Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Onze Jesper wordt gelinkt in de Zweedse media met VFB Stuttgart.

https://fotbolldirekt.se/2021/06/11/avs ... 0-miljoner
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Sowieso willen we als AZ fans deze jongen ook live nog eens aanschouwen en gaf hij zelf ook aan “ik ben hier nog maar net”.
Circa 12 miljoen euro, daar doen we het denk ik ook niet voor.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Metalingus schreef: 11 jun 2021, 17:46 Sowieso willen we als AZ fans deze jongen ook live nog eens aanschouwen en gaf hij zelf ook aan “ik ben hier nog maar net”.
Circa 12 miljoen euro, daar doen we het denk ik ook niet voor.
Nee zeker niet doen. 12 miljoen en daarvan gaat nog eens zo'n 2,5 miljoen naar zijn vorige club. Als ie nu zijn rust pakt en straks een goede voorbereiding draait bij AZ en en zich verder ontwikkelt dan is ie volgend jaar misschien het dubbele waard. Een veel scorende doelgerichte linksbuiten is veel waard en hij is nog jong!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zullen best clubs hem volgen na zn prestaties.
Maar die 12miljoen vraagprijs heeft die vent gewoon uit zn dikke Zweedse duim gezogen, 4 jaar contract!?. Die gaat AZ natuurlijk nooit verkopen, of er moet echt een gek bedrag worden geboden.
Nog zon seizoen en we kunnen het transferrecord naar boven gaan bijstellen. Iemand die een goede basistechniek koppelt aan structureel rendement kan flink wat opleveren. Zeker als je bedenkt dat men voor bepaalde beperkte momentenvoetballers al rond de 20miljoen in gedachten had.

Maar het belangrijkste is inderdaad zijn amusementswaarde komend seizoen. Hopelijk blijft een zware blessure hem bespaard en kunnen we het hele seizoen van hem genieten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 11 jun 2021, 17:57 Zullen best clubs hem volgen na zn prestaties.
Maar die 12miljoen vraagprijs heeft die vent gewoon uit zn dikke Zweedse duim gezogen, 4 jaar contract!?. Die gaat AZ natuurlijk nooit verkopen, of er moet echt een gek bedrag worden geboden.
Nog zon seizoen en we kunnen het transferrecord naar boven gaan bijstellen. Iemand die een goede basistechniek koppelt aan structureel rendement kan flink wat opleveren. Zeker als je bedenkt dat men voor bepaalde beperkte momentenvoetballers al rond de 20miljoen in gedachten had.

Maar het belangrijkste is inderdaad zijn amusementswaarde komend seizoen. Hopelijk blijft een zware blessure hem bespaard en kunnen we het hele seizoen van hem genieten.
Stel je voor joh, wijs je nu een bod van 13 miljoen af(logisch), wordt ie alsnog bij de selectie gehaald, blijkt ie de gedroomde vervanger voor Kusulevski in het systeem van de Zweden op het EK, maar scheurt hij zijn kruisbanden totaal af of zoiets flauws.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Na zo’n goed debuut seizoen is het niet geheel onlogisch zijn dat hij belangstelling trekt. Maar ik mag hopen dat AZ hem absoluut niet kwijt wil. En zeker niet voor maar twaalf miljoen. Zeker met het rijtje clubs dat er genoemd wordt, naast Stuttgart; Napoli, Krasnodar, Bologna, Metz en Valencia.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

fcvictorie schreef: 11 jun 2021, 18:52 Na zo’n goed debuut seizoen is het niet geheel onlogisch zijn dat hij belangstelling trekt. Maar ik mag hopen dat AZ hem absoluut niet kwijt wil. En zeker niet voor maar twaalf miljoen. Zeker met het rijtje clubs dat er genoemd wordt, naast Stuttgart; Napoli, Krasnodar, Bologna, Metz en Valencia.
Napoli kan onderhand een stad bouwen met alle spelers die aan hun worden gelinkt. En ze spelen niet eens CL.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Natuurlijk moet AZ Karlsson in principe gewoon in Alkmaar houden. Pas vanaf 20M+€ valt er eventueel te praten.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 11 jun 2021, 20:27 Natuurlijk moet AZ Karlsson in principe gewoon in Alkmaar houden. Pas vanaf 20M+€ valt er eventueel te praten.
Je had het bij de eerste zin minus “in principe” moeten laten……..😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

