Thijs Oosting (2022+optie 1 jaar)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 11:15 Zeer goede assists ook, vooral die eerste. Uitstekende speler met een goede mentaliteit. Zit een goede kop op zoals ze dat wel eens zeggen. Kan bovendien op links, op tien en in de spits uit de voeten.
Oosting is zeker heel goed bezig bij RKC. Als jij dit zeer goede assists vind (wat het ook zijn), kijk dan ook even naar de 2 assists van de "beperkte" Druijf een paar dagen geleden. Die waren minstens even goed.

Ik wil volgend jaar wel een elftal zien met daarin een basisplaats voor Oosting en Druijf.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 11:38 Oosting is zeker heel goed bezig bij RKC. Als jij dit zeer goede assists vind (wat het ook zijn), kijk dan ook even naar de 2 assists van de "beperkte" Druijf een paar dagen geleden. Die waren minstens even goed.

Ik wil volgend jaar wel een elftal zien met daarin een basisplaats voor Oosting en Druijf.
Prachtige assist van Druijf ook, heb er eentje gezien en die was zeer fraai.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Misschien is het wel interessant om de beoogde rollen om te draaien en Druijf als Mechelen hem niet kan betalen te proberen als 10 en Oosting als spits.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2021, 16:10 Misschien is het wel interessant om de beoogde rollen om te draaien en Druijf als Mechelen hem niet kan betalen te proberen als 10 en Oosting als spits.
Qua soort speler zou ik dan toch Druijf in de spits zetten en Oosting erachter. Maar het mooiste is als er dan een samenwerking ontstaat, waarbij ze tijdens de wedstrijd af en toe van positie wisselen. Op die manier kun je de tegenstander helemaal slopen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 14 mei 2021, 16:56 Qua soort speler zou ik dan toch Druijf in de spits zetten en Oosting erachter. Maar het mooiste is als er dan een samenwerking ontstaat, waarbij ze tijdens de wedstrijd af en toe van positie wisselen. Op die manier kun je de tegenstander helemaal slopen.
Ik denk dat je teveel vast aan het houden bent aan je droombeeld van deze twee spelers. Oosting is juist in zijn element gekomen door hem naar voren te schuiven. Je bent er niet alleen in hoor iemand anders omschreef hem ook nog altijd als lopende 10 terwijl hij juist als echte aanvaller leuke dingen laat zien momenteel. Anderzijds blijkt Druijf zich heel goed te kunnen schikken als een sleurende dienende aanvallend ingestelde speler, een functie die bij ons juist door de 10 wordt vervuld. een dergelijke switch lijkt mij niet onlogisch.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2021, 17:39 Ik denk dat je teveel vast aan het houden bent aan je droombeeld van deze twee spelers. Oosting is juist in zijn element gekomen door hem naar voren te schuiven. Je bent er niet alleen in hoor iemand anders omschreef hem ook nog altijd als lopende 10 terwijl hij juist als echte aanvaller leuke dingen laat zien momenteel. Anderzijds blijkt Druijf zich heel goed te kunnen schikken als een sleurende dienende aanvallend ingestelde speler, een functie die bij ons juist door de 10 wordt vervuld. een dergelijke switch lijkt mij niet onlogisch.
Ik zie Oosting als multifunctioneel (dus ook spits) maar ik zie in Druijf meer een spits dan een 10. Voor mij is het daarom logisch Oosting op 10 op te stellen en Druijf als spits. Maar dus wel met de mogelijkheid om tijdens de wedstrijd af en toe om te switchen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wel een lastige situatie voor AZ. Zowel de Wit als Gudmundsson als Oosting zal volgend seizoen basisspeler willen worden. Beste zou denk ik zijn als er 1 weg zou gaan en die andere 2 het samen uitvechten. Er is denk ik simpelweg niet genoeg speeltijd voor alle 3, hoewel ik ze er alle 3 wel graag bij zou houden.
Je kunt ze wel op andere posities gaan inbrengen maar dat werkt toch vaak niet lekker. Gudmundsson vind ik niks aan de buitenkant bijvoorbeeld. Lastig, maar eigenlijk luxe.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 18:38 Wel een lastige situatie voor AZ. Zowel de Wit als Gudmundsson als Oosting zal volgend seizoen basisspeler willen worden. Beste zou denk ik zijn als er 1 weg zou gaan en die andere 2 het samen uitvechten. Er is denk ik simpelweg niet genoeg speeltijd voor alle 3, hoewel ik ze er alle 3 wel graag bij zou houden.
Je kunt ze wel op andere posities gaan inbrengen maar dat werkt toch vaak niet lekker. Gudmundsson vind ik niks aan de buitenkant bijvoorbeeld. Lastig, maar eigenlijk luxe.
Oosting is wel redelijk multifunctioneel, is eigenlijk een 10, maar kan ook spits of op de flank (laatste wedstrijd speelde hij linksbuiten en had hij 2 assists). Gudmundsson kan 10 en eventueel in de spits, alleen De Wit kan eigenlijk alleen op 10 lijkt het.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2021, 17:39 ... Oosting is juist in zijn element gekomen door hem naar voren te schuiven. Je bent er niet alleen in hoor iemand anders omschreef hem ook nog altijd als lopende 10 terwijl hij juist als echte aanvaller leuke dingen laat zien momenteel...
Oosting moet het vooral van zijn onaflatende loopacties hebben. Denk terug aan de goal die hij maakte tegen ons AZ komend vanuit de tweede lijn.

Bij RKC speelt hij vooral voorin omdat hij met zijn loopvermogen maar blijft gaan in de diepte. Diepte die er is, omdat RKC veel al terug gedrongen wordt in wedstrijden.

Oosting bij AZ zie ik dan ook vooral als lopende tien. Mogelijk kan hij ook spits als Boadu ontbreekt omdat hij het ook van loopacties moet hebben. Bij AZ is dat wel moeilijker dan bij RKC omdat AZ veel dieper speelt en hoger druk zet.

Dat hij het dus goed doet als aanvaller bij RKC wil niet automatisch zeggen dat hij het ook goed doet als aanvaller bij AZ. De tactieken verschillen nogal.

Oosting is wel een jongen die je er volgend seizoen bij kan hebben. Maar dan zou eigenlijk of De Wit of Gudmundsson moeten vertrekken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 14 mei 2021, 20:08

Dat hij het dus goed doet als aanvaller bij RKC wil niet automatisch zeggen dat hij het ook goed doet als aanvaller bij AZ. De tactieken verschillen nogal.

Hij stond in de spits bij Jong AZ?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/288373/t ... eis-bij-AZ
Thijs Oosting op linksback lijkt wel echt een serieus experiment te zijn. Wat ik ook zeker snap. Hij heeft een heel goed loopvermogen en ziet daarbij ook vaak no goed waar de ruimtes liggen en waar hij dus heen moet lopen. Verder heeft hij ook een goed linkerbeen dus hij zal heel wat goede voorzetten kunnen afleveren.
Verdedigend is natuurlijk wel een beetje een vraagteken, maar met zijn inzet zal hij al heel wat op kunnen lossen en de rest zal hem nog een beetje geleerd moeten worden.

In het interview lijkt het dat hij er ook echt wel voor wil gaan en hij zegt ook niet dat hij liever aanval zou staan. Logisch ook wel, want de concurrentie op linksback is vele malen kleiner dan voorin. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Als het zou werken zou het een hele goede vondst van de staf zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

biefstukje schreef: 04 jul 2021, 18:20 https://www.nhnieuws.nl/nieuws/288373/t ... eis-bij-AZ
Thijs Oosting op linksback lijkt wel echt een serieus experiment te zijn. Wat ik ook zeker snap. Hij heeft een heel goed loopvermogen en ziet daarbij ook vaak no goed waar de ruimtes liggen en waar hij dus heen moet lopen. Verder heeft hij ook een goed linkerbeen dus hij zal heel wat goede voorzetten kunnen afleveren.
Verdedigend is natuurlijk wel een beetje een vraagteken, maar met zijn inzet zal hij al heel wat op kunnen lossen en de rest zal hem nog een beetje geleerd moeten worden.

In het interview lijkt het dat hij er ook echt wel voor wil gaan en hij zegt ook niet dat hij liever aanval zou staan. Logisch ook wel, want de concurrentie op linksback is vele malen kleiner dan voorin. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Als het zou werken zou het een hele goede vondst van de staf zijn.
Dat vraagteken kan wel verwijderd worden: kan er geen zak van.

Het is ook wel knap dat hij qua grote kansen missen meteen Gudmundsson heeft overtroffen.

Maar weer een jaartje banken / verhuren.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik vind eigenlijk dat hij juist potentie laat zien en echt stappen maakt op de linksback positie. Die jongen heeft daar natuurlijk nooit gespeeld in zijn leven en ook nooit op dit niveau maar vond hem nu al veel beter dan tegen RKC. Denk dat hij met een beetje tijd een goede linksback kan worden.

Maar misschien is het ook wel omdat hij heel veel goodwill bij mij heeft, leuk ventje en werkt enorm hard. Waar andere verdedigers vaak afwachtend zijn kleunt hij er direct in, ondanks dat zijn timing nog een beetje mist van het juiste moment instappen denk ik dat zijn harde werken, drang naar voren en comfortabel zijn aan de bal wel echt een goede basis vormen om een prima back voor AZ te worden. Denk dat als hij een beetje leert verdedigen dat hij erg vergelijkbaar is met Ouwejan, maar dan een stuk harder. Ouwejan was namelijk ook geen ster in het pure verdedigen, Sugawara ook niet, eigenlijjk vrijwel niemand anno 2021.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dekt aan de buitenkant, stapt verkeerd in, kwetsbaar in de 1 op 1. Ook aan de bal niet vast en zijn voorzet is ook niet goed genoeg.

Je kan die jongen niets kwalijk nemen, maar we hebben het wel over topsport he..
Hup AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Wat is zijn status nu? Nu derde keuze als linksachter dus project mislukt lijkt me. Suguwara zal immers de eerste optie worden bij onbeschikbaarheid Wijndal of Witry. Speelminuten als linksachter zullen er niet meer komen of gaat en mag ie daar met Jong nog spelen?

Gaat ie dan weer kansen krijgen als middenvelder/aanvaller? Hij moet eerst depanneren als noodverband en valt nu overal uit de boot. Denk dat ie tijdens de winter straks definitief verkast naar een Willen II, Go Ahead of iets dergelijks.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 31 aug 2021, 13:53 Wat is zijn status nu? Nu derde keuze als linksachter dus project mislukt lijkt me. Suguwara zal immers de eerste optie worden bij onbeschikbaarheid Wijndal of Witry. Speelminuten als linksachter zullen er niet meer komen of gaat en mag ie daar met Jong nog spelen?

Gaat ie dan weer kansen krijgen als middenvelder/aanvaller? Hij moet eerst depanneren als noodverband en valt nu overal uit de boot. Denk dat ie tijdens de winter straks definitief verkast naar een Willen II, Go Ahead of iets dergelijks.
Bij RKC zien ze hem vast graag terugkeren: gewoon als spits.

En dan mag over een half jaar- twee jaar een deel van het forum zijn terugkomst opperen.

Nee maar even serieus: verdient gewoon een kans voorin, die heeft hij echt wel verdiend.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 31 aug 2021, 13:53 Wat is zijn status nu? Nu derde keuze als linksachter dus project mislukt lijkt me. Suguwara zal immers de eerste optie worden bij onbeschikbaarheid Wijndal of Witry. Speelminuten als linksachter zullen er niet meer komen of gaat en mag ie daar met Jong nog spelen?

Gaat ie dan weer kansen krijgen als middenvelder/aanvaller? Hij moet eerst depanneren als noodverband en valt nu overal uit de boot. Denk dat ie tijdens de winter straks definitief verkast naar een Willen II, Go Ahead of iets dergelijks.
Ik zou hem dus lekker als back-up voor Pavlidis gebruiken. Heeft vorig jaar bij RKC bewezen daar in de Eredivisie prima uit de voeten te kunnen. Scoorde toen bovendien nog twee prima doelpunten tegen AZ.
Compete to complete
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZSander schreef: 31 aug 2021, 15:15 Ik zou hem dus lekker als back-up voor Pavlidis gebruiken. Heeft vorig jaar bij RKC bewezen daar in de Eredivisie prima uit de voeten te kunnen. Scoorde toen bovendien nog twee prima doelpunten tegen AZ.
Dat zou je zeggen inderdaad, maar AZ denkt daar duidelijk anders over.
Iemand die je als serieuze optie voor je voorhoede ziet, ga je niet ineens linksback maken. In de voorhoede krijgen 'niet-spitsen' als Gudmundsson, Aboukhlal, DeWit en zelfs Beukema de voorkeur tot nu toe, zowel in de voorbereiding als in de serieuze wedstrijden.
Dat wordt een jaartje met weinig minuten vrees ik voor Oosting. Zonde want voor een ploeg als WillemII, Twente of RKC is hij absoluut een meerwaarde.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 31 aug 2021, 16:19 Dat zou je zeggen inderdaad, maar AZ denkt daar duidelijk anders over.
Iemand die je als serieuze optie voor je voorhoede ziet, ga je niet ineens linksback maken. In de voorhoede krijgen 'niet-spitsen' als Gudmundsson, Aboukhlal, DeWit en zelfs Beukema de voorkeur tot nu toe, zowel in de voorbereiding als in de serieuze wedstrijden.
Dat wordt een jaartje met weinig minuten vrees ik voor Oosting. Zonde want voor een ploeg als WillemII, Twente of RKC is hij absoluut een meerwaarde.
Precies, vandaar ik ook denk dat hij deze winter voor een paar tonnetjes vertrekt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bakt er ook werkelijk geen reet van in het 1e.
"One swallow does not make a summer"
Gesloten