Timo Letschert (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Nou, welkom Timo!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Ja inderdaad, welkom!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Oogt erg fris tot nu toe in de oefenwedstrijd tegen AA Gent. Veel snellere balbehandeling dan Vlaar en Leeuwin en zoekt telkens de oplossing naar voren in plaats van dat eindeloze gebrei met tikjes breed wat AZ de laatste jaren achter in doet. Laat meer voetballend vermogen en handelingsnelheid zien dan onze huidige laatste mannen. Ik begin het allemaal al een stukje positiever in te zien
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Toch mooi dat Max het weer voor elkaar heeft om deze positie weer transfervrij in te vullen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Benieuwd of dit dan echt een turnaround transfer kan worden, dat zal de bedoeling zijn lijkt me.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Letschert is wel een bikkel, volgens mij. Net wat dit team kan gebruiken.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

DeZuivelDuivel schreef: 03 sep 2020, 15:11 ... turnaround transfer ...
Huh...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 03 sep 2020, 15:09 Toch mooi dat Max het weer voor elkaar heeft om deze positie weer transfervrij in te vullen.
Ehh - geven we een TD daar al complimenten voor?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 03 sep 2020, 15:29Huh...
Dat is geen echte term, maar het betreft dan een speler die verguisd werd en eigenlijk een stapje achteruit zou moeten doen (dus met weinig vertrouwen binnen komt) die gewoon echt een comeback weet te maken. Neem bijvoorbeeld een Altidore die was bij Villareal echt wel afgeschreven en zie waar hem dat bij AZ gebracht heeft. vervolgens nog een keer na zijn premierleague avontuur van zero to hero in de MLS.

Het liefst zie je Letschert nu hij er eenmaal is natuurlijk toch weer dat 'potentieel Oranje selectie' niveau halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 03 sep 2020, 15:35 Ehh - geven we een TD daar al complimenten voor?
Sorry ik had een sarcasme smilie erachter moeten zetten :mrgreen:
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

En onze enige verdediger die de '0' heeft weten te houden :lol:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 03 sep 2020, 15:43 En onze enige verdediger die de '0' heeft weten te houden :lol:
nu niet meer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

DeZuivelDuivel schreef: 03 sep 2020, 15:45 nu niet meer.
Wel hoor. Leeuwin had hem al vervangen...
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 03 sep 2020, 15:52 Wel hoor. Leeuwin had hem al vervangen...
Klopt ik was niet op het letten, je hebt gelijk.
Ik wilde eigenlijk wat positiefs zeggen over Letschert: zijn passing/opbouw was best goed vandaag.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Hij stond wel gewoon RCV, althans voor zover ik heb gezien. Ik begrijp de aankoop in die zin niet echt.
I did not choose myself, I was chosen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.transfermarkt.nl/timo-letsc ... ler/231378
Hij kan zowel links als rechts centraal achterin uit de voeten. Niet de meer gewenste linkspoot, maar Slot heeft al eens opgemerkt anders ook met 2 rechtspoten in het centrum uit de voeten te kunnen. Hierbij dus. Ik meende me trouwens te herinneren dat hij bij Utrecht ook links centraal achterin stond.

Het is inderdaad typisch dat deze transfer bekend gemaakt is vlak nadat de verhuur van Ouwejan beklonken was. Zal het ook iets te maken hebben gehad met de grootte van de selectie? En daarbij het totaal aan salarisuitgaven? Slot heeft vorig jaar al duidelijk aangegeven niet met een te grote selectie te willen werken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 03 sep 2020, 16:57 Het is inderdaad typisch dat deze transfer bekend gemaakt is vlak nadat de verhuur van Ouwejan beklonken was. Zal het ook iets te maken hebben gehad met de grootte van de selectie? En daarbij het totaal aan salarisuitgaven? Slot heeft vorig jaar al duidelijk aangegeven niet met een te grote selectie te willen werken.
Ik denk dat het vooral een signaal is vanuit de RvC: houd die salarissom in coronatijden klein. Maar ja, we missen al de kosten van Wuijtens. En hebben vooral keepers gehaald.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

DeZuivelDuivel schreef: 03 sep 2020, 15:54 ... ik wilde eigenlijk wat positiefs zeggen over Letschert ...
Na de vele negatieve reacties weer vandaag, een goed idee.

Ik volg.

Vond hem een paar keer sterk in de luchtduels. Extra wapen bij spelhervattingen tegen, lange ballen van de tegensander in de 16 en wellicht ook aanvallend koppend sterk.

Ik hoop dat hij zijn niveau van bij FC Utrecht haalt, dan is het gewoon een uitstekende verdediger.

En hopelijk kan Max alvast v.d. Ven vastleggen voor volgend jaar als Volendam hem nu niet wil laten gaan. Of kopen en direct verhuren zoals Feyenoord dat heeft gedaan. Dan bouwen we voor volgend seizoen wat meer zekerheid in. Als hij weer zo'n jaar speelt kunnen wij hem iig niet meer betalen :?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Van mij krijgt elke nieuwe aanwinst het voordeel van de twijfel.
Succes bij AZ!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie