Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 04 dec 2022, 15:13 Trouwens: de pond is evenveel waard als de Euro, en dan vind ik 13 miljoen aan de karige kant.
Bij lange na niet...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 04 dec 2022, 18:18 Bij lange na niet...
Wat bij lange na niet?
1 £ is 1,17 € . Dus 13 miljoen pond is ruim 15 miljoen euro. Echt te weinig voor Jesper.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 04 dec 2022, 22:24 Wat bij lange na niet?
1 £ is 1,17 € . Dus 13 miljoen pond is ruim 15 miljoen euro. Echt te weinig voor Jesper.
De pond is bij lange na niet gelijk aan de euro.
Victorie90
Herry en/of Berry
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jul 2018, 12:23

Ferry schreef: 05 dec 2022, 09:53 De pond is bij lange na niet gelijk aan de euro.
Bijlagen
Screenshot_20221205-132516_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20221205-132516_Samsung Internet.jpg (54.17 KiB) 1505 keer bekeken
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 05 dec 2022, 09:53 De pond is bij lange na niet gelijk aan de euro.
Wat vind jij “bij lange na”?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 05 dec 2022, 23:56 Wat vind jij “bij lange na”?
Een verschil van 16/17 procent is wel materieel.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Waar is een moderator als je hem nodig hebt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 06 dec 2022, 18:46 Waar is een moderator als je hem nodig hebt.
Het gaat gewoon allemaal over Jesper hoor ! 😬
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Jesper wordt nu door Spaanse media gelinked aan Valencia.

https://www.elgoldigital.com/valencia-c ... -por-lino/

Via translate:
Geconfronteerd met de weigering van een verkoop, zijn die uit Mestalla op zoek naar een vervanger voor de Braziliaan
In de markt van januari zullen degenen uit de hoofdstad del Turia namen moeten gaan schudden en er zijn al twee belangrijke doelen. Jesper Karlsson is een van hen, een van de getalenteerde buitenspelers die voor AZ Alkmaar spelen. De andere voetballer in kwestie is Largie Ramazani, die bij UD Almería zijn conditie heeft getoond.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 11 dec 2022, 07:32 Jesper wordt nu door Spaanse media gelinked aan Valencia.
Ik denk niet dat, behalve Vindahl, als daar interesse voor zou komen, spelers vertrekken bij AZ.
Zeker niet een speler van de categorie Karlsson midden in het seizoen, waar de achterstand op psv en ajax slechts 1 punt bedraagt en je dus volop mee doet om de ambities van de club waar te maken. Gaat AZ dan verder met van Brederode, terwijl het nu pas eindelijk de beschikking heeft om daadwerkelijk met de 4 beoogde aanvallers te gaan spelen. Nee, al die links laat ik lekker aan me voorbij gaan, en zeker voor een belangrijke schakel die hier nog 3,5 jaar vast ligt of er moeten werkelijk absurde bedragen geboden gaan worden en die zie ik zeker in de winter niet snel voorbij komen voor een speler die feitelijk dit seizoen nog echt op gang moet komen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als Karlsson redelijk waardevast is gebleven, dan blijft dit het moment om hem te verkopen als je er zoveel mogelijk geld uit wil halen. Zijn cijfers van vorig jaar gaat hij simpelweg niet meer kunnen evenaren door enerzijds zijn blessure en anderzijds de wijze waar hij op teruggekomen is. Dan moet je hem alweer een extra jaar houden en dan zal zijn waarde simpelweg door zijn leeftijd zakken. Karlsson is 'al' 24 en zal in de zomer 'al' 25 zijn. Voor zowel de stappen die hij zelf zal willen zetten als voor AZ is het dan van belang om hem te verkopen nu hij nog naar een club kan die tijd in hem willen investeren. Overal anders zal hij er direct moeten staan en dat is simpelweg een andere discussie.

Het team staat ook nu waar het staat zonder Karlsson, met enige hoop kan AZ dan nog schakelen op andere fronten met de inkomsten die een vertrek van Karlsson opleveren.


