Peer Koopmeiners (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 03 jan 2022, 19:42 Heeft daar toch ook geen reële kans op speeltijd? Hebben echt een leuk middenveld bij Cambuur dit seizoen.
Bij Cambuur staat het middenveld inderdaad aardig. Andere eredivisieclub is ook prima voor hem. Het ging me om de interesse vanuit de Eredivisie.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Aantal keer slordig (gemakzuchtig?) balverlies en een penalty gemist. Op deze manier maakt ie geen aanspraak op minuten in het eerste elftal.

Kom op Peer, tandje erbij!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZuid-Scharwoude schreef: 11 feb 2022, 21:32 Aantal keer slordig (gemakzuchtig?) balverlies en een penalty gemist. Op deze manier maakt ie geen aanspraak op minuten in het eerste elftal.

Kom op Peer, tandje erbij!
Ik heb sowieso wel heel weinig vertrouwen in Peer.
Hij heeft een goede trap, maar mist veel van de slimmigheidjes die zijn broer had + zijn fysiek.
Al denk ik wel dat Peer een prima eredivisie speler kan worden qua Groningen en Heerenveen niveau uiteindelijk.
Dat is niet iets wat ons verder brengt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Deze kan wel verhuurd of verkocht worden. Kan er bar weinig van. Degenen die Jong AZ volgen zeiden het al maar nu heb ik het zelf kunnen zien.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 21:02 Deze kan wel verhuurd of verkocht worden. Kan er bar weinig van. Degenen die Jong AZ volgen zeiden het al maar nu heb ik het zelf kunnen zien.
Het is belachelijk dat hij mocht starten ipv Buurmeester die zich wel bewijst.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Az564 schreef: 13 mar 2022, 21:39 Het is belachelijk dat hij mocht starten ipv Buurmeester die zich wel bewijst.
Buurmeester is aanvallender ingesteld. Het hele idee achter het opstellen van Peer was dezelfde structuur behouden van het elftal omdat die met Sugawara ontbrak
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2022, 21:43 Buurmeester is aanvallender ingesteld. Het hele idee achter het opstellen van Peer was dezelfde structuur behouden van het elftal omdat die met Sugawara ontbrak
Ja, stel je voor dat je aanvallender gaat spelen. Dat kan niet hoor. Straks schieten ze nog op doel
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 21:02 Deze kan wel verhuurd of verkocht worden. Kan er bar weinig van. Degenen die Jong AZ volgen zeiden het al maar nu heb ik het zelf kunnen zien.
Ik zei het al nadat ik een paar wedstrijden van Jong AZ had gezien. Geen enkele speler van Jong AZ is klaar voor het niveau dat AZ nodig heeft voor plek 3 tot 5. Ik was zeer verbaasd dat Peer Koopmeiners vandaag mocht starten, omdat ie in Jong AZ ook de kar niet eens kan trekken. Dan ook nog naast Reijnders die heel scheiterig speelde vandaag, dan valt het niet mee met ons middenveld.

Paar jaar terug werd beweerd toen Teun al doorgebroken was dat Peer een nog grotere speler kan worden maar ik vraag mij af hoe dan?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 13 mar 2022, 21:39 Het is belachelijk dat hij mocht starten ipv Buurmeester die zich wel bewijst.
Eerst was Poku de nieuwe Mbappe. En nu zou Buurmeester ineens de oplossing zijn.
Opportunisme tot de max. Ik begrijp best dat mensen behoefte hebben aan vers bloed na al die balletjes breed.

Maar naast dat Buurmeester/Reijnders defensief gewoon echt niet kan, hebben we ook niet veel aan die onrealistische verwachtingen. Poku werd omhoog geschreven en na 2 wedstrijden alweer verketterd omdat hij ''geen lantaarnpaal voorbij komt".
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 21:45 Ja, stel je voor dat je aanvallender gaat spelen. Dat kan niet hoor. Straks schieten ze nog op doel
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe een balans in een elftal zorgt voor een beter aanvalspel.
Zodra we 4-2-4 gaan spelen zit er namelijk 0 lijn in het hele spel en de opbouw. Waardoor onze verdedigers nóg meer balletje breed spelen, omdat niemand op het middenveld de bal kan komen ophalen en de verdediging kan verbinden met middenveld, die dan weer de aanval op zoeken.

Reijnders op CVM is zelfmoord. Dus dat kon ook niet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2022, 21:57 Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe een balans in een elftal zorgt voor een beter aanvalspel.
Tegen Bodo kon rechtsbuiten Sugawara toch ook links op het middenveld staan? Waarom is Buurmeester dan te aanvallend?

Nu stond er er een zwakke, nerveuze voetballer verstoppertje te spelen. Naast softy Reijnders die ook veel te kort komt voor dit niveau.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 22:15 Tegen Bodo kon rechtsbuiten Sugawara toch ook links op het middenveld staan? Waarom is Buurmeester dan te aanvallend?

Nu stond er er een zwakke, nerveuze voetballer verstoppertje te spelen. Naast softy Reijnders die ook veel te kort komt voor dit niveau.
Dat ging toch ook fout?
Daarom is gekozen voor Koopmeiners.
Ik snap je punt niet helemaal.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2022, 21:57 Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe een balans in een elftal zorgt voor een beter aanvalspel.
Zodra we 4-2-4 gaan spelen zit er namelijk 0 lijn in het hele spel en de opbouw. Waardoor onze verdedigers nóg meer balletje breed spelen, omdat niemand op het middenveld de bal kan komen ophalen en de verdediging kan verbinden met middenveld, die dan weer de aanval op zoeken.

