gaan en tegen blessures kunnen gaan aanlopen. In het kader van blessurepreventie worden jongens dan naar de kant gehaald. Als je deze feiten samenvoegt is het wel te begrijpen dat Karlsson vaak eruit werd gehaald.

Het is uitermate flauw om naar die precieze data en bewijzen te vragen. Wat verwacht je dan, dat AZ al deze data publiceert op de website?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 26 aug 2021, 09:52 Hugo Hovenkamp heeft in supportersmagAZine (dacht ik) aangeven dat er met spelers afkomstig uit de Scandinavische competities voorzichtig wordt omgesprongen omdat ze geen zomerstop hebben gehad. In éen of andere podcast werd verteld hoe AZ alle data leest en daaruit precies kan opmaken of spelers in het rood gaan en tegen blessures kunnen gaan aanlopen. In het kader van blessurepreventie worden jongens dan naar de kant gehaald. Als je deze feiten samenvoegt is het wel te begrijpen dat Karlsson vaak eruit werd gehaald.

Het is uitermate flauw om naar die precieze data en bewijzen te vragen. Wat verwacht je dan, dat AZ al deze data publiceert op de website?
Vreemd dat ze daar bij andere clubs geen last van hebben :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 26 aug 2021, 11:32 Vreemd dat ze daar bij andere clubs geen last van hebben :roll:
Geen idee wat ze op een ander doen, dat heb jij van alle spelers in beeld?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 26 aug 2021, 11:32 Vreemd dat ze daar bij andere clubs geen last van hebben :roll:
Ook vreemd dat Karlsson vorig jaar wel meteen de 1e wedstrijd in de basis kon beginnen en dat Vindahl en Witry dat niet kunnen. Die moeten eerst nog 10? wedstrijden aan het systeem wennen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 26 aug 2021, 09:42 Ik geef toe dat hij vorig seizoen af en toe vermoeid leek en dat het toen aannemelijk was dat hij daarom een paar keer gewisseld werd. Maar ook toen heb ik nooit die data gezien, dus ik kan niet oordelen dat het een feit is. Heb jij wel de data van vorig seizoen gezien?

We zijn het eens dat hij dit seizoen topfit oogt. Blijft toch vreemd dat tegen RKC Karlsson (onze beste aanvaller) weer gewisseld werd, terwijl wij hard een doelpunt nodig hadden.
Dat is toen aangegeven door de staf en later ook door de speler zelf bevestigd. Wat wil je verder, een rapport in drievoud met de cijfers waaruit dit blijkt?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 26 aug 2021, 12:08 Dat is toen aangegeven door de staf en later ook door de speler zelf bevestigd. Wat wil je verder, een rapport in drievoud met de cijfers waaruit dit blijkt?
Ik geloof wel dat vermoeidheid een reden kan zijn om iemand te wisselen, maar niet 26x. Dat kan je ook anders oplossen door hem een paar keer een hele wedstrijd rust te geven of hem bij een 2-0 voorsprong in de rust te wisselen. Nu was het heel vaak als we hem nog hard nodig hadden dat ie werd gewisseld, ook nog in de fase waarin er juist ruimte komt. Daarnaast kan een vermoeide speler alsnog van ggrotee waarde zijn dan een fitte b-keus, behalve als iemand terugkerende blessures of klachten heeft. Die heeft hij echter nooit gehad. De terugkerende boosheid van Jesper bij de wissels ondermijnd het verhaal ook volledig dat hij enkel en alleen alleen uit fitheidsoverwegingen wordt gewisseld. Als een speler echt voelt dat ie op zijn laatste benen loopt zal hij echt niet telkens gepikeerd zijn. Dus wat mij betreft is het weldegelijk af en toe gewoon een slechte tactische keuze van Jansen geweest.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 26 aug 2021, 13:33 Ik geloof wel dat vermoeidheid een reden kan zijn om iemand te wisselen, maar niet 26x. Dat kan je ook anders oplossen door hem een paar keer een hele wedstrijd rust te geven of hem bij een 2-0 voorsprong in de rust te wisselen. Nu was het heel vaak als we hem nog hard nodig hadden dat ie werd gewisseld, ook nog in de fase waarin er juist ruimte komt. Daarnaast kan een vermoeide speler alsnog van ggrotee waarde zijn dan een fitte b-keus, behalve als iemand terugkerende blessures of klachten heeft. Die heeft hij echter nooit gehad. De terugkerende boosheid van Jesper bij de wissels ondermijnd het verhaal ook volledig dat hij enkel en alleen alleen uit fitheidsoverwegingen wordt gewisseld. Als een speler echt voelt dat ie op zijn laatste benen loopt zal hij echt niet telkens gepikeerd zijn. Dus wat mij betreft is het weldegelijk af en toe gewoon een slechte tactische keuze van Jansen geweest.
Soms moeten spelers ook tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Ik denk dat ze bij AZ ver gaan in blessurepreventie. Daar zal de speler soms ook wel andere kijk of gevoel over hebben.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 26 aug 2021, 12:08 Dat is toen aangegeven door de staf en later ook door de speler zelf bevestigd. Wat wil je verder, een rapport in drievoud met de cijfers waaruit dit blijkt?
Toch vreemd dat de speler regelmatig zwaar geirriteerd reageerde terwijl zijn data zei dat hij rust moest houden. Blijkbaar ben jij beter op de hoogte vd data van Karlsson dan dat hij zelf is :?