Mensen vergeten nog wel eens dat een speler bij AZ houden ook zo zijn kosten heeft, al zijn die wat moeilijker te meten. Een goed voorbeeld is Teun Koopmeiners die voor 12-14 miljoen vertrokken is vanwege afspraken, maar echt wel een transfersom van 20 miljoen had kunnen/moeten opleveren. Die 8-6 miljoen zijn dan inkomsten die je niet hebt gepakt, maar wal had moeten kunnen pakken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 11 dec 2022, 10:07 Ik denk niet dat, behalve Vindahl, als daar interesse voor zou komen, spelers vertrekken bij AZ.
Ik denk dat dat heel opportunistisch gedacht is. Clubliefde tot de deur.
Karlsson wilde in de zomer al een stap maken. En als er nu een mooie club komt in een mooie competitie dan zal hij dat zeker overwegen.
En AZ moet een bod van rond de 15 miljoen altijd accepteren - wat Zuivelduivel ook zegt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 11 dec 2022, 13:13 Ik denk dat dat heel opportunistisch gedacht is. Clubliefde tot de deur.
Karlsson wilde in de zomer al een stap maken. En als er nu een mooie club komt in een mooie competitie dan zal hij dat zeker overwegen.
En AZ moet een bod van rond de 15 miljoen altijd accepteren - wat Zuivelduivel ook zegt.
Mee eens.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wat is een Karlsson waard als AZ de titel behaalt of laat ik het bescheiden houden, met een 2e eindpositie de voorrondes CL in kan gaan?
Dit lijkt me juist niet het moment op hem in de winter te verkopen voor een goede 15M.
Een voorhoede met spelers van het kaliber Karlsson, Pavlidis, Odgaard en als Mihailovic heel snel zijn draai kan vinden is voor AZ begrippen best uniek, ik vraag me echt af of de traditionele wel beter heeft zeker als PSV Gakpo verkoopt nu hij nog hot is zo vlak na het WK.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 11 dec 2022, 13:13 Ik denk dat dat heel opportunistisch gedacht is. Clubliefde tot de deur.
Karlsson wilde in de zomer al een stap maken. En als er nu een mooie club komt in een mooie competitie dan zal hij dat zeker overwegen.
En AZ moet een bod van rond de 15 miljoen altijd accepteren - wat Zuivelduivel ook zegt.
Wat heeft het met clubliefde te maken. Het is vooral AZ zelf die daar leidend in is. En doorgaans is AZ vrij duidelijk in het niet verkopen van spelers in de winter. Lijkt me ook nog genoeg te winnen voor AZ en de transferwaarde van Karlsson komende maanden. Europees eens een keer wat laten zien bijvoorbeeld, mooie ranking in de eredivisie halen, eindelijk wat beter spel op de mat leggen nu iedereen hopelijk een beetje fit is, bij Zweden wat minuten maken. Genoeg factoren die potentieel waardeverhogend kunnen uitpakken. Dat half jaartje qua leeftijd is verder ook te verwaarlozen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 11 dec 2022, 15:19 Genoeg factoren die potentieel waardeverhogend kunnen uitpakken. Dat half jaartje qua leeftijd is verder ook te verwaarlozen.
Zeker - dat zie ik als best case scenario. En nu de andere zijde: wat als AZ vijfde eindigt? Kleurloos?
Ga je dan Karlsson nog voor 15 miljoen verkopen?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 11 dec 2022, 15:27 Zeker - dat zie ik als best case scenario. En nu de andere zijde: wat als AZ vijfde eindigt? Kleurloos?
Ga je dan Karlsson nog voor 15 miljoen verkopen?
Dan kunnen we de boel wel opheffen als we zo gaan denken. Pavlidis ook maar wegdoen. Kerkez, Reijnders, beukema, Odgaard ook tegen elk aannemelijk bod op te halen te Alkmaar.

Overigens is dat toch precies het scenario waar we nu uitkomen + een blessure. Je pleit eigenlijk zelf om te verkopen op het moment wat je nu beschrijft als doemscenario :roll:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 11 dec 2022, 15:35 Dan kunnen we de boel wel opheffen als we zo gaan denken. Pavlidis ook maar wegdoen. Kerkez, Reijnders, beukema, Odgaard ook tegen elk aannemelijk bod op te halen te Alkmaar.
Het is een lastige afweging, maar AZ zal (in mijn ogen) altijd voor het geld moeten kiezen als het om 15 miljoen gaat voor Karlsson. Je wilt de winst op spelers maximaliseren. Een speler als Karlsson zal bij AZ - in mijn ogen - nooit 20-30 miljoen opleveren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 11 dec 2022, 15:17 Wat is een Karlsson waard als AZ de titel behaalt of laat ik het bescheiden houden, met een 2e eindpositie de voorrondes CL in kan gaan?
Dat is een grote als, vorig seizoen stak hij er cijfermatig goed bovenuit op de topscoorderslijst, die statistieken gaat hij niet evenaren.
Alleen als AZ een Conference League finale gaat halen zou dat nog wat uit kunnen maken, maar niet veel.

Iedereen lijkt te vergeten dat hij het evenaren van zijn statistieken van vorig seizoen inmiddels wel kan vergeten. Vorig seizoen moest hij het dan enkel afleggen tegen de 1 jaar jongere Sinisterra die dan wel de Conference League finale had gespeeld en hoger op de ranglijst eindigde.

Ik zou het ook leuk vinden als Karlsson blijft, maar je moet toch ook echt wel aan het clubbelang denken en voorlopig is en blijft dat nog afhankelijk van transferinkomsten. De kans dat Karlsson minder waard wordt is onnoemelijk veel groter dan dat hij meer waard gaat worden (daar moet nog wel een wondertje geschiedden).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 11 dec 2022, 15:19 Dat half jaartje qua leeftijd is verder ook te verwaarlozen.
Dat halfjaartje was te verwaarlozen geweest als Karlsson nog 20-22 was geweest, dat is niet zo.
Dat is ook het wezenlijke verschil met een speler als Kerkez die nog maar net 19 is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie