Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

De trucendoos gaat wel helemaal open bij Karlsson als er een ruime voorsprong is. Rabona links en rechts tegen Luxemburg.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 okt 2020, 10:40 Dat was een kwestie van dagen. Dat hield gewoon verband met het vertrek van Idrissi.
Ik ken niet meer het exacte tijdpad uit mijn hoofd, maar volgens mij had Huiberts zich al circa 2 weken voordat Karlsson werd vastgelegd uitgesproken dat hij er een extra voorhoedespeler bij wilde hebben omdat ze meer doelpunten nodig hadden en dat ze al met iemand bezig waren (was waarschijnlijk Karlsson). Dus dat is ruim voordat Idrissi vertrok. En volgens mij was de transfer naar Sevilla opeens heel snel tot stand gekomen. Er speelden daarvoor wel al geruchten, maar het was toen nog niet zeker dat Idrissi zou vertrekken. Maar het zou uiteraard wel kunnen dat ze er al vanuit gingen dat Idrissi wel zou vertrekken en daarom Karlsson aantrokken. Komt alleen niet overeen met hetgeen Huiberts gezegd heeft.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Metalingus schreef: 14 okt 2020, 11:30 De trucendoos gaat wel helemaal open bij Karlsson als er een ruime voorsprong is. Rabona links en rechts tegen Luxemburg.
Hij gebruikt die truc wel regelmatig in wedstrijden. Verder heeft hij ook wel aardig wat trucjes om een tegenstander uit te spelen. Ik vind hem in veel opzichten een betere speler dan Stengs.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zie dat hij zowel bij jong Zweden als Elfsborg de corners nam. Lijkt me dat hij zo snel mogelijk Stengs en Koopmeiners vervangt voor het nemen van onze corners. Misschien kan hij deze ook allemaal met rabona nemen? Kan nooit slechter zijn dan de corners die we nu nemen. Zeker nu je met Letschert en Indi toch wat meer kopkracht voor de goal hebt staan.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 14 okt 2020, 11:33 Komt alleen niet overeen met hetgeen Huiberts gezegd heeft.
Dat is denk ik een tactische overweging van Huiberts geweest. Als je tijdens de onderhandelingen gaat verkondigen dat je al een vervanger in huis hebt gehaald dan heeft dat wellicht een negatief effect op je onderhandelingspositie. Volgens mij keek ook bijna iedereen wel een beetje op van deze transfer.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 14 okt 2020, 13:52 Dat is denk ik een tactische overweging van Huiberts geweest. Als je tijdens de onderhandelingen gaat verkondigen dat je al een vervanger in huis hebt gehaald dan heeft dat wellicht een negatief effect op je onderhandelingspositie. Volgens mij keek ook bijna iedereen wel een beetje op van deze transfer.
Ipv foute informatie te verspreiden, had zich er ook gewoon niet over kunnen uitlaten. Hij kwam uit zichzelf met de melding dat er nog een aanvaller bij zou komen omdat er extra doelpunten nodig waren. Zeg dan gewoon niets.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ fanatic 4-life schreef: 14 okt 2020, 13:52 Dat is denk ik een tactische overweging van Huiberts geweest. Als je tijdens de onderhandelingen gaat verkondigen dat je al een vervanger in huis hebt gehaald dan heeft dat wellicht een negatief effect op je onderhandelingspositie. Volgens mij keek ook bijna iedereen wel een beetje op van deze transfer.
Daar was helemaal niets voor nodig lijkt mij toch, of je moet nu al beweren dat Idrissi ook niet al die tijd geblesseerd was, maar toch echt gewoon weg wilde.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 14 okt 2020, 10:45 11 september werd Karlsson vastgelegd.
4/5 oktober Idrissi verkocht.

Lijkt me dus geen kwestie van dagen, laat staan een verband.
Ahh excuus, dacht dat er een week tussen zat.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 14 okt 2020, 13:55 Ipv foute informatie te verspreiden, had zich er ook gewoon niet over kunnen uitlaten. Hij kwam uit zichzelf met de melding dat er nog een aanvaller bij zou komen omdat er extra doelpunten nodig waren. Zeg dan gewoon niets.
Als hij op deze manier een betere transfersom denk te krijgen is dat toch prima.

DeZuivelDuivel schreef: 14 okt 2020, 14:36 Daar was helemaal niets voor nodig lijkt mij toch, of je moet nu al beweren dat Idrissi ook niet al die tijd geblesseerd was, maar toch echt gewoon weg wilde.
Ik snap niet wat je hier mee bedoelt? Een blessure faken lijkt mij niet handig als je een transfer wilt maken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ fanatic 4-life schreef: 15 okt 2020, 12:56

Ik snap niet wat je hier mee bedoelt? Een blessure faken lijkt mij niet handig als je een transfer wilt maken.
Het gebeurd vaak zat dat een speler een blessure faket/weigert te spelen (en dit afgedaan wordt als een zogenaamde blessure) om een transfer af te dwingen. Wanneer ik zeg 'vaak zat' dan bedoel ik de rest van de voetbalwereld. Er zijn mensen die denken dat dit soort dingen in Nederland nooit gebeuren. Maar het verhaal van Idrissi was enigzins vreemd. Idrissi zou niet vertrekken, Karlsson zou een extra optie zijn. Uiteindelijk blijkt Karlsson best prijzig en gaat Idrissi nog goedkoper dan iemand hier op het forum gedacht had de deur uit.

Als de strategie was om de prijs op te drijven is dat in ieder geval miserabel gefaald.

Mijn vermoeden: Karlsson is inderdaad gewoon gehaald als vervanger van Idrissi, Idrissi heeft achter de deuren toch wel de druk opgevoerd voor een vertrek. bewijs: Karlsson is duurder dan je zou vermoeden en kon/mocht pas later aansluiten, in die periode speelde Idrissi opeens ook nog eens niet en vervolgens vertrekt Idrissi dus voor dat relatief lage bedrag.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hoe dan ook, ik ben blij dat AZ Karlsson heeft aangetrokken. Als ze hem ook gewoon veel speeltijd gaan geven kan hij wel eens een mooie nieuwe impuls gaan geven aan het aanvalsspel. Net de verfrissing die nodig is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 15 okt 2020, 17:20 Hoe dan ook, ik ben blij dat AZ Karlsson heeft aangetrokken. Als ze hem ook gewoon veel speeltijd gaan geven kan hij wel eens een mooie nieuwe impuls gaan geven aan het aanvalsspel. Net de verfrissing die nodig is.
Nu maar hopen dat Slot hem niet in een keurslijf gaat stoppen door vol te proppen met opdrachten en wat hij wel en niet mag doen, want juist die onbevangenheid die hij nu heeft is zijn kracht.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 okt 2020, 14:24 Het gebeurd vaak zat dat een speler een blessure faket/weigert te spelen (en dit afgedaan wordt als een zogenaamde blessure) om een transfer af te dwingen. Wanneer ik zeg 'vaak zat' dan bedoel ik de rest van de voetbalwereld. Er zijn mensen die denken dat dit soort dingen in Nederland nooit gebeuren. Maar het verhaal van Idrissi was enigzins vreemd. Idrissi zou niet vertrekken, Karlsson zou een extra optie zijn. Uiteindelijk blijkt Karlsson best prijzig en gaat Idrissi nog goedkoper dan iemand hier op het forum gedacht had de deur uit.

Als de strategie was om de prijs op te drijven is dat in ieder geval miserabel gefaald.