En nee ik zeg toch nergens dat ik een rapport wil zien, ik stelde alleen de vraag of hij de data gezien had. Het verhaal van die data had ik (net als Karlsson 😉) nog niet eerder gehoord.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Wat een geklets met die data. Karlsson heeft 10 keer zoveel waarde dan Aboukhlal. Dus hoe moe hij ook is, deze wedstrijd gewoon tot het eind laten staan. Die Scandinaviers kunnen heus wel wat hebben, het is geen kleuterschool. Data :evil:
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

galblazer schreef: 26 aug 2021, 14:41 Wat een geklets met die data. Karlsson heeft 10 keer zoveel waarde dan Aboukhlal. Dus hoe moe hij ook is, deze wedstrijd gewoon tot het eind laten staan. Die Scandinaviers kunnen heus wel wat hebben, het is geen kleuterschool. Data :evil:
Het gaat erom dat je voorkomt dat een speler geblesseerd raakt. Die data zorgen ervoor dat je eerder een speler kan lezen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 26 aug 2021, 14:57 Het gaat erom dat je voorkomt dat een speler geblesseerd raakt. Die data zorgen ervoor dat je eerder een speler kan lezen.
Dat verklaart wel een hoop. Beetje lantefanten en je speelt elke week 90minuten. :wink:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 26 aug 2021, 16:48 Dat verklaart wel een hoop. Beetje lantefanten en je speelt elke week 90minuten. :wink:
In de praktijk werkte dat vorig seizoen ook zo #-o
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 26 aug 2021, 11:54 Geen idee wat ze op een ander doen, dat heb jij van alle spelers in beeld?
Niet van alle spelers, maar wel van een behoorlijk aantal specifiek jonge Scandinavische talenten (die de overstap naar grotere clubs maken ook). Omdat je daar toch vaker toekomstige AZ'ers(en EL niveau spelers) kunt zien spelen.

Het is een vergelijkbaar verhaal met 'wanneer laat je jonge spelers debuteren?'. Dan gaat het ook vaak ovsr fysiek en een standaard terugval.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Verreweg de beste man van het veld vanavond, met Teun. Hij liet af en toe fantastische dingen zien. Alleen een goaltje ontbrak helaas…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 26 aug 2021, 21:00 Verreweg de beste man van het veld, met Teun. Hij liet af en toe fantastische dingen zien. Alleen een goaltje ontbrak helaas…….
Je ziet ook hoe waardevol de opkomende backs zijn voor hem. Witry creerde meerdere malen de "afleiding" of keuze voor de verdediger waardoor hij meer ruimte heeft om zn actie te maken. Nu nog een speler op 9 die de voorzetten er in peert. En iemand posteren op randje 16 zodat hij altijd twee afspeelkeuzes heeft. Derde keus is natuurlijk hem er zelf in peren.
Plaats reactie