SimonPoulsen schreef: 11 jun 2021, 18:55 Napoli kan onderhand een stad bouwen met alle spelers die aan hun worden gelinkt. En ze spelen niet eens CL.
Het zijn maar geruchten natuurlijk, wellicht dat zo’n club wel geïnformeerd heeft maar dat doen ze vast wel bij meer spelers. Zou zo maar kunnen dat na de twee wedstrijden tegen die club hij op een lijstje terecht is gekomen van interessante spelers. Napoli zou als club natuurlijk wel een mooie stap zijn. Maar eerst volgend jaar in een vol stadion in Alkmaar spelen. Karlsson moet volgend jaar in staat zijn tussen de tien en vijftien goals en assists te leveren. Daarna kan hij altijd nog een mooie stap maken. Twaalf miljoen zou ook wel aan de lage kant zijn voor hem.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Hij zit pas 1 jaar bij AZ en heeft zelf ook aangegeven niet de behoefte hebben om weg te gaan. Dus in Alkmaar houden, tenzij er een bod komt wat zo hoog is dat je er geen nee tegen kan zeggen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik las dit op de homepage:
Karlsson werd een jaar geleden overgenomen van Elfsborg voor een bedrag van 2,6 miljoen euro, maar dat bedrag zou nog op kunnen lopen tot 5 miljoen euro.

Zou dat de reden zijn dat hij steevast gewisseld werd? Om die bonus voor Elfsborg te ontwijken?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 12 jun 2021, 13:43 Ik las dit op de homepage:
Karlsson werd een jaar geleden overgenomen van Elfsborg voor een bedrag van 2,6 miljoen euro, maar dat bedrag zou nog op kunnen lopen tot 5 miljoen euro.

Zou dat de reden zijn dat hij steevast gewisseld werd? Om die bonus voor Elfsborg te ontwijken?
Als dat zo zou zijn, zou ik het wel schandalig vinden. Kan het mij ook niet voorstellen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Karlsson is de eerste goede linksvoor die AZ heeft. Na een zoektocht van zo'n 15 jaar. Die verkoop je natuurlijk niet en al helemaal niet na één jaar. Kom op.. natuurlijk heeft iedereen interesse. Hij is goud waard. Voor AZ wel te verstaan. Zet a.u.b. een onderste limiet op 30 miljoen euro.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 12 jun 2021, 17:51 Karlsson is de eerste goede linksvoor die AZ heeft. Na een zoektocht van zo'n 15 jaar. Die verkoop je natuurlijk niet en al helemaal niet na één jaar. Kom op.. natuurlijk heeft iedereen interesse. Hij is goud waard. Voor AZ wel te verstaan. Zet a.u.b. een onderste limiet op 30 miljoen euro.
Hiermee doe je Idrissi natuurlijk wel tekort. Die heeft zich altijd 100 procent voor AZ ingezet en was van hetzelfde niveau als Karlsson.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Karlsson is getalenteerd genoeg om een nieuw elftal omheen te bouwen. Als je die weghaalt blijft er echt niks over, ervan uitgaande dat er weg gaat wat we al ingeschat hebben.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 12 jun 2021, 13:43 Ik las dit op de homepage:
Karlsson werd een jaar geleden overgenomen van Elfsborg voor een bedrag van 2,6 miljoen euro, maar dat bedrag zou nog op kunnen lopen tot 5 miljoen euro.

