Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Die gaat echt niet weg, AZ kan vragen wat het wil met een contract tot 2026.
Of er moet een club zijn die 25/30miljoen wil betalen.

Al begrijp ik best dat Karlsson alvast verder kijkt/droomt. Je ziet regelmatig de frustratie op zn gezicht over de onkunde van zn medespelers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 10 mei 2022, 08:36 AZ wordt meer en meer een overstapstation; even uitstappen en een paar leuke passjes, acties, balletje acher het standbeen en wat doelpuntjes en weer opstappen voor het volgende station. Spelers overschatten zichzelf schromelijk. In plaats van wekelijks (en niet eens in de 4 wedstrijden) laten zien dat je echt van waarde bent voor een team vinden ze dat een paar leuke wedstrijdjes wel voldoende is voor een transfer naar een topteam. Met alle respect: Jesper laat mooie dingen zien, heeft wedstrijden beslist, is soms van waarde, maar om nou te zeggen dat het een topspeler is (althans dat ie dat wekelijks laat zien)……… Laat zien dat je echt top bent, sleep je team wekelijks naar grote hoogte, en doe dat eens twee seizoenen! Hij is hier koud anderhalf jaar en wil alweer weg. Ik kan daar erg slecht tegen……..
In één van de interviews na de wedstrijd sprak Jansen ook over Karlsson als iemand die nog het nodige te leren heeft. Ik kon het niet horen zonder te denken dat het een signaal/attitude was naar Karlsson met de bedoeling hem te laten blijven.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 10 mei 2022, 08:36 AZ wordt meer en meer een overstapstation; even uitstappen en een paar leuke passjes, acties, balletje acher het standbeen en wat doelpuntjes en weer opstappen voor het volgende station. Spelers overschatten zichzelf schromelijk.
Overschatten of niet, je moet toch niet denken dat hij en Pavlidis al een stap gaan maken.
Huiberts zou dan wel gigantisch moeten uitpakken want zoals de zaken er nu voor staan, met wat er hier rond loopt, zie ik zonder deze twee spelers AZ afglijden naar een Heerenveen/Heracles niveau. Dat kan toch niet de bedoeling zijn bij een club die nagenoeg onafgebroken de laatste 7 seizoenen in de top 4 heeft gestaan.
Huiberts taak is juist om rond die twee een sterk elftal te bouwen en dus nog belangrijker te maken dan dat ze nu al zijn.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 10 mei 2022, 09:07 In één van de interviews na de wedstrijd sprak Jansen ook over Karlsson als iemand die nog het nodige te leren heeft. Ik kon het niet horen zonder te denken dat het een signaal/attitude was naar Karlsson met de bedoeling hem te laten blijven.
Jansen kan zoveel zeggen. Wat (en vooral) van wie kan Karlsson hier nou nog leren? Hij is veruit de beste speler en neemt het team dit seizoen mee op sleeptouw. Ook verdedigend heeft hij grote stappen gemaakt.
Aan wie kan Karlsson zich nou optrekken?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 10 mei 2022, 13:42 Jansen kan zoveel zeggen. Wat (en vooral) van wie kan Karlsson hier nou nog leren? Hij is veruit de beste speler en neemt het team dit seizoen mee op sleeptouw. Ook verdedigend heeft hij grote stappen gemaakt.
Aan wie kan Karlsson zich nou optrekken?
Ook al is hij hier veruit de beste speler dan nog kan hij nog steeds wel enkele stappen in zijn ontwikkeling doormaken om vervolgens als gerijpte speler naar een topcompetitie te gaan. Daarbij denk ik niet dat hij volgend seizoen nog in het zelfde elftal zal spelen. Er zal, zegt mijn gevoel, een behoorlijk ander elftal komen te staan waar juist hij en Pavlidis de pijlers zullen zijn. Zijn contract zal ook niet voor niets zo vroegtijdig al zijn opengebroken want dat liep nog tot 2025, er zullen dus in eerste instantie wel sportieve plannen aan ten grondslag liggen en niet louter commercieel bezien. AZ wil bouwen en dat doe je met je beste spelers.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 10 mei 2022, 13:56 Ook al is hij hier veruit de beste speler dan nog kan hij nog steeds wel enkele stappen in zijn ontwikkeling doormaken om vervolgens als gerijpte speler naar een topcompetitie te gaan. Daarbij denk ik niet dat hij volgend seizoen nog in het zelfde elftal zal spelen. Er zal, zegt mijn gevoel, een behoorlijk ander elftal komen te staan waar juist hij en Pavlidis de pijlers zullen zijn. Zijn contract zal ook niet voor niets zo vroegtijdig al zijn opengebroken want dat liep nog tot 2025, er zullen dus in eerste instantie wel sportieve plannen aan ten grondslag liggen en niet louter commercieel bezien. AZ wil bouwen en dat doe je met je beste spelers.
Ik, als AZ-fan, begrijp ook de kant van AZ natuurlijk wel. Maar vanuit Jesper zijn perspectief, zie ik het niet zo. Als ik Jesper was, zou ik om me heen kijken en denken: "ik vind het wel goed zo."

Natuurlijk kan hij nog meer groeien, maar ik vind zijn situatie vergelijkbaar met het spreekwoord: "If you're the smartest guy in the room, you're in the wrong room."

Desondanks hoop ik dat hij er een jaar aan vastplakt. Misschien kan Huiberts hem wel overtuigen met versterkingen, dat zou goed kunnen. Maar in de huidige situatie zie ik geen spelers van zijn niveau.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik lees in een aantal reacties dat hij de beste is van dit team, maar serieus: toch nog niet goed genoeg voor een echt topteam? Wat ik al zei: als hij nou wekelijks de uitblinker zou zijn, en enorm opvalt (met iets meer dan een leuk kunstje, maar iets dat effect heeft) is het een ander verhaal, maar er zijn te veel wedstrijden waarin (ook) hij niet thuis geeft. Ik vind het te makkelijk dat weg te zetten met “als je ook ziet wat er om hem heen staat”. Niet naar een ander wijzen maar het zelf laten zien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

differentcook schreef: 10 mei 2022, 09:07 In één van de interviews na de wedstrijd sprak Jansen ook over Karlsson als iemand die nog het nodige te leren heeft. Ik kon het niet horen zonder te denken dat het een signaal/attitude was naar Karlsson met de bedoeling hem te laten blijven.
Moet Karlsson van Jansen leren? Hahaha, ik ga stuk :lol: :lol: :lol:
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 10 mei 2022, 08:46 Die gaat echt niet weg, AZ kan vragen wat het wil met een contract tot 2026.
Of er moet een club zijn die 25/30miljoen wil betalen.

Al begrijp ik best dat Karlsson alvast verder kijkt/droomt. Je ziet regelmatig de frustratie op zn gezicht over de onkunde van zn medespelers.
Ik sluit niet uit hoor dat ie weg gaat. Zijn maatje op de linkerkant Wijndal gaat vertrekken. Reken daar maar op. Karlsson staat volop in de belangstelling met 19 goals en 11 assists dit seizoen. Vooral Napoli kijkt naar hem als opvolger van Insigne. Die geruchten spelen al langer.

Overigens heeft zijn vorige club Elfsborg een doorverkooppercentage van 15% bedongen, waardoor de transfersom met bonussen voor deze club kan oplopen tot 4,8 miljoen lees ik op Transfermarkt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

sister of mercy schreef: 10 mei 2022, 18:33 Moet Karlsson van Jansen leren? Hahaha, ik ga stuk :lol: :lol: :lol:
Jij denkt dat een ventje van 23 niets meer kan leren van een man van 49?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 10 mei 2022, 13:42 Wat (en vooral) van wie kan Karlsson hier nou nog leren?
Wat dacht je van een beter rendement? En een betere traptechniek? Zondag vlogen ze ook weer alle kanten op.