Mijn vermoeden: Karlsson is inderdaad gewoon gehaald als vervanger van Idrissi, Idrissi heeft achter de deuren toch wel de druk opgevoerd voor een vertrek. bewijs: Karlsson is duurder dan je zou vermoeden en kon/mocht pas later aansluiten, in die periode speelde Idrissi opeens ook nog eens niet en vervolgens vertrekt Idrissi dus voor dat relatief lage bedrag.
Het zou natuurlijk kunnen maar ik denk niet dat AZ daarvoor zou zwichten. Als het klopt dat AZ 14/15 miljoen heeft gevangen is dat niet eens zo gek als je even terugkijkt naar de hele transferperiode. Daarnaast kan AZ het geld ook goed gebruiken om de (corona) gaten een beetje te dichten. Met de komst van Karlsson lijkt het er vooralsnog op dat we er ook niet op achteruit zijn gegaan.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ fanatic 4-life schreef: 16 okt 2020, 09:52 Het zou natuurlijk kunnen maar ik denk niet dat AZ daarvoor zou zwichten. Als het klopt dat AZ 14/15 miljoen heeft gevangen is dat niet eens zo gek als je even terugkijkt naar de hele transferperiode. Daarnaast kan AZ het geld ook goed gebruiken om de (corona) gaten een beetje te dichten. Met de komst van Karlsson lijkt het er vooralsnog op dat we er ook niet op achteruit zijn gegaan.
14-15 miljoen was inclusief bonussen, exclusief zou het 2-3 miljoen lager moeten zijn. Hier op het forum werd ik er nog op gewezen dat het echt wel 20 miljoen moest zijn toen ik zelf aangaf 16 echt wel een goede bodem te vinden. dus inclusief bonussen zat het al onder het laagste minimum dat hier bedacht was (voor wat dat waard is) maar exclusief natuurlijk een enorm stuk lager.

Maar laten we het daar bij laten voor wat dat betreft Karlsson gaat het nu moeten laten zien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

samenvatting (met 3 doelpunten van Karlsson) in de wedstrijd Sweden U 21 - Armenie U21

https://youtu.be/fv-Vt8GEhHg
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 16 okt 2020, 11:51 samenvatting (met 3 doelpunten van Karlsson) in de wedstrijd Sweden U 21 - Armenie U21

https://youtu.be/fv-Vt8GEhHg
Goede assist ook bij de 4-0.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Deze jongen moet nu ook leren dat een balletje breed leggen voor de goal en een vrijwel zeker doelpunt ook mag. Een of andere wilde halve omhaal proberen terwijl er betere simpelere opties zijn.
Ook veel te wild soms terwijl een geplaatste bal wel een goal op kan leveren.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Metalingus schreef: 26 okt 2020, 16:30 Deze jongen moet nu ook leren dat een balletje breed leggen voor de goal en een vrijwel zeker doelpunt ook mag. Een of andere wilde halve omhaal proberen terwijl er betere simpelere opties zijn.
Ook veel te wild soms terwijl een geplaatste bal wel een goal op kan leveren.
Wilde zich te nadrukkelijk presenteren. Daardoor geen rust in zijn spel en voor de goal. En hij moet wel oog houden voor zijn medespelers als die er beter voor staan. Overzicht houden in alle situaties dus. Wel een zeer doelgerichte speler, iets wat Stengs naar mijn mening onvoldoende is.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

ForzAZ schreef: 26 okt 2020, 17:42 Wilde zich te nadrukkelijk presenteren. Daardoor geen rust in zijn spel en voor de goal. En hij moet wel oog houden voor zijn medespelers als die er beter voor staan. Overzicht houden in alle situaties dus. Wel een zeer doelgerichte speler, iets wat Stengs naar mijn mening onvoldoende is.
Klopt wat je zegt. Hij kan echt een sensatie worden als hij op bepaalde momenten wat zakelijker wordt. Graag de AZ show en niet de Karlsson show. Het aanzien komt vanzelf wel.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Schot in de roos dit hoor, heerlijke speler man. Gaan we ons vast soms aan ergeren als hij voorzetten achter zijn standbeen probeert, of hakjes die mislukken, of omhalen die de 2de ring in gaan. Maar fuck it, leuk om naar te kijken, en pikt zijn goals en assists eigenlijk bijna al vanzelfsprekend mee. Topper!
Plaats reactie