Reijnders op CVM is zelfmoord. Dus dat kon ook niet.
Vandaag miste je gewoon ons middenveld. In de bekerwedstrijd tegen Twente kon AZ iedere keer via het middenveld onder de druk van Twente uitkomen die toen de hele wedstrijd van het kassie naar de muur moesten lopen. Reijnders en Koopmeiners is te licht. Buurmeester in plaats van Koopmeiners kan dan inderdaad helemaal niet, want dan is de balans helemaal zoek.

Ik zeg al zo vaak dat Peer Koopmeiners niet door groeit. Staat stil. Had verhuurd moeten worden en Huiberts had in de winter een nieuwe middenvelder moeten halen ook met het oog op volgend jaar als Midtsjö wellicht vertrokken is.

Maar goed Peer heeft vandaag wel een uur ervaring op kunnen doen in AZ1 en ik mag hopen dat ie nu weet dat ie nog wel wat stappen moet maken om ooit vaste basis bij AZ te spelen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik snap niet helemaal waarom de keuze op Peer is gevallen. Althans niet afgaande op getoonde prestaties dit seizoen.

Qua type vat ik het overigens wel, maar dan had hij al lang invalbeurten moeten hebben om op niveau te konen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2022, 22:18 Dat ging toch ook fout?
Daarom is gekozen voor Koopmeiners.
Ik snap je punt niet helemaal.
Toen hadden ze voetballend tenminste nog enige controle. Nu was Twente veel beter. Het lag toch ook niet aan Sugawara dat ze van Bodo verloren? Bovendien speelden ze nu thuis en dan hoor je gewoon aan te vallen of op zijn minst snel om te schakelen.

Er klopte helemaal niks van. Een middenveld met De Wit, Reijnders en Koopmeiners is van Hoofdklasse niveau.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2022, 21:48 Eerst was Poku de nieuwe Mbappe. En nu zou Buurmeester ineens de oplossing zijn.
Opportunisme tot de max. Ik begrijp best dat mensen behoefte hebben aan vers bloed na al die balletjes breed.

Maar naast dat Buurmeester/Reijnders defensief gewoon echt niet kan, hebben we ook niet veel aan die onrealistische verwachtingen. Poku werd omhoog geschreven en na 2 wedstrijden alweer verketterd omdat hij ''geen lantaarnpaal voorbij komt".
Buurmeester heeft zich meer bewezen dan koopmeiners. Poku is ook veel minder dan Barasi.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 22:28 Toen hadden ze voetballend tenminste nog enige controle. Nu was Twente veel beter. Het lag toch ook niet aan Sugawara dat ze van Bodo verloren? Bovendien speelden ze nu thuis en dan hoor je gewoon aan te vallen of op zijn minst snel om te schakelen.

Er klopte helemaal niks van. Een middenveld met De Wit, Reijnders en Koopmeiners is van Hoofdklasse niveau.
Bodo liet AZ meer komen. Twente deed dit niet. Zo krijg je altijd een andere wedstrijd.
Mbt Sugawara heb ik al aangegeven dat het probleem de structuur was en weghalen van Suga ook op rechts. Zoals ik net ook al twee keer aangaf. Nogmaals, ik begrijp je punt dus niet. Daarom is ook juist de keuze op Koopmeiners gevallen. Niet omdat hij beter is dan Sugawara en/of een Buurmeester. Maar nu herhaal ik mezelf.

Daarnaast is je laatste opmerking wel erg gechargeerd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 13 mar 2022, 22:20 Ik snap niet helemaal waarom de keuze op Peer is gevallen. Althans niet afgaande op getoonde prestaties dit seizoen.

Qua type vat ik het overigens wel, maar dan had hij al lang invalbeurten moeten hebben om op niveau te konen.
Klopt. Maar dat had ie dan wel zelf op training en met prestaties in Jong AZ moeten afdwingen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2022, 22:32 Bodo liet AZ meer komen. Twente deed dit niet.
Wist Jansen dat vooraf? Want in de beker kwam Twente juist helemaal niet en lieten ze AZ het spel maken. Wat toen heel behoorlijk lukte.

De verdediging is ook gewoon te zwak om onder die druk uit de spelen. En een keeper die constant aarzel helpt ook niet mee want dan blijven ze logischerwijs jagen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 23:01 Wist Jansen dat vooraf? Want in de beker kwam Twente juist helemaal niet en lieten ze AZ het spel maken. Wat toen heel behoorlijk lukte.

De verdediging is ook gewoon te zwak om onder die druk uit de spelen. En een keeper die constant aarzel helpt ook niet mee want dan blijven ze logischerwijs jagen.
Twente zette vandaag hoog druk en deed dat in de bekerwedstrijd ook. Echter toen wist AZ heel goed onder die druk uit te voetballen en liep Twente de hele wedstrijd achter AZ aan. Vandaag met een ander middenveld was AZ niet bij machte hetzelfde te doen. Ons middenveld was gewoon veel te zwak en Twente had geleerd van toen. Tel daarbij op de energievretende wedstrijd van donderdag en teveel spelers die uitgeblust leken dan is het probleem vanavond toch duidelijk.
Plaats reactie