Alleen moet een goede spitsentrainer hem dat leren en niet Jansen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Langedijk schreef: 11 mei 2022, 07:49 Wat dacht je van een beter rendement? En een betere traptechniek? Zondag vlogen ze ook weer alle kanten op.

Alleen moet een goede spitsentrainer hem dat leren en niet Jansen
Nou nou, dat was juist niet echt typisch Karlsson. Normaliter schiet hij minstens één van die ballen erin. Mist over het algemeen weinig grote kansen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Interesse van NICE en Napoli. Jesper heeft een contract tot 2026 en is onze belangrijkste speler.. Zou graag zien dat hij nog twee seizoenen blijft en AZ het team om hem heenbouwt. Dan kan hij daarna een mooie transfer maken. Als hij nu al wil gaan dan moet een club maar lekker 25 miljoen betalen hoor.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Shota-Arveladze schreef: 13 mei 2022, 22:13 Interesse van NICE en Napoli. Jesper heeft een contract tot 2026 en is onze belangrijkste speler.. Zou graag zien dat hij nog twee seizoenen blijft en AZ het team om hem heenbouwt. Dan kan hij daarna een mooie transfer maken. Als hij nu al wil gaan dan moet een club maar lekker 25 miljoen betalen hoor.
Nice zou ook geen eens een stap vooruit zijn. Denk niet dat je beter af bent bij die Franse middenmoot dan bij AZ. Maar goed, heb een lichte hekel aan Nice dus zal wel biased zijn haha
Van Alkmaar begint de victorie
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

072 schreef: 13 mei 2022, 22:23 Nice zou ook geen eens een stap vooruit zijn. Denk niet dat je beter af bent bij de Franse middenmoot dan bij AZ
Blijft een wonder dat die 12+miljoen voor Stengs hebben betaald.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

salmonyappi schreef: 11 mei 2022, 07:02 Jij denkt dat een ventje van 23 niets meer kan leren van een man van 49?
Het leerproces heeft niets met leeftijd te maken. Karlsson heeft al meer meegemaakt als voetballer dan een Jansen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

differentcook schreef: 10 mei 2022, 09:07 In één van de interviews na de wedstrijd sprak Jansen ook over Karlsson als iemand die nog het nodige te leren heeft. Ik kon het niet horen zonder te denken dat het een signaal/attitude was naar Karlsson met de bedoeling hem te laten blijven.
Hij zal best gelijk hebben maar Jansen heeft niet de potentie om hem dat juist bij te brengen
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

072 schreef: 13 mei 2022, 22:23 Nice zou ook geen eens een stap vooruit zijn. Denk niet dat je beter af bent bij die Franse middenmoot dan bij AZ. Maar goed, heb een lichte hekel aan Nice dus zal wel biased zijn haha
Nice staat 4e met maar 5 punten achter op de nummer 2.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Shota-Arveladze schreef: 14 mei 2022, 13:21 Nice staat 4e met maar 5 punten achter op de nummer 2.
Wat ze dit jaar alleen gelukt is omdat ze een lening tegen dikke rente hebben afgesloten. Elk jaar hebben ze moeite de begroting rond te krijgen. De voorgaande jaren waren ze 9de, 5de, 7de, 8ste, 3de, 4de, 11ste en 17de. Alleen onder Lucien Favre hebben ze twee goede seizoenen gehad.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

072 schreef: 14 mei 2022, 13:56 Wat ze dit jaar alleen gelukt is omdat ze een lening tegen dikke rente hebben afgesloten. Elk jaar hebben ze moeite de begroting rond te krijgen. De voorgaande jaren waren ze 9de, 5de, 7de, 8ste, 3de, 4de, 11ste en 17de. Alleen onder Lucien Favre hebben ze twee goede seizoenen gehad.
Dat is dus subtop. Ik zie Heereveen, Utrecht , Groningen en Vitesse geen 3e plek halen.
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie