Thijs Oosting (2022+optie 1 jaar)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 22 jan 2021, 11:48 Ik weet dat onze trainers onze 5 in te zetten wissels nauwelijks gebruiken. Maar om na Oosting ook deze drie weg te doen denkend aan de nog niet inzetbare geblesseerde spelers gaat mij ietwat te ver.

Evjen gewoon bij AZ houden. Als Stengs binnenkort een keer misselijk is of zoiets dan kan Evjen mooi op die plek ballen. Wie anders? Reijnders is geen 10, maar een 6. Dus vervanger Midtsjö. Met Evjen op tien heb je ook een creatieve speler en ook eentje die niet de duels uit de weg gaat.

Taabouni is geblesseerd. Wat ie heeft weet ik niet.

Goudmijn verhuren aan wie? De eredivisie zit nog niet te wachten op hem. De KKD wel? Kan ie net zo goed bij Jong AZ blijven en daar het seizoen afmaken. Bovendien moeten we Jong AZ toch ook na het vertrek van Oosting nog wel een beetje op sterkte houden.
Als er geen eredivisieclub voor Goudmijn te vinden is, dan desnoods een club hoog in de 1e divisie. Dat heeft Druijf ook goed gedaan.

Dit seizoen spelen we praktisch nergens meer om. We liggen uit Europa, uit de beker en de kans dat we kampioen worden is alleen nog maar theoretisch, in de praktijk gebeurt dat echt niet meer. In de zomerstop verwacht ik een grote leegloop. Qua middenvelders en aanvallers verwacht ik in ieder geval dat Koopmeiners, Midtsjo en Stengs weg gaan. Dat betekent dat die 3 plekken opgevangen moeten worden. Als je kijkt naar eigen jeugd, dan zijn Goudmijn, Taabouni en Evjen daarvoor grote kandidaten. Als je die nu nog een half jaar op de bank laat zitten bij AZ, dan blijven ze nog een half jaar stil staan (vooral Goudmijn en Evjen) terwijl je ze volgend jaar hard nodig hebt. Dan is het verstandiger om ze nu te verhuren in de eredivisie (net als Oosting). Je ziet bij bijvoorbeeld Reijnders dat een uitleenperiode hem als een volwassen speler heeft doen terug komen. Op de bank hebben we ook nog Clasie, Reijnders en Aboukhlal. Dat is voor dit half jaar meer dan voldoende. Als het echt fout gaat met blessures, zijn er altijd nog spelers van Jong AZ die je 1 of 2 wedstrijden kunt laten invallen (Des Kunst, Allouch, Peer Koopmeiners).

Je zult zien dat als alleen Oosting wordt verhuurd, hij waarschijnlijk grotere stappen gaat zetten dan de andere 3. Ik verwacht dat Oosting volgend seizoen een serieuze kandidaat wordt bij het 1e van AZ voor invalbeurten e.d.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Benieuwd welke positie ze hem geven bij RKC, het heeft Reijnders in ieder geval goed gedaan om daar naartoe te gaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 22 jan 2021, 11:25 AZ als opleidingsclub en werkend volgens die principes had Thijs Oosting nu al zelf als vervanger van Dani de Wit moeten opstellen. Veelzijdige speler.

RKC weer met Grim vind ik wel een goede keuze. Goeie satellietclub.
Ik denk dat hij qua loopvermogen nog stappen moet zetten en zal moeten gaan wennen aan de intensiteit in de ED. Mooi dat we daar dan RKC als trainingsclubje voor kunnen (mis)bruiken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Oosting staat straks in de basis tegen PSV.
Volgens de opstelling staat hij straks als aanvallende middenvelder opgesteld.

Wel meteen een pittige tegenstander voor zijn 1e echte wedstrijd in de eredivisie.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Mooi voor hem en ook voor AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leuk voor hem, hopelijk gaat ie zn draai vinden daar.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Slotje tot de zomerstop, dan komt hij waarschijnlijk wel weer terug.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ook weer geopend.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

2 goals in het eerste kwartier tegen Groningen, netjes hoor!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Metalingus schreef: 20 mar 2021, 20:20 2 goals in het eerste kwartier tegen Groningen, netjes hoor!
Ja, maar het maakt het voor hem wel makkelijker omdat hij met z'n tweeën meedoet. 😉

Zie "overige wedstrijden Eredivisie" topic.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... visie.html
'Werd niet ongeduldig bij AZ, er kwam een goede kans uit de Eredivisie'
Gepubliceerd: Vrijdag 26 maart 2021 om 19:26

AZ-huurling Thijs Oosting hoopt aankomend seizoen voor zijn kans te gaan in Alkmaar. De spits wordt dit seizoen verhuurd aan RKC Waalwijk, waar Oosting het naar zijn zin heeft.

Bij AZ maakte Oosting weinig aanspraak op speelminuten. "Ik wil hier ervaring opdoen en beter worden om uiteindelijk bij AZ, hopelijk in het eerste, dat te kunnen laten zien", zegt Oosting tegen RTV Drenthe. "Ik werd niet persé ongeduldig bij AZ. Maar er kwam gewoon een goede kans vanuit de Eredivisie en ik denk dat het een goede keuze is geweest."

Bij RKC is men blij met de komst van Oosting. "We waren al enige tijd enthousiast over hem en we zochten zo'n type speler in onze selectie", zegt trainer Fred Grim over de spits.

"Ik denk dat je duidelijk kan zien dat het een jongen uit de opleiding is. Hij heeft een goed loopvermogen en staat er conditioneel goed op. Hij is op dit moment echt een meerwaarde voor ons", zegt Grim.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 27 mar 2021, 08:09 De spits wordt dit seizoen verhuurd aan RKC Waalwijk, waar Oosting het naar zijn zin heeft.
In mijn ogen een concurrent voor de Wit en Gudmundsson. Toch blijf ik het raspaardje Taabouni op termijn als de ideale nummer 10 zien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 27 mar 2021, 08:52 In mijn ogen een concurrent voor de Wit en Gudmundsson. Toch blijf ik het raspaardje Taabouni op termijn als de ideale nummer 10 zien.
Gelukkig kunnen Oosting en Taabouni beiden op meerdere plaatsen in het elftal spelen. Bij Jong AZ waren ze ook een goed duo.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Sinds Oosting voor het eerst aan het eerste begon te snuffelen, ik meen ruim een jaar geleden aan het begin van het seizoen, ben ik al enthousiast over hem. Dit is nou een speler die à la Til met zijn loopacties ruimte voor anderen creëert. De wedstrijden dat hij meedeed vond ik hem wel degelijk wat toevoegen en het spel een stuk minder voorspelbaar maken.

Hopelijk rondt hij zijn huur mooi af en kan hij komend seizoen concurreren met de Wit!
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10192
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

timdadum schreef: 27 mar 2021, 09:54 Dit is nou een speler die à la Til met zijn loopacties ruimte voor anderen creëert.
Jammer.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Twee assists vandaag las ik in het wedstrijdverslag van RKC. Goed bezig deze jongen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 13 mei 2021, 16:32 Twee assists vandaag las ik in het wedstrijdverslag van RKC. Goed bezig deze jongen.
Hij speelde als linksbuiten, dus dat kan hij blijkbaar ook al.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Oosting terug, Aboukhlal out. [-o<
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 13 mei 2021, 16:32 Twee assists vandaag las ik in het wedstrijdverslag van RKC. Goed bezig deze jongen.
Zeer goede assists ook, vooral die eerste. Uitstekende speler met een goede mentaliteit. Zit een goede kop op zoals ze dat wel eens zeggen. Kan bovendien op links, op tien en in de spits uit de voeten.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 11:15 Zeer goede assists ook, vooral die eerste. Uitstekende speler met een goede mentaliteit. Zit een goede kop op zoals ze dat wel eens zeggen. Kan bovendien op links, op tien en in de spits uit de voeten.
Kortom de ideale nummer 12 voor volgend seizoen. :wink:
Gesloten