Zou dat de reden zijn dat hij steevast gewisseld werd? Om die bonus voor Elfsborg te ontwijken?
Nee natuurlijk niet. Ook in Zweden zijn de TD's over het algemeen geen idioten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Hij heeft een contract tot 2025, die jongen gaat echt niet weg voor minder dan de absolute hoofdprijs.
"One swallow does not make a summer"
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Wanneer Wijndal en/of Koopmeiners verkocht zijn zit AZ dermate goed in de slappe was dat het echt onzinnig hoge biedingen nodig heeft om Huiberts te overtuigen om Karlsson te verkopen. Vandaar dat die 10-12 miljoen van Voetbalprimeur voor Karlsson totale onzin is, helemaal gezien zijn vorige clubs blijkbaar nog iets van een doorverkoop percentage pakt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Zweden roept morgen wellicht toch nog Jesper Karlsson op!
Onthult: Blauwgele plannen om spelers te vervangen
Jesper Karlsson kan Mattias Svanberg vervangen

Zweden staat misschien op het punt een verandering in de EK-ploeg door te voeren. Volgens de informatie van Sportbladet is het de bedoeling om Jesper Karlsson in het team op te nemen. Volgens Sportbladet vervangt hij Mattias Svanberg.

Tegelijkertijd nadert Dejan Kulusevski een terugkeer. Eerst testte Dejan Kulusevski positief op corona en moest hij dinsdag in Stockholm blijven toen de nationale ploeg naar Göteborg ging.
Later die avond bleek Mattias Svanberg besmet zonder symptomen te vertonen. Maar hij zat natuurlijk geïsoleerd in het nationale teamhotel.

De nationale ploeg heeft, na contact met de UEFA, te horen gekregen dat de ploeg kan wachten tot maandag om een ​​definitieve aankondiging van ploegwijzigingen in te dienen, kondigt de persmanager van de nationale ploeg, Jakob Kakembo Andersson, aan. "Dan hebben we alle kaarten op tafel".

Toen Janne Andersson tijdens de persconferentie van vandaag werd gevraagd of ze van plan waren een speler te vervangen, antwoordde hij:
- Ik zal die beslissing vanavond nemen als alles in elkaar zit. Dan hebben we alle kaarten op tafel, die heb ik nog niet. De beslissing valt waarschijnlijk later op de avond.

Nu kan Sportbladet onthullen dat ze een verandering overwegen. Volgens onze informatie lijkt Svanberg vrijdag ook de wedstrijd tegen Slowakije te missen vanwege zijn corona. Het plan is, volgens onze bronnen, om hem vervolgens te vervangen door Jesper Karlsson die in Göteborg in de reservebubbel zit met nog vijf spelers die daar zijn gecreëerd. Karlsson kan op zijn vroegst relevant zijn om tegen Slowakije te spelen.

- Een dergelijk besluit is niet genomen, zegt de persmanager van het nationale team, Jakob Kakembo Andersson, over Svanberg. - We nemen morgen midden op de dag een beslissing. Ergens midden op de dag is het morgen de laatste keer dat er iets verandert, wijst de persvoorlichter erop.

Je hebt eerder gezegd middernacht de nacht voor maandag, heb je een andere deadline gekregen? - Na de UEFA te hebben gevraagd naar de deadline voor teamwisselingen, hebben we het antwoord gekregen dat we tot morgen hebben om een ​​dergelijke beslissing te nemen.

Zijn de testresultaten van Mattias Svanberg nog steeds positief? - Ik weet het niet, ik heb geen contact gehad, maar het zijn onze artsen die het hebben gehad. Ze volgen Dejan en Mattias op de voet. Maar of hij de afgelopen dagen positief is of niet, weet ik niet, zegt Kakembo Andersson.

Volgens de bronnen van Sportbladet zou Dejan Kulusevski echter gisteren negatief hebben getest. Als de Juventus-ster meer negatieve tests kan laten zien, kan hij natuurlijk terugkeren naar de EK-selectie.

Heeft Dejan Kulusevski negatief getest en wacht hij op een nieuw antwoord? - Daar durf ik ook geen antwoord op te geven, het is onze medische ploeg die dat contact heeft met de spelers.

Kunt u die informatie navragen bij het medisch team? - Wanneer we het volledige beeld hebben, zullen we het communiceren en het zal pas morgen gebeuren. We zullen maandag zo lang mogelijk wachten om een ​​beslissing te nemen over eventuele wijzigingen in de ploeg.

De reservebubbel leeft nog steeds in Sankt Jörgen Park in Göteborg in afwachting van informatie.
Plaats reactie